Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Što da ne ide? Pritom gde ima uzbrdo, ima i nizbrdo, gde će baterija da se dopunjava, a gorivo se rasulo na toplotnu energiju. Nije to uopšte besmisleno, a posebno po zabitima gde nemaš benzinsku stanicu u blizini, a možeš da instaliraš solarnu centralu.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Napisah da sam u ex yu, dakle pre 40 godina bio korisnik Pucha koji je najcistokrvnije terensko vozilo sa reduktorima. cekrcima, a ti mi sad objasnjavas sta je to offroad.

Aj sad opet: 70km u jednom pravcu offroad (cak ni mnogo manje) ne postoji osim ako ne vrtis krugove. Sa izuzetkom krajnjeg severa Evrope.

Potpuno je jasno da domet u off ne moze da bude ne identican nego ni blizu onom na asfaltu. To vazi i za SUS, nema razloga da kod EV bude drugacije. I isto tako je potpuno jasno da kod nas kao i u najvecem delu Evrope EV u nekoj bliskoj buducnosti dometom moze da pokrije citavu teritoriju neke X drzave. Ukljucujuci i offroad destinacije.

Само полако, без претараних емоција, нисам се теби ни обратио директно, нисам ни имао намеру да подривам твоје ЈНА искуство нити да те учим нешто. Не пишем ја овде ништа да би учио неког, него размењујемо искуства и мишљења. Ако имаш нешто релеватно за тему, подели и ти.
Писао сам и покушао да вам пренесем моје лично искуство које је преко 8 година вожње електро аута, возио сам десетак модела, возио сам и offroad, сада фактикички возим као приватни ауто електро SUV са 525HP и 4x4 погоном. (прочитај неке моје претходнер постове на теми)

Претпостављам да ти немаш апсолутно никакво искуство са електро аутима јер видим да ти је изузетно тешко да замислиш ситуацију да нека служба стационирана нпр у Пироту мора да у касну јесен при благој киши и температути близу 0 степени мора да иде на интервенцију на Црни врх на старој планини. Имају до горе 50-55км а WLTP im je 500км(то је у старту у неким реланим условима 400-430км лети и неких 200-300км зими). Паркирају ауто горе, и по ноћи траже неког нпр, падне тепература на -5 преко ноћи и они су већ у проблему са дометом јер мора да возе неког за Ниш у болницу. Како су у проблему кад имају 500км WLTP? Па лепо, прочитај претходне постове.

Прва реченица мог претходног поста треба само да објасни да за један електро ауто све је offroad осим квалитетног и добро урађеног асфалта и написао сам шта све утиче на домет. Дакле тај WLTP се не ради по макадаму. Када возиш дизела, једино што ти приметиш на "комјутеру" је разлику у потрошњи у граду и на отвореном.

Предвиђање ми је да ће се тај WLTP u nekoj bliskoj budućnosti ревидирати. NEDC и EPA који се не кориристе у Европи су још нереалнији. Као и за енергетске класе ел. уређаја и овде мора доћи до ревизије.

Када си у некој служби спасавања или теренској фирми не доводиш себе у ризик и опасност тако што ризикујеш са дометом аута. Треба ти поуздан ауто који може да пређе и дупло више него што ти треба због непредвидивости ситуација. Можеш имати ти у возном парку електро, АЛИ МОРАШ ИМАТИ неку машину на који ти можеш накачити канистере за са горивом за брзо допуњавање на терену. ( која ће да спасава колегу у електроауту и дотера агрегат :p ) Причати о SUV-у ван ових катеогорија је по мени безвезе, за шминкерај и остало.

П.С. Једног дана можда буде могуће имати поуздан SUV na електро погон, за сада тога са употребљивим дометом нема, јер тих 500км рекламираног домета у реланим теренским условима нема ни за лек.
 
