Markomaniax
Čuven
- Učlanjen(a)
- 16.06.2008
- Poruke
- 4,744
- Poena
- 705
Moja oprema
- CPU & Cooler
- Ryzen 5700X & scythe mugen 5
- Matična ploča
- Asus TUF B550-Plus
- RAM
- G.Skill Ripjaws V 2x16Gb kit
- GPU
- Red Devil AMD Radeon™ RX 6900 XT Ultimate 16GB GDDR6
- Storage
- M.2 NVMe Intel P660 1TB ; WDC 6TB 3.5 SATA III 256MB 7.200 Gold
- Zvuk
- Asus Essence STX II & Edifier 75w neki zvucnici
- PSU
- Corsair AX860i 80+ Platinum
- Kućište
- Lian Li Lancool II Mesh C RGB TG Snow edition
- Monitor
- ASUS TUF Gaming VG27AQ1A 170Hz
- Miš & tastatura
- Logitech MX Master 3 & Keychron V6 custom PBT Hot swap RGB Pro Braon lubed QMK
- Ostale periferije
- Xbox ONE joypad
- Pristup internetu
- Optički internet
Izvinjavam se sto sam prvo napisao "ne lupaj" ali veze sa vezom nema rendanje game engine-a sa onim sto radi 3d softver.Samo je razlika što igra može da čeka na Cpu da nešto izračuna tipa fizika, zvuk, isl. Engine igre je komplexan i ponekad je Cpu bottleneck. 3d softver uglavnom ima jako prost pre processing pre rendera i tu se sva razlika završava.
Game engine radi uglavnom na fake kanalima i layerima zbog optimizacija. Na primer informacije o sencenju game engine uglavnom vadi iz depth buffer-a, koji nije ni priblizno precizan kao pravi raybounce u 3d softveru. I to tako mora, jer ja mogu da cekam da mi npr. 3ds max izrenda taj frejm i pola sata. U igri to ne mogu i engine mora da radi sa sto manje da bi prikazao sto vise. Ista prica sa polycount-om (otud unrealu 5 nanite) koji za sam 3d softver nije bitan, ali je itekako bitan ako se model prebacuje u game engine. Alfa kanali za rendanje trave i lisca u skoro svim igrama...
Te optimizacije na kraju dovedu na iznenadjujuce dobar nivo, ali opet mnogo je kompomisa napravljeno da bi se tebi to odigravalo u 160 fps, umesto da za to vreme softver izredna jednu sliku super precizno.
I u igrama je zauzece procesora malo jer sve sto za grafiku cpu treba da radi je da pokrece wireframe i crta frejmove koje GPU osenci/materijalizuje - pripremi za cpu.
Kada cpu ne stize da iscrta frejmove koje graficka priprema i prosledjuje mu, tad graficka ceka i desava se bottleneck o kome pricas.
Tako da se cpu bez problema bavi fizikom, koja je eto vredna pomena u rdr2 na primer, jer se tamo stvarno mnogo stvari desava iza kulisa, a zvuk cini mi se da sa onim novim standardom bez problema zavrsavaju i same zvucne karte sa svojim zvucnim procesorima. Mozda gresim za ovo ali cak i da to nije slucaj, zvuk u igrama je odavno jako slaba karika kojoj se ne pridaje previse paznje. Poslednje 2 igre koje se secam da su imale odlican zvuk su Thief i Bad Company 2, barem sa tehnicke strane.
Poslednja izmena od urednika: