Šta je novo?

3D printer - Opsta tema - FAQ

Lako je vama prepucavate se oko Bambu od 1k a ja se lomim izmedju ender 3 V3 SE i KE da rešim grejanje za zimu pa treba pripremiti na vreme.
Izanalizirao sam razlike i smatram +80e da vredi KE a da ne moram ubrzo da razmišljam o modifikaciji ako me debelo zagolica 3D štampa. Interesuju me iskustva korisnika KE modela ili pak preporuka za printer iste ili veće zapremine i kvaliteta štampe kao KE do 270e, CNC mašine mi nisu strane te ne verujem da ću se žaliti ovde osim kada je baš problem.
Da li je neko nabavljao ender iz NS i kakva su iskustva ili ako može preporuka gde kupiti a da ne bude reklama može na PM i da ne zaboravim šorometar (durometar) bi ovih dana trebalo da krene na put ka meni. Unapred hvala.
 
Lako je vama prepucavate se oko Bambu od 1k a ja se lomim izmedju ender 3 V3 SE i KE da rešim grejanje za zimu pa treba pripremiti na vreme.
Izanalizirao sam razlike i smatram +80e da vredi KE a da ne moram ubrzo da razmišljam o modifikaciji ako me debelo zagolica 3D štampa. Interesuju me iskustva korisnika KE modela ili pak preporuka za printer iste ili veće zapremine i kvaliteta štampe kao KE do 270e, CNC mašine mi nisu strane te ne verujem da ću se žaliti ovde osim kada je baš problem.
Da li je neko nabavljao ender iz NS i kakva su iskustva ili ako može preporuka gde kupiti a da ne bude reklama može na PM i da ne zaboravim šorometar (durometar) bi ovih dana trebalo da krene na put ka meni. Unapred hvala.
Kao apsolutni početnik mogu da ti kažem da a1 mini od cirka 300e je mnogo lakša opcija od endera. Osim ako ti bed minija nije premali.
Drugar mi je pozajmio ender 3 i komplilovaniji je od bambua dosta.
Ja sam uzeo doduše a1+ams ali mini štampa isto, ams možeš dokupiti a ne moraš.
Kvalitet štampe i brzina nisu ni za poređenje.
Ok ender 3 nije ono što pominješ, ali samo prenosim početnička iskustva :)
 
@Zulu 92
Hvala na odgovoru, mali je bed čak i na enderu je knap za neke stvari a visina ne igra ulogu ali si mi dao domaći da debelo razmislim o a1 mini. Ne natežem se oko kinte ali ne bih trenutno da ulažem za početak jer sam krenuo od V3 SE koga imam za 185 pa sam razmišljao o V3 KE za +80 sa većom brzinom, hotendom do 300° i duplim ventilatorom gde skoro i da nema razlivanja filamenta na jednu stranu. Što se tiče brzine štampe KE i a1 ista je a verujem da je štampa sa a1 kvalitetnija i jednostavnija. Neće da me boli glava ali će se razmišljati mnogo i ako krenem na skuplju varijantu najverovatnije prevagnuće a1 mini.
 
Odstampao sam na jednoj 'plocici' jednu rec. Plocica je u zelenoj PLA boji. Rec je u crvenoj PLA boji.
Na (zelenoj) plocici je 'mesto' gde ce biti rec extrudovano negativnom vrednoscu, a zatim je extrudovano nazad za istu pozitivnu vrednost i 'poravnato' sa povrsinom zelene ploce, gde je rec u crvenoj boji. Preko stampaca je sve odstampano.
Nevolja je sto se pod prstima (a i kada se samo malo bolje zagleda) vide neravnine a i nazire da je crvena boja 'ulivena' u zelenu 'plocicu'.
Imao sam ideju da to 'ispoliram', tako da kada uzmes plocicu u reke imas osecaj da je to sve prosto jedna celina samo eto, takodje je tu i ta 'rec' koja se 'savrseno' uklapa, kao kada ostampate rec na papiru preko ink-jet (ili laser) stampaca.

Kupih P400 'obicnu' i P400 'vodenu' smirglu, jer nemam iskustva pa nisam znao sta ce biti bolje. Nesto mi je govorilo da je mozda 'vodena' P400 smirgla bolja, ali nisam znao dok nisam probao.
I probah obe, i sa obe se razocarah. Jeste 'izglancale' su povrsinu (nisam mnogo ni pritiskao). Medjutim i obicna 'suva' smirgla a takodje i nakon tretmana 'vodenom' (nakon susenja) PLA plocica (zelene boje) kao i crvena PLA slova, toliko poblede da to vise ne lici ni na sta i jasno je da je nesto 'smirglano' jer je mnogo bledje boje nego originale boje pre smirglanja. Prosto, izgleda ruzno.

E sad, mene zanima cime vi 'glancate' vase printeve. Imajte u vidu da ovo nije 'deo' iz jedne boje, gde cu ga ismirglati, pa 'isprskati' nekakvim sprejem (koji sam video da koriste preko YT tutoriala), pa zatim opet smirglati, pa prskati i tako dok se ne dobije 'fabricki' glatka povrsina. Znaci na plocici je jedna rec. Ako bih 'u teoriji' 'prskao' nekim sprejem tu plocicu, rec na njoj bi bila prekrivena, i sva dalja radnja bi ponistila stampanje te reci na plocici u drugoj boji od boje same plocice.

Dakle, kako da sacuvam nijansu boja na plocici a da opet sve 'izglancam' da se pod prstima oseca da je sve 'smooth' ?

Hvala

btw. Nisam probao ali da li je mozda PETG zahvalnijji za poliranje (ne unistava nijansu boje i ne izgleda bledo) nakon smirglanja kao kod PLA filamenta, ili je isti efekat?
 
Koji bese stampac imas?
 
Sa AMS?
 
Ili si naknadno dodao ili sam slep :)
Enivej, ako imas prelivanja, do filamenta je ili eventualno ali manje verovatno dizna/zupcanik filamenta.
Pravio kolegama tagove za coffee key, zuti je P1P, crveni X1C, gde sam koristio Polymaker filamente koji su predefinisanu u Studiu.
X1C ima prednost sto preko lidara odredi karakteristike filamenta, dok kod P1P sam imao neke lose rezultate sa generickim pla.

1000024467.jpg
 
Nisi slep, naknadno sam editovao post i dodao 'Combo'. Verovatno si ti u tom momentu vec kucao text svog post-a. Izvini.

Koliko mogu ovako kao pocetnik da vidim, ti si te reci stampao diretkno na 'plate-u'. Ja sam to zaboravio da uradim. To je bio samo test da vidim kako mi se natpis same reci dopada (jer sam odstampao jos dve plocice gde je sama rec extrudovana 'iznad' povrsine same plocice. Cisto sam stampao da vidim sta ce mi se vise svideti.

A plan je zapravo takav, da zelim da odstampam 'kutiju' sa poklopcem. Donji deo, tj. onaj u koji ce se stavljati sitnice, nema sta da se podesava. Ali na gornjem (poklopcu), pored reci upisane sa 'Walnut Candy' fontom bice jos i silueta stabla.
E sad kada budem stampao donji deo kutije, samo dno kutije ce izgledati kao kod tebe na slici (mislim da se efekat 'mozda' zove 'orange peel'), tj. 'hrapav'. To je iz razloga sto ja imam samo ovaj Plate koji je dosao kao 'default' uz Bambu P1S. Mislim da je naziv za tip plate-a PEI. Verovatno si i ti isti koristio.
Zidovi donje kutije ce biti (verovatno) glatki. Takodje, zidovi poklopca ce biti glatki, dok ce sama 'gornja' strana poklopca, opet biti 'hrapava' jer cu poklopac 'obrnuti' da lezi na Plate-u prilikom stampe.
Kada se to odstampa, dno kutije i povrsina poklopca ce biti 'hrapavi' tj 'svetlost' ce se prelamati na njima, sto se meni ne svidja jer su zidovi glatki pa to pravi razliku i ne cini da izgleda kao da je kutija 'izlivena' iz jednog materijala.

Mislio sam da cu smirglanjem postici da izglancam neravnine (iako sam ja glancao povrsinu koja NIJE lezala na Plate-u). Ali izgleda da glancanje nece ovde pomoci.

Jedino sto mi pada na pamet da mozda preko AliEx-a narucim jedan od glatih plate-ova (a ima ih mali milion u ponudi) pa da tako eventualno osiguram da mi sve povrsine koje budu lezale na plate-u budu glatke.

