Šta je novo?

BYD Atto 1: Električni automobil od 11.000€ koji bi mogao promeniti tržište

Misliš da je besplatan? Stvarno?
Sve smo mi to već platili višestruko.
 
Besplatan je jer se ne plaća karta. Možemo sada da pričamo o mnogim uslugama, kako se naplaćuju i kroz kakve poreze i dadžbine, ali to nije poenta ove teme.
 
potreban mi je auto za 600-700km u cugu
Српска верзија километраже. Зависи од државе до државе.
Потребно је брзо пуњење. Макар и тих 300 километара, али да се то "натанка" струјом барем док се попије кафа и посети мокри чвор.
 
Dobri su mi ljudi sa "a more?!", kao da svaki vikend idu na more...
U gradu si sa autom/prevozom preko 200 dana godisnje, more prosek 14 dana.
 
Ako ćeš svaki put van grada da ideš vozom, busom ili avionom, onda ti je sasvim OK.
Mislim da si nedovoljno informisan o temi.

Otvori abrp sajt, ukucaj neki razuman osrednji EV, recimo Tesla Model 3 RWD LR, pošto su ti duže ture prioritet. Nemoj da mu daš adaptere, već da ide samo na Tesla punjače i vozikaj se hipotetički od Alpa do Turske i videćeš da je ipak malo bolje od busa. Pogledaj gde pravi pauze, koliko dugo i nije to više previše daleko od pauza koje se inače prave na dužim putovanjima, oko 300km recimo.
 
Za ,,automobilsku ekologiju" je sasvim dovoljno uvesti obavezan i ispravan DPF i katalizator uz razvijen javni gradski saobraćaj.
 
Mislim da ekologija odavno nije tema. Cilj je veća nezavisnost od arapske nafte, a evropa je na dobrom putu. Na kraju krajeva, svako od nas u najcrnjem scenariju, da nestane goriva i struje, pre će moći kod kuće da se puni na solar, nego da kopa i rafiniše naftu.
 
Da nestane goriva i struje najmanji problem bi bio voženje privatnih automobila. ( :
 
Ako ćeš svaki put van grada da ideš vozom, busom ili avionom, onda ti je sasvim OK.

Ako imam auto u kome ne mogu na put ili moram da planiram put nadaleko i naširoko - ja auto nemam.

Meni je ključna prednost auta da mogu van grada, a ne da mogu po gradu - vožnja po centru Beograda me ne mami nikako.

Nije valjda svaki odlazak van grada -> Vranje?
Osobi iz NS je ovakav automobil dovoljan da ode u bilo koje vojvodjansko mesto + BG/aerodrom i vrati se kuci. Verovatno polovina stanovnika sopstvenim automobilom nije u zivotu napustila pokrajinu.
 
Bizarno je u srb raspravljati o el automobilima.
Takve automobile ce da voze po zemljama kojim mi prodajemo baterije.
A mi naravno svi u V8/W12 masinama jezdimo iz Grcke. (u Grcku nas voze zene jer su nam ruke teske od kopanja).
 
Pa ovaj model i jeste iskljucivo da bude drugi auto. Zivim 15km od grada, punim ga preko noci na jeftinu struju, do prodavnice, vrtića, grada milina.

A sto se ekologije tiče, pa nama skoro sve od uglja dolazi, sto potezemo tu temu bez veze.
 
Ako ćeš svaki put van grada da ideš vozom, busom ili avionom, onda ti je sasvim OK.

Ako imam auto u kome ne mogu na put ili moram da planiram put nadaleko i naširoko - ja auto nemam.

Meni je ključna prednost auta da mogu van grada, a ne da mogu po gradu - vožnja po centru Beograda me ne mami nikako.

Ovo je dobro samo kao drugi auto za vozikanje po gradu - a čim je reč o drugom autu, ekologija je tu promašena tema. Samo za vozikanje po gradu, što nikako ne bi trebao da bude smer razvoja...


Dakle, pravac razvoja je da svako vozi svoj auto do posla u gradskoj sredini? A za more avion?

Klasičan konzumerizam, nema veze sa ekologijom.

Realnost je da bi po gradu trebalo stimulisati gradski prevoz i njime ići do posla, a ne emitovati hrpu CO2 za auto i bateriju da bi neko išao na posao sam...