Poslednja izmena:
Što da ne ide? Pritom gde ima uzbrdo, ima i nizbrdo, gde će baterija da se dopunjava, a gorivo se rasulo na toplotnu energiju. Nije to uopšte besmisleno, a posebno po zabitima gde nemaš benzinsku stanicu u blizini, a možeš da instaliraš solarnu centralu.
Vidi se da nikada nisi provozao pravi offtoad :)
 
Претпостављам да ти немаш апсолутно никакво искуство са електро аутима јер видим да ти је изузетно тешко да замислиш ситуацију да нека служба стационирана нпр у Пироту мора да у касну јесен при благој киши и температути близу 0 степени мора да иде на интервенцију на Црни врх на старој планини. Имају до горе 50-55км а WLTP im je 500км(то је у старту у неким реланим условима 400-430км лети и неких 200-300км зими). Паркирају ауто горе, и по ноћи траже неког нпр, падне тепература на -5 преко ноћи и они су већ у проблему са дометом јер мора да возе неког за Ниш у болницу. Како су у проблему кад имају 500км WLTP? Па лепо, прочитај претходне постове.

Причати о SUV-у ван ових катеогорија је по мени безвезе, за шминкерај и остало.

П.С. Једног дана можда буде могуће имати поуздан SUV na електро погон, за сада тога са употребљивим дометом нема, јер тих 500км рекламираног домета у реланим теренским условима нема ни за лек.
Posto pitas - moje jedino iskustvo sa EV je kratka voznja po gradu BMW-a i3. Dao mi prijatelj da probam kako to izgleda i kakav je osecaj (za filing)- zakljucak je da nije neka velka razlika, malo su drugaciji zvuci i nista vise, stavise ako bi vozio sa muzikom kako inace to radim, ne bi ni primetio razliku. Na probi je bila namerno utisana.

Ako nekad u Bgd bude izgradjena infrastrukturna mreza ne kao kod tebe u NO vec nesto slicno proseku u zapadnoj Evropi mozda ne bi imao nista protiv da vozim neki mali gradski EV. Ovako, zivim u stanu, nemam mogucnost punjenja kod kuce, neki moji prijatelji su se raspitivali u EDB i za sada nema mogucnosti da se lako dobije regularan prikljucak za punjenje u zajednickoj garazi. Jedan prijatelj je izvukao instalaciju sa svog brojila do parking mesta ali je to uradjeno po srpski, na divlje, ako bi se sutra nekome od komsija digla ona stvar i prijavi ga morao bi da ukloni instalaciju i punjac.

"Moje" drugo iskustvo je test vrelih guma, relacija NS- Portoroz sa Hyundai Ioniq 5. Stajanje i punjenje 2 x 2h, cena na kraju isto kao i SUS. Treba mnogo da ti ne bude dobro pa da platis poprilicno skuplji automobil da bi gubio vreme i cekicao po stanicama za punjenje na putu a da te voznja kosta identicno kao i SUS.

Do Crnog vrha se stizalo asfaltom, ako su ga u medjuvremenu skinuli i nasuli kamen pa sad od Pirota imamo makadamski put u duzini od 55km onda sam neinformisan. Ali posto nisu pretvorili asfalt u makadam onda nista. A ako se ipak desi nemoguca situacija koju ne mogu ni da zamislim (da se baterija isprazni sama od sebe) onda se svakako vracas ka Pirotu a drugo vozilo ide tebi u susret pa autoputem za Nis. Razlika nekoliko minuta. Treci put, nema u nas takvih destinacija gde je potrebna offroad autonomija od 150km.

Da li ce ta buduca G klasa EV biti zaista sposobna da se ozbiljno vozi po ruskim i norveskim divljinama, koliki ce joj bit realan domet, saznacemo tek kada izadje iz proizvodnje i kada se urade testovi. Za sve ostale, bogate lovce, ribolovce, ljubitelje divljih predela i fotografisanja orlova belorepana imace itekako upotrebnu vrednost. Tih nekoliko km ili nekoliko desetina km u offroad voznji sigurno nece ruinirati bateriju, jos manje auto. I na kraju krajeva, svakako zbog cene nece biti ni uzeta u razmatranje kao vozilo bilo kojih javnih ili komunalnih sluzbi. Cak ni u prebogatim zemljama aka Norveska ili UAE.
Vidi se da nikada nisi provozao pravi offtoad :)
offtoad sigurno nije a ni offroad :D

U Puchu sam se za 7 godina vozio maksimum 10-15 puta, jeste da mu je bila potrebna cisterna (po secanju ali uzmite sa rezervom da je srkao od 25 do 30 l/100km) ali u to vreme nije gorivo bilo problem, vec smo imali jedan jedini komad pa ga cuvali mazili i pazili vise nego svoje automobile, koristio se zaista kad je bila preka potreba. Trosio je mnogo u svakoj vrsti voznje, po blatu, njivama. makadamu ali i autoputu. medjutim, kad upadne u kanale, rupe, blato do pola tockova pa se za par sekundi izvuce i nastavi dalje - neprocenjivo u svakom smislu.
 
