Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

  • Začetnik teme Deleted member 30833
  • Datum pokretanja
Mislim da ti taj papir samo odštampaju ono što stoji na portalu. To možeš i sam.
Ja uradim download kad se pojavi na portalu. Ne toliko što im ne verujem, nego imam svoju evidenciju u google sheets, pa mi je lakše da importujem kada uradim download.
Sa portala mogu da skinem sve račune od aprila 2021 do danas. A u svojoj evidenciji imam od januara 2019.

inače, upravo mi je stigao račun koji sam sam očitao i prijavio 03.05. Sve je OK. Potrošnja očekivanih 509 kWh.
 
Ako i prebaciš dostavu računa na e-mail, nećeš ostati bez računa. Dobićeš ga mail-om, možeš da ga štampaš, ili sačuvaš negde u elektronskoj formi.
Papirna verzija koju dobiješ je 99.9999% istovetna sa elektronskom verzijom na portalu - ne verujem da dva puta rade istu stvar.
Pozdrav
 
Imao sam i sledece iskustvo
Sklopom okolnosti sam imao isto iskustvo, ali na njega gledam baš obrnuto. Papirne sam tada pobacao, računajući da su namireni, a na mejlu mi ostanu kako god. Drugim rečima, mnogo bi bolje po mene ispalo da je i tad postojala dostava na mejl, jer bih imao sve stare račune. Kako i rekoše između tvoje i moje poruke, svakako ne ostaješ bez računa, na mejl stiže upravo ono što bi ti odštampali, samo znatno brže, čak nekad i dan pre nego što se pojavi na portalu (jer portal faktički prikazuje stanje od prethodnog radnog dana).
 
meni su svi racuni na portalu bili izmenjeni a ja nisam cuvao one koje sam poskidao o platio. Od tog događaja sve čuvam
Realno sa njima nema ubeđivanja to je država u državi
 
Jeli ova prijava stanja brojila sada obavezna ili nije? Kako da znam da li su prestali da salju nekog da ocita, sto je inace njihov posao?
Do sad su redovno ocitavali, necu valjda morati da idem do vikendice (60 km) da slikam brojilo?
 
meni su svi racuni na portalu bili izmenjeni a ja nisam cuvao one koje sam poskidao o platio
Pa isto, ali ne mogu retroaktivno da izmene mejl koji su ti poslali. U njemu stoji originalni PDF, istovetan sa odštampanim računom.

Jeli ova prijava stanja brojila sada obavezna ili nije?
Nije, naravno, ali nas ohrabruju da to radimo kako bismo im olakšali posao. Mada i nama se isplati ako je usput, jer onda nema greške.
 
Prethodnih dana sam pokušala da dobijem informaciju da li će očitavanje brojila za ovaj mesec biti regularno, ali sam na call centru stalno dobijala poruku da su svi agenti zauzeti. Zato sam juče pijavila stanje preko aplikacije i već danas dobila račun na mail. Nije baš da želim da očitavam brojilo svaki mesec, ali to je trenutno jedini način zaštite od paušalnog naplaćivanja. Zadovoljna sam što je račun stigao za 24h od prijave stanja.
 
Prethodnih dana sam pokušala da dobijem informaciju da li će očitavanje brojila za ovaj mesec biti regularno
Ovo izgleda da baš zavisi, čak i na nivou jednog grada. Npr. u mom komšiluku je neko već očitavao (konkretno komšije tvrde da je dolazio isti kao prethodnih meseci, što mi iskreno ne ide uz informacije iz medija, ali tako je kako je), dok na drugom kraju grada nije. I prošlog meseca su kod mene potvrđeno očitavali, dok su na drugom kraju grada stizali računi sa nultom potrošnjom.

Nije baš da želim da očitavam brojilo svaki mesec, ali to je trenutno jedini način zaštite od paušalnog naplaćivanja.
Upravo tako. Oni to čak i sami priznaju za ubuduće: Svi korisnici koji prijave stanje u narednom krugu očitavanja biće zaštićeni do 6. dana u mesecu da bi mogli samostalno da prijave stanje. Ukoliko ne pošalju stanje brojila čitači će nakon tog datuma očitati brojilo u predviđenom roku. Pretpostavljam da je formulacija nezgrapna, ali šta god da im je bio cilj, zapravo su nam rekli da ćemo samostalnom prijavom biti zaštićeni od čitača, čime potvrđuju da nam je potrebna zaštita. 😀

Zadovoljna sam što je račun stigao za 24h od prijave stanja.
Evo i ja sam promenio bas da vidim koje sam srece :)
E, ovo tek treba da mi se desi. Izgleda da i to zavisi od mesta, ali kod mene se čeka dugo, dosad je uvek bilo oko 10. u mesecu. Tako da eto i te informacije za Oswajača, nema garancije nažalost (ako mu uopšte ovaj mesec pošalju na mejl, pošto je relativno kasno promenio). Možda se to popravi u narednom periodu, kada krene ova priča sa zaštitom.
 
ma da Jugoistok posle 10. u mesecu.
ALi neka ka neka stize na mail lakse mi posto kada placam otvaram mail svi racuni su u jednom folderu i vrsim placanja.

