Šta je novo?

Galaksija

29c3dem i npr retro-info demo na Galaksiji 40 rade različito od obične Galaksije, kako je napisao Tomcat, malo treperi ali se tekst pomiče dosta grublje. Baš primjetno različito. Phonespy ne radi niti na običnoj Galaksiji, barem na ove moje 2 koje sam probao. Također niti year30 - na emulatoru je ok , na običnim ne radi pseudo high res, treba hw modifikacija.
 
Ja mislim da nije tako strasno. Ne rade neke nove stvari (demos) koje trebaju IM2 interrupt nacin... ali to je par novih demo-a koji prikazuju hires sliku uz "scroll". Iste hires slike rade bez problema ako se loadaju individualno... tako da na kraju nema neke velike izgube. Prakticki sve sto je important radi OK. Ja sam vrlo zadovoljan.
 
29c3dem i npr retro-info demo na Galaksiji 40 rade različito od obične Galaksije, kako je napisao Tomcat, malo treperi ali se tekst pomiče dosta grublje. Baš primjetno različito. Phonespy ne radi niti na običnoj Galaksiji, barem na ove moje 2 koje sam probao. Također niti year30 - na emulatoru je ok , na običnim ne radi pseudo high res, treba hw modifikacija.

29c3dem bi trebalo da klizi savršeno glatko, ako je video sinhronizovan na 50Hz.
Što se tiče Year30, to je demo koji traži minimum 38k memorije, tako da nisam mogao da ga probam sa svojom Galaksijom koja je standardna 8-6Kb.
Inače, impresioniran sam posle svih ovih godina da neko ima takvo proširenje memorije na pravoj Galaksiji, nisam nikada video ni jednu takvu.
Ako ga ti imaš i ovaj demo ne radi, onda se to mora uzeti u obzir.
Ostalo je sve stvar ukusa i kriterijuma, meni je nekako uvek bio cilj da Galaksija bude onakva kakva je originalno zamišljena, ili barem bez suštinskih izmena, a modernije dodatke (sd kartica, fleš memorija itd.) imati kao bonus, za lakši rad.
U suprotnom, možemo i emulator pokrenuti na raspberry pi, staviti u Galaksijno kućište i sve pet.
Što se tiče pseudo highres grafike, Šolcov sajt izgleda više ne radi, on je Galaksiju secirao do koštane srži, baš bi me zanimalo šta ima da kaže na tu temu.
 
Evo, uz malo truda, našao sam i drugu Tomažovu prezentaciju, ovaj put na engleskom, gde lepo objašnjava da se zaobilaženjem video drajvera, može softverskom tehnikom dobiti ta pseudo visoka rezolucija, na 22:36.
Sličan trik može da se ostvari i na drugim računarima, recimo ZX81 može softverski da proizvede visoku rezoluciju, bez ikakvih hardverskih dodataka.
Koliko znam i Year30 je baziran na ovoj Tomažovoj rutini, osim ako ne koristi još neke druge posebnosti, mada radi na većini emulatora koje sam probao, uključujući i obe fpga implementacije, različitih autora.
Kad već stavljam ove korisne linkove, evo i prethodne Tomažove prezentacije na slovenačkom, koju sam kačio ranije, ovaj put u pdf formatu.
I konačno nađoh Tomažov blog, doduše na web archive, uvek je zanimljivo da se pogleda:
 
Poslednja izmena:
U svemu ovome, meni nije jasno zašto Highres demo ne radi na nemodifikovanoj Galaksiji, bila ona originalna ili bilo koja standardna replika.
Doduše, jednom prilikom (verovatno pre 6-7 godina) mi je došla na servis jedna koja je bila dosta prepravljana, verovatno je neko krenuo u prepravku na Galaksiju Plus pa stao, i na njoj je demo radio, čak i kad sam skinuo te prepravke (jer je vlasnik tako želeo). Ja sam te izmene zabeležio, ali ne mogu da ih pronađem...
Prvo sam sumnjao da je do CMOS/NMOS procesora, ali nije. Drugo, Interrupt Acknowledge je drugačije rešen kod redovne Galaksije, Galaksije Plus, novijih replika (Fifan, Vojina nova), no ni to ne igra ulogu.
 
29c3dem bi trebalo da klizi savršeno glatko, ako je video sinhronizovan na 50Hz.
Što se tiče Year30, to je demo koji traži minimum 38k memorije, tako da nisam mogao da ga probam sa svojom Galaksijom koja je standardna 8-6Kb.
Inače, impresioniran sam posle svih ovih godina da neko ima takvo proširenje memorije na pravoj Galaksiji, nisam nikada video ni jednu takvu.
Ako ga ti imaš i ovaj demo ne radi, onda se to mora uzeti u obzir.
Ostalo je sve stvar ukusa i kriterijuma, meni je nekako uvek bio cilj da Galaksija bude onakva kakva je originalno zamišljena, ili barem bez suštinskih izmena, a modernije dodatke (sd kartica, fleš memorija itd.) imati kao bonus, za lakši rad.
U suprotnom, možemo i emulator pokrenuti na raspberry pi, staviti u Galaksijno kućište i sve pet.
Što se tiče pseudo highres grafike, Šolcov sajt izgleda više ne radi, on je Galaksiju secirao do koštane srži, baš bi me zanimalo šta ima da kaže na tu temu.
29c3dem klizi savršeno glatko na običnoj Galaksiji, ne na Galaksiji 40. Retro-Info demo je još bolji primjer. Year 30demo postoji i u verziji od 28K. Radi npr savršeno na galaksiji plus (PVV Galaksija by FIFAN) , dok na običnim radi, radi scroll, roleta efekt ali slika koju daje je "zbrljana" (učitavam demo sa GSE (Galaksija Space Expansion sa USB sticka) , kao i bilo koja pojedinačna high res slika koja se učitava sa kasetofona. (testirano na 2 obične galaksije).tempImageY1HVtn.png
 
U svemu ovome, meni nije jasno zašto Highres demo ne radi na nemodifikovanoj Galaksiji, bila ona originalna ili bilo koja standardna replika.
Doduše, jednom prilikom (verovatno pre 6-7 godina) mi je došla na servis jedna koja je bila dosta prepravljana, verovatno je neko krenuo u prepravku na Galaksiju Plus pa stao, i na njoj je demo radio, čak i kad sam skinuo te prepravke (jer je vlasnik tako želeo). Ja sam te izmene zabeležio, ali ne mogu da ih pronađem...
Prvo sam sumnjao da je do CMOS/NMOS procesora, ali nije. Drugo, Interrupt Acknowledge je drugačije rešen kod redovne Galaksije, Galaksije Plus, novijih replika (Fifan, Vojina nova), no ni to ne igra ulogu.

Ovo je stvarno zanimljivo, a ima i logike, jer Tomaž Šolc sigurno ne bi davao ovaj highres primer, ako bi obavezno zahtevao Galaksiju Plus ili neki hardverski addon, a da to ne naglasi.
Možda je i on kao i ti, koristio standardnu Galaksiju koja je imala tu "pravu" kombinaciju, samo sad treba razrešiti misteriju.
Osećam da bi i Year30, proradio na toj Galaksiji, jer je baziran na Tomažovoj rutini, ali u čemu je razlika će najbolje znati kolega Ferenc, kao autor, jer na svom sajtu kaže, između ostalog:
U programu se nalazi modifikovana verzija "hires" rutine Tomaža Šolca, a ceo program je inspirisan introima i demoima sa C64.
Caka u celom programu je to, što gornji deo sa slikom crta "hires" rutina, a donji, sa dva reda teksta crta ROM rutina, a prelaz se uopšte ne vidi. Za razliku od standarno generisane slike sa 208 linija, ovaj demo crta najviše 209 linija (183+2x13).

@kiFlaFlaki
Zanimljivo, da u tom istom opisu, kolega Ferenc kaže da postoje dve verzije, jedna za 38Kb, a druga za 46Kb Ram-a.
Tačno je da ta prva verzija ima oko 28Kb, ali kad sam je pokrenuo na standardnoj Galaksiji sa tom količinom memorije u njegovom, inače odličnom emulatoru, nije htelo da radi (program krahira), dok sa 38Kb Ram-a, radi bez problema.
Neću sad da izvlačim neke krupne zaključke iz ovog mini eksperimenta, ali možda bi vredelo probati baš sa 38K, kao što je autor naveo, ili postoji i treća verzija, za koju ne znam.
Inače, zanimljivo mi je ovo tvoje proširenjek, ako možeš da napišeš par detalja, kako si ga ostvario i koliko imaš ukupno Ram-a ?
U ono vreme se uglavnom pričalo o dodavanju 32K, na onu standardnu Galaksiju sa 6K, što je i davalo tih 38Kb u zbiru.
 
Poslednja izmena:
Rešenje za ove Highres demoe je prosto da prostije ne može biti...
U uputstvu za prepravku galaksije "Minus" u "Plus" iz Sveta Kompjutera (a i u Računarima, no samo tekstualno i bez šeme) kao priprema za prepravku pominje se ukidanje dovođenja /RFSH signala na /CS RAM-a (pošto će se to kasnije koristiti za ispis iz dinamičkog RAM-a), "oslobađanjem" nožica 11 i 13 kola 74LS38.

1749504993315.png

Pre ove modifikacije, slika u demou izgleda ovako:

WIN_20250609_23_29_05_Pro.jpg

Kada se nožica 11 izbaci iz podnožja, onda je mnogo bolje...

WIN_20250609_23_28_54_Pro.jpg

E sad, poredim šeme, na primer na Fifan Galaksiji plus kombinovanja RFSH i RAMCS nema, i na njoj demoi koji koriste ovaj trik funkcionišu. S druge strane, na Tomažovoj CMOS Galaksiji se RFSH uzima u obzir tokom generisanja RAMCS signala, pa mi nije jasno kako to radi tamo (i da li uopšte i radi). Opet, Galaksija 40 uzima u obzir RFSH signal, i na njoj demo takođe "radi", malo je previše pomeren u desno ali rekao bih da radi.

Inače, na običnoj Galaksiji takođe ne rade demoi koji koriste IM2, tako da više mislim da su oni pisani za emulator i da taj emulator nije savršen...
 
Sjajno, sad samo da vidimo, da li i year30 radi sa ovim trikom.
Malo me čudi, da Tomaž Šolc nije ovo negde napomenuo, kod opisa ovog demoa, ali defintivno nije potrebna Galaksija Plus ili onaj njen grafički addon, da se kalemi na standardni model.
U krajnjoj liniji ovaj mod sa oslobađanjem nožica 11 i 13 na 74LS38, bi mogao i da bude obavezan, ako se ništa ne gubi, a dobija se očito dosta.
Što se tiče IM2, sasvim je moguće da emulator nije potpuno savršen, mada je i dalje jedan od najboljih.
Ono što je problem, barem meni, kod ove nove Galaksije, što je IM2 onemogućen, a to nije baš sitnica sa programerske strane.
Mogu da zamsilim da neko onemogući IM2 na Spectrumu, kao što je Amstrad nekad uradio za CPC seriju, ali se tamo ipak moglo doći do njega uz nešto snalaženja.
 
Fenomenalno! Trik sa dizanjem nožice 11 (samo te) je popravio problem prikaza high res grafike na "običnim" Galaksijama. Sada sve pravilno prikazuje i pojedinačne slike i Year30 demo koji sada radi perfektno (učitan sa GSE interface-a) Prepravku sam napravio na obe moje galaksije i sve radi. Testirao sam još nekoliko igara i programa i za sade ne vidim da prepravka ima utjecaj na bilo što ostalo.
@msolajic Bravo, odličan posao kao i uvijek!
tempImagexsj9DU.pngIMG_3487 2.JPG
 
Poslednja izmena:
Inače, na običnoj Galaksiji takođe ne rade demoi koji koriste IM2, tako da više mislim da su oni pisani za emulator i da taj emulator nije savršen...
Rekao bih poneki IM2 ne radi, jer npr demo-i SideTex2 i SideTex3 rade bez problema. PhoneSpy osim u emulatoru ne radi nigdje gdje sam probao. (Fifan Galaksija Plus, Galaksija 40 i obične Galaksije)
 
@kiFlaFlaki

Obe Galaksije su sjajne, posebno kućišta, providno je onako futurističko, a plavo je baš kao nekad.
Da li imaš neke nacrte za njih, ako su rađene 3d štampačem ?
Takođe planiram da zamenim kapice na tasterima, jer nemaju taj retro izgled kao na pravoj Galaksiji.
Da li mi možeš reći, gde si ih nabavio, ove sa plavog modela mi se posebno sviđaju.
 
@kiFlaFlaki

Obe Galaksije su sjajne, posebno kućišta, providno je onako futurističko, a plavo je baš kao nekad.
Da li imaš neke nacrte za njih, ako su rađene 3d štampačem ?
Takođe planiram da zamenim kapice na tasterima, jer nemaju taj retro izgled kao na pravoj Galaksiji.
Da li mi možeš reći, gde si ih nabavio, ove sa plavog modela mi se posebno sviđaju.
Kapice su MOA profile, obe imaju iste MOA kapice samo je boja različita. Kupio sam ih ovdje: https://vi.aliexpress.com/item/1005...t_main.67.53461802320yew&gatewayAdapt=glo2vnm
Također plavo kučište je napravljeno po nacrtu od @zzarko uz dopunu donjeg dijela. Kučište nije 3D print nego čelični lim napravljen na CNC mašini, brušen, lakiran te ima zaštitnu plastifikaciju. Nažalost izrada pojedinačno je izuzetno skupa, dobili smo popust na 10 kom, ali i dalje jako skupo. Kučište je stvarno vrhunsko. Ova druga ima plexyglass "kučište" po mojoj nekakvoj viziji, to sam sve sam radio i jedino sam davao rezati laserom i savijati gormju ploču.
 

Prilozi

  • tempImagedE5Dwt.png
    tempImagedE5Dwt.png
    1.7 MB · Pregleda: 43
  • tempImagenyY3Ev.png
    tempImagenyY3Ev.png
    1.7 MB · Pregleda: 44

Dve nove igre za Galaksiju​

06. 06. 2025. Nemanja Milutinovic
Za svoj četrdeseti rođendan Galaksija je, sa malim zakašnjenjem, dobila dve nove igre. Kako one izgledaju i kako izgleda vratiti se četrdeset godina unazad i programirati na osmobitnom računaru?
Nove igre za Galaksiju: Korak po korak i Belt
Izvor: https://pcpress.rs/galaksija-nove-igre/

Link za preuzimanje igara https://pcpress.rs/download/GalaksijaNoveIgre.zip


p.s. Da li možda neko ima skeniranu knjigu "Spektrumov mašinski jezik za apsolutne početnike" od Vilijem Tang? Ili možda neku preporuku za galaksijin/Z80 asembler?
 
p.s. Da li možda neko ima skeniranu knjigu "Spektrumov mašinski jezik za apsolutne početnike" od Vilijem Tang? Ili možda neku preporuku za galaksijin/Z80 asembler?

Hvala za linkove, što se tiče knjige, imam samo u originalu na engleskom, ali to ne bi trebalo da bude problem.
Spectrum Machine Language For The Absolute Beginner
Što se tiče Galaksije, ovo je najbolji resurs tekstova i svega bitnog za Galaksiju na jednom mestu, proveri sekciju Z80, Programi i Igre/Mašinski programi itd, ima baš dosta konkretnih sstvari vezanih za mašinac.
Galaksija Kolekcija
 
Evo još novih igrara za Galaksiju 2024Đ

2048
1750337475927.png

Link za preuzimanje:
https://github.com/ivang78/2048-gal

Karate
1750337512679.png
Link za preuzimanje:
https://github.com/ivang78/karate-gal

Outrun
1750337679023.png


Našao sam ih na ovom ruskom forumu -> https://zx-pk.ru/printthread.php?t=36105&pp=40&page=1

Prema dostupnom uputstvu je korišćen https://z88dk.org/site/ za razov sa headerom za galaksijino softversko video generisanje koji se isto nalazi na githubu.
 
Ove krosplatform igre su baš dobra ideja, nadam se da još negde ima ovakvih primera sa source fajlovima za kompajliranje.
Meni je odavno želja da vidim portove nekih od najpoznatiih TRS-80 igara na Galaksiji, ali to su komercijalne igre, teško će tu moći da se dođe izvornog koda.
Ove četiri igre, iako jednostavne, ipak zauzimaju više od 6K, tako da će mali broj ljudi moći da ih proba na pravoj Galaksiji, jer zahtevaju memorijsko proširenje.
Inače, ja se u posednje vreme ponovo zanimam za emulaciju Galaksije za MAME/MESS, pre svega na raspberry pi.
Emulator bukvalno pušta sav softver za Galaksiju bez greške, a na LCD TV sinhronizuje sliku na 50Hz i daje savršeno glatki skrol u igrama i demoima, baš kao na starim crt televizorima.
Glavni problem je kompajliranje Galaksija i Galaksija Plus jezgra, jer čitav MAME je takav mastodont, da bez Pi4 i 2Gb memorije, teško da se išta može uraditi.
Mene jako zanima da li je na novijim verijama MAME, emulator Galaksije radi išta bolje nego one stare verzije od pre 10-tak godina, jer tada nije bio ispravan AY zvuk za Galaksiju Plus, dok je originalna i tada radila apsolutno sjajno.
Lično bih najviše voleo da je GalMax emulator kolege Ferenca moguće kompajlirati za Linux i Pi, ali mislim da je Windows ekskluziva.
Da pomenem i to, da je nastavak rada na Galaksija Pi Pico emulatoru za sada na čekanju, dok Microjack i ja ne budemo imali više vremena, ali zato je tu još jedan sličan emulator za Pico rp2040, španskog autora, koji je krenuo drugim putem i umesto od nule, uradio port prvog poznatog windows emulatora Miodraga Jevremovića.
Ja sam ga testirao na Pico baziranoj Waveshare PiZero ploči, a podržava i Olimex Pico dev board i mogu reći da radi sasvim dobro.
Nije tako savršen kao dva gore pomenuta emulatora ili naša fpga Galaksija, jer još uvek nije 100% precizan i kompatibilan i radi samo na 60Hz sa fiksnim brojem igara na fleš memoriji, ali za početak sve pohvale.
 
Ove krosplatform igre su baš dobra ideja, nadam se da još negde ima ovakvih primera sa source fajlovima za kompajliranje.
Meni je odavno želja da vidim portove nekih od najpoznatiih TRS-80 igara na Galaksiji, ali to su komercijalne igre, teško će tu moći da se dođe izvornog koda.
Ove četiri igre, iako jednostavne, ipak zauzimaju više od 6K, tako da će mali broj ljudi moći da ih proba na pravoj Galaksiji, jer zahtevaju memorijsko proširenje.

Da, ja sam isprobao z88dk (mini c/asm kompajler u kome su ove igre napravljene), i moram reći da sam za sada zadovoljan za sada kako su podržali Galaksiju. Po kompilaciji generiše automatski i gtp i wav file uz bin, tako da sam ja malo izmenio JSGalMin emulator napisan u javascriptu da mi automatski učita generisan gtp fajl za testiranje (skinuta ovde offline verzija). Inače, z88dk podržava pisanje u C-u (kao što vidimo kod ovih igara), ali i u mašincu, i ne samo to, podržava pozive funkcija napisanih u asmebleru direktno iz C-a (https://www.z88dk.org/wiki/doku.php?id=usage:stackframe), što je jako poželjno ako treba nešto zahtevno uraditi.

Ja sam to iskoristio npr. da napravim dot, undot i ifdot funkcije koje se mogu pozivati iz C-a, prvo koristeći Vojin kod, a onda sam video da postoji još brži način da se to uradi (zahvaljući uputstvu sa https://galaksija.epizy.com/Help/Programi/novi_dot.html i kolegi Ferencu), i funkcioniše jako dobro (bar na JSGalMin emulatoru).

Što se igara tiče, pogledao sam karate, i video da prilikom kompilacije su uključene razne stvari nepotrebne/manje potrebne biblioteke, koje su ogromne i to se može izbaciti i verovatno smanjiti veličina igre.
 
Još nisam završio sve, ali sam uzeo juče BASIC izvorni kod igrice Manic Miner (koja je u originalu užaš spora i nemoguće je igrati) i preveo je u C-u + mašinske rutine za generisanje grafike da bi video razliku.

I evo rezultata:
 
Još nisam završio sve, ali sam uzeo juče BASIC izvorni kod igrice Manic Miner (koja je u originalu užaš spora i nemoguće je igrati) i preveo je u C-u + mašinske rutine za generisanje grafike da bi video razliku.

I evo rezultata:


Ovo je apsolutno sjajno, razlika u brzini je neverovatna!
Ja imam neku davnašnju želju da vidim Zaxxon i Meteor Storm 2 za TRS-80 model 1, portovano na Galaksiju.
Naravno, nisam baš optimista, jer sumnjam da se može lako doći do izvornog koda za njih, a pravljenje od nule u asembleru je zadatak, za koji ipak nisam dovoljno vešt, ali bez obzira na to, ovo što sam pročitao u ovim tvojim porukama me stvarno oduševilo...
 
Pozdrav Galaktičarima,

ja sam Retro Bertie, tko je na Youtube-u izgradio Galaksiju Plus (Fifan verziju).


I ovo sam isto ja. :)

DeepSpace je jedino za Galaksiju Plus (Fifan) ostale imaju verzije i za plus i običnu.

Nisam znao, to znači da Deepspace ne radi na klasičnoj Galaksiji Plus nego samo na Fifan verziji?

Ove četiri igre, iako jednostavne, ipak zauzimaju više od 6K, tako da će mali broj ljudi moći da ih proba na pravoj Galaksiji, jer zahtevaju memorijsko proširenje.

To je zaista problem od z88dk da kompilirani programi budu vrlo veliki. Nema šancu da se nešto napravi za standardni ZX81 koji ima samo 1K.


Ali da dalje proslavimo 40. rođendan, napisao sam Sokoban za Galaksiju i Galaksiju Plus!


Svi originalni 50 leveli su uključeni (teoretski).

Da sve stane u memoriju, može se sa LEVELS_FROM i LEVELS_TO birati da samo nekoliko levela budu uključeni.

Za standardnu Galaksiju sam kompilirao komade sa samo 3 levela, probao sam u JSGalmin emulatoru i trebalo bi raditi na klasičnom modelu - molim vas da probajte na pravom hardveru. WAV fajlove sam novo napravio sa galaksija.net emulatorom jer oni koje z88dk izbaci nisu optimalni.
 

Prilozi

  • SokobanRK_Galaksija.jpg
    SokobanRK_Galaksija.jpg
    37.2 KB · Pregleda: 11
  • SokobanRK_GalaksijaPlus.jpg
    SokobanRK_GalaksijaPlus.jpg
    27 KB · Pregleda: 10
Pozdrav Galaktičarima,

ja sam Retro Bertie, tko je na Youtube-u izgradio Galaksiju Plus (Fifan verziju).



I ovo sam isto ja. :)



Nisam znao, to znači da Deepspace ne radi na klasičnoj Galaksiji Plus nego samo na Fifan verziji?
Pozdrav Retro Bertie, odličan posao sa fifan Galaksijom!
Deepspace sam isprobao samo na Fifan Galaksiji Plus, a pod klasičnom Galaksijom mislim na običnu (ne plus) . Nisam pronašao DeepSpace verziju za običnu Galaksiju kao što imaju preostale 3 igre. Originalnu Galaksiju plus nisam nikada vidio.
 
Deepspace sam isprobao samo na Fifan Galaksiji Plus, a pod klasičnom Galaksijom mislim na običnu (ne plus) . Nisam pronašao DeepSpace verziju za običnu Galaksiju kao što imaju preostale 3 igre. Originalnu Galaksiju plus nisam nikada vidio.
Ok, onda je sve u redu, bio sam krivo razumio.

Deepspace treba visoku rezoluciju, tako da nema smisla na klasičnoj Galaksiji. Ali ipak sam bio kompilirao eksperimentalnu verziju samo da vidim kako izgleda, evo u privitku. Ali .gtp ima 11K tako da treba dodatni RAM. Igra ovako nema baš smisla, i grafika je spora.
 

Prilozi

  • deeplowr.zip
    5.9 KB · Pregleda: 3
Ovo je apsolutno sjajno, razlika u brzini je neverovatna!

ja sam replicirao sve petlje iz bejzika kako bih uproedio razliku. Naravno, kao što sam napisao koristio sam dot i undot implementaciju pozivajući mašinski kod. Jedini problem je bio za dot slanje argumenta funkcije, dok nisam ukapirao kako z88dk taj argument upisuje u LH registar i posle izvršavanja vraća nazad stanje istog.

To je zaista problem od z88dk da kompilirani programi budu vrlo veliki.

Da li su veliki i ako se koristi za mašinski kod? Nisam upoređivao, ali sa z88dk se može prevesti i program napisan u mašincu, komotno je da u jednoj komandi generiše binarni fajl, ali i .gtp and .wav direktno za testiranje.

zcc +gal -create-app -o fireOut examples/fire.asm

Autor igara me molio da prenesem
Hvala Nemanji! :)
Pseudo hires radi OK
Je l' ima negde izvorni kod za hires? Ja sam našao Tomažev blog
https://web.archive.org/web/2022122...009/01/high_resolution_graphics_on_galaksija/ skinuo sam i tools, ali tamo samo našao samo:
chariots.asm
demon.asm
fire.asm
hardware.asm
hello.asm
particle.asm
stars.asm
 
Nazad
Vrh Dno