Ona patrola vrelih guma je nešto najgore što je mogao da odradi... Al ajd..
Tako je, dva mrzitelja elektrovozila krenula na put autom sa malom baterijom i koristila ga potpuno suprotno svim pravilama kako se jedan EV koristi.. Neozbiljno je uopste uzimati taj klip kao bilo kakav reper vezan za putovanje elektrovozilom.
 
Objasnite, ja sam otvoren za nova saznanja, ovako pausalno je bezveze, plus sto sigurno nije rentirao auto vec mu ga je Hyundai dao na test a vrv i nesto platio.
 
Mučno za gledanje koliko su nepripremljeni i neinformisani. Odradili su bolju recenziju kompetentnosti sebe i svoje emisije, nego tog auta.
 
Буцко који је одушевљен новим Пасат дизелом је сигурно по мери локалне публике, иначе не пратим емисију на ово сам случајно налетео пре неки дан па сам погледао. :)
 
Greše kao i mnogi ovde u temi, a i na drugim nekim temama na forumu. Treba da se postaviš kao hipotetički ili stvarni korisnik nekog proizvoda u diskusiji, a ne kao nekorisnik. Uopšte nije bitno da li je to ogledano u stvarnosti. Za/protiv je poprilično jasno.
 
Sto je najgore, iz licnog poznanstva sa njima, oni su bas za EV, ali su tako postavili emisiju i ispalo je kako je ispalo, malo (vise) su to uradili i zarad pregleda... Pri tome, on ima problem da ako mu npr neki diler ne da u roku kom je on zamislio auto na test ili mu nesto ne odgovara to prenese i na sam test i obrnuto, sa kim ima dobre odnose tu idu hvalospevi, otud i odusevljenje tim pasatom :)

inace, dobio sam poziv da probam Kia EV3 pa cu preneti utiske ako ikada uspem da nadjem vremena da stvarno odem, zelju imam...
 
i koristila ga potpuno suprotno svim pravilama kako se jedan EV koristi.
Ako posle 20-30 godina vožnje automobila moram značajno da menjam način korišćenja, onda tu nešto nije kako treba. Dobra analogija na koju smo navikli je sa apple UI-em, kad se novim korisnicima objašnjava da je to bolje za njih, i da nema potrebe (a često ni mogućnosti) da se bilo šta prilagodi kako korisnik kaže da mu više odgovara :)

U ovom slučaju je jasno da taj auto nije za tu namenu. I to je kraj priče. Ili menjaj auto, ili se prilagodi ako ti tako želiš. Ali oni koji ne žele da menjaju svoje navike bi trebalo da imaju izbor.
 
Ioniq 5 puniti 1.5h je ludost da bi došao do 100%. 2 stajanja za 600km, ukupno 50 minuta.
 

Prilozi

  • Screenshot_20250312_172914_EVNavigation.jpg
    Screenshot_20250312_172914_EVNavigation.jpg
    139.5 KB · Pregleda: 35
@Space Beer Zašto moraš? Posedovanje automobila je opciono, bez obzira na pogon, a izbor postoji. Ne trebalo bi da postoji, već postoji i postojaće do daljnjeg. Posebno kod nas gde je vozni park 15tak godina prosek, mi ćemo u opciono stvarno zapravo ući tek 2040-2050. godine. Sva ova diskusija je za većinu hipotetička i pojma nemamo kakvi će propisi, cene goriva, naše navike biti za toliko godina.
 
Osim sto ste me ubedili da su bili neuobicajeno neprofesionalni (retko ih gledam pa ne znam kako tacno izgledaju neke druge test voznje) nista vise nemam da im zamerim.

1. I dalje je to predugo cekicanje na punjacima. Vise verujem njihovom testu u realnim uslovima nego nekoj random grafici sa neta.

2. Trosak puta sa trenutnim cenama na punjacima egal po ceni troska puta sa autom sa SUS motorima.

3. Nabavna cena uz sve popuste i nesigurne drzavne subvencije nekih 30% skuplje od slicnog vozila istog proizvodjaca. (ko je rekao Tucson)

4 Nejasna cena odrzavanja.

5. Nepoznata stavka gubitak vrednosti prilikom prodaje, po onome sto sam cuo od par trgovaca - procentualno vise padaju ali to ipak spada u domen spekulacija.

