Šta je novo?

BYD Atto 1: Električni automobil od 11.000€ koji bi mogao promeniti tržište

Benchmark

Znamenit
Učlanjen(a)
11.09.2006
Poruke
63,381
Poena
1,385
BYD-ATTO-1-naslovna-copy.webp


BYD Atto 1: Električni automobil od 11.000€ koji bi mogao promeniti tržište​


Kineski BYD Atto 1 je pristupačni električni automobil koji kombinuje sve ključne savremene funkcije sa cenom od oko 12.000 dolara

Kompletan članak: https://benchmark.rs/vesti/biznis/b...l-od-11-000e-koji-bi-mogao-promeniti-trziste/
 
Atto 1 ne postoji u Evropi. U Evropi se zove Dolphin Surf, u Kini Seagull, nemam pojma gde je Atto 1. Konsultovah Chatgpt, kaze samo u Indoneziji.
Dolphin Surf recimo u Nemackoj koja ima EU carine kosta od 23-27k. Kod nas bi mogao biti dosta jeftiniji. Recimo Atto 2 je u tamo skuplji za 6k nego kod nas.
 
Domet do 300 km... U praksi 250, za par godina celih 200 km.

Pa kome treba auto sa dometom od 200 km?

Jedino u varijanti koja postoji u Kini - vožnja isključivo po gradu, a sav međugradski transport vozom ili avionom.

Za Evropu, i veći deo sveta - besmisleno...
 
Naprotiv
Za evropu i ostatak sveta idealno kao drugi (ili treći) auto. Što ne bi bilo idealno i za Beograd naprimer.
Treba da uvedu kao što je u Londonu i nekim gradovima Nemačke da ne možeš da uđeš u određene zone ako nisi električan. Ili da platiš drastično
Ljudi treba da počnu da razmišljaju ekološki osvešćeno i da menjaju svoje loše navike
 
Naprotiv
Za evropu i ostatak sveta idealno kao drugi (ili treći) auto. Što ne bi bilo idealno i za Beograd naprimer.
Treba da uvedu kao što je u Londonu i nekim gradovima Nemačke da ne možeš da uđeš u određene zone ako nisi električan. Ili da platiš drastično
Ljudi treba da počnu da razmišljaju ekološki osvešćeno i da menjaju svoje loše navike
И да поседују по два до три аутомобила по становнику.
Лавли
 
Poslednja izmena:
Naprotiv
Za evropu i ostatak sveta idealno kao drugi (ili treći) auto. Što ne bi bilo idealno i za Beograd naprimer.
Treba da uvedu kao što je u Londonu i nekim gradovima Nemačke da ne možeš da uđeš u određene zone ako nisi električan. Ili da platiš drastično
Ljudi treba da počnu da razmišljaju ekološki osvešćeno i da menjaju svoje loše navike
A kojim nacinima se dobija ta "cista" energija, odnosno elektricna? Dobija se u termoelektranama na ugalj, jos uvek, vecim delom. Sto znaci samo presipas iz supljeg u prazno, pri tome je i gore nego da sipas odmah gorivo u kola. Stopa globalnog zagadjenja najmanje, gotovo mizerno, tek po koji procenat je zbog kola sa unutrasnjim sagorevanjem. Tako da ta prica da ce nas elektricna kola spasiti, nece.

Kad se sva struja bude dobijala cisto, na sunce, vetar, vodu i ostale ekoloske nacine, tad ce i ele. kola imati smisla.

Ako hoce ekologiju bolje da se brinu za plastiku, reciklazu, preradu otpada i ostalo.
 
Eeeee Srbijo … nazalost nisi vise ni medju sljivama - ni one nisu rodile ove godine :(

Cist dokaz da ovde ne postoji ekoloska svest je i to sto gotovo ni jedna nova zgrada koja se trenutno gradi
ili je izgradjena u poslednje 3 godine , nema solarnu elektranu
Nema je ni u projektu zgrade :(

Elektro automobili zahtevaju garaze - ne trpe baterije zimu i vrucinu
Nema dovoljno parking mesta , a ne garaza

Zaboravite celu ovu pricu
 
И да поседују по два до три аутомобила по становнику.
Лавли
Po porodici, šta je tu toliko čudno
Inače sve više viđam one koji imaju više od dva auta, kod nas

Primećujem da i dalje ogromna večina ne poznaje aktuelne prilike u svetu. Ni u Jevropi a kamo li u USA, Koreji, itd ... Znam da mnogi i dalje smatraju da je Afrika samo kontinent divljaštva.
Posmatraju samo iz svog dvorišta.
Blago onima koji ne znaju jer je njihovo carstvo nebesko ...
 
Poslednja izmena:
A kojim nacinima se dobija ta "cista" energija, odnosno elektricna? Dobija se u termoelektranama na ugalj, jos uvek, vecim delom. Sto znaci samo presipas iz supljeg u prazno, pri tome je i gore nego da sipas odmah gorivo u kola. Stopa globalnog zagadjenja najmanje, gotovo mizerno, tek po koji procenat je zbog kola sa unutrasnjim sagorevanjem. Tako da ta prica da ce nas elektricna kola spasiti, nece.

Kad se sva struja bude dobijala cisto, na sunce, vetar, vodu i ostale ekoloske nacine, tad ce i ele. kola imati smisla.

Ako hoce ekologiju bolje da se brinu za plastiku, reciklazu, preradu otpada i ostalo.
Delimično si u pravu, ali i sa druge strane grešiš, jer ta terkoelektrana bi trebalo da je izmestena i gradova i da se to njeno zadjenjenje ne oseti toliko i gusto naseljenim delevima grada. Ovako pola srbije vozi dizel star 20 godina i ugasili mu dpf filter, ugašen i egr ventil ( da se me kvari, jer popravka kosta mnogo), a to sto će svi da pomru od kancera pluća nema veze. Da se razumemo nisam na strani nasilne elekrifikacije, ali od nečega mora da se krene. Takođe imamo mi u Srbiji dosta problema i sa fabrikama koje zagadjuju i divljih deponija, pa bacanje otpada u reke, ali to je neka druga tema.
 
Два до три аутомобила по домаћинству, и тако чувамо енвајормент ...?
Први мај прошо одавно.

Изгуглај "shared commuting" . То ће нам бити док не укину приватну својину.
После тога сви у Воз31, па у зону 82а, да вртимо педале као у блек мирору.
 
Ja i ovaj jedan auto jedva održavam.
Ima ljudi koji imaju dvoja, na žalost, sve više, mada ne vidim neku specijalnu uštedu, malo uštediš na gorivu ali imaš ostalo sve duplo, pogotovo logistički gledano, ko će da se bakće sa dva ili 3 vozila?
Osim ako si bogat pa da utrapiš nekome da to radi za tebe...
Električni automobili su verovatno efikasniji što se tiče potrošnje energije, ali imamo veće habanje guma i puteva, pm čestice idu uz to, da ne pričamo o posledicama po prirodu i one nesrećne crnčiće po rudnicima kobalta i tako toga.
I sad, čim je nešto efikasnije, daj da uzmem više komada, ako posmatramo da ima sve više ljudi na planeti, čini mi se da ne rešavamo ništa osim naše potrošačke savesti.
To je ona varijanta uštedeo sam neke pare, daj da ih potrošim na nešto drugo.
Davimo se u plastici, deca nam imaju na stotine i stotine igračaka, pa posle mobilne i tablete, i dalje se guraju potrošački trendovi, pogoni se pohlepa, ja tome ne vidim kraj.
Izvinite na pismenoj vežbi.
 
Domet do 300 km... U praksi 250, za par godina celih 200 km.

Pa kome treba auto sa dometom od 200 km?

Jedino u varijanti koja postoji u Kini - vožnja isključivo po gradu, a sav međugradski transport vozom ili avionom.

Za Evropu, i veći deo sveta - besmisleno...
Да си некад возио овако слаб ауто на аутопуту разумео би да ово не да није за аутопут него је слабије од Смарт-а.
 
