Šta je novo?

Raiffeisen bank

@Belgrade. Pre svega hvala što me imaš u vidu kad su te reference u pitanju, mada situacija sa narodnom bankom kao regulatorom više nije sjajna od prošle godine, što se već videlo na primeru UniCredit, a čekam i ishod pritužbe sa Rajfajzenom, ali svakako nada postoji. Slažem se da je jako bitno imati baš sve napismeno i dodatno istražiti fb objave. Neću čak ni kriti da sam u dopuni pritužbe UniCredit koristio dopise od drugih članova, bez otkrivanja osetljivih podataka, a koje su sadržale sporne navode, kako bih dodatno izvršio pritisak da dođe do blagovremenog okončanja, ali sada već gledaju da odugovlače 3 meseca i to je jako mučno. U celoj toj priči, Yettel je načinio pomak i interno rešio reklamaciju nakon mog ponovnog obraćanja, jer realno, odgovor na prigovor je ostavljao mogućnost da se razmotri pozitivan ishod, te mi nije bilo do toga da sečem glave. Tako nešto mi se do tada, ruku na srce, nije dogodilo i opet sam hteo da budem čovek. Ovde je isto tako, decidno, bez prava na žalbu, ako ste nezadovoljni, pritužite nbs.
 
@uji
Kao kontributor ovog foruma tvoje objave su neprocenjive, taj prvi stepen rešavanja kršenja prava klijenata preko NBS je svakako koristan iako ne i nužno dovoljan mada kao što navodiš u slučaju Yettel-a nekad i sama pretnja pritužbom može dovesti do internog rešenja povoljnog po klijenta.

Ono što nama laicima ovde na forumu nedostaje je neki pravnik po struci koji bi mogao dodatno da kontribuira u spornim tumačenjima, možda čak i ponudi svoje pro bono usluge u slučaju izvesnog povoljnog ishoda po klijenta gde bi se naplatio od banke po okončanju sudskog spora ako isti bude neophodan.
 
@Belgrade. iskreno, bez obzira na to što poznajem prilike koliko-toliko, prvu i do sada jedinu tužbu sam sačinio uz pomoć Groka mrcvareći ga do besvesti, dok mi je ChatGPT samo uredio konačni tekst. Tek naposletku sam video sitne greščice poput toga da je reč pritužba zamenjena sa prigovor i u iznosima za naknadu štete ponegde su dodate decimale. Naravno, ne bi trebalo uzimati zdravo za gotovo koje članove zakona AI modeli navode, nužno je pitati ih da navedu tekst tog člana i reviziju zakona na koga se pozivaju, jer postoje neke izmene pa i sam Grok se drži toga da je treniran na podacima do 2023. Možda su GPT modeli noviji od 4o bolji i aktuelniji u tom smislu, no za sad ne želim da ih platim. Gemini sam par puta nedavno istestirao, nije za potcenjivanje, ako se uzme u obzir i da DeepSeek se pomalo oslanja na njega.
 
U ovakvim slučajevima nije loše pitati na više mesta, kako bi se izbegao problem neobaveštenosti. Jeste, doduše, Belgrade više puta zvao OTP-ov kontakt centar, ali uvek može da se pogodi da se javi neko ko ne zna, pa možda čak i samostalno pretpostavlja da je zarada samo plata. Meni je uvek kad tako nešto pitam problem razgraničiti da li je odgovor zvaničan ili se svede na mišljenje konkretne osobe koja je zapala da mi odgovori. Imam dosta takvih iskustava i sa bankama i sa drugim pružaocima usluga, gde podrška misli jedno, a u praksi je zapravo drugo. Opet, ne sumnjam da me ne dezinformišu namerno, ali da je problem, jeste... Zato je zgodno pisati mejlove (kao što je sad zvanično "rešen" problem sa nemogućnošću otvaranja iRačuna) i po društvenim mrežama i slično, a svakako je uvek najbolje osloniti se na tuđe iskustvo, kada postoji (za OTP će ga biti, a za iRačun izgleda da neće).
 
...više puta zvao OTP-ov kontakt centar, ali uvek može da se pogodi da se javi neko ko ne zna, pa možda čak i samostalno pretpostavlja da je zarada samo plata...
Zapravo prvi put kad sam zvao odmah su rekli da priznaju samo uplate po broju 240 (mislim da je penzija 241 ili nešto tako).
Drugi put kad sam zvao mi je operaterka prvo rekla da mogu i penzije, ali kad sam joj ja postavio i podpitanje da li to onda znači da mogu i uplate koje nisu 240, zamolila me je da sačekam da još s nekim proveri - potom se izvinila za prvobitnu "dezinformaciju" i potvrdila da ipak ne mogu penzije.
Ali svakako mislim da GMT ima jak argument obzirom na screenshot sa zvaničnom potvrdom.

Što se Rajfa tiče u kontakt centru su potvrdili da priznaju i penzije i da nema nikakvih problema za to, ali izgleda da su u praksi mnoge (izgleda ne sve) takve potencijalne klijente eliminisali u startu.
 
Ali svakako mislim da GMT ima jak argument obzirom na screenshot sa zvaničnom potvrdom.
Pa da, i ja mislim da prihvataju penzije, a da su te dezinformisali oni koji su rekli da ne prihvataju, ali znaćemo uskoro, tog iskustva će biti.

ali izgleda da su u praksi mnoge (izgleda ne sve) takve potencijalne klijente eliminisali u startu
Da, da, na to i ciljam: nemamo (zasad) nikog sem tvoje majke da je probao u ovom poslednjem krugu, pa izgleda tog dodatnog iskustva neće ni biti.
 
Da, da, na to i ciljam: nemamo (zasad) nikog sem tvoje majke da je probao u ovom poslednjem krugu, pa izgleda tog dodatnog iskustva neće ni biti.
Imaš del bot Ro-a koji je isto penzioner i koji je dobio identične copy paste rečenice u odbijenici baš u ovom poslednjem krugu.
S druge strane pustili su njegovu majku koja doduše nije radila prenos penzije već samo bonus dobrošlice 3k.
 
Pardon, pročitao sam i njegove poruke, ali mi iz nekog razloga nisu ostale u sećanju.
 
Poprilično sam zbunjen šta se desilo upravo… imam iRacun jos iz perioda kada su se dobijale samo virtualne kartice, koje mi isticu u septembru ove godine. Danas mi je stigao PIN za Dina karticu i vidim da su mi sada u aplikaciji izdate 2 nove digitalne kartice (pored one 2 sto imam i 2 fizicke koje sam dodatno tražio - Dina i Visa uz doplatu)… sad nisam siguran kako su mi reizdate digitalne kartice, zar nije bila neka prica da se nece reizdavati te digitalne, nego da ce biti zamenjene fizičkim…
 
@masteruni da li im je rok važenja ograničen do februara 2029.?
 
Tebi treba da je stigao ovaj dopis. Prema njemu, kada ti isteknu te digitalne u septembru, kao zamenu treba da dobiješ fizičke. Isto su naknadno najavili i za nas koji imamo oba tipa, tj. nama prosto neće biti reizdate digitalne. Nisi nam, međutim, rekao za koji Dinu ti je stigao PIN. Reizdata ti je ona koju doplaćuješ? Ukoliko je ipak za novu, onda je i ona fizička, jer se za digitalne ne izdaje PIN, pa zato pitam. Pada mi na pamet da su ti iz nekog razloga prevremeno izdali zamenske fizičke, iako ti digitalne ističu tek u septembru.
 
@masteruni da li im je rok važenja ograničen do februara 2029.?
Ne znam, ne mogu da vidim dok ih ne aktiviram. Imam samo opciju za aktivaciju i za promenu imena kartice.
Nisi nam, međutim, rekao za koji Dinu ti je stigao PIN.
Na ovome sto mi je stiglo ne pise tacno o kojoj vrsti Dine se radi, vec pise samo "Dina kartica".
Reizdata ti je ona koju doplaćuješ?
Ne, ona mi je reizdata u prosle godine na moj zahtev kako bi bila beskontaktna.
Fizicku Dinu ne placam, placam samo godisnju clanarinu za Visa fizicku karticu.
Pada mi na pamet da su ti iz nekog razloga prevremeno izdali zamenske fizičke, iako ti digitalne ističu tek u septembru
To sam i ja pomislio, ali su mi i dalje stare u aplikaciji... Mozda se ceka da aktiviram ove nove.

Sacekacu do sledece nedelja da vidim da li ce i za Visu da stigne PIN i da vidim da li ce stici fizicke kartice. Hvala obojici svakako
 
Ne znam, ne mogu da vidim dok ih ne aktiviram. Imam samo opciju za aktivaciju i za promenu imena kartice.
Ne možeš da vidiš podatke o kartici za plaćanje (tu je datum oblika 07/25), ali možeš da vidiš dokad kartica važi i u njenim detaljima (tu je datum oblika 31.07.2025). Međutim, pošto kažeš da je opcija aktivacija (umesto deblokade), to ukazuje na to da su kartice stvarno digitalne. Takav je princip makar ranije bio: digitalne se aktiviraju (pre toga im je status "kartica nije aktivna"), dok se plastične/online deblokiraju (pre toga im je status "privremena blokada").

Na ovome sto mi je stiglo ne pise tacno o kojoj vrsti Dine se radi, vec pise samo "Dina kartica".
Ne, ona mi je reizdata u prosle godine na moj zahtev kako bi bila beskontaktna.
E, sad, ovo se ne uklapa u prethodni deo. Kako već rekoh, PIN se izdaje isključivo za fizički karticu, jer za digitalnu nema smisla. A pošto ti je stara fizička skorije reizdata, nema smisla da ti sad nasumično šalju novi PIN za nju, što ukazuje na to da je ipak za ovu misterioznu novu, i to plastičnu. Kontradikcija, ali tako je kako je... 🤷‍♂️

To sam i ja pomislio, ali su mi i dalje stare u aplikaciji...
To mi već nije mnogo sumnjivo. Nisu najavili da će prevremeno ugasiti stare digitalne, one treba da važe dokad važe. Tebi se jedino čini kao da se sistem potencijalno zbunio i izdao ti nove kartice, iako stare ističu tek ta dva-tri meseca. I to govori u prilog tome da su plastične, ali ostaje da se ne uklapa deo sa aktivacijom/deblokadom.
 
Danas mi stigli izvodi po računima, sa obaveštenjem o promeni cena korišćenja kartica od 01.09.2025. Poskupljenje je oko 20%. Zanimljivo, neke stvari su ranije bile izražene cenom na godinu dana, a sad su na mesečnom nivou.
Pozdrav
 
Morao sam da guglam o čemu se radi i neko je napisao na Krstarica forumu.
"Obaveštavamo Vas da će počev od 01.09.2025.godine u primeni biti nove naknade i tarife Raiffeisen banke a.d. Beograd, koje će se primenjivati na kreditne kartice fizičkih lica.

Nova naknada Nova tarifa

Naknada po osnovu Fast Fund / Money Send priliva na Visa/Mastercard* kartice --- 0.50% od iznosa transakcije

Naknada za podelu transakcije na rate - Visa Revolving i Mastercard*/Visa Web --- 5% od iznosa transakcije, min 500 RSD
kreditne kartice fizičkih lica
Nadam se da neće uvoditi proviziju za uplatu na debitnu karticu, jer bi to bio krajnji bezobrazluk.
 
Danas mi stigli izvodi po računima, sa obaveštenjem o promeni cena korišćenja kartica od 01.09.2025. Poskupljenje je oko 20%. Zanimljivo, neke stvari su ranije bile izražene cenom na godinu dana, a sad su na mesečnom nivou.
Pozdrav
Neko ko ne obrati paznju, konkretno:

2025-07-05_13-42-40.png

pomislice da je tipa smanjeno sa 1000 dinara godisnje na 100 dinara (ali je zapravo 100 dinara mesecno sto zapravo dodje skuplje, 1200 dinara godisnje).

@uji debitne.
Inace, na sta se odnosi ovaj Fast Fund / Money Send?

2025-07-05_13-41-25.png

U spoileru celo obavestenje:
2025-07-05_13-45-59.png2025-07-05_13-46-09.png2025-07-05_13-46-19.png
 
Uh, uzas.

Ne znam da li ce da vazi i za poslovne korisnike, treba uskoro da menjam Unicredit jer nemaju vise Visa kartice, samo MC.
Zbog Paypala naravno.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Uh, uzas.

Ne znam da li ce da vazi i za poslovne korisnike, treba uskoro da menjam Unicredit jer nemaju vise Visa kartice, samo MC.
Zbog Paypala naravno.
Bolje otvaraj online preko OTP Praktik i posle u ekspozituri Sinhro uz Visa Business Platinum (100 održavanje, 200 članarina mesečno) i leći će ti po srednjem u dinarima to što budeš povukao. Raiffeisen je katastrofa sa kursom. Meni su sa oko 116.40 dali ustupak na 116.71 a očekivao sam dosta više, s obzirom na to da sam mesecima unazad skupljao da dođem preko 5k€ da bi mi na kraju rekli kako su taj prag podigli na 10k€ i pala mi je roletna pred očima tad.
 
Ovo naplaćivanje 5% za podelu na rate je bezobrazluk, pogotovo što UniCredit ima samo fiksno 300din bez obzira na iznos koji se deli na rate. Oni bukvalno da nemaju iRačun niko normalan ih ne bi više pogledao. Nemaju klasičnu oročenu štednju (možda čak i jedini 😂), naplaćuju sve i svašta i to po paprenim cenama. Sramota za toliku banku
 
To je valjda i povezano: moraju negde da se nadoknade troškovi koji nastaju davanjem besplatnih stvari, jer besplatnog ručka nema. 😅 Meni je iRačun odličan kao pomoćni/rezervni.
 
Steta. Viza kreditna na rate je bila sjajan proizvod. Sad moram traziti drugi... @uji kako je kod Unicredit? Da li moras da primas platu kod njih za njihovu zvono kreditnu karticu?
 
Steta. Viza kreditna na rate je bila sjajan proizvod. Sad moram traziti drugi... @uji kako je kod Unicredit? Da li moras da primas platu kod njih za njihovu zvono kreditnu karticu?
Kod mene njihova visa gold kreditna je na rate bez kamate i bez tih 5% doduse ne znam jel ima veze sto sam premium korisnik kod njih, skoro sam bio provukao pre 4 meseca oko 350k na 12 rata nisu mi naplatili 5% Iskreno sam kod rfb zbog kreditne kartice, jer ne kapiram i dan danas gde im je zarada sem na odrzavanju 40 dinara mesecno. Ni platu ne primam kod njih, jos mi povecali limit na 600k pre nekoliko meseci isto, teraju me da trosim 😂
 
Kako je kod Unicredit? Da li moras da primas platu kod njih za njihovu zvono kreditnu karticu?
Koliko se sećam, može i bez prenosa. Znam da je Flexia van paketa 100 dinara mesečno. Verovatno da je moguće ukombinovati je uz besplatan paket štedni račun gde je uključen e/mBanking i onda plaćaš samo kreditnu uz prateće troškove.
Baš je nezgodna situacija sad, jer veliku većinu terminala drži Inteza, a oni pa imaju taksu za održavanje rate u rasponu od 40-50 dinara za pakete ispod Magnifica i onda je to obesmišljeno.
Meni trenutno jedino ima smisla uzeti Yettel na odloženo plaćanje do 45 dana pa bolje išta nego ništa, ali kapiram da za jače prohteve je vrlo nezgodno.
Iskreno sam kod rfb zbog kreditne kartice, jer ne kapiram i dan danas gde im je zarada sem na odrzavanju 40 dinara mesecno.
Ti si to izgleda ugovorio davno kada je za kreditnu bilo predviđeno samo famozno osiguranje, inače znam još par njih koji imaju kreditnu kod njih bez održavanja, ali su je po njihovim rečima uzeli početkom 2010tih.
 
Da li su se još nekom pojavile nove, duple, neaktivirane kartice Visa debit digital i Dina debit digital u aplikaciji? Stare ističu 2028. a pojavile se nove. Da li neko zna o čemu se radi?
 
Pa ne naplaćuju još, kreće od septembra
Zar im to nije praksa od pre par godina? Znam da su to menjali i da sam pitao svog licnog bankara da li ta promena kaci mene. Cak je bilo isto za master kreditne, da uzimaju 5%

Mozes da mi bacis link ka toj promeni jer ja ne vidim u izvodu da pise nesto o tome.

Update: sad procitah i pustio poruku svom bankaru da mi proveri dal vazi samo za nove ili za sve.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno