Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

Posle onog štrajka pošte, niška je počela da naplaćuje PDV na sve registrovane pošiljke. Na neregistrovane uglavnom ne, ali su mi u poslednjih mesec dana naplatili i na dve neregistrovane. U principu, samo su dve, pa uzimam kao nekekve izuzetke. Još su od istog prodavca i poslate preko onog ECSC, pa računam da su nekako zalutale među registrovane.
 
Ne znam koji su to propisi, nikad mi dosad nisu naplaćivali PDV. I kakav PDV, valjda sam Kini platio PDV, tamo sam kupio robu.
nisi platio Kini pdv, nisi drzavljanin Kine. Oni su ti prodali to po ceni u kojoj nije uracunat kineski pdv. pdv placas nasoj drzavi, kada se paket koji si kupio ocarini.
to sto nisi platio pdv, je greska carine, tj sigurno je zbog toga da se brze isporucuju paketi carinik odlucio da se ne cima za taj iznos i samo prosledio paket Posti.

proveri ponovo na aliexpressu sta pise ispod cene proizvoda?


Screenshot 2025-11-12 202842.png
 
Kao kada odeš na Amazon.de, čim promeniš lokaciju za isporuku sa Nemačke na npr. Srbiju cene se umanje za PDV kada nešto dodaš u korpu. Onda platiš PDV i carinu kada se roba uvozi.
 
Da, piše sitnim slovima - Tax excluded, add at checkout if applicable.
Nisam nikad obraćao pažnju na to. Dobro, sad mi je jasnije o čemu se radi. Hvala na objašnjenju.
 
Jedno moje zapazanje sto ne mora biti tacno. Za posiljke UC i slicne bez pracenja, ako vam se "zagubi" na krajnjem koraku (Package arrived at local carrier facility), sto znaci da je moguce stiglo u Srbiju (izgubljeno ili neko ukrao). Proslo je vreme za isporuku i Ali automatski stavlja da je paket isporucen, imate 15 dana da otvorite dispute. Mozete da birate realno 2 razloga za dispute, da je paket obelezen da je stigao a nije isporucen, i da je paket jos u tranzitu a vreme isteklo. U sustini oba razloga su tacna, ali mislim da je bolje da birate ovaj u tranzitu. Mouguce da ima vise sanse za prodju od prvog, a Ali svkako moze da vas otkaci za oba i sa ili bez pregovora sa trgovcem.
 
Ti statusu su informativnog karaktera, tako da ja uvek stavljam da je u tranzitu. To je činjenično stanje. Oni svakako imaju svoje načine da prate, pa će na osnovu toga bot i doneti odluku.
 
Ti statusu su informativnog karaktera, tako da ja uvek stavljam da je u tranzitu. To je činjenično stanje. Oni svakako imaju svoje načine da prate, pa će na osnovu toga bot i doneti odluku.
Da informativni ali moguce da imaju uticaja. Na jednom dispute kad sam odabarao da je obelezen kao isporucen a nije, Ali me je odmah otkacio i izbacio genericku poruku proveri u lokalnoj posti... Onda jos jednom je presudio u koristi trgovca na isti razlog. Od tada sam birao samo tranzit i za sad je sve bilo u moju korist. Kazem da je tako meni ispalo, sto ne mora da znaci da je merodavno.
 
Imam neku pošiljku koja je od 26. oktobra zaglavljena u statusu Awaiting flight.
Kada odem na refund, kaže mi
Kod:
Refund can't be processed right now
Order in transit. If the tracking doesn't update, you can apply for a refund.
Koliko dugo treba da se ne apdejtuje tracking, pa da mogu da tražim refund?
 
Meni je neka tečnost za DREAME robota stajala tako "Awaiting Flight" skoro mesec dana... Stiglo je na kraju.
 
Imam neku pošiljku koja je od 26. oktobra zaglavljena u statusu Awaiting flight.
Kada odem na refund, kaže mi
Kod:
Refund can't be processed right now
Order in transit. If the tracking doesn't update, you can apply for a refund.
Koliko dugo treba da se ne apdejtuje tracking, pa da mogu da tražim refund?
U najvecem broju slucaja do isteka vremena predvidjenog za isporuku. Moze u nekim slucajevima sam Ali da uradi refund i pre toga. Mislim da ce u ovom slucaju cekas do kraja ako budes hteo otvaras dispute i trazis refund ako ne stigne.
 
Meni se skoro desio refund koji je sam aliexpress inicirao - parafraziram - "posiljka otkazana zbog neozbiljnosti prodavca" - iako mu nije istekao onaj rok od 7 dana za slanje.
 
Prodavac je predao pošiljku i koliko razumem prošla je i izvozno carinjenje onda se čeka do isteka roka zaštite kupca (ne procenjenog vremena za isporuku), ne pomaže pokretanje spora sad. Kod AE nema da li se pošiljka nije mrdnula 15 dana.
 
Nazad
Vrh Dno