Po porodici, šta je tu toliko čudno
Inače sve više viđam one koji imaju više od dva auta, kod nas

Primećujem da i dalje ogromna večina ne poznaje aktuelne prilike u svetu. Ni u Jevropi a kamo li u USA, Koreji, itd ... Znam da mnogi i dalje smatraju da je Afrika samo kontinent divljaštva.
Posmatraju samo iz svog dvorišta.
Blago onima koji ne znaju jer je njihovo carstvo nebesko ...
Nije čudno, nego je pogubno. Dva do tri automobila po porodici i onda je to kao neka ekologija jer su automobili električni?

Ekološki je bio Merc 200D - jer je prelazio milion kilometara i trajao pola veka minimum. Kad praviš CO2 računicu, on je mnogo ekološkiji nego 6 novih kanti koje će da potraju po 150 000, pa gde CO2 za proizvodnju, pa za reciklažu, i tako dalje...

Ekologija i konzumerizam ne idu zajedno.
Да си некад возио овако слаб ауто на аутопуту разумео би да ово не да није за аутопут него је слабије од Смарт-а.
Ovo nije ni za šta, da ti ja kažem. Vozio sam ja razne krševe i bili su bolna iskustva po auto putu ali ovo ne zadovoljava da se zove automobilom, osim da radi kao neki taksi /dostava unutar grada.

Sa tim dometom je beskoristan. Osim da bude drugi /treći auto u porodici, pa da se vlasnik teši i umiruje savest kako je ekološki osvešćen...
Električni automobili su verovatno efikasniji što se tiče potrošnje energije, ali imamo veće habanje guma i puteva, pm čestice idu uz to, da ne pričamo o posledicama po prirodu i one nesrećne crnčiće po rudnicima kobalta i tako toga.
Upravo to... Napisah gore, kad se spravi računica za jedan Merc 200D i naspram njega broj baterija za milion kilometara i njihovu reciklažu... Pa i nije neki napredak 😁

Pri tome, elektromotori su efikasniji, ali je to bezvredno jer je gustina energije jako bitan parametar, a baterije tu bitku ubedljivo gube od fosilnih goriva...

Da se ne lažemo, kome je stvarno do ekologije, taj se zalaže za vozove I tramvaje, a na automobile i avione gleda kao na teško zlo koje se koristi samo kad je nužno. A takvih ima jako malo...
 
Nisi prepoznao malo sarkazma u mojim prethodnim postovima?
Najveće (ekološko) licemerje pokazuju najbogatije države. O našoj nema šta da trošimo reči, dno dna.
Pravac ove diskusije je ogromna tema kojoj nema mesta na ovom Forumu, dobro nam dozovljavaju i ovoliko komentara
 
Taj sam, uglavnom tramvaj i vozovi, auto samo kada je neophodno. Brže mi je i opuštenije tako. Dva auta u porodici inače, verovatno uskoro samo jedan. Ne zbog ekologije, jednostavno mi tako više odgovara. Božo, očekujem eko bedž, u suprotnom se stavljam u struju...
 
Nisi prepoznao malo sarkazma u mojim prethodnim postovima?
Najveće (ekološko) licemerje pokazuju najbogatije države. O našoj nema šta da trošimo reči, dno dna.
Pravac ove diskusije je ogromna tema kojoj nema mesta na ovom Forumu, dobro nam dozovljavaju i ovoliko komentara
Očigledno da ne 🫣 Sad čitam ponovo i vrlo je jasno šta si hteo reći, ali ja se zaleteo kao june da ja pojasnim 🤣🤣 Sorrу 🙃
 
Domet do 300 km... U praksi 250, za par godina celih 200 km.

Pa kome treba auto sa dometom od 200 km?

Jedino u varijanti koja postoji u Kini - vožnja isključivo po gradu, a sav međugradski transport vozom ili avionom.

Za Evropu, i veći deo sveta - besmisleno...
pre ce se zapaliti nego sto spusti domet na 200km
 
Nisam ni fan elektro automobila, ali minimum 80% dnevnih ruta kod 80% gradjana nije vece od 200km u srbiji. Sta vise ako ides na posao mozes svaki dan bg - nis i da ga punis dok si na poslu. Ako ces da ides bg - ns svaki dan ne moras ni da ga punis na poslu i sve to kazem za 200km. Na more mozes avionom pa posle renta car i opet si i to zatvorio. Nije bas tako besmisleno. Ja vozim 3.0TDI ali opet treba biti realan nije su ta elektro kola besmislena.
 
Besmisleno?
Naprotiv, koncept električnih vozila je fenomenalan. Ali realizacija je nula.

Trebalo bi da su dosta jeftiniji od konvencionalnih - nisu. Jer su proizvođači alavi. Niti su pravili nešto za široke narodne mase.
Trebalo bi odavno da budu rešene baterije i/ili bežični prenos. Nije i neće skoro. Ili nikad. Baterije možda, ovo drugo ... Da ne ulazimo u teoije zavere, Tesla je poodavno realizovao bežični prenos. Ali kapitalistički sistem - zašto bi narodu dali išta besplatno. Osim toga kako bi ga kontrolisali.
I na kraju iz čega se dobija električna energija. Vrlo verovatno je i to moguće rešiti, povezano sa stavkom dva. Opert- naftna industrija i globalni svetski poredak neće to lako dozvoliti. Sva aktulena svetska žarišta nemira vezana su isključivo za energetske resurse.
 
Za Evropu, i veći deo sveta - besmisleno...
Kome tačno 200km nije dovoljno za svaki dan, i u kom to većem delu sveta? Pritom, pretpostavka ti je pogrešna, ako po wltp 300km, u gradu će to biti 350km. Ne mora ni svaki dan da se puni kod kuće, a možeš da ga dopunjavaš od 10 do 60% čime će baterija da ostane na 99% bar deceniju.
 
Kome tačno 200km nije dovoljno za svaki dan, i u kom to većem delu sveta? Pritom, pretpostavka ti je pogrešna, ako po wltp 300km, u gradu će to biti 350km. Ne mora ni svaki dan da se puni kod kuće, a možeš da ga dopunjavaš od 10 do 60% čime će baterija da ostane na 99% bar deceniju.
Ako ćeš svaki put van grada da ideš vozom, busom ili avionom, onda ti je sasvim OK.

Ako imam auto u kome ne mogu na put ili moram da planiram put nadaleko i naširoko - ja auto nemam.

Meni je ključna prednost auta da mogu van grada, a ne da mogu po gradu - vožnja po centru Beograda me ne mami nikako.

Ovo je dobro samo kao drugi auto za vozikanje po gradu - a čim je reč o drugom autu, ekologija je tu promašena tema. Samo za vozikanje po gradu, što nikako ne bi trebao da bude smer razvoja...

Nisam ni fan elektro automobila, ali minimum 80% dnevnih ruta kod 80% gradjana nije vece od 200km u srbiji. Sta vise ako ides na posao mozes svaki dan bg - nis i da ga punis dok si na poslu. Ako ces da ides bg - ns svaki dan ne moras ni da ga punis na poslu i sve to kazem za 200km. Na more mozes avionom pa posle renta car i opet si i to zatvorio. Nije bas tako besmisleno. Ja vozim 3.0TDI ali opet treba biti realan nije su ta elektro kola besmislena.
Dakle, pravac razvoja je da svako vozi svoj auto do posla u gradskoj sredini? A za more avion?

Klasičan konzumerizam, nema veze sa ekologijom.

Realnost je da bi po gradu trebalo stimulisati gradski prevoz i njime ići do posla, a ne emitovati hrpu CO2 za auto i bateriju da bi neko išao na posao sam...

Međutim, do boljeg rešenja za baterije se ne može ni doći bez ogromnih ulaganja, pa tako i stigosmo do ove tačke...
 
Poslednja izmena:
Ako pričamo o ekologiji, onda javni prevoz nema premca. U Beogradu i Nišu je trenutno besplatan i nikakav električni automobil tu nema šta da traži. Slažem se sa dobrim delom kolega, potreban mi je auto za 600-700km u cugu, za ostalo me ne zanima mnogo. Vozim dizel i imam autonomiju oko 1100 km, sa sve krovnim koferom. Priča o 200km mi je totalno nezanimljiva.
 
Nazad
Vrh Dno