Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Mislim da kupac plaća troškove dostave prilikom slanja predmeta na reklamaciju,
ali bi prodavac trebalo da mu refundira te troškove ako je reklamacija osnovana, tj. prihvaćena.
 
Ananas.rs poslao kurira o svom trosku oba puta kada sam reklamirao nesto.
 
Druga priča je Ananas, oni plaćaju poštarinu čak i kad se vraća proizvod u roku od 14 dana.
 
Mislim da je o voome davno bila rasprava i ne sećam se isoda iste, a možda se i zakon promenio:

U situaciji da se odustaje od ugovora o uslugama (u roku od 14 dana), pored srazmerne naknade za period dokje usluga korišćena, ima li osnova i opravdanja da trgovac potražuje i pun iznos troška instalacije opreme neophodne za pružanje te usluge? @weasel
 
Ako u ugovoru piše da je instalacija besplatna onda ne mogu da traže. Za samu opremu zato naplaćuju bar 1 dinar, koliko da nije besplatna.
 
Piše da, u slučaju prevremenog raskida, pa i kad je to odustanak od ugovora, plaća se razlika izmedju pune i cene sa popustom, koja je 0 din.
 
Hvala na odgovoru.

TL,DR Mislim da sam gore na većinu odgovorio, ali evo opet - Tastatura je ažurirana tri dana nakon što sam je preuzeo (ažurirao sam je lično, po zvaničnom uputsvu), i potpuno normalno je radila više od 20 dana nakon toga. Prestala je da radi iznenada i nije se mogla uključiti ni u jednom režimu, što sam detaljno opisao kada sam je poslao nazad. Poslata im je kao neispravan uređaj, pod reklamacijom i uz zahtev za raskid ugovora zbog nesaobraznosti, a ne u okviru običnog odustajanja od kupovine (14 dana), zbog čega ću trošak od poštarine tražiti nazad kada mi odgovore. Hvala što si mi to napomenuo i razjasnio.

Po njihovom opisu, tastatura je samo ponovo ažurirana, što znači da je bila potrebna servisna intervencija da bi proradila, a to je urađeno bez mog znanja i protivno zakonu, jer nisam dao saglasnost za bilo kakvu servisnu intervenciju / popravku već sam im napomenuo pismeno i usmeno da to ne želim. Svakako sam tražio službeni servisni izveštaj i detaljan zapisnik.

Nemam snimak, imam slike i mejl gde sam im napisao šta sam probao da uradim na tastaturi (poput kombinacije za restartovanje, različite vrste povezivanja i to sve na više računara).
Po tebi bi ako mene za auto zovu na servisnu akciju u roku prvih 6 meseci da mi nesto update ja treba da trazim novi auto, a ne da sam srecjan sto cu imati ispravan auto. Znaci ne treba da me zovu nego ja treba poginem zbog auta. Ti si odlucio da ti se ne svidja tastatura i kraj. Uzmi prodaj, budi covek dodaj i kupi drugu.
 
Po tebi bi ako mene za auto zovu na servisnu akciju u roku prvih 6 meseci da mi nesto update ja treba da trazim novi auto, a ne da sam srecjan sto cu imati ispravan auto. Znaci ne treba da me zovu nego ja treba poginem zbog auta. Ti si odlucio da ti se ne svidja tastatura i kraj. Uzmi prodaj, budi covek dodaj i kupi drugu.
Nije isto, ne upoređuj babe i žabe.

Trebao bih možda sutra ili u ponedeljak da odem do Beograda, pa ću svratiti do prodavnice i videti da li je tastatura otvarana. Ako nije otvarana i radi kako treba verovatno ću je uzeti nazad pa ću pratiti ponašanje. Već su me zvali iz ComputerLanda i rekli su da ja ne plaćam poštarinu ukoliko se odlučim da mi je pošalju nazad.
 
Poslednja izmena:
Koja pravila vaze kada se dobije nov uredjaj u okviru produzene garancije? Jel se dobija nov racun i nova garancija ili se nastavlja stara?
U pitanju je tv koji je zamenjen novim, medjutim novi tv kosta jedno 7 hiljada manje nego sto je prethodni placen i ima VA panel umesto IPS pa me interesuje mogu li da trazim drugi uredjaj sa IPS panelom i u istoj vrednosti prethodnog?
 
