Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Upravo samo trendovi, većina ljudi se razume u automobile koliko i u mobilne telefone.
 
Teško su prevareni ozbiljnom posledicom da ih 100km košta evro umesto 15. :) Najgore od svega je što im podvale performanse, opremu i ugođaj, koji su mogli samo da sanjaju sa novcem koji raspolažu.

Nema brige, prozreće prevaru i polako će se vraćati ljudi na dizelaše.
 
То је баш од драгоцености кад имаш ауто које губи 3-4-5 хиљада евра вредности годишње.
Људи купују скупе (и нове) аутомобиле јер су у могућности. У Норвешкој купују нова е-возила јер се куповина сус никако не исплати због поменутих 20-30 ак хиљада евра додатних намета. Што се опреме и угођаја тиче исти ђаво малтене, ентеријер је данас рециклирана пластика и екран са алиекспреса и у једним и у другим, једино је за љубитеље јаких мотора осећај у е-возилима потпуно стерилан, имају снагу и моменат, али немају мотор и издув који би то пратили.
 
Ne znam za No, ali šta je skupoceno u Tesli 3 LR RWD za 29k u SLO?

Koji auto u toj cifri nije recikliran, ima ozbiljan zvuk i performanse? Nema ni Škoda.
 
Што се опреме и угођаја тиче исти ђаво малтене, ентеријер је данас рециклирана пластика и екран са алиекспреса и у једним и у другим, једино је за љубитеље јаких мотора осећај у е-возилима потпуно стерилан, имају снагу и моменат, али немају мотор и издув који би то пратили.
Zašto mora izduv da prati bilo šta?

Kao da si rekao da je SUS loš jer nema zvuk kopita koji ga prati a konjska zaprega je imala.
 
Изгледа…

 
@Vorlon

Moraš shvatiti da postoje i ljudi koji to vole. Na engleskom ima izraz, Petrolheads.

@Dautovic

Čekaj, tvoj razlog da proglasiš Teslu najboljim el. autom je...jer Norvežani najviše kupuju auta tog proizvođača? Ja sam mislio biće ti argument nešto od najbolji kvalitet, najbolji odnos cijene i performansi, najbolji dizajn, najbolji za popravke, najudobniji, najbolj u krivinama ili tako nešto.


*Ne tvrdim da je Tesla išta od toga, samo navodim
 
Друже не проглашавам ја ништа изнео сам статистику који сам видео на фејсу на некој норвешкој страници и то је то:

Ево још једном за тебе специјално:
"Поента, има једна група од пар милиона људи на планети која има новца а и досупност скоро свих произвођача и модела електро возила. Та група бира Теслу и Модел Y у веееликој већини. И поред негативне кампање о Илону и празних обећања конкуренције.
То је статистика и суштина а не мишљење. Е сад нека свако тумачи како му воља."


Не знам шта више да напишем? Јако сам често у медијима налетао на наслове ”Убица Тесле”, па онда наслађивањем због падови у продаји(као што су релани људи и рекли то је увек пред излазак новог модела), напади на самог Маска итд. На крају људи који имају новца и који купују нова аута цео живот кажу Тесла и кажу модел Y. То је то, то је најзаокруженији ауто.

Опет још једном за тебе и екипу - изнео сам статистику, а како ћеш ти то интерпретирати је на теби. Ево ти идеја од toxicm - ”људи се не разумеју, то су трендови и помодарство”. Нису cool као Џереми Кларк који има цео возни парк и тежак је милионе...Треба бити озбиљна глава да жалиш што си некад возио тракторче Пасат 1.9ТДИ а сад ето мораш електрични модел Y. Што неко рече, сва та технологија, миран и тих рад, непостојеће одржавање и јефтина вожња и пуњење код куће - баш њесра.

Људи који се претерано ложе и пљују по електро возилима причају као да нису изашли из атмосферског бензинца W12 за 300-500 коња, где су од најраније младости уживали у звуку мотора уз јутарњу кафу. А суштина да 9/10 седело само у дизел тракторчету а ако је био бензинац, био је неки 1,8 форд мондео.