Međutim, do boljeg rešenja za baterije se ne može ni doći bez ogromnih ulaganja, pa tako i stigosmo do ove tačke...
Kao svaki sistem koje velik uzasno je i spor samim tim javni prevoz u skorije vreme nece biti dobar a pogotovo kod nas i do tada ce proci decenije i covek se treba prevesti ovo je negde medju varijanta koja nije resenje problema, resenje problema je javni prevoz ali do tada covek da zuji jeftino po gradu to je dobra stvar jeftina i korisna ali svakako ulazimo debelo u domen filozofije. Saobracj je daleko od glavnog uzroka zagadjenja, elektro automobili jesu medju resenje, ljudi jesu ekstremno razmazeni i nece 300m peske da predju peske dok u kini i tajvanu voze skutere masovno po kisi i to najlaganije nema nikavog stresa. Kao i uvoj temi svako ima svoj stav a ustvarosti je podeljenost jos veca verovatno.
 
A gde ćemo da parkiramo sve te jeftine električne automobile? Javi prevoz u kombnaciji sa skuterima i biciklima je rešenje. Nisam mišljenja da kod nas ne bi moglo da zaživi. Smejali se ljudi kako po svetu ne sme da se puši na javnim mestima, pa lako prihvatismo i to. Svaka promena je teška, čak i ona na bolje, ali može da se izvede.
 
Da to su romanticarske zelje mi mozemo, nravno da mozemo ali sve i od sutra da krenemo u tom smeru treba nam 10 godina a tih 10 godina mozes da vozis elektro pa posle on ode u afriku a mi se vozimo javnim prevozom, kao nemackoj, japanu kini itd. BTW svi bi potpisali da se to desi i za 20god. Mozda se skrati sve ovo na recenicu dok ne bude boljeg resanja ovo moze biti ok.
 
Dobri su mi ljudi sa "a more?!", kao da svaki vikend idu na more...

Šta, hoćeš da kažeš da ne idem svaki vikend na more, pfff 😀 Pa naravno da je bitno, Grčka je najpopularnija destinacija, treba ljudima tih 750-800km. Zašto da se mlate sa punjačima, dotankaju u Makedoniji i vozi, imaš goriva i za tamo da se vozikaš, nemaš nikakve brige hoćeš li naći punjač ili ne, itd. Ljudi su navikli na taj komfor, predstaviš im auto koji ide samo 200km, pa naravno da im neće biti zanimljivo i da će ga oterati u tri lepe, nebitno što opet taj tip putovanja na more uopšte i nije ciljana ruta za takav auto, ali kako to objasniti. Tih dve nedelje su centralni događaj godine, to je nešto sveto, i ako nemaš dizelaša za takav put da odvoziš u cugu sa dve brze piš pauze usput, to nije to iskustvo, kakva crna struja.

Sve u svemu - prioriteti, izuzetno su različiti od pojedinca do pojedinca. Eto ja sam u svojoj električnoj kočiji pre nekoliko dana krenuo na put na Alpe sa 50% baterije, rekoh ajde puniću ga to jutro pre nego što krenem do 90 i kusur posto, cvrc, neki električni bus se nabio na punjače, drugi punjač zauzet, treći u kvaru, druga mreža punjača mi malo dalje a bio sam u stisci sa vremenom tamo da idem. Rešenje - morao sam dvaput da stajem na Supercharger usput umesto jednom kako sam planirao. Izgubio sam dodatnih 25 minuta svog života koje nikada neću vratiti. Da sam imao dizela, ne bih brinuo o tome, nije da deca nisu morala da idu u WC, ili da protegnem noge, kakvi, tri puta sam mogao tu razdaljinu da odvezem sa dizelom u cugu onako bez razmišljanja o natankavanju, jer ko još poštuje 15 minuta pauze na svakih 2 sata vožnje, to je za curice.
 
Što mora dizel? Novi (turbo) benzinci uopšte nisu toliki potrošači.
Pri tom ne pričam o nekoj ekonomskoj kategoriji niti o hibridima.
 
Gizmo, koliko daleko su bili udaljeni Alpi? Voziš po urbanim delovima planete, pa nije problem. Ja volim prirodu i vikendom znamo da pređemo po 500km na rutama gde ne da ima malo električnih punjača, nego nema nijedan. Kako tamo da idem električnim autom?
 
На страну позерај, већина људи се "пати" са великим аутом целе године по граду да би имали комфор возила за све потребе, излете, путовања, превоз робе и сл. Тако да тај моменат, не само домета, већ и простора је јако битан. Иначе би сви возили мале градске зујалице, а то никако није случај.
 
На страну позерај, већина људи се "пати" са великим аутом целе године по граду да би имали комфор возила за све потребе, излете, путовања, превоз робе и сл. Тако да тај моменат, не само домета, већ и простора је јако битан. Иначе би сви возили мале градске зујалице, а то никако није случај.
Да, има и тога. Велики простор је корисна ствар за пребацити мање комаде намештаја и слично 😂

У суштини, све се своди на то да је овакав ауто "други" ауто у кући за по граду. А сам концепт "другог" аута мене жуља - да занемаримо екологију, додатне трошкове поседовања два аутомобила који су углавном и не тако велики - то је ипак друго паркинг место, додатна гужва у саобраћају и све то што иде са њим.

А то значи мање зеленила, мање простора, више трака саобраћајнице и више паркинга - сви се згражавају на промене у Београду које се догађају (проширивање улица, сечу дрвећа), а овамо су сви "е ово је супер за по граду".

Просто, такав приступ је генерално погрешан, аутомобили у граду су велики проблем и морају се избацивати, а не додавати.

Такси, достава - то би могло да буде циљано тржиште за овако нешто, ту има смисла.

Šta, hoćeš da kažeš da ne idem svaki vikend na more, pfff 😀 Pa naravno da je bitno, Grčka je najpopularnija destinacija, treba ljudima tih 750-800km. Zašto da se mlate sa punjačima, dotankaju u Makedoniji i vozi, imaš goriva i za tamo da se vozikaš, nemaš nikakve brige hoćeš li naći punjač ili ne, itd. Ljudi su navikli na taj komfor, predstaviš im auto koji ide samo 200km, pa naravno da im neće biti zanimljivo i da će ga oterati u tri lepe, nebitno što opet taj tip putovanja na more uopšte i nije ciljana ruta za takav auto, ali kako to objasniti. Tih dve nedelje su centralni događaj godine, to je nešto sveto, i ako nemaš dizelaša za takav put da odvoziš u cugu sa dve brze piš pauze usput, to nije to iskustvo, kakva crna struja.
Много штошта није циљана рута за такав ауто, а ја ти упорно причам да је прављење аутомобила само за одређену руту - будалаштина и трошење ресурса којих нема безгранично. Ако правимо нешто ограничено рутом, онда боље да правимо воз или трамвај 😂
Sve u svemu - prioriteti, izuzetno su različiti od pojedinca do pojedinca. Eto ja sam u svojoj električnoj kočiji pre nekoliko dana krenuo na put na Alpe sa 50% baterije, rekoh ajde puniću ga to jutro pre nego što krenem do 90 i kusur posto, cvrc, neki električni bus se nabio na punjače, drugi punjač zauzet, treći u kvaru, druga mreža punjača mi malo dalje a bio sam u stisci sa vremenom tamo da idem. Rešenje - morao sam dvaput da stajem na Supercharger usput umesto jednom kako sam planirao. Izgubio sam dodatnih 25 minuta svog života koje nikada neću vratiti. Da sam imao dizela, ne bih brinuo o tome, nije da deca nisu morala da idu u WC, ili da protegnem noge, kakvi, tri puta sam mogao tu razdaljinu da odvezem sa dizelom u cugu onako bez razmišljanja o natankavanju, jer ko još poštuje 15 minuta pauze na svakih 2 sata vožnje, to je za curice.
Па ти си лепо описао једну идеалну ситуацију и њу екстраполирао на све остало. Снобовске коментаре о возачима дизела ћу да прескочим, пошто возим бензинца, али су свакако... Па, снобовски.

Ја овде критикујем ауто са макс. 300 км домета (а где је зима, летње врућине од +40 које још више смањују домет батерије, клима тј. грејање и хлађење)... Ауто са 600 км домета је други пар ципела.
 