Nikakva. Za dotatnu garanciju se ne primenjuje zakon nrgo sam ugovor.
 
Koja pravila vaze kada se dobije nov uredjaj u okviru produzene garancije? Jel se dobija nov racun i nova garancija ili se nastavlja stara?
U pitanju je tv koji je zamenjen novim, medjutim novi tv kosta jedno 7 hiljada manje nego sto je prethodni placen i ima VA panel umesto IPS pa me interesuje mogu li da trazim drugi uredjaj sa IPS panelom i u istoj vrednosti prethodnog?

Ako nisu imali da ti daju isti uređaj, bilo je normalno da ti refundiraju novac tj koliko si platio uređaj, pa ti onda kupiš šta hoćeš. Zašto si prihvatio zamenu za drugi model? To ima smisla samo ako ti prodavac ponudi bolji model.

Prethodno navedeno sam napisao i kao kupac i kao prodavac. Nikada ne bih ponudio nekome lošiji proizvod, a nedavno smo imali situaciju da je čovek tako tražio, pa smo mu refundirali razliku u novcu.
 
Ako nisu imali da ti daju isti uređaj, bilo je normalno da ti refundiraju novac tj koliko si platio uređaj, pa ti onda kupiš šta hoćeš. Zašto si prihvatio zamenu za drugi model? To ima smisla samo ako ti prodavac ponudi bolji model.

Prethodno navedeno sam napisao i kao kupac i kao prodavac. Nikada ne bih ponudio nekome lošiji proizvod, a nedavno smo imali situaciju da je čovek tako tražio, pa smo mu refundirali razliku u novcu.
Kao što piše u komentaru iznad, u pitanju je produžena garancija, a ne zakonska saobraznost u okviru prve dve godine. Tu se novac ne vraća, ali bi svakako pomoglo da je napisao koja marka uređaja je u pitanju, koju vrsta osiguranja/garancije ima (uniqa itd..). I pretpostavljam da je trebao biti informisan koji će televizor dobiti, pa da eventualno ne prihvati televizor koji ne želi, tj. koji nije u istom rangu sa prethodnim.
 
Da, promakla mi je reč "produžena". To nemam ideju kako funkcioniše, ali meni garancija zvuči kao garancija (ne priznajem reč "saobraznost", jer u moj glavi to zvuči kao da je neko izgovorio niz besmislenih slova).
 
i koji je model televizora bio i koji je dobio...
 
Cekaj te malo zar garancije nije uslovljena da kupac ima najmanje ista prava kao i dok traje saobraznost ili i veca prava (ukoliko davalac garancije tak ozeli) ali nikako manja od onih koja vaze dok traje period (one dve famozne godine) saobraznosti?
 
Kao što piše u komentaru iznad, u pitanju je produžena garancija, a ne zakonska saobraznost u okviru prve dve godine. Tu se novac ne vraća, ali bi svakako pomoglo da je napisao koja marka uređaja je u pitanju, koju vrsta osiguranja/garancije ima (uniqa itd..). I pretpostavljam da je trebao biti informisan koji će televizor dobiti, pa da eventualno ne prihvati televizor koji ne želi, tj. koji nije u istom rangu sa prethodnim.
Nije bas tako

meni je TV crkao posle 4 godine i ponudili su 3 razlicita TV da biram u zameni (kupljen u emmezzeti mada nije bitno za pricu)

Meni nije odgovarao ni jedan i dobio sam vaucer (tehnomedie) u vrednosti starog

doplatili smo za skuplji model.
 
Nije bas tako

meni je TV crkao posle 4 godine i ponudili su 3 razlicita TV da biram u zameni (kupljen u emmezzeti mada nije bitno za pricu)

Meni nije odgovarao ni jedan i dobio sam vaucer (tehnomedie) u vrednosti starog

doplatili smo za skuplji model.
Slažem se da tako funkcioniše, najverovatnije, kod Partuma. Ali novac, kao što rekoh, ne vraćaju.
 