Ако ти брате сада овог тренутка возиш неки RS и то волиш и то те испуњава, све 5, настави. Чим имаш то имаш и пару, не занима те уштеда. Ја да имам грдне неке паре, нема шансе да би имао само електро, уврстио би у возни парк и неку озбиљну машину бензинца, наравно никакво дизел тракторче.

П.С. Гледам рачун за путарине за претходни месец око 100 еура, мало сам више возио. Да сам на дизелу, био би једно 400-500еура. Ту моја математика и почиње и завршава се. Да сам у Срб не знам да ли би размишљао о електро, не делује ми да се исплати то.
 
Poslednja izmena:
Pa ako si petrolhed onda mora. Da li stvarno treba objašnjavati ovo?
Zašto EV mora da se gleda iz ugla petrolheada? Zašto neko ne može da voli brzinu i performanse a da ne voli SUS zvuk?
Poenta primera sa kopitima je do kog apsurda se dolazi kada se isto tako gleda SUS iz ugla konjske zaprege.

Da ne ulazimo dalje u apsurd koliko se kod SUS automobila zvuk poslednjih 20 godina dizajnira da bude lep a nije "prirodna" posledica, sa sve puštanjem zvuka kroz zvučnike...

Изгледа…


Poenta klipa je šta? :)
@Vorlon

Moraš shvatiti da postoje i ljudi koji to vole. Na engleskom ima izraz, Petrolheads.
Pa volim i ja kod SUS-a, ništa sporno u tome da je delu ljudi to deo tripa i uživanja u autu. Kod EV-a je poenta nešto drugo.
Ako nekome nedostaje SUS zvuk to je subjektivno i deo prethodno stečene navike, nije nedostatak samog EV-a.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Zašto EV mora da se gleda iz ugla petrolheada? Zašto neko ne može da voli brzinu i performanse a da ne voli SUS zvuk?
Poenta primera sa kopitima je do kog apsurda se dolazi kada se isto tako gleda SUS iz ugla konjske zaprege.

Da ne ulazimo dalje u apsurd koliko se kod SUS automobila zvuk poslednjih 20 godina dizajnira da bude lep a nije "prirodna" posledica, sa sve puštanjem zvuka kroz zvučnike...
U prvom delu posta se obraćaš kome?
Izduvni sistem je prva stvar koja se rešava pri kastomizaciji auta i u principu nije ni bitno kakav je fabrički i to skoro svaki petrolhed (pa i wannabe petrolhed) odmah rešava.
 
Uzgred, trenutno pišemo o Modelu 3 koji u Slo košta ko Škoda Octavia. Ajde malo noge na zemlju, svako bi pre vozio 911 da može da priušti. Koji zvuk, koji materijali i koje uživanje u vožnji u novom autu od ispod 30k EUR?

Budženje izduva košta hiljade EUR, da bi auto ostao upotrebljiv svakodnevno. Ajde da ne idemo u tu stranu sa diskusijom. Na stranu što nemamo pare ni za kršten kandidat od novog auta za taj poduhvat sa gorenavedenim budzetom.
 
Sve dok Tesla zvanično ne dođe u Srbiju sve je ovo što se tog brenda tiče entuzijazam. A nešto mi govori da cena kod nas ni blizu toliko ne bi bila povoljna. A nije da tržišta kod nas nema...
 
Па између модела 3 и Октавие, нема ту шта да се прича, бар за мене не. А за звук што кажеш само ћу рећи Амин. Аута до 30К еура, дизел тракторчићи а уживање у звуку и мануалном мењачу хехехе :)
Sve dok Tesla zvanično ne dođe u Srbiju sve je ovo što se tog brenda tiče entuzijazam. A nešto mi govori da cena kod nas ni blizu toliko ne bi bila povoljna. A nije da tržišta kod nas nema...
Србија је статистичка грешка што се многих ствари тиче. Укуно се прода 35000 нових возила годишње, у то су укључена и лака теретна и комерцијална возила. Нпр у норвешкој која има 1.5 мање становника се продало 210 000 нових возила за годину дана. 7 пута више аута на мање становника.
Нема ту ниједан бренд рачуницу.
@nidza Амин. Ложење на звук мотора и мануални мењач на дизел тракторчету до 30к еура. Парадокс парадокса.
 
Па између модела 3 и Октавие, нема ту шта да се прича, бар за мене не. А за звук што кажеш само ћу рећи Амин. Аута до 30К еура, дизел тракторчићи а уживање у звуку и мануалном мењачу хехехе :)

Србија је статистичка грешка што се многих ствари тиче. Укуно се прода 35000 нових возила годишње, у то су укључена и лака теретна и комерцијална возила. Нпр у норвешкој која има 1.5 мање становника се продало 210 000 нових возила за годину дана. 7 пута више аута на мање становника.
Нема ту ниједан бренд рачуницу.
@nidza Амин. Ложење на звук мотора и мануални мењач на дизел тракторчету до 30к еура. Парадокс парадокса.
Zanimljivo mi je kako se Srbija naziva „statističkom greškom“, a onda se za relevantan uzorak uzima „mala grupa od par miliona ljudi na planeti koja ima novca“, pa se na osnovu toga određuje koji je najbolji EV auto ili brend. Ako već idemo tom logikom, onda bi gledajući pomenuti Monako, koji je još manji i još bogatiji - ispalo da je Ferrari (ili neki sličan brend, svakako ne Škoda) najbolji auto, jer se tamo dobro prodaje.
 
Ал' га ти изврну, од све те технологије и уштеда дође до тога да је бољи од дизел тракторчета са мануелним мењачем.
 
Nije da nema. U Srbiju neki brendovi ulaze preko distributera iz drugih zemalja, npr. Slovenije, pa se posmatramo kao deo Adria regiona, obično u paketu sa slo i hr.
Nismo bitni globalno svakako, ali regionalno kroz prodajnu mrežu dolaze i servisi, stanice za punjenje i sl. što doprinosi brendu i boljoj podršci za sam brend, jer imamo i solidan broj vozila u tranzitu.

A ovo što si napisao za dizel traktorče, ljudi imaju razne hobije i interesovanja pa između ostalog i ovo je jedan od njih, a sve u skladu sa dubinom džepa, a kod nas je to jako skromno. Ali tu je više bitna ljubav i volja...
 
Zanimljivo mi je kako se Srbija naziva „statističkom greškom“, a onda se za relevantan uzorak uzima „mala grupa od par miliona ljudi na planeti koja ima novca“, pa se na osnovu toga određuje koji je najbolji EV auto ili brend. Ako već idemo tom logikom, onda bi gledajući pomenuti Monako, koji je još manji i još bogatiji - ispalo da je Ferrari (ili neki sličan brend, svakako ne Škoda) najbolji auto, jer se tamo dobro prodaje.
Ми смо по многим параметрима статистичка грешка, што се куповине нових аута тиче ту смо поготово. Глупо је причати и поредити, ми не можемо у исти кош за европским земљама. Нисам рекао који је најбољи ЕV ауто на свету, само сам изнео званичну статистку.

Ево и за тебе један специјал:
"Поента, има једна група од пар милиона људи на планети која има новца а и досупност скоро свих произвођача и модела електро возила. Та група бира Теслу и Модел Y у веееликој већини. И поред негативне кампање о Илону и празних обећања конкуренције.
То је статистика и суштина а не мишљење. Е сад нека свако тумачи како му воља."

Y је и у Европи ако се сећам био најпродаванији, нека ме неко исправи ако није, не да ми се гуглати сада.