Nevolja je sto, ako u buducnosti budem stampao nesto gde ci mi obe strane (i ona koja lezi na plate-u i ona koja je 'gore') biti bitne, ova 'gornja' ce morati da se 'glanca' a ja (trenutno) ne znam cime bi se mogla glancati (ako uopste moze necim a da se ne osteti kao u mom slucaju ono sto je na 'gornjem' delu printa).

btw. mozes li da slikas i donji deo tih tag-ova da vidim kako izgledaju? Pretpostavljam da su oni 'glatki' jer nisu lezali na plate-u?
I dodatno pitanjce, kolika je debljina tih tagova? Koliko 'duboko' je sama rec (u tvom slucaju ime) uliveno tj. extrudovano unutar samog modela?
 
nevezano za 3d stampu, mislim da ti je 400 previse grubo za finalnu obradu. Na kraju moras da zavrsis nekom finijom smirglom, a mozda i da odradis poliranje. Ne bas kao sto bi radio sa pleksiglasom i slicno, ali bar malo da se ispolira.
 
Iskreno, nemam iskustva. Gledao pre neki dan neki YT snimak gde lik smirgla sa P400 smirglom, pa prska neki odredjeni 'sprej', pa opet smirgla, pa prska, i na kraju dobije zaista odlicno izglancan deo koji je odstampao. Kod njega je prednost sto je deo inicijalno odstampao u jednoj (nebitnoj) boji jer je zavrsio sa glatnom crvenom bojom, jer je nju 'naprskao' na kraju pre finalnog 'glancanja'. Koliko sam shvatio taj neki 'sprej' koji je koristio sluzi da se popune male signe mikro 'rupice'.

Elem, ja zapamtio da je koristio P400 smirglu i banuo u farbaru i tamo trazio P400 smirglu. Kaze lik 'Imas za vodeno i za suvo smirglanje P400 smirglu. Koju hoces?'. I ja naravno, posto nisam znao koja je bolja uzmem obe, da istestiram.

Koju smirglu preporucujes, koja oznaka je 'finija'? I da li pocinjem smirglanje sa grubljom, pa kasnije sa finijom, ili je najbolje odmah sa finijom jer mi ova grublja P400 u startu unistila povrsinu printa i mislim da fina vise ne moze nista da popravi u vezi vracanja originalnih nijansi boja pre pocetka smirglanja sa P400?
Takodje, cime da poliram? Pretpostavljam da je u pitanju neki 'sprej', samo ne znam koji, a i ne bih voleo da sve na kraju izadje skupo.
 
Ako hoces da pravis glatko od hrapavog pla, tretiras sa isopropyl alkoholom, sto ti nece pomoci kod tvog problema razlivanja na multicolour.
Taj lik je radio gitovanje/prajmovanje, to je vec neki drugi univerzum.
Takodje imas fuzzy skin opciju u slajseru tj Studio gde ce ti biti hrapavi svi zidovi.
Sa glatkom plocom imas ovaj efekat npr:

1000018937.jpg

Ovo je plocica sa imenima sa druge strane, koju mozes dodatno da peglas sa ironing funkcijom, sto u ovom slucaju nije bilo potrebno, plocica je 3mm debela:
 

Prilozi

  • 1000024468.jpg
    1000024468.jpg
    160.4 KB · Pregleda: 37
Ako šmirglate bilo šta, suva do p500, od p600 krećete vodenima. Ja za grube i početne korake uvek idem sa 150 i 220. Potom ako ide neka tekstura boja, nema potrebe šmirglati dalje. Ako želite nešto da usijavate, plastični printovi su smor za poliranje, tako da posle 220, može 400 i 600/800 vodena, onda bezbojni lak. Vama za brzu i čistu upotrebu preporučujem neki 1K iz spreja, jer verujem da ne držite kao ja 2K opcije na polici za automotive program. :) Lak se može polirati ako treba po sušenju, klasika kao i svaka boja.

Takođe, kod šmirglanja je bitna tehnika i osećaj za ručno šmirglanje (prstima). Savijete parče šmirgle obavezno na pola, da dobijete tipa 3x4cm presavijene površine. Vodene i trostruko, ako ide nešto ravno. A ako je lako dostupno i sasvim ravno - bilo koji nosač šmirgle je najbolja opcija. Ko ima DA (dual action) šlajfericu, može i njom (ja tako u 99% slučajeva) pa posle dovršite prstima šta ne dohvati ista.

Bitna je vrsta plastike, naravno, ASA i ABS se lako poliraju i glade acetonom, posle može lak itd.

Našmirglao, nafarbao i napolirao sam se raznih stvari, počev od kola pa nadalje... tako da ako nešto specifično 'svrbi', vrv mogu da napišem neku pametnu. :)
 
Hvala na odgovoru. Posto sam pocetnik, ne zameri na pitanjima koja ce sada uslediti.

Ja cu okaciti sliku plocice cisto da se vidi na sta ovo lici sto sam ja smirglao (a ne lici ni na sta).

Ako šmirglate bilo šta, suva do p500, od p600 krećete vodenima.
Znam da je ovo glupo pitanje, ali... cemu onda sluze vodene ispod P600 (tj. npr. kao ova P400 vodena sto sam ja uzeo)?

Ja za grube i početne korake uvek idem sa 150 i 220. Potom ako ide neka tekstura boja, nema potrebe šmirglati dalje.
P150 i P220 su dosta grublje od P400. Zar nece grublje smirgle jos 'jace' unistiti tu neku texturu koja postoji na printu?

Ako želite nešto da usijavate, plastični printovi su smor za poliranje, tako da posle 220, može 400 i 600/800 vodena, onda bezbojni lak.
Baci pogled na sliku koju sam okacio. Taj desni deo plocice je smirglan vodenom P400 (levi deo plocice se ne vidi na slici). Print sam (verovatno) unistio sa P400. Moze li se to 'popraviti' ako bih sada krenuo preko toga sa P600 i P800 vodenom?

Drugo pitanje, ako i uspem da 'usijam' (kako kazes) plocicu, nagadjam, da ce i dalje boje biti 'blede' u odnosu na boje koje su postojale pre smirglanja. Sta bi nanosenje bezbojnog laka, i njegovo smirglanje popravilo? Mislim, boja ispod je ostala bleda. Ne verujem da je lak moze vratiti na originalnu nijansu. Verovatno samo mogu da ismirglam taj lak, ali bleda boja ispod laka ostaje... bleda. Zar ne?

A ako je lako dostupno i sasvim ravno - bilo koji nosač šmirgle je najbolja opcija.
Ovo kod mene je trenutno (test) plocica, ali ce na kraju biti gorniji deo poklopca kutije. Znaci...bice ravno i lako dostupno. Da li pod nosac spada i...npr. drvena plocica? Ili mi treba nesto drugo?

Bitna je vrsta plastike, naravno, ASA i ABS se lako poliraju i glade acetonom, posle može lak itd.
Ja imam 4-5 godina star 99% izopropil alkohol koji jos nije izvetrio. Jel' moze on? Pretpostavljam da bih njega koristio umesto vode sa vodenom smirglom?
Takodje, jel' moguce sa njime smirglati PLA (ili PETG) ili se sve ovo sto si gore napisao uglavnom odnosi na ASA i ABS plastiku?

Hvala i izvini na, verovatno, stupidnim pitanjima.

aaQzs2z.jpeg


^ Otvori full velicinu slike da vidis koliko je ovo lose ispalo.
 

Prilozi

  • 20240826_214316.jpg
    20240826_214316.jpg
    114.3 KB · Pregleda: 45
Poslednja izmena:
Nije izbledela boja već je površina matirana i što veću brojku šmirgle koristiš manji su tragovi šmirglanja. Čovek ti je napisao P800 koristi a da ne bi kupovao i polir pastu uzmeš aceton (industrijski) i nakon finalnog šmirglanja malo nakvasiš pamučnu krpu i istrljaš ploču da zagladiš površinu pa ćeš videti da li je izbledela boja ili ne.
Pošto je pločica ravna (obe boje su u istom nivou) za šmirglanje ti je najbolje staviš na ravnu površinu šmirglu i kružnim pokretima pomeraš pločicu
 
Aceton mu nista nece pomoci ovde ...
 
