Markomaniax
Čuven
- Učlanjen(a)
 - 16.06.2008
 
- Poruke
 - 4,957
 
- Poena
 - 705
 
Moja oprema  
				
					
						
						
							
	
		
			
			
				
			
			
		
		
	- CPU & Cooler
 - pola jezgarni jui-hwong 6000
 
- Matična ploča
 - iskljucivo armirana
 
- RAM
 - za sliku, jeste
 
- GPU
 - GFUJ
 
- Storage
 - imam shupu i podrum
 
- Zvuk
 - licni beatboxer
 
- PSU
 - jok, macki
 
- Kućište
 - Ei Nis
 
- Monitor
 - crt gorenje tv bez daljinca
 
- Miš & tastatura
 - comodore + mis sa 386 kompa sa jednim dugmetom
 
- Pristup internetu
 - Modemska 56k veza
 
Izvinjavam se sto sam prvo napisao "ne lupaj" ali veze sa vezom nema rendanje game engine-a sa onim sto radi 3d softver.Samo je razlika što igra može da čeka na Cpu da nešto izračuna tipa fizika, zvuk, isl. Engine igre je komplexan i ponekad je Cpu bottleneck. 3d softver uglavnom ima jako prost pre processing pre rendera i tu se sva razlika završava.
Game engine radi uglavnom na fake kanalima i layerima zbog optimizacija. Na primer informacije o sencenju game engine uglavnom vadi iz depth buffer-a, koji nije ni priblizno precizan kao pravi raybounce u 3d softveru. I to tako mora, jer ja mogu da cekam da mi npr. 3ds max izrenda taj frejm i pola sata. U igri to ne mogu i engine mora da radi sa sto manje da bi prikazao sto vise. Ista prica sa polycount-om (otud unrealu 5 nanite) koji za sam 3d softver nije bitan, ali je itekako bitan ako se model prebacuje u game engine. Alfa kanali za rendanje trave i lisca u skoro svim igrama...
Te optimizacije na kraju dovedu na iznenadjujuce dobar nivo, ali opet mnogo je kompomisa napravljeno da bi se tebi to odigravalo u 160 fps, umesto da za to vreme softver izredna jednu sliku super precizno.
I u igrama je zauzece procesora malo jer sve sto za grafiku cpu treba da radi je da pokrece wireframe i crta frejmove koje GPU osenci/materijalizuje - pripremi za cpu.
Kada cpu ne stize da iscrta frejmove koje graficka priprema i prosledjuje mu, tad graficka ceka i desava se bottleneck o kome pricas.
Tako da se cpu bez problema bavi fizikom, koja je eto vredna pomena u rdr2 na primer, jer se tamo stvarno mnogo stvari desava iza kulisa, a zvuk cini mi se da sa onim novim standardom bez problema zavrsavaju i same zvucne karte sa svojim zvucnim procesorima. Mozda gresim za ovo ali cak i da to nije slucaj, zvuk u igrama je odavno jako slaba karika kojoj se ne pridaje previse paznje. Poslednje 2 igre koje se secam da su imale odlican zvuk su Thief i Bad Company 2, barem sa tehnicke strane.
			
				Poslednja izmena od urednika: