Šta je novo?

SBB - generalna diskusija (2025) [nije tema za EON box/aplikacije, Total TV/EON sat]

Pa ne mogu da ti jednostrano izmene uslove ugovora (ako brzina piše uopšte, zato naglašavam da se ne sećam) bez prethodne najave, a niko dosad nije javio da su išta menjali.
Nemaju veći protok osim na optici, takođe, neće biti 5 uređaja na aplikaciji već 3, svaki eon box osim osnovnog se plaća - ako ne veruješ, pitaj sam
 
Citat: "ako si zvanično promenio adresu i ugovor se vodi na tebe, koliko se razumem u materiju, to što si naveo je osnov za raskid ugovora bez penala"

Izvor: https://forum.benchmark.rs/threads/yettel-hipernet.481016/post-7519576
Sve ok, samo sam naveo svoje iskustvo sa drugim operaterom koji to nije dozvolio. A vidim da i u toj temi ljudi pišu slično kao i ja. E sad , ne nađoh neki pravni akt koji je to regulisao.

Svakako bih voleo da se javi neko ko je stvarno uspeo da raskine ugovor bez penala zbog promene prebivališta.
 
...ne nađoh neki pravni akt koji je to regulisao.
Kod Yettel-a je to član 7. st. 3. Opšti uslovi za optički internet, ima i ugovoru s SBB-om slična stavka sad nemogu tačno da ti je navedem, ali pravni akt koji se ovde primenjuje je ugovorena opt-out opcija specificirana u samom ugovoru mada verovatno postoji i neka eksterna primenjiva zakonska norma, možda nešto što proizilazi iz zakona o obligacionim odnosima.
A da bi nešto kako ti kažeš "uspelo" potrebno je da budeš uporan i ne nasedaš na prvobitnu odbijenicu i razne metode obeshrabrivanja koje primenjuju provajderi kao prvu liniju odbrane.
 
Kod Yettel-a je to član 7. st. 3. Opšti uslovi za optički internet, ima i ugovoru s SBB-om slična stavka sad nemogu tačno da ti je navedem, ali pravni akt koji se ovde primenjuje je ugovorena opt-out opcija specificirana u samom ugovoru mada verovatno postoji i neka eksterna primenjiva zakonska norma, možda nešto što proizilazi iz zakona o obligacionim odnosima.
A da bi nešto kako ti kažeš "uspelo" potrebno je da budeš uporan i ne nasedaš na prvobitnu odbijenicu i razne metode obeshrabrivanja koje primenjuju provajderi kao prvu liniju odbrane.
Nema od toga ništa bar što se tiče SBB.. Isto sam pokušao prošle godine. Samo se pozivaju na potpisani ugovor i adresu koja je navedena u istom.

Ovo što si naveo za Yettelove opšte uslove koliko vidim se odnosi na selidbu usluge na adresu gde postoji infrastruktura. Tu ne prave problem. Ako infrastrukura postoji - preseliće uslugu, ali ako hoćeš da raskineš uslugu jer tu ne postoji infrastrukura - tu nastaje problem.
 
Nemaju veći protok osim na optici, takođe, neće biti 5 uređaja na aplikaciji već 3, svaki eon box osim osnovnog se plaća - ako ne veruješ, pitaj sam
Verujem da ti je sagovornica rekla to, ali suština je da njeno mišljenje (kako već to da nazovemo) nije relevantno. Trebalo bi da ima nešto zvanično. Proverio sam u međuvremenu, u ugovoru ne stoji specifikacija usluge. Po toj logici, nakon dve godine mogu i da mi ukinu internet, hahah. I stvarno mogu, ali isključivo uz prethodnu najavu, u šta tvoj telefonski poziv baš i ne spada.

U cenovnicima se, inače, ne pominje nikakvo smanjenje u odnosu na reklamirane brzine, konkretno 600/60 za EON Premium na optici, mada bi im tehnički gledano smanjenje na 500/50 prošlo jer upada u propisani minimum, budući da je to 5/6 ≈ 83% reklamirane brzine. Ali baš bi ružno bilo da stvarno tako posluju, tj. da namerno smanjuju brzinu na minimum.