Zanima me da li je neko imao priliku da putuje Teslom, njihovi punjaci bi trebali da budu dosta brzi samim tim bi gubitak vremena bio minimiziran.
 
1. Pogledaj malo EU testove ljudi koji koriste EV, a ne nekog tamo koji je juče seo u EV auto sa 0 znanja. Imaš Bjorna, vozi 1000km za 9.5h-11h u zavisnosti od auta.
2. To ti je jedini trošak u godini, ostalo se punis kuci, bukvalno free
3. Bili su skuplji, mislim da nije više tako velika razlika.
4. Održavanje kod njih je u suštini dijagnostika na određenom intervalu i zamena filtera klime. Dijagnostiku rade zbog održavanja garancije od 8g/160.000km, sad to povećavaju. Za Egolfa sam ja platio 11000rsd taj "servis"
5. Gubitak se malo drugačije racuna. Ti imaš uštedu bukvalno na svakom km, jeftiniju registraciju, jeftinije održavanje, a u EU mogućnost besplatnog parkiranja u centru. Ja sam sa eGolfom prešao nekih 50.000km + servisi, neka moja računica je bila da sam uštedeo 6000e. Za toliko manje sam ga prodao. Da sam vozio auto od 20.000e posle 1.5g i 50.000km, prodao bih ga za 17.000e i stukao 6000e u njega goriva i za servise. Znači izgubio bih 9000e.

Što se mene tiče, vozite svi fosilce, manje gužve na punjacima, kako onim free, tako i onim koji se plaćaju.
 
1. Нисам гледао дотични тест, али ако је истина што је неко написао да су стајали 1.5 сат да би напунили Ioniq 5 до 100% говори о њиховом неразумевању брзог пуњења - изузев ако им то није била намера из ниских побуда. За оне којима није јасно ово што сам написао - Дужи пут ћеш испланирати(најрадије кроз навигацију, тако да нећеш ти ништа екстра ни урадити, бар је тако код Тесле) тако да на брзо пуњење дођеш са 20% батерије пунићеш до 80% јако брзо можда 30ак минута у завиосности од аута и нећеш чекати 80%-100% додатних сат времена. Ако треба онда после још "струје" стаћеш још 15мин негде и решиш проблем. За многе моделе ефекат брзог пуњења пада после 80-90% из практичних разлога.
2. Ни близу ал ајде, ја са теслом на теслиним брзим пуњачима имам бољу цену киловата. Цена пређеног километра после пуњења на кућном пуњачу је у нивоу статистичке грешке. Можда би имало смисла то што си написао када би неко у већини пунио на брзим пуњачима.
3. То за Србију не знам баш.
4. Тесла нпр уопште нема обавезан сервис за одржавање гаранције, мислим да има и других који су кренули тим стопама. Одеш кад имаш проблем или рекламацију.
5. То је дискутабилно, није га ни лако израчунати, и то је нешто што се мења константно. Једно је сигурно уштеда у односу на СУС није мала, самим тим не би требала ни разлика у паду цене да буде у користи СУС.

Мој пријатељ Оливер из Санднеса код Ставангера у Норвешкој има Теслу S 2016 70D годинама и ишао је са Србију и Грчку у летњој сезони. Ако погледате на карти видећете које су то километраже... Човек је иначе из Ченте у Војводини. Тај ауто има бесплатно брзо пуњење које важи у целој Европи. Мало је рећи да га је искористио :)
 
Poslednja izmena:
Кога занима детаљно праћење трошкова коришћења аутомобила препорука за апликације типа Drivvo/Fuelio, ту се види на чему си после неколико година.

Све зависи пуно и од начина коришћења, ја не знам шта би неко морао да ми понуди да се млатим колима од Норвешке до Србије. Бесплатно пуњење/гориво свакако не би било довољно. И ја имам колегу који је максимално искористио Теслу и погодности, вози сваке године пар хиљада км на север Норвешке, вуче камп приколицу и сл.
 
Poslednja izmena:
To je stvar slucaja i cisto individualna stvar, nema tu mrznje i slicnih gluposti.
 