@twister

Suve i vodene šmirgle drugačiju mehaničku abrazivnost ostavljaju jedne od drugih. Kada su i istih granulacija, vodena će biti 'podmazana' procesom u kom se koristi i na nekom mirkonskom nivou ostaviće glađu i čak ujednačeniju površinu. Meni je lično mnogo lakše krenuti suvom šmirglom, jer tačno vidiš napredak šmirglanja i naročito na tim grubljim granulacijama koliko posla imaš zapravo tj. šmirglanja. Kod vodenih dok ne opereš i prosušiš površinu teško je uočiti progres vizuelno. Ujedno ne koristim vodene grublje od p400 baš zbog toga.
Postoje i abrazivne tkanine, 3M, Mirka, itd. koje su najčešće crvena, siva i bela, počev od najgrublje, i one su idealne za matiranje površina pred farbanje, teško dostupnih ćoškova itd, ali nisu za ravnanje tj. šmirglanje.

Grublje šmigle će naravno uvek skinuti više materijala i ostaviti dublje brazde, zato je bitno dobro ceniti početnu granulaciju i ujedno uvek pustiti šmirglu da radi posao a ne siliti je prstima i/ili pritiskom. To će napraviti riseve koje kasnije finije granulacije neće 'izvući'.

Šmirgle nisu predviđene da se koriste sa alkoholom ili acetonom, već vodena sa vodom. Aceton iz mog iskustva ostavlja čistiji finiš od izopropila, ali npr. i tzv. nitro razređivač će takođe uglačati ABS/ASA. PLA i PETG ne reaguju skoro uopšte na iste, čisto da ne gubiš vreme. Ne barem na željeni način.

Ovo na tvojoj slici nije ništa uništeno, već matirali delovi imaju površinske ogrebotine od šmirgle i nemaju sjaj. Ujedno delovi koji imaju su 'stariji' od njih i znači da nisu u istom nivou površinskom. U prevodu, ako je pločica ravna, moraš još da smirglaš da ih iznivelišeš. Ovakvim 'analiziranjem' površine kontaš progres šmirglanja o kom sam pisao na početku posta.

Tako da treba još šmirglanja, preporučujem ne kružne, nego X tj. dijagonalne pokrete na ravnoj površini. Npr. ovde krenuti sa 220 i potom sa 400 i 800 bi ubrzalo proces. A kada poravnaš sve to, bezbojni lak će vratiti sjaj i glazuru površine, kao što želiš. Ako je ABS/ASA onda možeš i da probaš acetonom, ali on nije tako fin.

Evo ti primer ASA FDM lakiranog printa, i to se nisam nešto mnogo cimao.
 

Prilozi

  • 20231217_114337.jpg
    20231217_114337.jpg
    107.2 KB · Pregleda: 29
Ne znam za plastične materijale za 3D štampače kako reaguju sa acetonom ali na većini plastika radi stim što nije poliranje već ravnanje površine. Plastike sa kojima radim budu kao polirane posle tretmana acetonom ali je završna obrada šmirglom P2000.
 
U Bambu Studio mi vec neko vreme kada pod 'Device' izaberem moj printer (P1S), za filamente, na skali od 1-5, stoji (obicno) 5 (za 'vlaznost' filamenta).
Znam da ima neka fora da se to stavi u rernu (sto bih izbegao), kao i da postoji neki program da sam stampac 'izvuce' vlagu iz filamenta tako sto bi se na build plate-u postavio filament i pokrio kutijom od pakovanja. Sam proces traje (valjda) 12 sati, pa mi je malo 'predugo' da mi stampac bude ukljucen sa tom temperaturom. Ne znam mozda to i nije nesto 'ozbilnljno'. Ali, eto do sada se nisam u to upustao.

Ja sam ovako kao totalni pocetnik, imao naivnu ideju da ce se na skali od 1-5 taj broj spustiti ako samo drzim AMS poklopac otvoren. I da, u toku dana (u sobi) kada je poklopac otvoren 'vlaznost' spadne sa 5 na 4. Ali ne ide na tri.

Pre dva dana mi je palo na pament da skinem kotur sa filamentom i drzim ga na terasi (suncana strana ali ne pod direktnim suncem, vec u hladu). Drzao 3-4 sata probe radi i kada sam ubacio u AMS, Bambu Studio je opet pisao da je vlaznost 4.
Danas sam ceo dan, od jutra (oko 8.30) do 22:00 drzao filament na terasi. Sad' ga malopre ubacih u AMS i opet na skali od 1-5, Bambu Studio pokazuje 4.

Pa dobro, zar drzanje na terasi (u hladu) pod prilicno vrucim vremenom ovih dana, ne moze bar za jedan podeok da smanji vlaznost (na npr. 3)?

Imate li ideje kako da se spusti vlaznost na neki drugi nacin (video sam da su rusi pravili neku 'kutiju' sa ventilatorom), ili bas mora u rernu ili da ide onaj Bambu program za isusivanje koji traje (valjda) 12 sati?

Da li bi npr. drzanje filamenta u kutiji prepunoj onih 'silica gel' kesica moglo da pomogne?
Kako ste vi resili ovaj problem?
 
Filament zatvoren sa silika kesicama je dobro resenje. Ne verujem da otvoreni AMS ista znaci ....meni se pokazalo suprotno. Moze da pomogne i dehidrator hrane kao i filament dryer.
 
Silica u nekim slucajevima moze biti otrovna u vecim kolicinama jer neki proizvodjaci dodaju ne tako zdrave aditive u sastav, takodje moze biti alergen kod nekih ljudi.
Uzmes hermeticki zatvorenu kutiju, ubacis dehidrator vazduha i filamente, zatvoris i to je to. Dehidrator ce polako izvuci svu vlagu iz filamenata.
Btw vecina novih, neotvorenih filamenata su uglavnom najvlazniji.
Godinama praktikujem da cim stigne filament - otvorim i ubacim u hermetic box. Godinama mi savrseno radi posao, sto dokazuju higroskopski filamenti tipa tpu, neki su godinama stojali u kutiji i do kraja se bez problema iskoristili.
Jednom prilikom sam merio, posto jednom godisnje zamenim vrecicu odvazivaca vazduha - za godinu dana je vreca postala 140 grama teza od suve. Znaci radi posao :)
 
Ja kada na google ukucam 'dehidrator vazduha' dobijem gomilu 'ovlazivaca vazduha' i po neki 'dehidrator hrane' (npr. 'gorenje').
Ako ti u svaku hermeticku kutiju ubacis 'dehidrator vazduha', ja bih ovako kao laik rekao da taj 'dehidrator vazduha' nije skup jer ih ti ocigledno imas vise komada.
Jel' moze slika tog 'dehidratora vazduha', ili model, ili sajt gde se moze nabaviti (po, nadam se ne paprenoj ceni)?

btw. Vredi li ovo 60 eur:


Vidim da si bas ti @DukeLander bio nezadovaljan SunLu filamentima, pa me zanima sta mislis o ovom ^ gore proizvodu?
 
Ne mislim nista jer nisam koristio.
Dehidrator je pogresan izraz, odvlazivac vazduha je pravi naziv, kosta par eura
 
Stavio sam u search 'odvlazivac vazduha' kao sto si naveo.
Dobijam gomilu rezultata sa uredjajima i cenom oko 170+ eura.

Takodje izlistao je i 'nesto' sto se zove 'isusivac vazdhuha' i njihova cena ide od 6K+ dinara.

Jedino sto je 'jeftinije' jeste 'nesto' sto je takodje izlistano pod imenom 'apsorber vlage'. Neka tableta od 500 gr sa cenom od oko 900 din.

OoKtWEV.jpeg


Jel' to 'to'?
Ako nije, ja ne znam kako to izgleda jer mi google ne daje nista drugo sto bi imalo smisla.


Takodje potrazih na AliEx-u pod 'Moisture absorbers", i dobih rezultate u vezi nekih 'kesica' sa kalcijum-hloridom koje se kace po ormarima a mogu i u kitijama da se stavljaju.
Kostaju $8 za 10 komada.

fW5n6KF.jpeg


Medjutim kada sam potrazio sta je 'kalcijum-hlorid' dobijem ovo:
Calcium chloride is over ten times more powerful and hygroscopic than silica gel, however - unlike silica gel - it is not an inert product and is classified as dangerous and irritating. By absorbing moisture it creates a leachate which is in effect a highly irritating and corrosive special chemical waste.

^ tako da ovo 'otpada' cak i ako jeste ono sto si predlozio. Ali imam neki osecaj da sve sto sam 'izguglao' zapravo nije ono o cemu pricas.
Pa ako moze bar google search link, a ja cu se dalje (valjda) snaci, jer ocigledno ne umem da nadjem predmet o kome se radi.
 

Prilozi

  • absorber_vlage.jpg
    absorber_vlage.jpg
    65.7 KB · Pregleda: 8
  • moisture_absorber.jpg
    moisture_absorber.jpg
    122 KB · Pregleda: 3
Da, apsorber vlage je.
Toliko bombardujes sebe pitanjima da gubis fokus.
Silica gel da bi dobro radila, treba da je imas u vecoj kolicini. Takodje silica isparava i tu osim vode oslobadja i eventualne alergene, koje moze da upije i filament.
Odvlazivac "pretvara" vlagu u "kamen" i taj kamen, ako ga jedes ili eventualno przis na tiganju, ce biti toksican jer je otpad, sto je navedeno u tvom citatu.
Ali propustas najbitnije - sve je to zatvoreno u hermetickoj kutiji.
I sta je onda bolje resenje - silica koja rotira vlagu ili odvlazivac koji upije sve i koji ces da bacis posle izvesnog vremena?
 
@DukeLander Hvala na odgovoru, zaista.
Medjutim, mislim da si me pogresno razumeo, ili bar deo onoga sto sam napisao.

Prvi deo posta se odnosio na moj pokusaj da izguglam ono sto mi predlazes, pa sam naveo kako sam nalzio "odvlazivac vazduha'" (za 170+ eura), zatim "isusivac vazdhuha" (za 6K+ dinara), i na kraju "apsorber vlage" (tableta od 500 gr za 900 dinara).

Ali sam onda ispod napomenuo da sam probao i na AliEx-u da nadjem 'to' sto predlazes (kazem 'to' jer nisam mogao da znam sta je 'to' tacno), tako sto sam koristo u pretrazi termin "Moisture absorbers". I tu sam nasao te 'kesice' koje sadrze kalcijum-hlorid. I za kalcijum-hlorid sam zatim quote-ova da je toksican.
Na njega sam mislio kada sam rekao 'ovo otpada'. Na te kesice sa AliEx-a sa kalcijum-hloridom.

Tu tabletu od 500gr sto se prodaje za 900 dinara nisam ni proveravao. Ne znam sta joj je sastav. Ne znam da li je u pitanju kalcijum-hlorid kod nje.
Ali bih radije da koristim tu tabletu (sada kada znam da i ti to koristis), nego te kesice sa AliEx-a.

Znaci 'idemo' sa tim 'kamenom' (tj. tabletom od 500gr) za 900-ak dinara.


Sad' dodatna pitanja:
1. Koliko dugo drzis tu tabletu (tj. 'kamen') u hermeticki zatvorenoj kutiji, pre nego sto je promenis? Da li otvaranje kutije radi koriscenja filamenta i njegovo vracanje nazad iziskuje da se stavi druga tableta ili moze i 'stara' da se koristi? Kako znas kada je treba zameniti (tabletu)? Jel' dobije drugu boju ili...postane osetno teza?

2. Mislim, ne secam se... ali mi se cini da si davno (verovatno u ovom topic-u) bas ti kacio sliku neke kutije sa display-om koji pokazuje trenutnu vlaznost vazduha unutar kutije?
Gde si kupio takve kutije? Merac vlaznosti sa display-om si verovatno nabavio na AliEx-u, pa te to necu pitati. :)

Jos jednom, hvala na odgovoru!
 
Nije tableta vec granulat u kesi koji postane vremenom kamen od vlage.
Jesam ovde negde kacio moju kutiju, digitalni merac vlage je bio samo kontrola.
I kutiju i odvlazivac kupio lokalno (Teddy), izaslo me manje od 20e sve
 
Znaci 'idemo' sa tim 'kamenom' (tj. tabletom od 500gr) za 900-ak dinara.
Ne ides s kamenom jer trazis sto vecu zapreminu tj. povrsinu za apsorpciju, sto je sasvim logicno. Nabavis kutije ili kese koje se hermeticki zatvaraju i biras hoces silica, ovu ili onu so, pirinac ili pesak za macke. Vreme za zamenu je kad izmeris vecu vlaznost a vremenom steknes naviku da procenis, nema tu neke filozofije.
 
Podloga za macke ni u jednom obliku ne radi. Radi, ali je zanemarljivo u odnosu na ostale. Znam jer sam prvo to probao posto je podloga nusproizvod u firmi gde radim.
 
Nazad
Vrh Dno