Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

  • Začetnik teme Deleted member 30833
  • Datum pokretanja
Desice se da ce da ti nakaleme sledeci racun za taj mesec kada nije ocitan.
Isto se meni desilo u aprilu mesecu.
Imate kroz aplikaciju opciju prigovor na finansijski deo racuna ili neocitano brojilo, pisite im, odgovaraju i ako im prilozite slike stanja brojila sa pocetka meseca mogu da usvoje prigovor i da koriguju racun.
Pa dobio sam odgovor da je moj prigovor opravdan a onda mi za sledeći mesec ponovo nije očitan i ponovo je došao sa stanjem od pre onog prihvaćenog nakon prigovora!?
 
Verovatno onima kojima popišu posle petog a možda bliže i 10og u mesecu onda takvi računi znaju da kasne neretko i do 20 og.
 
i kad imate pametno brojilo, to ne znaci automatski da vam rade daljinsko ocitavanje
Ali zašto? Kakvo je njihovo opravdanje da to ne rade automatski svakog meseca na pametnim brojilima (jer bi to jedino imalo smisla)? Nemogu vremenski da postignu, nemaju dovoljno zaposlenih, loš softver koji bi to mogao bez problema da automatski zadužuje ili loša organizacija i javašluk? U čemu je tačno problem da se redovno očitavaju barem pametna brojila?
 
Zato sto im ta funkcija daljinskog ocitavanja jednostavno nije aktivirana,
brojilo je instalirano i koristi se kao obicno digitalno brojilo
 
Nije svako pametno brojilo brojilo koje ima mogućnost daljinskog očitavanja.

Za daljinsko očitavanje je potreban SIM ili MTK modem koji su poseban modul unutar brojila. U zgradama, obično jedno-dva-tri brojila imaju modem, a ostala se kače na njega RS485 vezom. Centrala prvo poziva modem, a onda iz modema se prozivaju brojila povezana na konkretni modem.

Kod mene u zgradi, imamo 37 stanova, a modem ima u samo tri brojila.

U kućama i nekim starijim zgradama, ima digitalnih brojila bez mogućnosti daljinskog očitavanja. A često ne rade ni ovi što imaju svu opremu, i što bi trebalo da rade daljinski.

BTW, neka nova pametna brojila imaju i prekidački modul. Iz EDS mogu daljinski da isključe nesavesnog potrošača.
:cautious:
 
Ok, ali zašto se koristi bez tih dodatnih modula koji se mogu instalirati u brojilo?
Nisu aktivirali funkciju koja bi im drastično olakšala posao očitavanja brojila (a inače kubure s čitačima)?
 
Moje brojilo je ST405D koje je novije od ostalih u ulazu (onda su valjda neki 310 model) i trebalo bi da ima te mogućnosti o kojima je Srećko iz Novog Sada govorio...
 

Prilozi

  • IMG_20250724_113605.jpg
    IMG_20250724_113605.jpg
    102.1 KB · Pregleda: 138
Daljinsko očitavanje se najlakše raspoznaje po prisustvu malih crnih antena negde na/oko ormara sa brojilima.
Ako imate antene, 99% jeste daljinsko očitavanje. Ako nemate, 99% nije.
Pozdrav
 
Moje brojilo je ST405D koje je novije od ostalih u ulazu (onda su valjda neki 310 model) i trebalo bi da ima te mogućnosti o kojima je Srećko iz Novog Sada govorio...
Ja imam model ST310FA (na slici) i mnogo mi je bizarno što moram pri prijavljivanju stanja da šaljem dve slike (putem mail-a) jer se obe tarife ne prikazuju simultano, ekran brojila na par sekundi vrti slajdove sa jednom tarifom, datumom, drugom tarifom, nekim tamo serijskim brojem, vremenom (satom) koji je tačan - logično onlajn.
I sad ti kad hoćeš da slikaš jednu tarifu taman u trenutku kada opali blic slajd se promeni na datum ili vreme, tako da moraš da ispucaš jedno 20-tak slika da bi potrefio dve koje pokazuju svaka po jednu tarifu. Pritom brojilo je jako nisko i u ćošku tako da je osim ove gore "gimanstike" potrebna i prava fizička gimnastika i sve to traje jedno 10-15 minuta da bi se ulovile te 2 slike za slanje.
Kada se nisam bavio ovim gore opisanim bizarnim rabotama stizala mi je nekoliko meseci 0 potrošnja (neočitano), tako da nemam mnogo izbora da li hoću ili neću to da radim da bi izbegao da me u nekom trenutku zaduže u crvenoj zoni.
Tako da mi koji imamo "PAMETNA BROJILA" koja ne očitavaju daljinski smo u ubedljivo najgorem položaju od svih - jer npr. ko ima staro analogno samo žvajzne jednu sliku i to je to.
 

