Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Totalno mi je nejasno kako ti je ulje završilo na tom mestu jer to nije normalno mesto za curenje i nalazi se suprotno od creva...
Samo da znaš da budeš oprezan, verovatno je potrebno zameniti i pločice. Diskovi se lako čiste, ali pločice se natope pa je to baš zezanje i brake cleaner retko odmasti skroz.
Čisto da te ne zeznu da urade samo zamenu ulja i teraj.
U pravu si za ovo ulje nije od klipa. Ja sam juce malo kapnuo ulje u onu sipku gde ulazi cevka od sedista da podmazem onaj srednji pogon , nije mi jasno kako se slilo do ovog mesta. Koliko sam gledao nema nigde da je zahvatio klip ili plocice.
Sada mi je nejasno sto lose koci i nema ta jacina kada stisnem rucicu kocnice, kao da blago propada nema tu tvrdocu kada stisnem i cuje se ono odvratno skripanje?
 
Poslednja izmena:
iscurilo je ulje iz sistema i ima vazduha.
skripi jer su kontaminirani diskovi i/ili padovi
 
U pravu si za ovo ulje nije od klipa. Ja sam juce malo kapnuo ulje u onu sipku gde ulazi cevka od sedista da podmazem onaj srednji pogon , nije mi jasno kako se slilo do ovog mesta. Koliko sam gledao nema nigde da je zahvatio klip ili plocice.
Sada mi je nejasno sto lose koci i nema ta jacina kada stisnem rucicu kocnice, kao da blago propada nema tu tvrdocu kada stisnem i cuje se ono odvratno skripanje?
Ne znači da ti ulje nije iscurelo, ali da se to ne vidi tako očigledno. Samo je koincidencija da si video ulje u trenutku kada je počelo loše da koči.
Škripanje znači da su pločice masne. Loše kočenje je i od manjeg stiskanja pločica i od mašćenja.
Sada ostaje pitanje gde je iscurelo i zašto.
 
Fora je sto ne mogu da nadjem gde curi gledam i ne vidim nigde
 
Neka neko stiska kocnicu a ti gledaj.
 
Moje iskustvo sa reklamacijom u PB je relativno OK. U smislu, nisu se pravili ludi niti pokušali mene da prave ludim. Objektivan problem je bio da nisu imali rezervni deo ni oni, ni uvoznik, ali tada delova nije bilo ni u Evropi. Kada sam ja iskopao rezervni deo (napolju), prihvatili su da oni zamene deo i da mi vrate pare (nisu tražili račune niti bilo šta drugo, nego sam dobio novi fiskalni za bicikl sa umanjenjem i vratili mi pare). Dodatno su mi zamenili i jedan ležaj (a to bi mogao da bude potrošan deo), nisu naplatili ni ležaj ni zamenu.
Jedino mi nisu priznali garanciju na puknutu žicu od točka, što je razumljivo (preskakao ležeći kad je pukla)

Inače, nemoj da podmazuješ srednji pogon uljem (teško i da možeš da kroz sedalnu cev podmažeš ono što treba da se podmaže). Ležajevi pogona se podmazuju mašću, a ne uljem. Ako škripi, neka oni otvore i provere/podmažu/zamene ležajeve ako treba.
 
Moje iskustvo sa reklamacijom u PB je relativno OK. U smislu, nisu se pravili ludi niti pokušali mene da prave ludim. Objektivan problem je bio da nisu imali rezervni deo ni oni, ni uvoznik, ali tada delova nije bilo ni u Evropi. Kada sam ja iskopao rezervni deo (napolju), prihvatili su da oni zamene deo i da mi vrate pare (nisu tražili račune niti bilo šta drugo, nego sam dobio novi fiskalni za bicikl sa umanjenjem i vratili mi pare). Dodatno su mi zamenili i jedan ležaj (a to bi mogao da bude potrošan deo), nisu naplatili ni ležaj ni zamenu.
Jedino mi nisu priznali garanciju na puknutu žicu od točka, što je razumljivo (preskakao ležeći kad je pukla)

Inače, nemoj da podmazuješ srednji pogon uljem (teško i da možeš da kroz sedalnu cev podmažeš ono što treba da se podmaže). Ležajevi pogona se podmazuju mašću, a ne uljem. Ako škripi, neka oni otvore i provere/podmažu/zamene ležajeve ako treba.
Hvala na savetu.
Da li postoji mogucnost da u samom klipu iscuri ulje i da uhvati plocice?
 
postoji, ako nema dobar seal
 
Odvezao sam biciklu u servi PB. Rekao je da su plocice zamascene i disk. Palice plocice i nadam se da ce da pogleda klip ujedno.
 
Danas sjajna vožnja i onda nailazim na deo gde se treseš svo vreme. To me toliko ubilo u pojam da sam namerno usporio pa se na na kraju smorio.

Nama su putevi generalno šrot, da vozim gravel ili nešto sa amortizerima, ne bi se žalio.

Čekam samo da mi se točak slomi. 😁

Danas mi palo na pamet jer sam se toliko bio iznerviran da prodam bajs, dodam neke pare i uzmem motor.
 
Odvezao sam biciklu u servi PB. Rekao je da su plocice zamascene i disk. Palice plocice i nadam se da ce da pogleda klip ujedno.
Nema od toga ništa, kupi nove pakne.
Ne razumem sta si kapao ulje u ram gde je sediste da podmazeš srednji pogon? Danas je to sve patrona ne mozes tako ništa podmazati čisto da za buduće znaš

Može da bude da ti je jedan klip napukao pa da pušta ulje, ali meni te kočnice na slici deluju suvo kao barut ne bi rekao da ti je to iz njih iscurelo
 
Poslednja izmena:
Zavrsili mi danas biciklu i reseno je. Nema skripanja i sve je uredu koci odlicno.
Nema od toga ništa, kupi nove pakne.
Ne razumem sta si kapao ulje u ram gde je sediste da podmazeš srednji pogon? Danas je to sve patrona ne mozes tako ništa podmazati čisto da za buduće znaš

Video sam na netu negde da je to neko uradio pa sam ja sasvim malo kapnuo. Iskreno nisam imao pojma za sve to ali za ubuduce znam. Hvala na savetu :D
 
Trebalo bi 50g ulja da sipaš u cevku da bi uopšte došlo do dole. Ako si kapnuo malo ne može nikako sići tamo gde je vlažno, em bi morao i da kriviš bajs
Ako nam nešto nisi prećutao ili debelo prevideo, defektan je mehanizam, iscurelo je na njemu.
 
Sve zavisi kako i koliko je sipao, vrlo lako je moglo ulje da udje u sipku trougla sto spaja sediste i donju cev. E sada kuda je izašla to je već pitanje
 
Trebalo bi 50g ulja da sipaš u cevku da bi uopšte došlo do dole. Ako si kapnuo malo ne može nikako sići tamo gde je vlažno, em bi morao i da kriviš bajs
Ako nam nešto nisi prećutao ili debelo prevideo, defektan je mehanizam, iscurelo je na njemu.
Sipao sam malo vise od pola zatvaraca ulje ful sinteticko 5w-40 coma. Nisam bas kapnuo haha
 
Verovatno ti je slučajno kapnulo sa čepa kad si sipao.
 
Krenuo sam često na težim deonicama a i na nešto lakšim, da ustanem i da vozim tako neko vreme, na snagu. Hoće li od toga kolena da bole? :)
 
Krenuo sam često na težim deonicama a i na nešto lakšim, da ustanem i da vozim tako neko vreme, na snagu. Hoće li od toga kolena da bole? :)
Ne znam da li će da bole kolena, ali to rade svi, neko ostaje van sedišta 10-20 sekundi, neko i po par minuta. Generalno, očekuj da puls ode par otkucaja gore dok si van sedišta (čak i ako ne ideš jače nego iz sedišta). Dobro je to povremeno uraditi jer mišići rade malo drugačije, a i možeš da malo ispraviš i odmoriš leđa.
 
Krenuo sam često na težim deonicama a i na nešto lakšim, da ustanem i da vozim tako neko vreme, na snagu. Hoće li od toga kolena da bole? :)
Da. Ali to se može desiti i u sedećem položaju sa pogrešnom silom i kadencom.
Potpuno je isto kao i za auto, nećeš da krećeš u 3. brzini, već u 1. Kada se zaletiš, nećeš da nabijaš obrtaje nego promeniš brzinu na veću.
Prevelika sila utiče na kolena i to je tako. Neće se desiti odmah, ali se akumulira i kolena treba čuvati.
Dakle, cilj je da ti kadenca bude konstantna, bez obzira na uspon ili ravno i samo izabereš gde se osećaš komforno po pitanju snage.
 
Sumnjam na kadencu, prebrzo okretanje pedala. Juče baš kada sam vozio, semafori zbog radova na putu. U dva puta a dobro pamtim drugi put, krenuo iz mesta u nižim prenosima, obrtao sam pedale kao lud da bi dostigao 45 km/h da mi ne bi svirali automobili.

Posle toga se borio protiv vetra i na kraju usponi od 7 do 18 procenata.

Ono što sam izvalio, kada sam odmoran, sedeći vozim nagib 10 odsto, kada sam umoran, dižem se i na snagu, tako sam juče vozio od 10 do 18 odsto, dignem se i na snagu.

Bitno mi je da ne stanem na tom usponu i da ne idem cik cak nego sve na snagu.

Juče mi senzor zabeležio preko 200 otkucaja ali sumnjam da nije tačan bio.
 
Došlo je do odrona između Jošaničke i Ploče, zatvoren put. Ruta za Tur de Kop u subotu će verovatno biti promenjena, mada se još ne zna nova.
 
Momci, čemu služi ova poluga na zadnjem Shimano menjaču? Stoji na OFF.
Hvala!
1000033933.jpg
 
CHATGPT zakon haha
To što vidiš na slici je Shimano Shadow+ zadnji menjač, a prekidač "ON/OFF" služi za uključivanje ili isključivanje kvačila (clutch) na menjaču.

Čemu služi to kvačilo?

Kvačilo se koristi da zategne menjač i spreči poskakivanje lanca kada voziš po neravnom terenu, što je posebno korisno kod MTB i gravel bicikala.


---

Funkcija ON/OFF:

ON – kvačilo je uključeno:

Menjač je zategnutiji

Lanac manje poskakuje

Bolja kontrola na neravnom terenu (off-road)

Teže se ručno pomera menjač (teže menja brzine dok je bajs pod opterećenjem)


OFF – kvačilo je isključeno:

Menjač se slobodnije pomera

Lakše menjanje brzina (korisno kod podešavanja ili u gradskoj vožnji)

Veća šansa da lanac poskakuje na neravnom terenu




---

Kada koristiti ON, a kada OFF?

Terenski uslovi Položaj prekidača

Off-road, šumski putevi, makadam ON
Ravni putevi, asfalt, servisiranje OFF


Ako ne znaš šta koristiš – probaj: kada je kvačilo uključeno (ON), menjač je “krutiji” kada ga pomeraš rukom.

Ako želiš, mogu ti objasniti i kako da podesiš zatezanje kvačila.

To što vidiš na slici je Shimano Shadow+ zadnji menjač, a prekidač "ON/OFF" služi za uključivanje ili isključivanje kvačila (clutch) na menjaču.

Čemu služi to kvačilo?

Kvačilo se koristi da zategne menjač i spreči poskakivanje lanca kada voziš po neravnom terenu, što je posebno korisno kod MTB i gravel bicikala.


---

Funkcija ON/OFF:

ON – kvačilo je uključeno:

Menjač je zategnutiji

Lanac manje poskakuje

Bolja kontrola na neravnom terenu (off-road)

Teže se ručno pomera menjač (teže menja brzine dok je bajs pod opterećenjem)


OFF – kvačilo je isključeno:

Menjač se slobodnije pomera

Lakše menjanje brzina (korisno kod podešavanja ili u gradskoj vožnji)

Veća šansa da lanac poskakuje na neravnom terenu




---

Kada koristiti ON, a kada OFF?

Terenski usloviPoložaj prekidača

Off-road, šumski putevi, makadamON
Ravni putevi, asfalt, servisiranjeOFF


Ako ne znaš šta koristiš – probaj: kada je kvačilo uključeno (ON), menjač je “krutiji” kada ga pomeraš rukom.

To što vidiš na slici je Shimano Shadow+ zadnji menjač, a prekidač "ON/OFF" služi za uključivanje ili isključivanje kvačila (clutch) na menjaču.

Čemu služi to kvačilo?

Kvačilo se koristi da zategne menjač i spreči poskakivanje lanca kada voziš po neravnom terenu, što je posebno korisno kod MTB i gravel bicikala.


---

Funkcija ON/OFF:

ON – kvačilo je uključeno:

Menjač je zategnutiji

Lanac manje poskakuje

Bolja kontrola na neravnom terenu (off-road)

Teže se ručno pomera menjač (teže menja brzine dok je bajs pod opterećenjem)


OFF – kvačilo je isključeno:

Menjač se slobodnije pomera

Lakše menjanje brzina (korisno kod podešavanja ili u gradskoj vožnji)

Veća šansa da lanac poskakuje na neravnom terenu




---

Kada koristiti ON, a kada OFF?

Terenski uslovi Položaj prekidača

Off-road, šumski putevi, makadam ON
Ravni putevi, asfalt, servisiranje OFF


Ako ne znaš šta koristiš – probaj: kada je kvačilo uključeno (ON), menjač je “krutiji” kada ga pomeraš rukom.

Ako želiš, mogu ti objasniti i kako da podesiš zatezanje kvačila.
 
ukljucis kvacilo i ne diras :)

kod sram je always on

nema potrebe da se iskljucuje
 
Aha, bicikl sam dobio na OFF, prešao oko 1500km do sada. 90% vozim asfalt. Da sravim na ON?
 
ON, nece lanac udarati u ram i teze ce spasti
 
Bio sam ubeđen da je to samo za lakše skidanje/vraćanje lanca 😂
Samo sam ga tada i prebacivao.
 
Vrh Dno