A da bi nešto kako ti kažeš "uspelo" potrebno je da budeš uporan i ne nasedaš na prvobitnu odbijenicu i razne metode obeshrabrivanja koje primenjuju provajderi kao prvu liniju odbrane.
U redu. Možda se javi neko ko je to uspešno odradio.
tu nastaje problem
Otprilike je ovako. Mnogi su uspeli da raskinu, sa manje ili više muke, ali i te kako je moguće. Ne znam konkretno za SBB, ali viđao sam takva iskustva na forumu, a i ovde se jedan Efektivin pravnik slaže da bi to trebalo da prođe bez frke. Ali istina je da uglavnom nastane problem i na korisniku je kako će i koliko to pokušati da reši.
 
Ništa se to meni ne sviđa, posebno konkurencija. Prelaskom na Supernovu dobio bih samo optiku.
EON box je bolji od Supernovinog Move
SBB podrška se, barem meni, pokazala daleko bolja. U S. Banovcima SBB problem rješavaju u roku od dana. Supernova u Loznici pošalje ekipu ako se sjete, a da ne pominjem onu mantru "procenjeno vreme čekanja je manje od dva minuta" koje traje dok ne odustaneš.

Sad na SBB Premium nisam NATovan, kad bih prešao vjerovatno bih dobio NAT. Supernovine IP adrese nisu na dobrom glasu. Često moram preko VPN-a da se kačim na SBB.

Ostalo mi još 8 mjeseci ugovora. Ćutim i čekam šta će biti. Ali sa ovim novim paketima su napravili 💩
Ja sam pre par godina prešao sa Supenove na SBB i progledao sam. Od podrške, preko odličnog rutera, do eon boxa koji je tri koplja ispred supernovinog....
 
… i šta to znači - promeniš adresu, na njoj nema njihove infrastrukture, a ti moraš do kraja UO da nastaviš da plaćaš na prethodnoj adresi…?!
Ne moraš. Dovoljno je samo da platiš iznos popusta koji si do tada imao (neki to zovu penali, mada nisu) odnosno doplatu do pune cene pretplate za mesece koje si koristio uslugu. Meni je to i logično jer su ti taj popust i dali zato što si se obavezao 24 meseca, a nisu oni krivi što se ti seliš
 
Ja sam probao da raskinem ugovor sa SBB-om prevremeno (ne zbog selidbe) i nakon natezanja i njihove konačne odluke da ne mogu da raskinem bez plaćanja penala, ponudili su mi to da platim iznos popusta koji sam imao, a to je itekako bio penal pošto sam imao 9 meseci po 1 RSD, a puna cena je 5399 RSD, pa su pomnožili 5388 sa 9 :)
 
Pa dobro, i jeste pravedno da platiš nešto ako si koristio 9 meseci.
Sad zamisli da prolazi ova fora sa selidbom. Pa svi bi onda posle isteka gratis meseci (6, 9, 12, bilo i 18) promenili adresu u LK i nikom ništa. Po meni to nije fer.
 
… to su krajnosti, verujem da je neko i spreman na tako nešto… ali, nije u redu da isključe mogućnost da neko može da se preseli na adresu gde njihove usluge nema…
 
Pa dobro, i jeste pravedno da platiš nešto ako si koristio 9 meseci.
Sad zamisli da prolazi ova fora sa selidbom. Pa svi bi onda posle isteka gratis meseci (6, 9, 12, bilo i 18) promenili adresu u LK i nikom ništa. Po meni to nije fer.
Nije pravedno ako sam ugovorio 9 meseci po 1 RSD, a stvarno se selim, a slažem se da je bezveze menjati prebivalište samo kako bih raskinuo ugovor, a ne selim se stvarno. Više puta sam čitao na forumu iskustva kolega koji su bez problema raskinuli postojeći ugovor sa operaterom usled selidbe na adresu gde taj operater ne pruža usluge. Apsolutno se ne slažem da bi svi pohrlili da menjaju prebivalište, mislim da bi broj korisnika koji su na to spremni bio minimalan.
 
Прописи су дефинисали да мора да се покрије цена промоције или исплати уговор, шта испадне повољније. Наравно да промена адресе пребивалишта не значи да може да се раскине уговор без пенала, довољном броју корисника би то постала хоби активност...
 