Ne mislim da ima mržnje, ali generalno je takav moj utisak. Vozio sam 1.5g taj EGolf, pa sam prešao na dizela. Svakodnevno vozio BMW 3 2021 i golf 8 izvezen iz salona. Meni je taj EGolf bio savršeno vozilo za svakodnevne aktivnosti.
 
Svi ti koji voze struju, ne vraćaju se nazad na SUS. Svi koji ne voze struju, o njoj negativno pričaju.

Nema potrebe za krajnostima.

Vozim dizel traktorče, ka struji sam prilično pozitivno nastrojen. Da imam neograničena sredstva za vozilo, već bih kupio neki na struju, pa nek ide život. Ovako, jutros bilo 97.000km na satu i počinjem da razmatram zamenu, ali mi deluje da je još uvek rano.
 
Кога занима детаљно праћење трошкова коришћења аутомобила препорука за апликације типа Drivvo/Fuelio, ту се види на чему си после неколико година.

Све зависи пуно и од начина коришћења, ја не знам шта би неко морао да ми понуди да се млатим колима од Норвешке до Србије. Бесплатно пуњење/гориво свакако не би било довољно. И ја имам колегу који је максимално искористио Теслу и погодности, вози сваке године пар хиљада км на север Норвешке, вуче камп приколицу и сл.


Ма и ја, мука једино да ме натера па да опет возим те релације. Дефинитвно има људи који то воле и поменути Оливер је један од њих. Има и пуно норвежана које познајем лети иду аутом за Шпанију.

И моје је искуство и утисак да се нико са ”струје” не враћа на ”дизел”, бар ја не познајем такве у мом окружењу.
 
Lično smatram da entry level vozila tipa kao Dacia Spring, eGolf, Volkswagen e-UP, Renault Zoe, Renault Twingo eTech, itd, itd, jesu zanimljiva kao uvertira u EV svet, ali da bi električno vozilo moglo da bude glavni auto bez nekih većih kompromisa, budžet mora biti nekih 45k evra pa naviše, nažalost.

Možda sam samo ja pod tim utiskom, jer retko kad sam u životu svesno kupio neki proizvod u nižoj cenovnoj klasi, proizvod koji koristim na dnevnom nivou i koji mi je bitan. Obično preskočim entry level klasu ako baš nisam u mogućnosti da tad kupim, sačekam pravi trenutak, ili se malo stisnem ili snađem i idem direktno na higher level klasu. Ne bude to uvek premium, ali jako mi je bitno da iskustvo prilikom upotrebe bude na višem nivou, tako sam postupao od kad znam za sebe i retko kad sam se razočarao u nešto što sam kupio. Isti princip bih primenio i za nov auto recimo, bilo da je električni ili ne.

Tako da ako smatrate da vidite sebe u EV priči, ne kažem da su jeftina entry level električna vozila loš izbor, super su kao dodatni gradski auto recimo, ali da uživate kompletno u automobilu na struju, mora se odrešiti kesa malo više, mada to isto važi i za SUS, ne znam što izmišljam toplu vodu. Konkretno za EV, smatram da ispod Tesla Model 3 (ili Y ako treba više prostora), pa čak i polovnog starog 4,5 godina, barem u ovoj tački vremena, ne treba ići, ali to sam opet samo ja, vaša iskustva mogu biti drugačija naravno.
 
Lično smatram da entry level vozila tipa kao Dacia Spring, eGolf, Volkswagen e-UP, Renault Zoe, Renault Twingo eTech, itd, itd, jesu zanimljiva kao uvertira u EV svet, ali da bi električno vozilo moglo da bude glavni auto bez nekih većih kompromisa, budžet mora biti nekih 45k evra pa naviše, nažalost.
Исто и ја размишљам. да је жена заинтересована (а она нешто баш неће е-ауто) лако бих заменио 208 са неким повољним половњаком из горе наведене екипе. Али мимо тога 208 њој служи за кућа-школа-посао, и мало зујања по крају, пређе око 4.000 километара годишње, и за непуних 4 године нисмо потрошили ни 2.000 евра на гориво. Значи уштеда тог типа је маргинална.
Да бих заменио мог дебелог дизела за нешто озбиљније електрично морао бих баш да одрешим кесу, а ни ја не возим пуно (око 10.000 км годишње), имам додуше повремено дуже туре преко норвешких планина за које је неопходно имати макар "солидан" домет. Да сам заинтересован, као што нисам, вероватно бих и ја смислио довољно аргумената за прелазак на електрику, овако планирам још пар година да терам маторог дизела па ћу онда да ломим главу са потенцијалним опцијма.
 