@maxy. Није спорно да неко воли механику па и Југића да воли да ради, буџи, поправња. Ради се о заједљивости, љубомори, мржњи и лупетању. Никад није био проблем човек који вози дизела и гледа своја посла, или неки који има југа ужива у њему и у 2025. и гледа своја посла. Проблем ће увек бити у људима који су просто такви накриво насађени, прадстављају као мужевност, романтику и тркачку страст вожњу у 1.5DCI са петостепеним мануелцем или 1.9TDI. Не ради се о томе ко колико има и ко је сиромашан, него о менталитету.
 
Па између модела 3 и Октавие, нема ту шта да се прича, бар за мене не. А за звук што кажеш само ћу рећи Амин. Аута до 30К еура, дизел тракторчићи а уживање у звуку и мануалном мењачу хехехе :)

Србија је статистичка грешка што се многих ствари тиче. Укуно се прода 35000 нових возила годишње, у то су укључена и лака теретна и комерцијална возила. Нпр у норвешкој која има 1.5 мање становника се продало 210 000 нових возила за годину дана. 7 пута више аута на мање становника.
Нема ту ниједан бренд рачуницу.
@nidza Амин. Ложење на звук мотора и мануални мењач на дизел тракторчету до 30к еура. Парадокс парадокса.
Iskreno sam šokiran da se proda čak toliko. :)

100 automobila dnevno mi je impresivno za nas.
 
15.158 novih putnickih vozila je prodato u toku 2024. godine, ostalo su komercijalna vozila gde se ubrajaju cak i motori, skuteri pa cak i traktori.
Čekaj, tvoj razlog da proglasiš Teslu najboljim el. autom je...jer Norvežani najviše kupuju auta tog proizvođača? Ja sam mislio biće ti argument nešto od najbolji kvalitet, najbolji odnos cijene i performansi, najbolji dizajn, najbolji za popravke, najudobniji, najbolj u krivinama ili tako nešto.
Po mom skromnom misljenju, Tesla nije najbolji auto, ali je najbolji proizvod gledano u celini. Softver, punjenje, efikasnost... Sve to cini zajedno da Tesla svojim kupcima pruza najbolje korisnicko iskustvo. Uz to, imaju i odlican odnos ulozeno / dobijeno kod svoja dva glavna modela, 3 i Y.
 
Ми смо по многим параметрима статистичка грешка, што се куповине нових аута тиче ту смо поготово. Глупо је причати и поредити, ми не можемо у исти кош за европским земљама. Нисам рекао који је најбољи ЕV ауто на свету, само сам изнео званичну статистку.

Ево и за тебе један специјал:
"Поента, има једна група од пар милиона људи на планети која има новца а и досупност скоро свих произвођача и модела електро возила. Та група бира Теслу и Модел Y у веееликој већини. И поред негативне кампање о Илону и празних обећања конкуренције.
То је статистика и суштина а не мишљење. Е сад нека свако тумачи како му воља."

Y је и у Европи ако се сећам био најпродаванији, нека ме неко исправи ако није, не да ми се гуглати сада.


@maxy. Није спорно да неко воли механику па и Југића да воли да ради, буџи, поправња. Ради се о заједљивости, љубомори, мржњи и лупетању. Никад није био проблем човек који вози дизела и гледа своја посла, или неки који има југа ужива у њему и у 2025. и гледа своја посла. Проблем ће увек бити у људима који су просто такви накриво насађени, прадстављају као мужевност, романтику и тркачку страст вожњу у 1.5DCI са петостепеним мануелцем или 1.9TDI. Не ради се о томе ко колико има и ко је сиромашан, него о менталитету.
Nista licno ka tebi, ali Tesla nema sjajnu 2025. godinu sto u Evropi, sto globalno.
ModeY je imao u Evropi pad prodaje od 34% YoY, Model 3 29% YoY dok je EV market u Evropi porastao 26%. Druga statistika kaze da je prodaja Tesle u Evropi pala 40.2% YoY.

Br. 1 brend u Evropi je VW, Tesla je 4ta:

Tesla global sales je u padu 13.5% YoY u Q2 2025, isto je bilo i u Q1:

Tesla radi pivot od EV-a ka robotima (Bloomberg), vest stara 2-3 dana:

Inace, Skoda Octavia osnovna krece u Sloveniji 26k EUR (srednja oprema je 30k), Tesla Model 3 krece od 40k EUR. Ove cene Skode su na sajtu, kod dilera je cesto niza cena. Objektivno gledano nivo opreme se drasticno razlikuje, ali ovaj sa Skodom moze preci ~100k+ km dok dostigne paritet pocetne cene sa Model 3. Ista prica je i za Citroen C3 i EC3.

Iako ja vise voilm EV nego benzince, bez protekcionizma matematika je i dalje na strani benzinaca ako se kupuje nov auto.
To uostalom govori i prodaja u EU u 2025:

Jedina zemlja koja odskace je Norveska zbog protekcionizma za EV. Svajcarska koja je po mnogo parametara slicna Norveskoj ali nema nikakve EV subvencije ima samo 20.6% BEV u totalnoj prodaji automobila.

To sto je Model Y kao model najprodavaniji, to je problem Tesle kao kompanije jer njihova konkurencija ima 10+ modela koji pokrivaju svaki moguci market segment i konfiguraciju vozila. Portfolio sa malo modela je dobar sa aspekta troskova proizvodnje, ali prodaja iz 2025. godine i strategija svakog veceg proizvodjaca automobila pokazuje da ovo bas i nije najbolje resenje.

Iako cu za ~1 god. biti u mogucnosti da kupim auto ranga M3/MY, iskreno Tesla ima tehnicka resenja koja me odbijaju.
"Migavac" koliko vidim jos mora da se daje na volanu + ne postoji pokazivac brzine ispred vozaca, sto je veliki problem u CH gde su kamere na svakom mestu, pa ako prekoracis za 5-10%, odmah ide 40 CHF kazna.
Naravno ovo je moje misljenje jer ipak ogroman broj ljudi kupuje ove automobile bez obzira na ove "nedostatke".
Novi ix3 i GLC EV se makar na prvu loptu cine znacajno bolji od MY i M3 (enterijer + slican/veci domet), ali ce verovatno biti skuplji...
 
@Heinz

Nemaš trenutno, ili Imaš al tebi konkretno nije praktično u smislu udaljenosti i brzine punjača najverovatnije. Meni je 120kW punjač udaljen 800 metara od stana, nije da mi predstavlja problem da jednom nedeljno 25 minuta odem u večernjim časovima da napunim auto, upalim YT na ekranu Tesle i odgledam dva klipa, što bi verovatno gledao i u stanu u tom periodu, tako da mi nije nezgodno ili teško.

Biće praktičnije u nekom momentu punjenje, u zavisnosti od države i grada, nekom je manje a nekom više zanimljiv EV, plus mnogo tu ostalih faktora ima. Malo malo pa vrtimo istu diskusiju u krug, što nije loša stvar, neko nauči nešto novo, neko skapira da EV nije za njega, neko se zainteresuje i uđe u tu EV priču, tehnologija napreduje, ne može baš svako da isprati sve novitete i prednosti.

@gile23

Nisi sasvim u toku, Tesla je vratila pokazivač pravca na Model Y 2025 Juniper, isto rade i sa novim Model 3 modelima uskoro, plus i njemu dodaju donju prednju kameru. Skapirali su da su napravili glupost sa dugmićima na volanu, i to je prva stvar koju sam rešio kupovinom S3XY Stalks, koje rade bukvalno kao OEM rešenje, plus su još zanimljivije u smislu customizacije. Isto i za ekran što sam dodao, ne zbog pokazivača brzine u mom slučaju, tu imaš zvučno obaveštenje za svako prekoračenje preko 5km/h, što mene konkretno ubija u pojam, ali pošto sam u S3XY priči, Commander mi dozvoljava razne korisne opcije, mnogi vlasnici Tesle i ne znaju šta im takav dodatak nudi. Tu sam konkretno podigao sa 5 na 15km/h preko ograničenja da me obavesti zvučno, a mogu i da ugasim zvučna obaveštenja ako baš hoću, što nije baš preporučljivo jer vrlo lako odeš preko ograničenja jer nemaš zvuk motora koji prati ubrzanje pa se lako zaneseš 😄