Prilozi

  • Brojilo.jpg
    Brojilo.jpg
    25.9 KB · Pregleda: 109
Sporo se menjaju stavke pa bi taj kratki video trajao 2min

Ja imam 4 takva brojila zato od pocetka pričam da je slanje slika čisto maltretiranje
 
Ko ima pristup može da šalta stavke sa ovim žutim tasterima.
 
2025. godina, mi ovde raspravljamo o očitavaju brojila zašto ne može daljinski eps to da uradi nego korisnike tera da šalju slike!?

Druga stvar, nije mi jasno kako mogu da "ubace" nekog u crvenu zonu ako ne pročitaju npr dva ili tri meseca stanje a korisnik pređe za ta dva meseca 1600kwh? Zar se potrošnja ne deli sa intervalom merenja? Tako bi meni koji trošim 300-400 kwh mesečno mogli da ne očitaju 6 meseci i da me ubace crvenu zonu?
 
Postoje 2 situacije:
1. Stanje je zavedeno kao "nije očitano": tada se potrošnja deli na broj dana/meseci od poslednjeg očitavanja i račun bude manje/više u redu
2. Stanje je zavedeno kao "očitano sa potrošnjom nula": e, ovde se posle sve obračunava kao da je potrošeno u jednom mesecu i račun nije OK.
Kako, zašto? Pa, može im se... Niko do sad nije dobio otkaz niti ikakvu sankciju zbog pogrešnih računa.
Pozdrav
 
Postoje 2 situacije:
1. Stanje je zavedeno kao "nije očitano": tada se potrošnja deli na broj dana/meseci od poslednjeg očitavanja i račun bude manje/više u redu
2. Stanje je zavedeno kao "očitano sa potrošnjom nula": e, ovde se posle sve obračunava kao da je potrošeno u jednom mesecu i račun nije OK.
Kako, zašto? Pa, može im se... Niko do sad nije dobio otkaz niti ikakvu sankciju zbog pogrešnih računa.
Pozdrav
Treba videti sa advokatom da li je ovo legalno.
 
Sigurno nije, ali kod njih se ne zna ko pije ko plaća, vidiš iz posta s vrha strane da su čoveku nakon usvojenog prigovora ponovo poslali pogrešno stanje u odnosu na koje su mu usvojili prigovor - ponekad imam utisak da namerno projektuju imidž "lude kuće" da bi mi sami odustali od dalje petljancije s njima.
 
Danas izašao raćun na netu, 5700, bili u pretplati 1000, dinara, 4700.

Sad će opet da platimo više.

Bitno je da sami čitate brojilo.
 
Ma neću iz principa da čitam sam već ću nastaviti težim putem, da se sanjam da baraba mada nastave da očitavaju kao i drugima u ulazu. E tek kad budu u potpunosti prestali da očitavaju svima u ulazu i ja ću sam da očitavam.
 
01.08. sam očitao i poslao, a još uvek nema zaduženja na portalu.
Kod mojih roditelja očitali radnici EPS-a 05.08. i danas već vidljivo zaduženje... :unsure:
 
ne nude mogućnost izbora na koju mail adresu želiš da šalju već automatski ide i mora da ide na mail adresu koja je username za sam EPS portal nalog
Rešenje za ovo ti je da imaš više naloga. Moguće je dodati jedan ugovor na više naloga (makar poslednji put kad sam to uradio), samo na željenom promeniš način dostave i to je to, a na "glavnom" i dalje imaš uvid u sve. Jeste komplikacija, ali ima smisla zbog provera tačnosti unete adrese, verovatno nisu želeli da se proverava više puta, nego samo prilikom pravljenja naloga.
 
Vrh Dno