Mitrov auto ce ostati poslednji dizelas u Norveskoj, Bjorn ce ga zvati da napravi video sa njim :D
 
Lično smatram da entry level vozila tipa kao Dacia Spring, eGolf, Volkswagen e-UP, Renault Zoe, Renault Twingo eTech, itd, itd, jesu zanimljiva kao uvertira u EV svet, ali da bi električno vozilo moglo da bude glavni auto bez nekih većih kompromisa, budžet mora biti nekih 45k evra pa naviše, nažalost.

Možda sam samo ja pod tim utiskom, jer retko kad sam u životu svesno kupio neki proizvod u nižoj cenovnoj klasi, proizvod koji koristim na dnevnom nivou i koji mi je bitan. Obično preskočim entry level klasu ako baš nisam u mogućnosti da tad kupim, sačekam pravi trenutak, ili se malo stisnem ili snađem i idem direktno na higher level klasu. Ne bude to uvek premium, ali jako mi je bitno da iskustvo prilikom upotrebe bude na višem nivou, tako sam postupao od kad znam za sebe i retko kad sam se razočarao u nešto što sam kupio. Isti princip bih primenio i za nov auto recimo, bilo da je električni ili ne.

Tako da ako smatrate da vidite sebe u EV priči, ne kažem da su jeftina entry level električna vozila loš izbor, super su kao dodatni gradski auto recimo, ali da uživate kompletno u automobilu na struju, mora se odrešiti kesa malo više, mada to isto važi i za SUS, ne znam što izmišljam toplu vodu. Konkretno za EV, smatram da ispod Tesla Model 3 (ili Y ako treba više prostora), pa čak i polovnog starog 4,5 godina, barem u ovoj tački vremena, ne treba ići, ali to sam opet samo ja, vaša iskustva mogu biti drugačija naravno.

Да има тога. С тим да је код нас многи желе дизел до 100 000км, до 10 година стар, за 5000е...на крају и добију то само је прешао 700 000км. И онда равнају цене других аута по томе. Сами себе лажу.
Може то за много повољније од 45000еура. За 35000еура има нови модел 3 Highland који је пребруталан ауто у сваком погледу. Ја би њега узео да ми не треба 6/7 седишта.
Женин брат који исто живи у Норвешкој је узео Тесла модел 3 2021 годиште у мају 2024 у гаранцији још за око 24000еура. 50000км на сату, 4x4.
@deksi10 Зенута је Норвешка ако си мало руралније, микроклима између неких планина може бити сурова, није свуда згодно за електроауто.
 
@deksi10 Зенута је Норвешка ако си мало руралније, микроклима између неких планина може бити сурова, није свуда згодно за електроауто.
Овако нешто, није баш да се кнапира домет.
1741894719254.png
 
Да то је оно што сам покушао оном горе лику да објасним везано за електро SUV и домете и поузданост и како се на то гледа у озбиљним фирмама и организацијама, али сам одустао :)
И сад ту треба да чекаш да неко дође и трожиш батерију на грејање...и после кад неко дође питање је да ли ћеш имати довољно струје да стигнеш где си кренуо итд.
 
Може то за много повољније од 45000еура. За 35000еура има нови модел 3 Highland

Dobro, pa da bude od 40k, dok dodaš par opcija, bude koja hiljada više. Inače, pričam za ostatak Evrope, recimo ovde u Francuskoj ili Nemačkoj je isti bazni Model 3 Highland 40k evra, a u Norveškoj nije čak ni tih 35k već 30k ako sam dobro preračunao valutu, suludih 25% manje, što mi je totalno mind blowing koliko je Tesla jeftina u Norveškoj, skoro pa ista cena kao u USA, malo skuplje, bez federal tax credit tamo, sa tim je u USA ipak najjeftinije, što je i logično.

Ne znam u čemu je fora za Norvešku ipak, ako može neko da objasni tu cenovnu poziciju, ili ima neki skriveni trošak koji ne vidimo, ili je jednostavno tako u Norveškoj zbog raznih poreskih olakšica.
 
Nazad
Vrh Dno