Mozda je i bolje da sami slikamo jer sve je vise losih citaca...
 
Da li je neko kroz EPS aplikaciju prijavljivao potrošnju za zbirne račune?

ED broj na tim računima počinje sa 9 i ima jednu cifru manje, nego redovni ED brojevi za pojedinačne račune.

Pokušao sam da dodam nulu ispred, ali i dalje ne prepoznaje ED broj.
 
Da li je neko kroz EPS aplikaciju prijavljivao potrošnju za zbirne račune?

ED broj na tim računima počinje sa 9 i ima jednu cifru manje, nego redovni ED brojevi za pojedinačne račune.

Pokušao sam da dodam nulu ispred, ali i dalje ne prepoznaje ED broj.
Kucaj sifru mernog mesta,ona je ispod ED broja
 
NEVEROVATNE STVARI se događaju u Novom Sadu!!!

Godinu i tri meseca nakon zamene starih brojila i ugradnje tzv. pametnih, nakon perioda neverovatnih budalaština na računima, (od "neočitano", preko mešanja brojila među stanovima, do sabijanja tri meseca potrošnje u 25 dana), izgleda su konačno uspeli DALJINSKI DA OČITAJU BROJILA, 01.05.2025.
(Zabeležićemo taj datum zlatnim slovima kao jedan veliki uspeh srpske elektroprivrede).

:ROFLMAO: :p :LOL:

.
.
.

:cautious:

Inače, u tom periodu su dva puta nešto čačkali modeme, menjali brojila sa istom pristupnom adresom na jednom modemu, popravljali antene (koje sam na kraju ja izveo kako treba iz metalnog ormana tako da se kablovi ne oštećuju otvaranjem/zatvaranjem vrata)...
Potezali smo veze da se ne gomila dug na osnovu netačnog računa, slušali jadikovke na privatne firme koje očitavaju brojila i "protiv kojih su bespomoćni", bla.bla.bla...

Uglavnom, izgleda da su konačno napredovali do negde pred kraj 20. veka. 🤪

Kako znamo da je očitano daljinski?
Pojavili se računi na portalu. Datum očitavanja je 01.05, i očitano stanje je tačno ono koje je i memorisano u brojilu na datum 01.05.
Proveravam redovno ta merenja par dana posle prvog u mesecu.
Do sada su očitavanja (kada su im uspela) rađena manuelno, vršena između 5. i 10. u mesecu, i ti datumi su i pisali na računima (kada su valjali, jel?).

Pametna daljinski očitavana brojila imaju registar gde pamte stanje prvog u mesecu, i to je stanje koje bi server daljinski trebalo da očita, jer se svakako ne mogu sva brojila očitati u jednom trenutku. U prvih par dana u mesecu bi trebalo sva da se očitaju.
 
Imam jednu tarifu a brojilo je digitalno na banderi koje meri obe tarife. Na računu se isto vide obe tarife, znači i viša i niža, očitane su i sabrane i to bude kao jednotarifna potrošnja. Znači sve ok.
Danas sam nabavio ključeve od ormarića, fotografisao obe tarife, odabrao dvotarifno brojilo pošto na jednotarifnom nema dve tarife (logično) i prijavio potrošnju.
Znajući majstore, moje pitanje je da li neko ima isti slučaj, da li mu pravilno obračunaju?
Nemam više snage za državne firme...zato ovo pitanje.
 
Ja imam to,kad sam uso na sajt da prijavim stanje pisalo mi da kucam ili to ili ED,cudno mi da nema svako 🤣

Drugo distributivno područje, pa je drugi format računa.
Imam na ovom objektu tri brojila, jedno sa normalnim ED brojem, a druga dva su spojena na zajednički račun, pa imaju te skraćene ED brojeve. Ali rešio sam sa ovim čitačkim hodom, valjda :)
 
Stigao i meni racun u App ---> Uvid u racun!
Na osnovu podataka koje sam poslao preko App ---> ED Srbije 1.Maja
Sve ok :)
 
Poslednja izmena:
Kod mene još uvek nema računa. Prethodnih pola godine su uglavnom stizali mailovi između 4. i 6. u mesecu.

Naravno da NE šaljemo mi njima očitano stanje...
 
7 maja sam očitao, danas stigao račun na mejl. Onako kako sam poslao tako je i u računu.
Na app nema računa još.
 
Mene odraše. 8k struja za etažno u aprilu. Niti sam palio smart system grejanja, niti sam palio klimu. Posle zamene brojila krenulo veselje.
 
Cirkus sta rade. Mart mesec su mi za plac i za stan copy past uradili mart 2024. Dok nisam skontao da u palanci nisu ni radili copy past, nego slali racun gde su naplatili samo sto imam brojilo i tv pretplatu bez potrosnje. Zovem danas da pitam dal ce da ocitaju kazu nece ni ovaj mesec :D

Nista lepo prijavim za plac, palanka kuca, Stan u sd. Obracun od 02.04.2025- 06.05.2025, skinuli mi 4 dana al obracunaki period izadje 35 dana, 9791 din moram da platim… Tuga sta rade. Ne znam samo sta ce matori ljudi da rade… cekam sad da vidim za plac i za kucu u palanci sta ce da mi stigne…
 
Cirkus sta rade. Mart mesec su mi za plac i za stan copy past uradili mart 2024. Dok nisam skontao da u palanci nisu ni radili copy past, nego slali racun gde su naplatili samo sto imam brojilo i tv pretplatu bez potrosnje. Zovem danas da pitam dal ce da ocitaju kazu nece ni ovaj mesec :D

Nista lepo prijavim za plac, palanka kuca, Stan u sd. Obracun od 02.04.2025- 06.05.2025, skinuli mi 4 dana al obracunaki period izadje 35 dana, 9791 din moram da platim… Tuga sta rade. Ne znam samo sta ce matori ljudi da rade… cekam sad da vidim za plac i za kucu u palanci sta ce da mi stigne…
Muke veleposednika 😁
Ja imam samo ovo tu gde živim i tu mi i očitaju i tu mi stigne račun. 30 sekundi da jednom u mesec dana izađem na ulicu i sam očitam.
 
Procitah poslednjih nekoliko strana. Ako sam dobro razumeo, ukoliko ne ocitamo stanje brojila sami, u nekom trenutku tokom meseca ce doci neko iz EPS-a da ocita?
Uz mogucnost da za april ne dodje niko nego nam posalju racun sa prosecnom potrosnjom za taj mesec prosle godine zbog nekog tendera koji je oboren.
Da li sam dobro razumeo? Stvarno me mrzi da ocitavam sam brojilo, a mislim da cak i nemamo kljuc od ormara u zgradi.
Racuni mi inace dolaze gotovo identicni vec godinama, mozda u par stotina dinara razlike mesecno.
Za april mi jos uvek nista nije stiglo, ni na portal, ni na e-mail. A obicno je stizalo do 8. u mesecu.
 
Sve si dobro razumeo.
 
Evo rezime za kucu u smed. palanci.
  1. Nisu ocitali Mart mesec. Stigao racun za mart u aprilu samo TV Pretplata + sto sam korisnik EPS usluga, bez utroska.
  2. Platili smo oko 3500 din cisto da budemo u pretplati umesto 850 kolko je bilo za mart.
  3. Nisu ocitali April mesec. 05.05 smo poslali stanje koje smo mi octali.
  4. Do juce smo bili u pretplati oko 2800 din.
  5. Danas stigao racun za April mesec, da smo u martu bili imali dug 491 din :D i da moramo sa dugom da platimo ~5800din
Proveravam EPS Portal, oni su mart mesec korigovali, sa periodom ocitavanja 07.03.2025 - 01.04.2025, nisu ni 30 dana stavili (jer su uvek ocitali izmedju 05-07 u mesecu) nego ispalo samo 26 dana. A za April mesec 02.04.2025 - 05.05.2025, 34 dana :D

Gubitak doduse je 5% umanjenja racuna za mart, nije neka cifra al eto na nivou cele zemlje tu ce da nekoliko ljudi pokradu.
Dobra stvar je sto su korigovali ipak mart mesec i to podelili da ne bude sve na jednom mesecu jer bi platili znatno vise zbog prelaska u vece zone.

Ovako treba da izgleda slucaj kome u martu nije ocitana struja, i stavljena potrosnja 0. Ako su radili copy past kao sto su mi radili na placu onda je to srecnije resenje :D
Ne znam jel postoji cetvrti slucaj lol, ja sam okusio ova tri :D
1. Neocitano brojilo i stanje 0 za Mart.
2. Copy past potrosnje 3 mesec iz 2024 na 3 mesec 2025
3. Normalno ocitano, al sam za april morao ja sam da prijavim za stan gde zivim, jer vise ne popisuju struju. I ne znam kad ce.
 
Nazad
Vrh Dno