Sreća pa Enhance Auto (braća bugari) postoji pa većinu nedostataka Tesle možeš da rešiš, da ne pričamo o raznim drugim third party dodacima koje postoje u prodaji. Znam da je nekom nelogično da moraš da ispravljaš nedostatke već ne tako jeftinog auta, što nisu baš i klasični nedostaci, više je prilagođavanje nečemu što si navikao plus ostala customizacija koju bi svakako radio i na drugom klasičnijem automobilu. Nije za svakog ta priča, neko voli da mu je sve tu idealno već iz fabrike, i nema svako moderski mentalitet :)
 
To sto je Model Y kao model najprodavaniji, to je problem Tesle kao kompanije jer njihova konkurencija ima 10+ modela koji pokrivaju svaki moguci market segment i konfiguraciju vozila. Portfolio sa malo modela je dobar sa aspekta troskova proizvodnje, ali prodaja iz 2025. godine i strategija svakog veceg proizvodjaca automobila pokazuje da ovo bas i nije najbolje resenje.

Iako cu za ~1 god. biti u mogucnosti da kupim auto ranga M3/MY, iskreno Tesla ima tehnicka resenja koja me odbijaju.
"Migavac" koliko vidim jos mora da se daje na volanu + ne postoji pokazivac brzine ispred vozaca, sto je veliki problem u CH gde su kamere na svakom mestu, pa ako prekoracis za 5-10%, odmah ide 40 CHF kazna.
Naravno ovo je moje misljenje jer ipak ogroman broj ljudi kupuje ove automobile bez obzira na ove "nedostatke".
Novi ix3 i GLC EV se makar na prvu loptu cine znacajno bolji od MY i M3 (enterijer + slican/veci domet), ali ce verovatno biti skuplji...

Sigurno će biti skuplji, ali ne bez razloga.
 
Sreća pa Enhance Auto (braća bugari) postoji pa većinu nedostataka Tesle možeš da rešiš, da ne pričamo o raznim drugim third party dodacima koje postoje u prodaji. Znam da je nekom nelogično da moraš da ispravljaš nedostatke već ne tako jeftinog auta, što nisu baš i klasični nedostaci, više je prilagođavanje nečemu što si navikao plus ostala customizacija koju bi svakako radio i na drugom klasičnijem automobilu. Nije za svakog ta priča, neko voli da mu je sve tu idealno već iz fabrike, i nema svako moderski mentalitet :)

  • Full kožni enterijer, kvalitetni metalni prekidači - lepo je što se reciklira ali to treba da ide u Dačiju a ne u auto od 50000e
  • Pregledni instrumenti ili neki skin i pozicija ekrana nalik klasičnom
  • Upravljanje na 4 točka (ne računam sajbertrak)
  • Vazdušno ogibljenje
  • Opšti kvalitet izrade na višem nivou od trenutnog
  • Nerealno često pucanje šoferšajbne
 
Meni je 120kW punjač udaljen 800 metara od stana, nije da mi predstavlja problem da jednom nedeljno 25 minuta odem u večernjim časovima da napunim auto, upalim YT na ekranu Tesle i odgledam dva klipa, što bi verovatno gledao i u stanu u tom periodu, tako da mi nije nezgodno ili teško.

Već vidim izgovor za ženu: "idem da punim auto". A u stvari odeš da na miru odgledaš neki film da ti žena i deca ne skaču po glavi :)
 
Tesla punjač u BG je kod Ikee, što je nekih 20 km od centra.
Ja lično možda mogu i da prevaziđem taj problem (odem 1x nedeljno do Ikee samo zbog toga, ili da kod majke kući instaliram 11 kW punjač jer često svraćam), ali šta kad se krene negde dalje od BG, da ne kažem u GR.
Što kaže jedan vlasnik ID4 sa kojim sam pričao, koji pravi 30k km godišnje i štedi 4k eura na gorivu, najveći problem je prelomiti u glavi.
 
Evo je ruta sa ABRP, BG-Halkidiki, 4 pauze, sve ukupno sat vremena. Ja mislim da nije strasno. Nisam u fazonu da testiram, jer imam drugi SUS auto, ali sledece godine, ako padne neki ID.4 ili Tesla Y, vrlo sam rad da isprobam.
 

Prilozi

  • Screenshot_20250926_104435_ABRP.jpg
    Screenshot_20250926_104435_ABRP.jpg
    86.3 KB · Pregleda: 46
@Heinz

Nemaš trenutno, ili Imaš al tebi konkretno nije praktično u smislu udaljenosti i brzine punjača najverovatnije. Meni je 120kW punjač udaljen 800 metara od stana, nije da mi predstavlja problem da jednom nedeljno 25 minuta odem u večernjim časovima da napunim auto, upalim YT na ekranu Tesle i odgledam dva klipa, što bi verovatno gledao i u stanu u tom periodu, tako da mi nije nezgodno ili teško.

Biće praktičnije u nekom momentu punjenje, u zavisnosti od države i grada, nekom je manje a nekom više zanimljiv EV, plus mnogo tu ostalih faktora ima. Malo malo pa vrtimo istu diskusiju u krug, što nije loša stvar, neko nauči nešto novo, neko skapira da EV nije za njega, neko se zainteresuje i uđe u tu EV priču, tehnologija napreduje, ne može baš svako da isprati sve novitete i prednosti.

@gile23

Nisi sasvim u toku, Tesla je vratila pokazivač pravca na Model Y 2025 Juniper, isto rade i sa novim Model 3 modelima uskoro, plus i njemu dodaju donju prednju kameru. Skapirali su da su napravili glupost sa dugmićima na volanu, i to je prva stvar koju sam rešio kupovinom S3XY Stalks, koje rade bukvalno kao OEM rešenje, plus su još zanimljivije u smislu customizacije. Isto i za ekran što sam dodao, ne zbog pokazivača brzine u mom slučaju, tu imaš zvučno obaveštenje za svako prekoračenje preko 5km/h, što mene konkretno ubija u pojam, ali pošto sam u S3XY priči, Commander mi dozvoljava razne korisne opcije, mnogi vlasnici Tesle i ne znaju šta im takav dodatak nudi. Tu sam konkretno podigao sa 5 na 15km/h preko ograničenja da me obavesti zvučno, a mogu i da ugasim zvučna obaveštenja ako baš hoću, što nije baš preporučljivo jer vrlo lako odeš preko ograničenja jer nemaš zvuk motora koji prati ubrzanje pa se lako zaneseš 😄

Sreća pa Enhance Auto (braća bugari) postoji pa većinu nedostataka Tesle možeš da rešiš, da ne pričamo o raznim drugim third party dodacima koje postoje u prodaji. Znam da je nekom nelogično da moraš da ispravljaš nedostatke već ne tako jeftinog auta, što nisu baš i klasični nedostaci, više je prilagođavanje nečemu što si navikao plus ostala customizacija koju bi svakako radio i na drugom klasičnijem automobilu. Nije za svakog ta priča, neko voli da mu je sve tu idealno već iz fabrike, i nema svako moderski mentalitet :)
Ja se secam da su nesto vratili, ali sam bas pre post-a potrazio online i nadjoh da je to uradjeno na modelima za Kinesko trziste. U tom slucaju Tesla se vraca u razmatranje :)

Verujem da sve moze da se resi, ali iskreno ako kupujem nov auto za 40k+ EUR, licno ne zelim nikakve aftermarket ekrane i ostala cuda.
 
Nazad
Vrh Dno