… moraju i da uslove ljude koji daju te informacije, u korisničkom ili poslovnici, da budu precizni… ne da na prvu uplaše korisnika samo podatkom da će platiti penale… moraju lepo da objasni sva prava korisnika i da će imati mogućnost da plati povoljniju od dve solucije…
 
ali, nije u redu da isključe mogućnost da neko može da se preseli na adresu gde njihove usluge nema…

A pazi sad ovo:
Podstanar si "na crno", dakle nemaš prebivalište u stanu gde živiš nego na nekoj adresi gde nemaju infrastrukturu. Oni ti dozvoljavaju da uvedeš uslugu u taj stan iako ti legalno ne živiš tu. Iskoristiš npr. 12 meseci po 1 dinar i onda odlučiš da se pozoveš na stvarno prebivalište i hoćeš da raskineš ugovor.

Zato ta priča o prebivalištu nema logike jer bi prema tome bilo moguće da uvedeš uslugu na svoje ime isključivo na adresi gde imaš prebivalište.
 
… sve je to ok i sve stoji... ima svakakvih ljudi i neki su spremni da zloupotrebe propuste u sistrmu… ali, u realnom slučaju, nenormalna je potreba da se plaća nešto što ne koristiš zbog nemanja njihove infrastrukture na drugoj adresi…
 
...promenili adresu u LK i nikom ništa. Po meni to nije fer.
Naravno niko ne bi pomišljao da koristi tako nešto da oseća da između njega i pružaoca usluge vlada jedan fer i korektan odnos.
Ali kada provajder perfidnim nazovi "zakonitim" metodama pokušava da izvuče dodatni novac iz džepa korisnika i isti se oseća prevareno - ono što u normalnim okolnostima ne bi bilo fer postaje itekako fer.
Прописи су дефинисали да мора да се покрије цена промоције или исплати уговор, шта испадне повољније...
U uslovima "bitno promenjenih okolnosti" izgleda da primat ipak ima tumačenje iz člana 133 zakona o obligacionim odnosima na koje nas je uputio rovello tako da mislim da nisi u pravu:
 
Iz gore linkovanog tumačenja pravnika Jovana Ristića (Efektiva) molim da posebno obratite pažnju na ove delove:

"Ako operator i dokaže da je pretrpeo stvarnu štetu usled toga što je potrošač kao jedan od nekoliko stotina hiljada njegovih korisnika dobio raskid zbog bitno promenjenih okolnosti, smatramo da upravo zbog primene načela pravičnosti na potrošača ne bi smeo da se primeni ni jedan od dva modela za naknadu štete"
"Prvi model je onaj u kojem potrošač-štetnik naknađuje operatoru razliku između pune cene usluge i odobrenih popusta i benefita. Drugi, alternativni model – model potpune naknade izgubljene dobiti – zasniva se na isplati zbira svih pretplata koje bi potrošač platio da je ostao u ugovoru do isteka njegovog trajanja"

"Pošto potrošač kod raskida ugovora zbog bitno promenjnih okolnosti nije svojom krivicom izazvao taj raskid, veliko je pitanje da li ima mesta za primenu prvog modela, a svakako nema mesta za primenu drugog modela, koji ni u situaciji za koju je predviđen ne bi smeo da se primenjuje jer je suprotan jednom od osnovnih postulata potrošačkog prava da se ne može naplatiti usluga koja nije pružena (član 15 ZOO)"
 
Још да објасниш како то корисник који се сели није својом кривицом створио "битно промењене околности".
 
Ja sam na EON full duo jos uvek i prebacili su me iza NAT-a, svaki put kada ulazim u google moram da stikliram da nisam robot, jer postoji "sumnjivi" saobracaj sa moje IP adrese, rogovi mi rastu od toga.
 
Imao sam placeni VPN i nije mi to izbacivalo, ali nemam vise, izludjuje me to, bukvalno na svakomk otvaranju google.com mi bude samo da stikliram, ali se desi i jednom dva puta dnevno da obelezim autobuse, mostove, kola, pesacke prelaze ... naravno iz nekog razloga nikad ne bude iz prvog puta "pogodjeno", vec moram po 5-6 puta da pogadjam.
 
Zalite se da vam ne radi neka usluga koja vam je do juce radila, tipa pristup kameri kuci sa druge adrese. i neka dolaze monteri i svi zivi pa ce vas skinuti sa cgnat.
cgnat za sve je i imao samo yettel kog svi ovde hvale poshto je sponzor bencha........Ali prevara veka, nigde ne pise lepo. Nego sve zavijeno "dinamicka ip adresa".
 
Vrh Dno