Šta je novo?

Novi fiskalni uredjaji od 2022?

Placam 420 din. mesecno unapred za 6 meseci. U pitanju je Netcom iz Kovina.
 
Da li neko uspeo samostalno da zameni BE u intraster kasi?
 
kako to mislis, samostalno?

To ne moze po zakonu... prvo moras prici babi na prozoru, pa ti ona da password, pa udjes na drvena vrata, pa trazis Zeljka, ali ako nema Zeljka u Intrastera, onda trazis menadzera,
kao Karen!
 
Trebalo bi da moze legalno da moze da se zameni BE bez odlaska u ovlasceni servis. Tako nesto sam cuo ovde, zato pitam da li je neko to odradio i da li je izvodljivo.
 
Nije izvodljivo. Moras da nosis fkn kasu u servis.
Nazalost, koliko god debilno zvucalo, ali mi ne pravimo zakone.
Zakoni prave nas.

EDIT: Mozda budem i banovan zbog ovoga sto cu napisati, ali zakone i pravila donose i sprovode botovi.
Koje god vrste...
 
Poslednja izmena:
Već smo pisali, nema zakona koji te na to tera, ovo nisu staru fiskalni uređaji gde samo ovlašćeni servis sme da menja delove na kasi, ukoliko je promena zabranjena radi se isključivo o poslovnoj politici konkretnog proizvođača, kod svih ostalih BE može menjati sam korisnik.
 
@Dantes Jednu kasu. Kakve veze to ima? I da imam jednu ili pet, ja bih to sam odradio. Zato me interesuje da li je neko do sada vec to odradio samostalno i kakva su iskustva sto se tice aktivacije tog BE i LPFR-a?
 
Danas smo konačno odneli kasu na zamenu tog famoznog BE.
Promena SIM kartice u roku od par minuta - 4320 din.
Tih par minuta je potrebno da bi se isekla SIM kartica da bi mogla da stane u ležište.

Inače pismenost dotične uprave se vidi na ovoj slici gde se, na E-porezime, nalazi uputstvo za dodavanje uređaja korisnika:
IMG_7763.JPEG
 
Gledam fisklani račun i QR kod za proveru ispravnosti, gde ima 845 karaktera u linku. Zbog čega je potrebno toliko puno karaktera, kada su za identifikaciju računa potrebni samo PFR broj računa, brojač računa, iznos i vreme? Sve to zajedno je dosta manje od 100 karaktera.
Pitam zbog toga što je u većini slučajeva teško očitavanje QR koda zbog ogromnog broja karaktera i sitnih kvadratića u njemu.
 
Verifikacioni link ne služi za puku identifikaciju računa (jedini identifikator je PFR broj), već za njegovu proveru/verifikaciju/validaciju. Ne bi zato bilo dovoljno da stoje samo ti podaci jer bi tako mogao da napraviš proizvoljan lažan link, samim tim i lažan račun. Ovakav kakav je, link ti dozvoljava da validnost računa proveriš odmah po fiskalizaciji, čak i pre nego što ga kasa pošalje Poreskoj upravi. Znači ti odmah možeš da skeniraš QR kod sa računa koji je izdala kasa koja radi u oflajn režimu (i to je dozvoljeno), i tako ga zapravo ti unapred (mada samo delimično) pošalješ Poreskoj upravi.

Tada bi video osnovne podatke, koji se stvarno nalaze enkriptovani u okviru koda (trgovac, prodajno mesto, iznos, brojač, vreme...), ali bi za specifikaciju računa (prozivode koje si kupio) i žurnal (slikoviti prikaz računa na dnu stranice) morao da sačekaš da ga stvarno kasa pošalje. Ako se to ne desi u roku od pet dana, možeš trgovca da prijaviš za kršenje tačke 2 stava 1 člana 16 Zakona o fiskalizaciji, za šta je propisana kazna od 300k. Povezana zanimljivost, kome je od interesa, račun koji kasa nije još poslala od prošle godine nije moguće prijaviti za aktuelnu nagradnu igru, dok je prve godine moglo.
 
Poslednja izmena:
Ni ja ne vidim razlog ovako dugačkog linka, odnosno velikog QR koda. U MNE je to bolje rešeno (po meni). QR kod je minimalne veličine 27x27mm (ako se ne varam) i link, znatno kraći od našeg, upućuje na konkretan račun na portalu poreske uprave.
Pozdrav
 
Crna gora koristi samo virtuelni procesor fiskalnih računa, tj. ne postoji mogućnost izdavanja offline računa kada server poreske uprave nije dostupan ili nema interenta te je samim tim ceo sistem jednostavniji pa prolazi i taj manji QR kod koji ne sadrži sve one informacije koje su ovde potrebne.
 
Nazad
Vrh Dno