U pitanju je Tesla 40S605BFS koji sam uzeo mami pre jedno 4 godine, mada je stajao u kutiji sigurno godinu ipo dana nakon renoviranja stana. Kao zamenu sam dobio 40E635BFS koji je em jefitniji, em ima VA panel, stari je imao IPS. Prihvatio sam jer sam zurio na posao i video nov tv u kutiji pa reko, ne moze biti losiji od starog nakon 4god. Po specifikacijama i nije losiji, medjutim panel je drugaciji.

Svakako sam im poslao mail pa cekam da vidim sta ce da kazu, a sto se tice produzene garancije u pitanju je Uniqa.
 
Cekaj te malo zar garancije nije uslovljena da kupac ima najmanje ista prava kao i dok traje saobraznost ili i veca prava (ukoliko davalac garancije tak ozeli) ali nikako manja od onih koja vaze dok traje period (one dve famozne godine) saobraznosti?
Nije, makar kod automobila. Cesto je ta "produzena" samo recimo za menjac i motor. Ili sto je najgore kod jedne firme samo 50% popusta ne te kvarove. Samo mi svi ne citamo to i vidimo i lozimo se na velike brojeve.

Sample garancije:
U koliko dođe do potrebe za popravkom vozila u periodu nakon isteka fabričke garancije, sa Vama ćemo podeliti trošak popravke ili zamene vitalnih delova, u vidu učešća u iznosu od 50% ukupnih troškova popravke.
 
Koja pravila vaze kada se dobije nov uredjaj u okviru produzene garancije? Jel se dobija nov racun i nova garancija ili se nastavlja stara?
U pitanju je tv koji je zamenjen novim, medjutim novi tv kosta jedno 7 hiljada manje nego sto je prethodni placen i ima VA panel umesto IPS pa me interesuje mogu li da trazim drugi uredjaj sa IPS panelom i u istoj vrednosti prethodnog?

Nikakva. Za dotatnu garanciju se ne primenjuje zakon nrgo sam ugovor.
Netačno.
Zakon o obligacionim odnosima:

Traženje opravke ili zamene

Član 502

(1) Kupac može zbog neispravnog funkcionisanja zahtevati od prodavca, odnosno od proizvođača opravku ili zamenu stvari u toku garantnog roka, bez obzira na to kad se nedostatak u funkcionisanju pojavio.

(2) On ima pravo na naknadu štete koju je pretrpeo usled toga što je bio lišen upotrebe stvari od trenutka traženja opravke ili zamene do njihovog izvršenja.

Produženje garantnog roka

Član 503

(1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari.

(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.

(3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo.
 
ananas ranije. ne znam sada
meni nisu hteli da podignu TV koji je stigao sa skinutom folijom u roku od 14 dana. onda su me dodatno zavrnuli i rekli da pisem reklamaciju pa nisam ni uspeo da vratim.
 
Zivo me zanima da li bi i u ovom slucaju odbili porudzbinu kao i onda kada greskom stave mnogo manju cenu:)
IMG_9725.png
 
Probaj, pa ako ipak pošalju, iskoristi povrat u roku od 14 dana 😏

Htedoh da se našalim, ali tema ipak nije za šalu.

S obzirom da je savršeno logično da je cena pogrešna, niko neće pokušati da poruči ovaj proizvod. Ali da je pisalo 19 dinara, bez obzira što je svima potpuno jasno da je cena pogrešna, ljudi bi opet pokušali da izvrše porudžbinu i onda još tražili svoja prava kada ne dobiju proizvod.

Nisam siguran kako bih nazvao takvo ponašanje članova potrošačkog društva, ali svakako ne bi bilo u pozitivnom svetlu.
 
Prava su zapisana u zakonima u većini zemalja. Ako neko pogreši u ceni, neka snosi posledice, to nije ničija dužnost da ispravlja. I da je 19 dinara ili čak para , nebih kupio jer mi ne treba.
 
Nemojmo opet o greškama u prikazanoj ceni.
Svaka medalja ima dve strane, iz ugla kupca je sasvim ok da ne mora da misli da li je cena ispravna, iz ugla prodavca je takodje, sasvim ok da takav pokušaj proba da otkaže, tj. da do prodaje ne dodje.
A istina je negde tamo, što kažu u poznatoj seriji...
 
  • Like
Reagovanja: PJ
Nazad
Vrh Dno