Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

  • Začetnik teme Deleted member 30833
  • Datum pokretanja
I nije neki bauk ovo samoočitavanje. 1. poslato, danas račun formiran. 650 dinara manji nego prošli mesec. Zanimljivo 20% manja potrošnja nego isti mesec prošle godine, verovatno zbog klime, mada se nešto ne sećam da je jul prošle godine bio naročito pakleniji.

Inače račun mi je 3.150 dinara, u stanu 2 TV-a, 3 Midea 12-ice, bojler kupatilo, bojler kuhinja, šporet, aspirator, veš mašina frižider.
Šporet je Končar veteran, da mi je njega zameniti nekim energetski efikasnijim mislim da bi račun lagano otišao ispod 3k.
 
Šporet na plin, napunimo bocu za 2000 din traje nam 3.5 meseca
Kod nas je indukciona ploča. Potrošnja 10-12 kWh mesečno. Sa ovom cenom struje, 2000 dinara nam traje 12 meseci. Mada ne kuvamo nešto preterano.

Jula smo potrošili 669 kWh, što bi trebalo da nas izađe oko 9324 dinara.
Najveći potrošači su bili hlađenje 249 kWh i topla voda 114 kWh.
 
Meni nisu 3 meseca ocitali brojila i sada kada sam poslao stanje oni kompletnu potrosnju stave samo na poslednji račun.

Da li uvazavaju prigovore na obračunski period ?
 
Na koji račun si mislio da će staviti potrošnju? Na one koji su već izdati i plaćeni?
Meni je tako bilo sa vodom. Odjednom sam platio 101 kubik potrošnje, zato što nije očitavano ranije.
Problem sa strujom je što imaš zone, pa ti je verovatno puno toga u crvenoj. O koliko kWh pričamo?
Sada bar možeš sam da prijavljuješ svakog meseca, pa nemoj da te opet zeznu.
 
Valjda postoji obracunski period od 30 dana. Ne mogu da ne ocitavaju tri meseca i svu potrosnju stave u jedan. Moraju da je podele na 3x30.
 
Ja ću videti šta će biti na sledećem računu pošto sam pre neki dan ušao u zgradu kada je lik vršio očitavanje i pitam ga da li je očitao stanje na mom brojilu i brojilu komšije dva sprata iznad koji je u istom problemu i on kaže da je očitao za sve stanove. Zamolim ga da ponovo proveri za za dva stana i on kaže OK, proveri i kaže da je sigurno očitano za ta dva stana.
Ako mi sada ponovo dođe račun u statusu "Neočitano" znaću da nije problem u očitavanju već u kasnijoj fazi gde se formiraju računi i da je to možda čak i namerna greška kako bi ljude oterali u višu zonu ili naterali da rade njihov posao pošto je simptomatično da baš u svakom ulazu ima po par stanova kojima i pored pametnih brojila par meseci zaredom nisu očitavana stanja.
 
Na koji račun si mislio da će staviti potrošnju? Na one koji su već izdati i plaćeni?
Da, obično promene račun tj izdaju novi sa potrošnjom retroaktivno i umanje ga ako je bilo nekih uplata. Razlika je što sam ovog puta ja ocitao, jer oni ne dolaze 3 meseca...

Imam 7 brojila u porodici pa problem nije uopšte mali. Potrošnja je između 700 i 1500kwh za ta 3 meseca što bi uglavnom bilo zelena zona. Ovako su debelo zagazili u više zone.
 
Ako mi sada ponovo dođe račun u statusu "Neočitano" znaću da nije problem u očitavanju već u kasnijoj fazi gde se formiraju računi i da je to možda čak i namerna greška kako bi ljude oterali u višu zonu ili naterali da rade njihov posao pošto je simptomatično da baš u svakom ulazu ima po par stanova kojima i pored pametnih brojila par meseci zaredom nisu očitavana stanja.
Ne otera vas sigurno citac u visu zonu, on samo zapisuje brojeve i nema blage veze koliko vi trosite

i kad imate pametno brojilo, to ne znaci automatski da vam rade daljinsko ocitavanje


Valjda postoji obracunski period od 30 dana. Ne mogu da ne ocitavaju tri meseca i svu potrosnju stave u jedan. Moraju da je podele na 3x30.
bas tako
Da, obično promene račun tj izdaju novi sa potrošnjom retroaktivno i umanje ga ako je bilo nekih uplata. Razlika je što sam ovog puta ja ocitao, jer oni ne dolaze 3 meseca...
uputi zalbu, trebalo bi da storniraju prethodne racune i izdaju nove sa azurnim stanjem
 
Ne otera vas sigurno citac u visu zonu, on samo zapisuje brojeve i nema blage veze koliko vi trosite

i kad imate pametno brojilo, to ne znaci automatski da vam rade daljinsko ocitavanje
Pod problemom sa očitavanjem sam mislio na to da ili on slučajno preskoči da očita neko od brojila ili je neki problem sa uređajem.

A to oko daljinskog očitavanja je kako treba da bude u teoriji i kako je bilo do pre dva meseca da svima bez izuzetaka očitavaju - od pre dva meseca u praksi je nešto drugačija situacija (u mom ormaru od 12 brojila na dva nisu očitali).
 
05.08. stigao racun na mail, ocitao sam 01.08. potrosili 630kW sto u parama dodje 7950, prizemna kuca je u pitanju, inverter bio ugasen samo jedan dan jula. inace je radio od 07do 01
 
samo da potvrdim da je onaj kalkulator u paru izračunao tačno koliki će biti iznos računa, dobro ga odradili
 
Meni u dinar i u kilovat ista potrosnja kao prethodni mesec, mi ocitavali i slali stanje
 
Drugi mesec za redom da mi jedan od računa za struju stigne sa neispravnim iznosom u QR kod. Na tom računu je dva brojila, ovog meseca je račun manji za iznos PDV obaveze sa jednog brojila.

Pokušavam da shvatim koja je to glupa fora da se tako nešto desi, pa se i ponovi dva meseca za redom.


Što se tiče druge TV pretplate koju su mi dodali na taj račun od prošlog meseca, dobio sam odgovor na moj e-mail, na 4 stranice, u preporučenom pismu, jer zašto bi odgovorili mailom, kada treba podržati I Poštu Srbije. Na 4 stranice se pozivaju na Zakone, pravilnike, sve nekako nabacano, slagao bih ako kažem da sam sve detaljno pročitao, long story short - Jedno brojilo, jedna TV pretplata - sve po Zakonu.

Dobro sam prošao, mogli su retroaktivno da mi naplate drugu pretplatu za ove prethodne godine dok nisam plaćao.
 
ako se prijavim da mi račun stiže na mejl da li će stizati i dalje i poštom
 
Neće ti stizati poštom, osim u slučaju neke greške. Zato i imaš popust od 50RSD za dostavu računa elektronskim putem.
Pozdrav
P.S.
Moguće je da stiže i poštom i mailom korisnicima koji su se za elektronsku dostavu prijavili pre uvodjenja ovog novog sistema. Tako je i meni stizao godinama na oba načina, dok nisam na novom portalu promenio mail adresu.
 
Poslednja izmena:
Kod mene za jul potrošeno 440 kWh, za struju zaduženje 4.159,61 dinara dok sveukupno treba da platim 5.942,41 zbog dodatnih lopovskih taksi.

Utrošeno 349 kWh odnosno 79,32% u višoj tarifi dok je 91 kWh odnosno 20,68% utrošeno u nižoj tarifi.

Ostvarena prosečna cene je 9,45 din/kWh

Klima radila nekih 10-12 dana po 4-5 sati.

Potrošnja manja za 8,71% u odnosu na isti mesec prošle godine.

Čini mi se da novo digitalno brojilo preciznije meri potrošnju u odnosu na staro brojilo Iskra Kranj
 
Neće ti stizati poštom, osim u slučaju neke greške. Zato i imaš popust od 50RSD za dostavu računa elektronskim putem.
Pozdrav
P.S.
Moguće je da stiže i poštom i mailom korisnicima koji su se za elektronsku dostavu prijavili pre uvodjenja ovog novog sistema. Tako je i meni stizao godinama na oba načina, dok nisam na novom portalu promenio mail adresu.
Tako je ja sam se prijavio pre više godina za opciju dobijanja računa putem e-maila ali su nastavili da dostavljaju i štampane račune.
 
To je greška definitivno. Samo u mesecu u kom si na portalu menjao način dostave sa papir na mail je normalno da ti pošalju papir (a od sledećeg meseca / računa samo mail), čak i kad to uradiš prvog u mesecu u 2-3 noću 😂😂

I na portalu može 3 puta mesečno da se promeni način dostave plus gl*pani ne nude mogućnost izbora na koju mail adresu želiš da šalju već automatski ide i mora da ide na mail adresu koja je username za sam EPS portal nalog.

A ja sam bio pokušavao da sa ručnim slanjem HTTP zahteva (pošto u UI nema opcija(za jedno od dva merna mesta / ugovora dodata na isti portal nalog stavim da mail za dostavu bude drugačiji (tako da i ispucao 3 promene mesečno pa morao da čekam 1. sledećeg meseca da promenim nazad na email dostavu).
 
Meni šalju i mejlom i poštom već dve godine, tj. od starta kad sam bio kod njih da regulišem oko stana i useljenja. Samo me pitali želite li račun mejlom ja reko da. A stoji mi u aplikaciji da se prijavim za elektronski prijem.
 
I meni samo elektronski stiže otkad sam se prijavio na e-račun.
 
Ukratko: očekuje se da će se od 01.10. tri stvari promeniti (ne zna se tačno, još su samo "predlozi"):
1. poskupljenje struje: od 7-10%
2. crvena zona: spuštena na 1600 kWh na 1200 kWh.
3. noćna tarifa: sa sadašnjih 4 puta jefnija od dnevne, biće 3 puta jeftinija (ako računamo i poskupljenje iz tačke 1. znači da će biti 47% skuplja noćna struja).
 
Koliko se inace ceka za obradu racuna plus izdavanje novog? Elem, prosli racun mi nije ni ocitan, tj za prosli mesec mi je stigla samo cena pretplata sa potrosnjom nula, i racunom 560 dinara cini mi se. To je odmah placeno, jer nemam snage da se napinjem, i raspitao sam se ovde, pocetkom meseca slikao novo stanje, poslao, ali i dalje nemam racun za Jul, plus mi i dalje pise da Jun nije placen. Jel to normalno da mesec dana ne obrade uplatu i da ne izdaju svima racune za prosli mesec i ako su poslali stanje?
 
Ista situacija i kod mene - nije očitan maj, poslao slike i stanje, jun ponovo nije očitan sad čekam da vidim hoće li se konačno nešto desiti u julskom računu.
 
Desice se da ce da ti nakaleme sledeci racun za taj mesec kada nije ocitan.
Isto se meni desilo u aprilu mesecu.
Imate kroz aplikaciju opciju prigovor na finansijski deo racuna ili neocitano brojilo, pisite im, odgovaraju i ako im prilozite slike stanja brojila sa pocetka meseca mogu da usvoje prigovor i da koriguju racun.
 
Nazad
Vrh Dno