Gizmo, koliko daleko su bili udaljeni Alpi? Voziš po urbanim delovima planete, pa nije problem. Ja volim prirodu i vikendom znamo da pređemo po 500km na rutama gde ne da ima malo električnih punjača, nego nema nijedan. Kako tamo da idem električnim autom?
325km. Gde to konkretno nema punjača u tolikom radijusu da ne stižeš do drugog punjača sa nekim normalnim procentom baterije pre puta? Sigurno je neka ekstremnija situacija kojoj bi više odgovarao neki 4x4, a to je opet neka druga priča.

@Boki.N

Ne mora dizel, više je bilo iz poznate priče i momenta dizel=bolji za otvoreni put i velike kilometraže, mada istina je da sa modernim benzincima i tu nema neke velike razlike.
 
Dva puta po 25 minuta za 325km puta? OK, slažemo se da se ne slažemo.
 
Šta te buni? Baterija mi je 79kwh (75kwh upotrebljivog kapaciteta). Krenuo sam sa oko 48% baterije, možda malo manje. Stao sam u Nimes na supercharger, do tamo sam potrošio tipa 7%, kaži 41%(31kwh). Stao sam na 21 minut i napunio sam 29kwh, (imam 60kwh ukupno) malo više nego što je potrebno da nastavim put do sledećeg punjača jer sam hteo sveukupno da imam više baterije na Alpima jer su gore krimininalno spori punjači.

Od Nimes sam išao 211km, stao sam drugi put na Sisteron supercharger na tipa 16% (12kwh baterije), ostao 28 minuta, dodao sam 47kwh, znači 59kwh ukupne baterije (78%) i odatle sam potrošio do Alpa (planina uzbrdo) tipa 30% baterije (potrošio 22.5kwh), stigao sam gore sa oko 48% baterije.

Uzmi u obzir da vadim ove procente iz glave, nije da znam tačno koliko sam procenta imao u određenom trenutku, imam istoriju koliko sam punio u aplikaciji, ali ne i sa koliko sam procenata stigao na punjač, tako da sam u planifikatoru u Tesla aplikaciji koristio okvirne procente, ali to je otprilike to, gađa se potrošnja lepo. Možda će nekom da koristi ova računica, zato sam i uzeo da ljudi vide okvirnu potrošnju jednog EV-a u konkretnom slučaju.
 

Prilozi

  • Screenshot_20250806-123224.png
    Screenshot_20250806-123224.png
    767.6 KB · Pregleda: 21
  • Screenshot_20250806-123701.png
    Screenshot_20250806-123701.png
    106.2 KB · Pregleda: 19
  • Screenshot_20250806-123508.png
    Screenshot_20250806-123508.png
    772.4 KB · Pregleda: 20
  • Screenshot_20250806-123717.png
    Screenshot_20250806-123717.png
    100.8 KB · Pregleda: 18
  • Screenshot_20250806-123603.png
    Screenshot_20250806-123603.png
    739.1 KB · Pregleda: 26
Dva puta po 25 minuta za 325km puta? OK, slažemo se da se ne slažemo.
Imaš web sajt ABRP, unesi EV koji te zanima, konfiguriši adaptere kako te zanima (za teslu po Evropi je interesantno probati bez adaptera, jer onda aplikacija koristi samo Tesla brze punjače), i izmišljaj rute. Onda dodaj adaptere, pa vidi kako to izgleda.
 
Ko što rekoh, nismo svi isti. Nekome odogovara da svaki čas staje po pola sata, nekome ne. Pretpostavljam da se auto punio i u povratku. Ja volim da vozim u cugu po nekoliko sati, nemam nikakav problem sa umorom. Preporuka je da se prave pauze na 2 sata, ali je sve individualno. Pogotovo ne želim da razmišljam gde su brži, gde sporiji punjači, gde treba da stanem, na koliko mi je posto rezervoar. Mator sam, volim jednostavne stvari. Evropa je jedno, Srbija drugo.
 
Naravno. U Srbiji da nemam kuću sa garažom i planiranim punjačem u istoj, nema teorije da bi kupio Teslu, to je jasno. Drugačije je u Evropi gde punjača ima svuda, brzih i sporih, jednostavno ne razmišljam o tome.
 
Nazad
Vrh Dno