- Učlanjen(a)
- 28.08.2001
- Poruke
- 2,793
- Poena
- 679
Ali je moglo kada se sprajt "uokviri", da se napravi veoma dobra grafika bez preklapanja atributa, recimo dobar primer je Savage.
Spektrum nema sprajtove
Ali je moglo kada se sprajt "uokviri", da se napravi veoma dobra grafika bez preklapanja atributa, recimo dobar primer je Savage.
^ spektrum je bio ozbiljan racunar pa mu sprajtovi nisu trebali
Sprajtovi su na spekiju resavani softverski takozvani soft-sprajtovi sto je ponekad znalo da bude i prednost buduci da nije ograniceno po fizickim dimenzijama kao hardverski sprajtovi niti brojem podrzanih sprajtova.
Definitivno je problem predstavljao nacin na koji je odradjen graficki mod pa je stalno moralo da se pazi na raspored boja. Sprajtovi su tek bili posebna prica buduci da su skoro stalno u pokretu. Ali ako se pazilo da sprajt sto bolje popuni pravougaonu povrsinu i da se pazi da se sprajtovi iscrtavaju na pozadini onda se clash manje videvo je manje vise bio problem na svim ranim racunarima koji su omogucavali grafiku u boji. Jednostavno usteda RAM memorije je morala da ispolji i negativne strane.Kod c64 se ipak otislo u drugom pravcu pa su dve tacke iz hiresa spojene u jednu sto je prepolovilo rezoluciju ali je dalo cetiri boje za istu potrosnju ram memorije + su mogil da se iskoriste atributi za boje tako da je paleta obicno bila od 8 boja.
Spectrum je graficki prikaz nasledio od zx80 (81) modela tako da je samo nadogradjena boja. Sada mozda je i moglo da se radi nesto za bolju kolor sliku ali bi to definitivno oduzimalo previse vremena procesoru i vise memorije
Spektrum nema sprajtove![]()
onda je nesto kao na STu?Doduse secam se nekakvog clanka iz Sveta Kompjutera i rutine uz pomoc koje se i na spektrumu dobijalo nesto slicno, na potpuno neverovatan nacin - tajmovalo se menjanje boje elektronskog mlaza koji klizi po borderu, sto je neverovatan pristup obzirom da je tajming morao da bude savrsen (svaki takt CPU-a se broji i jako je bitan). Za igre nemoguce, ali dovoljno dobro za crtanje skrola po borderu.
to sam procitao negde...snimis kompletan ROM u RAM, iskljucis ROM a ukljucis RAM, pa petljas po masinskim rutinama kernala (da, to se na 64-ki zvao kernal a ne kernel jer je pisac manuala kroz ceo rukopis pogresno spelovao tekst).
na spectrumu je brzeMeni izgleda isto![]()
onda je nesto kao na STu?
da bi se uklonili borderi potrebno je menjati osvezavanje u tacno odredjenom trenutku - za levi i desni border znaci dva puta u HLBu (da yooyo, sve me podseca na ST:d)
Pa uzmes monitor u ruke, pa malo gvirnes pa RAM-u. Mislim, to je samo 64KB. Dovoljno je da pretraziz memoriju u potrazi za nekim stringom (npr. HIRES) i kada ga nadjes, u njegovoj okolini se nalaze i ostale komande.
Na slican nacin sam trazio pokice za igrice. Pokrenem igru, vidim gde na ekranu upisuje broj zivota. Kazem bratu da stavi prst na ekran, bas na to mesto i da drzi prst do daljenjeg. Onda resetujm C64, dovedem cursor na to mesto i moze da skloni prst. Dovoljno je da utvrdim koordinate na ekranu. Posle pretrazim RAM trazeci pocetak video memoije (to je moglo da se menja, default je bio $0400). Kada nadjem gde je video memorija, na to dodam praracunati offset od koordinata na ekranu i dobijem adresu u video memoriji gde igra upisuje broj zivota. Kada znam tu adresu, potrebno je da nadjem instrukciju koja upisjue nesto na tu adresu. Kada nadjem to parce code-a koji upisuje broj zivota na ekran, pogledam malo okolo i obicno nadjem lokacijju gde igra cuva broj zivota. Posle samo pronadjem gde se ta lokacija koristi i menja i instrukciju koja smanjuje broj zivota, pregazim sa NOP. Ostalo je da nadjem pocetak igre i onda SYS XXXXX i pocinje igrica.
Za sve ove prevare sam koristio FC3 kertridz. Prodavali su neki likovi iz Splita. Imao sam i Action Replay MK III. Bez tih dodataka mi je rad na C64 bio nezamisliv![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari