Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Нема никаквих пореских олакшица то сам већ писао. Има та нека увозна такса(avgift) која постоји на фосилце и чини их дупло скупљим него у остатку света, али нема олакшица те врсте за електро.
Да то су те цене. Норвешка круна је пала у пост корона периоду бар 30%, не знам за друге разлоге што су цене ниже него другде, искрено нисам ни гледао цене другде по Европи.
 
Да то је оно што сам покушао оном горе лику да објасним везано за електро SUV и домете и поузданост и како се на то гледа у озбиљним фирмама и организацијама, али сам одустао :)
И сад ту треба да чекаш да неко дође и трожиш батерију на грејање...и после кад неко дође питање је да ли ћеш имати довољно струје да стигнеш где си кренуо итд.
Svaki iole moderan EV ima toplotnu pumpu, koja troši vrlo malo za grejanje, oko 1,5kw na sat. I 6 sati da ostanes tu zaglavljen, nece potrošiti više od 20tak procenata baterije. Pa niko normalan ne planira da stigne na destinaciju sa 2-3% baterije, kao što niko normalan ne vozi sa poslednjim litrom goriva u rezervoaru. Uvek valjda ostavljaš neku zalihu goriva ili struje, za ne daj bože..
 
Да то је оно што сам покушао оном горе лику да објасним везано за електро SUV и домете и поузданост и како се на то гледа у озбиљним фирмама и организацијама, али сам одустао :)
Odustao si nakon što ti je lik odgovorio i objasnio da pišes besmislice. Sa objašnjenim primerom nepostojeće makadam offroad vožnje na relaciji Pirot Crni Vrh.

Što se tiče ostalog, sve prazna i šuplja priča. Ja pitah da li je neko vozio Teslu i koliko traje punjenje iste, dobijam odgovor Pera je išao iz No do Srb. Ok, poštujem i razumem (i što kaže Mitar ja te hiljade km ne bi vozio ni da mi plate) ali isto tako imam prijatelje koje vole da se pomeraju po globusu na taj način i ne da im nije teško već uživaju iako je čak i finansijski poprilično neisplativo. Letos su ispred mene u redu za trajekt čekali Ioniq 5 i tesla Y sa NO tablicama tako da to za mene saznanje da se neko zaputio na dalek put nije nikakvo čudo, entuzijasta na ovom svetu kolko oćeš. (Iako po rvackim i slovenačkim putevima ima najviše EV sa austrijskim tablicama.) Mene stvarno zanima koliko traje punjenje Tesle, ispravite me ako grešim, negde sam nekada pročitao da imaju najbrže punjače. Ako se onaj odgovor od 20 do 80% za 30min odnosi na Teslu onda se izvinjavam što ponovo pitam, nije najjasnije napisano.

Napisah konstataciju iz testa da je cena kW na putu bila takva da su egal troškovi EV i SUS, odgovarate mi da je kod kuće zanemarljivo ili skoro pa džabe a da za teslu važi spec. cenovnik i niža cena kW na brzim punjačima. I sve to nakon što detaljno objasnih kakav je problem u Srb ako kao ja živite u stanu. Kod mene će to možda nekad i da se reši-razreši, ogroman broj, preovlađujući, stambenih zgrada u Beogradu konkretno nema garaže, ta obaveza je u izgradnji novih objekata uvedena tek pre nekih 20-tak godina. I opet ima muljatora koji izgrade zgradu bez garaža. Nekako na kraju dobih nešto nalik na potvrdu da je to (egal cena) možda tako ako se puni na javnim brzim punjačima.

Cena EV je u Srb još uvek visoka, Spomenuo sam Tucson jer smo pisali o Ioniqu. Početna cena Tupsona je 28k eura a Ioniqa 5 je sa akcijom i nesigurnom subvencijom države od 5k pre nove godine bila 38,5k (neko je baš na ovoj temi pisao o ovoj ceni i da je zainteresovan za kupovinu) . Prema aktuelnom cenovniku petica startuje sa 48k. i opet, @Dautovic, za mene je u NO svaki EV debelo subvencionisan. Možemo da kažemo da je to stvar semantike, za moje poimanje to dranje sa porezima i taksama onih koji žele da voze SUS i lite poreskom politikom prema EV je subvencija za potonje. Plus one dodatne pogodnosti tipa žuta traka... vas zaista teraju da kupujete EV, kod nas nije baš tako.

Na registraciji nema nikakve uštede ako se vozi bilo koji lite 48V hybrid.

Cene servisa, malo jasnije ali nedovoljno, verujem da je jeftinije održavanje ali to nije ne znam kakav trošak , servisni intervali su sada produženi i kod novih SUS, uglavnom na 30k km.

Što se tiče finalnog troška +/-, razliku između SUS i EV zaista skoro niko ne može unapred da izračuna, može na kraju da bude i vako i nako. Posebno sa ovim divljanjem cena u zadnjih par godina.

Suma sumarum, za mene u ovom trenutku još uvek ne postoje uslovi i objektivne okolnosti koje bi me naterale/navukle na kupovinu EV. Što ne znači da se jednog dana to neće promeniti. I svakako me ova tema interesuje, u suprotnom sigurno ne bih gubio vreme na istoj.
 
Svaki iole moderan EV ima toplotnu pumpu, koja troši vrlo malo za grejanje, oko 1,5kw na sat. I 6 sati da ostanes tu zaglavljen, nece potrošiti više od 20tak procenata baterije. Pa niko normalan ne planira da stigne na destinaciju sa 2-3% baterije, kao što niko normalan ne vozi sa poslednjim litrom goriva u rezervoaru. Uvek valjda ostavljaš neku zalihu goriva ili struje, za ne daj bože..
Сада тернутно поседујем електрични аутомобил који има чак и ”Camping mode", знам о топлотној пумпи и колико троши и како то све заиста изгледа у пракси. Причало се о томе да ти један ел.ауто буде теренац за релане ситуације на послу као теренца, спасиоца и слично. Тога још увек нема због много варијабли које долазе са коришћечем електро аута, а овде се раде озбиљне процене ризика у озбиљним фирмама и зато се за терене који нису ”градски” и даље користе Транспортери 4x4 и слична возила. Јер треба ту некада закачити и АТV(или моторне санке) у приколицу(често се то мора фактички), натоварити опрему или алат позади, од рекламираног ”WLTP" не остану ни ”дугмићи”. Када опреришеш са релативно малим дометом нема ниште од терена због повећаног ризика, а и све додатно на шта си навикао на неком дизел теренцу ти касапи домет онда то није добитна комбинација.

Радио сам и радим у фирми која има теренске екипе и то је пракса, сви ви онда заједно можете да пишете једно, ја вам причам шта је пракса и није то неко моје мишљење или одлука. То је нешто што су људи који се баве таквим проценама ризика закључили.

Земља у којој живим је толико дебело у зеленој агенди, да ти више не можеш да освојиш тендер за неки посао за државне фирме ако немаш електрификован возни парк! Не би било срећнијих од њих кад би могли авионе и хеликоптере да пребаце на струју, камо ли теренска возила. Толико то далеко иде да они када праве нпр нову зграду школе за децу, пројектују и испланирају да им “угљенични отисак” буде 0 - НУЛА. Значи и багери за копање темеља, ма све ја на струју и батерије, тешки камиони што возе бетон, шут итд, ма све. Ова предуга увертира је због тога да би поентирао - да и поред тога реченог, за послове са инфраструктурним фирмама попут железница, електро мреже, мобилне телефоније итд итд. тог услова нема. То је то.

@gogo23, не да ми се читати. Нека си ти у праву, нећу те ја ништа учити. Гледај те неке вреле гуме и то је то. Много ме не занима да се мачујем са тобом, немам шта од тебе да прочитам, не занима не вожња пуха од пре 40 година, направи блог па пиши о томе.
 
Poslednja izmena:
Ja pitah da li je neko vozio Teslu i koliko traje punjenje iste
To nije tako prosto odgovoriti, zato se i neupucenima desi da pune po 2 sata auto. Ono što je važno znati je da se maksimalna brzina punjenja auta ostvaruje kada je temperatura baterije optimalna. Ako je vozac ubacio u navigaciju punjač kao destinaciju, onda auto sam pripremi optimalnu temperaturu punjenja i tada npr punjenje Tesle na Teslinom punjaču traje oko 20-30 minuta od ca 10% do 80% (u zavisnosti od veličine baterije i trenutnog nivoa napunjenosti). Tesla čak (a sigurno i mnogi drugi proizvođači) planira punjenje usput na brzim punjačima ako je izabrana destinacija van trenutnog dometa. Često bude više od jednog stajanja ako je baš velika udaljenost i auto sam izracuna te pauze za punjenje da budu krace (ne puni nuzno do 80% svaki put, već onoliko koliko je dovoljno da bi se stiglo na destinaciju).
Ovo sve vazi za Teslu i Tesline punjače kad ih ima "dovoljno". Tesla naravno može da se puni i na drugim punjačima, ali tada maksimalna brzina punjenja može biti značajno niza, tj vreme punjenja duže. Isto ovo važi kad samo stanes da punis po prohladnom vremenu, a da prethodno nisi uključio pripremu baterije ili ubacio punjač kao destinaciju.
Subvencionisane cene ne vaze samo za Tesle na Teslinim punjačima (ca 30ak dinara po kw sada valjda), već imaju npr nešto slicno Ionity punjaci za vlasnike bmw (i ko zna koga jos). 35 dinara po kw, ako auto trosi 20ak kw na 100km može lako da se preracuna dal se stedi kome je do stednje..
Sad se i sam pitam sto odgovaram, al napisah sve ovo radi forumasa koje zanimaju prednosti električnih vozila. Cak i radi onih koji zive u Norveškoj u paralelnom univerzumu gde nema punjača po planinama i svi fosilni auti standardno imaju webasto 🤣
I sam sam dosta toga ovde na forumu naucio i pametno pročitao, steta da ne doprinesem ako vec mogu.
Ponavljam, nije mi namera bilo koga da ubeđujem u bilo šta, da se macujem (lep opis 😊), vec delim samo svoja iskustva iz prve ruke.
 
Poslednja izmena:
немам шта од тебе да прочитам,
Ima, ima, npr da Pirot - Crni vrh nije makadam i offroad. Pa kad nesto naucis da ne pises besmislice.

@ny555
Hvala, jasnije mi je kako funkcionise, koliko otprilike traje i kosta i ujedno je potvrdilo da EV jos uvek nije za mene. Mozda ce biti ako se obistine najave cajni i Mercedesa o skorom izbacivanju iz proizvodnje solid state baterija ciji domet ce biti preko 1.000 km. Ne zbog dometa vec zbog komfora.
 
Da ubacim i ja ponešto, da se lakše razumeju određene informacije.

Kada naletite na najave neverovatnih baterija i dometa, evo-tu-su-sada-samo-što-nisu-već-od-sledeće-godine, naučnici ovi oni, Kina Japan Evropa Toyota Musk, bez ikakvih drugih informacija, to su uglavnom medijske interpretacije i clickbait naslovi.

EV troše 12-18kWh na 100km. Računajmo 15kWh/100km.
Da, mogu da troše i manje, ako je aerodinamika vozila savršena, nema vetra i klizimo regionalnim putem kontinualnom brzinom od 60-70km/h.
Ali realno, 15kWh/100km.

Ovo nije podatak koji se može drastično menjati u budućnosti, kao što je npr. potrošnja SUS u poslednjih 50-ak godina smanjena sa >15-ak l/100km na sadašnjih 4-6l/100km.
EV već sada imaju izuzetno visok stepen iskorišćenja, te možemo smatrati da ni budući EV neće značajno smanjiti potrošnju struje po km.
Bar dok je koncept vozila, gde elektromotor vrti točkove koji nose metalnu kutiju za 4-5 osoba, ovakav kakav je.

Dakle, za 1000km treba baterija od 150kWh.

Davati informacije o dometu vozila bez informacije o kapacitetu baterije u kWh je samo besmisleni medijski klikbajt.

Ili, informacije o novim do sada neviđenim baterijama, bez informacije o kWh/kg, kWh/m^3, kWh/$, o degradaciji baterije /dtemp, /dtime, /dcycle su smislene koliko i obećanja političara o svetloj budućnosti.

BTW, solid state baterije Toyota obećava već 15-ak godina.
Još uvek ih nema ni u jednom vozilu na tržištu, čak ni u hibridima, gde ide relativno mala baterija, i gde bi bio savršen početak za SS baterije.
Neka osnovna pretraga iole validnih informacija ukazuje da ćemo prva vozila sa solid state baterijama videti možda tek 2030.
 
@gogo23 Нико нигде није написао да је макадам до Црног врха, прошло лето сам се туда возио уздуж и попреко. Напоран си јер мислиш да неког инетересује шта је за тебе и шта није за тебе - ево веруј ми када кажем да 100/100 на овој теми никог не занима. Као што рекох има других тема на форуму где ти можеш да допринесеш, али и то је МОЖДА јер има пуно да порадиш на самољубљу, на овој теми нема шта да понудиш.
Није ме било активно на овом форуму преко 10 година али видим да има нека сјајна опција - ingore. Све најбоље у даљем животу.

@NShappy Баш тако, с тим да је тих 15КW/100Км онако баш поприлични економично, то се за веће и теже ауте пење на 20 и то у неким близу идеалним условима.
Нисам инжењер који се бави развојем батерије, али је очигледно да се треба повећати енергетска густина батерије да би и људи као gogo23 могли да се возе на струју.
Нпр батерија у Тесла S Pleid има густину од 185 Wh/kg, док неки кинески произвођачи имају и више - 255 Wh/Kg (питање је колико се може веровати кинеским спецификацијама)

Често има неких бомбастичних - clickbait изјава и овде у Норвешкој штампи. Некакве нове технологије батерија из Кине и слично, а чињеница је да нема ништа и питање је да ли ће се и када ће се појавити, а и када се појави питање је како ће се то све имплементирти у пракси а везано за пуњаче итд.
 
Meni i3 u trenutnim uslovima troši 13-14kWh po gradu. EGolf slično, zimi 18-22, zavisno od relacija. Naravno, klima/grejanje mi uvek uključeno i da napomenem da vozim u evo modu zbog udobnosti i nema previše cimanja pri stiskanje gasa. Linija ubrzanja lepša. Na autoputu mlna 110 mi troši oko 16kWh, na 120 18kWh na 130 oko 22-23kWh. Neki golf dizel će trošiti 5-6l na 130. Iskorišćenje 1/4 da računamo. Dakle 50l rezervoar iliti 200kWh. Ovo je matematika za autoput. U gradu golf dizel troši 8l, EGolf trošio od 13 do 30 zimi. 1/1.5 odnos i 1/2.5 zimi. Na magistrali sam Egolfa spustio na 10kWh, to je oko 3.5-4l.za golfa dizela
 
То су одлични бројеви, i3 је топ за град још кад си сам у ауту и немаш додатног терета, добијају се цифре као твоје. Једино што он нипочему није ”стандардан” ауто (тј јесте ако је категорија мали градски ауто).

Уске гуме као да је Рено 4, лаган и мален, задња клупа ограничена као и место у гепеку. Он је у верзији са 33KW батеријом за 200кг лакши од мог бившег Hyuindai Ioniq Elelectric са 28KW батеријом који је постизао и боље цифре од тих, с тим да сам ја возио у пуно хладнијој клими.

Постизао сам у просеку око 15% боље резултате(мању потрошњу) са Ioniq-ом у односу на i3 и ако је Hyundai породични ауто (жена ја и троје деце са пртљагом 8 дана по скандинавији и Европи) са 100л већим гепеком i МАЊОМ батеријом.

Bjørn Nyland je дуго био одушевњен са ефикасношћу Ioniq classic-a. Има пуно тестова и видеа. Мислим да би по српској клими потрошња била 10-11KW/100km. Ioniq је био лаган и јако аеродинамичан, а опет породицан ауто са довољно места.
 
Nažalost, prva asocijacija na Ionic mi je ovaj klip Hyundai, Why Does an Ioniq Battery Cost $60,000?
Nadam se da je danas situacija malo bolja.

Gledao sam par recenzija Renoa 5, to mi izgleda kao odličan gradski auto, iako je izgleda skuplji od C3 i Pande. I od Sprigna naravno, ali Spring ima duplo manju bateriju od većine. Enterijer nije baš lep i funkcionalan, ali ko je proizvođač, i ovo je dosta.
 
Хммм, нисам ни знао да постоји потреба да ситуација буде боља?!
Пратим Росмана много дуго ал овај видео ми промакао. Погледаћу када нађем времена, али много се тога ту не поклапа већ у самом наслову поготово око цене.

Тај ауто је ушао у легенду по поузданости, исплативости и ефикасности. Не знам да ли му се неки примакао по томе, престао сам да пратим. Већ сад је класик и ако се појавио пре 9 година. Преко 8 година сам члан FB групе у којој су власници неколико хиљада Ioniq-a 28KW у Норвешкој. За то време нигде на групи нисам видео да је некоме цркла главна батерија или да је рекламирао, а много их је прешло и по 200-300000км. Људи су као и ја прешли на друга возила због промењних потреба, а нису били ни ретки који су се враћали због разочарења са неким другим аутомобилима. Све има ту на групи.

Било је пуно чланака у новинама да Ioniq има најмање кварова од аута те класе у то време док се продавао. Однос цене и квалитета је био добар. Нпр Тесла модел 3 буквално свака друга не прође прву контролу која се ради у 4. години. Неко је избацивао ту статистику већ, можда сам погрешио - можда је свака трећа. Тако је било и женином брату, измењали му ствари око трапа и напред и назад за једно 3000еура. Ја сам три контроле прошао без иједне грешке. на 4, 6 и 8 година (сваке две се ради)
 
Poslednja izmena:
Погледао сам видео(испрескакао) и сконтао да је у питању Ioniq 5 са којим немам искуства никаквог, то је скроз други ауто.
60,000 CAD је око 450,000NOK(Норвешка круна) и они тврде да замена батерије толико кошта?!
Проверио сам цену новог Ioniq 5 у Норвешкој и видим да секреће од 430,000NOK па на горе. Што је око 58,000CAD

Знао сам да је још једна глупост и да ћу бацити време на то, опет Clickbait. Ово је оригиналан видео на ком је Луис базирао свој. Нисам од Луиса Росмана очекивао да ће на ове ниске гране спасти. Пажљиво сам га пратио док се судио са Apple-ом.
Јасно се види у оригиналном видеу да се Hyundai Канада оградио и да је то нека партнер фирма рокнула цену која је виша од цене самог аута. Глупост од видеа, немојте губити време.
 
Kako moze da se ogradi ako je partner firma?
Na njima je da direktno rese problem klijenta ako vec partner izigrava ludilo a ne da se ogradjuju.
 
Погледај видео, то је нека глупост текша. Ни на једном ауту не кошта батерија 40000 еура(60000 канадских долара), обично је то од 8-15000 еура за скроз нове батерије. Па цео taj ауто кошта мање. Уразумите се људи. Да не улазимо у то да се батерије поправљају и репарирају ретко мора целу да замениш.

Па лепо ограде се, издају саопштење. Неконтролишу они сваку фактуру који шаљу други. Оштетио је сам батерију физички и то је то.
Да ти падне телефон на тепих са неке мале висине и пукне екран, нећеш добити нови екран бесплатно. Вероватно јеси управу да је то мала висина и још на тепих, има скроз смисла да телефон од 1000еура треба да буде јачи, али то је то. Тако многе ствари функционишу нажалост.

Половне батерије са испод 20К километара коштају од 8-12000еура. https://finndel.no/bildeler.aspx?qry=37501GI351
Нешто их деру у тој Канади изгледа, у САД и Европи је та нова батерија пуно јефтинија. Половних има већ од 4500еура.
 
Poslednja izmena:
Itekako kontrolisu, ziv sam primer kada je Mazda partner hteo da me zavrne.
Jedan mail direktno Mazdi je resio sve probleme.
 
Ма и мене исто Hyundai овде у норвешкој, ал за неке мање ствари. И са Теслом се сада борим око неких балончића на фарби, кородирање алумијума, цео је од алумијума. Има као 12 година гаранције, али то да ти одобре шансе нема. Мораћу неке адвокате преко осигурања да ангажујем.
Тако је то нажалост.
 
Погледај видео, то је нека глупост текша. Ни на једном ауту не кошта батерија 40000 еура(60000 канадских долара), обично је то од 8-15000 еура за скроз нове батерије
Poenta nije koliko košta baterija, naravno da ne košta CAD 60.000, već da se izbegava odgovornost jer niko ne može da garantuje bezbednost vozila nakon popravke. Baterije se testiraju u toku proizvodnje i postoje mehanizmi za kontrolu, ali i dalje se ljudi boje da nešto može poći naopako (požar). To je lepo objašnjeno u klipu.

I ovde je bilo priče o servisima, tj. nepostojanju istih u Srbiji. Tamo gde je više vozila, bolja je situacija. Ali i dalje je to jedan aspekt koji odbija ljude od EV
 
Проблем је та изолација ако пробије, тога се плаше и ти у видеу, али то је нешто ауто мери и надгледа сво време. Сликаћу као то изгледа код тесли у сервисном моду, мада има сигурно и на нету. Ја никада нисам видео уживо електро ауто који је горео.
 
@gogo23 Нико нигде није написао да је макадам до Црног врха, прошло лето сам се туда возио уздуж и попреко. Напоран си јер мислиш да неког инетересује шта је за тебе и шта није за тебе - ево веруј ми када кажем да 100/100 на овој теми никог не занима. Као што рекох има других тема на форуму где ти можеш да допринесеш, али и то је МОЖДА јер има пуно да порадиш на самољубљу, на овој теми нема шта да понудиш.
Није ме било активно на овом форуму преко 10 година али видим да има нека сјајна опција - ingore. Све најбоље у даљем животу.
Ne brini, ja nikada nikoga u zivotu nisam stavljao na ignore listu, koliko god besmislica neko napisao. Stavise, u trenutcima dokolice najradije citam ovakve upise.

Strucnjak za EV koji sve zna o(ne)upotrebljivosti automobila koji jos nije izasao iz proizvodnje, strucnjak koji vozilu koji ima planirani domet od 500km nakon jednosmerne voznje od 50km po asfaltu predvidja cekanje slep sluzbe zbog prazne baterije - neprocenjivo.
 
Nije da imam neko predznanje o off-road vožnji, ali.. svojevremeno sam naleteo na ovaj video o novom modelu kineza koji je u vlasništvu BYD (koji je počeo sa pravljenjem baterija izmedju ostalog i za Teslu, a danas su najveći proizvođači automobilskih baterija u svetu i jedan od najvećih proizvođača el vozila u Kini).
Ugl link Hibrid SUV. Mislim da bi ovo lako moglo biti rešenje za tu diskusiju i balans izmedju zahteva za ekologiju i praksu - ovaj SUV ima električni domet od 180km (garant po asfaltu), i 4 elektro motora sto mu omogućava da se vrti u krug praktično u mestu. Jeste da je ovaj model previše luksuzan i da ce offroad videti ugl samo na youtube testovima, al koncept je vrlo zanimljiv za ekologe koji bi da voze offroad 😄
 
Мој пријатељ Оливер из Санднеса код Ставангера у Норвешкој има Теслу S 2016 70D годинама и ишао је са Србију и Грчку у летњој сезони
Zaboravih:
Ne znam za Srb i Gr ali naci mesto za punjenje na relaciji Frankfurt - Minhen - Salzburg - Villach - Ljubljana u sezoni je pravo cudo.
 
Šta ste se (bre) uhvatili za extremni off-road u EV izvedbi?!?

Ona električna G klasa...
...G klasa se već decenijama najbolje prodaje po Hollywoodu, Monte Carlu i Dubaiju.
Njima je domet takvog električnog "off-road" vozila sasvim dovoljan. Čak verujem da se poneko od njih i sprda sa off-road vožnjom, iz za'ebancije.
Tehnički posmatrano, 4 motor EV je lakše i jednostavnije napraviti da se uspešno lomata preko gudura, nego nešto slično sa SUS i komplikovanim transmisijama i blokadama.

Kome jeste bitno da off-road vozilo radi posao i spašava ljude i opremu bez razmišljanja o dometu, pa SUS vozila će mu biti na raspolaganju bar još 20-ak godina.
Specijalnim službama po specijalnim zahtevima, verovatno i daleko duže.

Kome treba pouzdan SUS off-roader, ima izbora.
Eno ga Ineos Grenandier, i ne spominju ga u EV varijanti. (Googlajte malo o tom Grenadier-u, zanimljiva priča. Meni se dopada)
Da ne pričano o Hiluxima, Navarama i Isuzuima. Kome to treba i odgovara, uzimaće to. Do daljnjeg.
 
Zaboravih:
Ne znam za Srb i Gr ali naci mesto za punjenje na relaciji Frankfurt - Minhen - Salzburg - Villach - Ljubljana u sezoni je pravo cudo.

Верујем и не сумњам. Осетио сам то локално овде у Норвешкој у сезони одмора, могу само замислити како је на тој рекалцији што си написао. Једном сам тамо неке 2019 у сезони одмора ишао на неко мало дуже путовање унутар Норвешке, чекао сам у реду да пуним једно 2 сата, да би пунио 20 минута.
9/10 људи не би ишло на таква путовања као Оливер. То је лудост поготово са Теслом S 2016 са 70КW батеријом која на аутпуту кад је нова може макс 220-240Км да пређе, и ти кренеш на путовање од 3000км. :)

@NShappy некако се брзо отргле ствари контроли, али не баш толико да мора админи да интервенишу. Ја поставио линк те електричне Г класе и ставио коментар да то и није требало радити у електричној верзији потпуно свестан да је то шминкерај. Онда се једном члану није свидело то што сам написао да се за терен ни у овој ”дебело електрификованој” Норвешкој не користе електична аута јер није праткично из више разлога и ако сам само изнео информацију а не моје мишљењ или став. После тога сам морао тестирати како ради опција ”ignore" и морам рећи да сам задовољан и похвала за то, као да не постоји тај члан више за мене. За све друго што си написао се слажем и ја мислим тако.
 
Zapravo je pitanje da li na taj put za Frankfurt ideš u piku gužvi svaki dan, ili si u okolini svog punjača u svojoj kući, a na takav put ideš povremeno.

Ja bih sačekao 2h ponekad kad se potrefi, ako ostalih 360 dana imam neko ludilo od auta koje mi uštedi 300e (recimo, moj nekadašnji redovan scenario) goriva mesečno. Jednom sedmicno sam išao na pumpu više od 10 godina, i to je neko potrošeno vreme u odnosu na punjenje kod kuće. Neka je 5 minuta nedeljno, 20 mesečno. To je 240 minuta punjenja godišnje. Neka su dva duža putovanja godišnje, sve ispod 120 minuta punjenja je čist ćar. Iz te perspektive i nije neka razlika u čekanju na godišnjem nivou.
 
Kakva ti je ovo racunica? :D

Rec je bilo o duzim putovanjima u sezoni godisnjih.
To ne moze da se poredi sa svakodnevnim koriscenjem ev jer na toj relaciji retko vidimo ev (tj moja supruga posto je ona spotter i observer) dok u svakodnevnici ih ima poprilicno.
Imao bih ga i ja da imam gde da ga punim.
 
Данас сам возио Toyota bZ4X, мало аутопут мало по крају. Пријатељ узео пре пар дана. Фино иде то.
Нема “пумпу за грејање” батерије :/ излази новија верзија ове године, имаће је.
Он је добио добру цену, 2024 годиште, 17000км на сату. Мало ми је само невероватно да нема Android auto/Apple carplay бежични, него само преко кабла.
Ни та нека пласитка сива на ентеријеру ми се баш не свиђа. То је она јефтина крута.
 

Prilozi

  • IMG_1717.jpeg
    IMG_1717.jpeg
    344.5 KB · Pregleda: 102
  • IMG_1716.jpeg
    IMG_1716.jpeg
    183.2 KB · Pregleda: 98
Poslednja izmena:
Вероватно за цену питаш? 😀

Па тај ауто се користио за пробне вожње(пробаш пре евентуалне куповине) у салону аутомобила, он је и свој стари аутомобил дао у замену тако да ти не би дао релевантну информацију јер је и то колико су његов стари рачунали утицало на цену. Ал ајде да кажемо да је плаћено ±33000eura.

Оглас
 
Dobra je to cena stvarno, prakticno nov auto. Jedino je neverovatno da tako skup auto nema 'grejanje baterije' što je za Norvešku praktično obavezna oprema..
Inače kad smo već kod Tojote, ko je propustio SAT emisiju danas, bili su na forumu Tojote gde su predstavljeni noviteti. Najveća novost po meni je da će Tojota uskoro početi da daje 1.000.000KM garanciju na baterije.

 
Vrh Dno