Šta je novo?

Raiffeisen bank

A da se samo pokuša sa brisanjem keša aplikacije?
 
Banka ne proverava sredstva za proviziju i može nakon knjiženja da te prebaci u nedozvoljeni minus, odnosno naknadno obračuna i kamatu za onoliki broj dana koliko si bio u nedozvoljenom prekoračenju, ukoliko ga ne pokriješ istog dana.
Znači treba paziti, hvala.

Ako je kartica vezana za devizni račun, uvek se primenjuje Visa exchange rate i to iz EUR -> valuta plaćanja. Tako se računa i uplata na karticu (sa PayPal-a, PaySend-a i slično).
U ovom slučaju, kombinovana potrošnja se obavlja isključivo iz deviznog za inostranstvo i samo sa dinarskog u Srbiji. Nema autokonverzije sa suparničkih partija u nedostatku sredstava.
Konverzija po bankarskom kursu ide samo za dinarske kartice, bez obzira na inostranu valutu.
Jasno, čini se onda da sam to dobro razumeo. Poznato mi je i to za nepostojanje autokonverzije, video sam da je više puta pominjano na temi.

Ovo znači da praktična provizija za plaćenih 1748,25 RSD umesto početnih 1700 RSD ispada nekih 2,84%. Konverzija, dakle, napravi osetnu razliku.
Značilo bi mi samo ako bi neko mogao da potvrdi (ili opovrgne) ovu moju računicu. Nema zapravo ni potrebe da se gleda moj veštački primer ili prethodna poruka uopšteno. Najlakše bi bilo da mi neko predstavi jedno svoje konkretno plaćanje u kom je došlo do obe konverzije, pa bih ja sam mogao da proverim uklapa li se. Da preciziram, zanima me najopštiji slučaj (specifični se mogu izvesti iz opšteg): kada se u inostranstvu plaća u valuti koja nije evro (naročito ako je to dinar) karticom vezanom za dinarski račun. Tu, dakle, očekujem konverziju tipa RSD -> EUR -> RSD, pa želim da saznam koliko to efektivno naduva cenu, pogotovo kad se doda zvanična provizija od 1%.

Video sam da je pre tri meseca @M J u ovoj poruci postavio skrinšotove kupovina preko Temua, pa bi možda on mogao da mi pomogne u razrešavanju dileme. Tu se vide datumi knjiženja ("datum obrade" u aplikaciji) i konačni iznosi ("iznos" u aplikaciji), ali za tačnu računicu je potrebno znati i datume transakcije/autorizacije/kupovine ("datum valute" u aplikaciji) i originalne iznose (to je valjda "iznos u originalnoj valuti" u aplikaciji). Doduše, sumjivo mi je baš što su sve okrugli iznosi. Možda sam ja ipak nešto pogrešno razumeo i nikakve konverzije ni nema za dinare? Mada po tarifniku mislim da bi trebalo, ipak pišu da im se svaka transakcija u inostranstvu obračunava u evrima, pa bi morale valjda i te kao dinarske... 🤔
 
Imam iRačun, da li nema ili ja ne vidim podešavanje limita za karticu po kanalima potrošnje POS/bankomat/internet? Takođe ne vidim da transakcije mogu da se izvezu u xml ili csv format?
 
Samsung S24 Ultra, ali ovo mi se prvi put dešava, a koristim često RaiPay...
 
Video sam da je pre tri meseca @M J u ovoj poruci postavio skrinšotove kupovina preko Temua, pa bi možda on mogao da mi pomogne u razrešavanju dileme. Tu se vide datumi knjiženja ("datum obrade" u aplikaciji) i konačni iznosi ("iznos" u aplikaciji), ali za tačnu računicu je potrebno znati i datume transakcije/autorizacije/kupovine ("datum valute" u aplikaciji) i originalne iznose (to je valjda "iznos u originalnoj valuti" u aplikaciji). Doduše, sumjivo mi je baš što su sve okrugli iznosi. Možda sam ja ipak nešto pogrešno razumeo i nikakve konverzije ni nema za dinare? Mada po tarifniku mislim da bi trebalo, ipak pišu da im se svaka transakcija u inostranstvu obračunava u evrima, pa bi morale valjda i te kao dinarske... 🤔
Pojavi se tarifa za banku vrlo brzo od 1%. I bude na isti datum kao i transakcija. Kod mene iako imam povezan i devizni, na temu sve je islo u dinarima. I sve je islo okruklo 1%.

Imam jos transakcija pored ovih gore pa ako je bas bitno, mogu da ih izvucem...
 
Pojavi se tarifa za banku vrlo brzo od 1%. I bude na isti datum kao i transakcija. Kod mene iako imam povezan i devizni, na temu sve je islo u dinarima. I sve je islo okruklo 1%.
Hvala na odgovoru! Znači ipak su povlašćena plaćanja u dinarima. To me je najviše bunilo, jer tarifnik to ne pominje. On samo kaže da dolazi do konverzije u evro ukoliko evro već nije valuta transakcije, pa se tek onda iznos uvećava za propisanih 1%. To je okej za treće valute poput mađarske forinte, tu i nema mnogo izbora, ali po tome ispada da se i naši dinari konvertuju, u kom slučaju dolazi do naduvanih zaduženja, makar kod onih kojima je kartica dinarska, jer je eventualna konverzija RSD -> EUR -> RSD neprijatna.

Imam jos transakcija pored ovih gore pa ako je bas bitno, mogu da ih izvucem...
Ne mora, naravno, samo mislim da me nisi dobro razumeo na šta sam mislio kad kažem da su iznosi okrugli. Nije se odnosilo na zvaničnu proviziju (u smislu okruglo 1%) nego na osnovicu, u tvom slučaju: 1.891,00; 3.832,00; 1.822,00; 1.955,00. Nema decimala (sve su 00), što mi je sugerisalo da nije došlo ni do kakve konverzije, jer bi sa njom teško ispali sve okrugli iznosi. Drugim rečima, po tome zaključujem da ti je kao osnovica naplaćeno tačno onoliko koliko ti je i pisala cena na Temuu, znači isto kao da si kupio nešto u Srbiji. Ako je stvarno tako, odlično!

Moja prethodna računica je smatrala da dinari nisu povlašćeni, pa je primenjivala tarifnikom propisane konverzije. Po njoj bi ti npr. iznos od 1.891,00 RSD na današnji dan bio konvertovan u zaduženje od otprilike 16,25 EUR po Visinom kursu i toliko bi ti bilo naplaćeno sa deviznog. A onda bi ti bilo skinuto i 0,16 EUR na ime provizije. Još gore, kome je kartica strogo dinarska, to bi mu se zaduženje po jakom prodajnom kursu same banke nazad konvertovalo u otprilike 1.925,24 RSD (ili oko dinar manje, zavisi od zaokruživanja), uz dodatnu proviziju od oko 19,25 RSD (opet tačan iznos zavisi od toga kako zaokružuju). Ukupno bi mu bilo naplaćeno oko 1.944,49 RSD. To je nekih 2,83% veće od početnog iznosa od 1.891,00 RSD. Ali super je što to nije slučaj.
 
Hvala još jednom, sad je sve jasno! Ima mi ovo smisla skroz: kad već naplaćuju svoju proviziju, makar da se zna da nema ništa dodatno. Klijenti drugih banaka se lako iznenade kad im se zbog konverzije naplati nešto više nego što su očekivali (ima dosta takvih primera okačenih i ovde na forumu), ali opet mi je baš čudno što konkretno Raiffeisen to ne objašnjava u tarifniku. No dobro, bolje da "kriju" prijatna iznenađenja nego neprijatna. 😂
 
iRačun Kartice stigle na kućnu adresu, da li je dovoljno samo da se deblokiraju u aplikaciji ili treba još nešto da se uradi?
 
Je l’ otvarao neko skoro devizni iRačun i kako je prošao? Ja pokušavam od jutros, završio sam video identifikaciju sa agentom i ostalo je samo da prihvatim uslove, medjutim ne mogu da preuzmem predlog ugovora, izbacuje grešku, a ne dozvoljava mi da prihvatim uslove i nastavim jer nisam preuzeo ugovor.
Zvao call centar, probao sa drugog uredjaja, očistio cache, nije pomoglo i na kraju su mi samo rekli da pokušam kasnije. Inače koristim dinarski iRačun već dugo i bez problema je prošlo otvaranje.
 

Prilozi

  • IMG_2424.jpeg
    IMG_2424.jpeg
    77.3 KB · Pregleda: 24
@Rostilj xD Moja mBanka/Onlajn ponuda/Računi/Devizni iRačun
i nema video identifikacije, već direktno ide sms potpis.
 
Sad sam pokušao, izbacuje mi da imam započet zahtev pa pita da li želim da nastavim, i opet istu grešku. Sačekaću da mi se jave iz banke da ne zakomplikujem nešto ako započnem novi zahtev.
 

Prilozi

  • IMG_2439.png
    IMG_2439.png
    98.6 KB · Pregleda: 15
  • Like
Reagovanja: uji
Sad sam pokušao, izbacuje mi da imam započet zahtev pa pita da li želim da nastavim, i opet istu grešku. Sačekaću da mi se jave iz banke da ne zakomplikujem nešto ako započnem novi zahtev.
Onda iskomuniciraj sa bankom, vidi da li može da se otkloni greška po zahtevu, a ako ne, započni novi. Mada svakako ne bi trebalo da preuzimaš dokumentaciju, već da se naniže samo usaglasiš, a ista ti je već ionako poslata mejlom. Verovatno si radio otvaranje u OTP i tamo mora, ovde ne mora.
 
Otvoris iRacun da ne bi isao u banku. Dizes pare na bankomatima da bi oslobodio radnice u banci i da nemas nikakve interakcije sa njima.

ALI da bih obnovio podatke iz licne karte koje oni traze, moram licno da odem do njih i da cekam u redu i da im dostavim, ne mogu na mail da posaljem...
 
  • Like
Reagovanja: uji
Otvoris iRacun da ne bi isao u banku. Dizes pare na bankomatima da bi oslobodio radnice u banci i da nemas nikakve interakcije sa njima.

ALI da bih obnovio podatke iz licne karte koje oni traze, moram licno da odem do njih i da cekam u redu i da im dostavim, ne mogu na mail da posaljem...
Meni su rekli da mogu na mail da posaljem novu licnu kartu. Da slikam prednju i zadnju stranu nove lk i posaljem ali preko njihovog linka. Nesto mi to bilo zez, jeste ili nije njihov link. Otisao 10 min pred zatvaranje tad nema guzve.
Samo sto se setili posle 3g od izdavanja nove lk da je zamene u sistemu.
 
Nažalost, nemaju video identifikaciju radi promene podataka kao u ProCredit i ne priznaju očitanu ličnu kartu čak i uz kvalifikovani sertifikat. Moguće je da su promenili proceduru. Mobi je bez problema uvažio pdf očitane.
 
Otvoris iRacun da ne bi isao u banku. Dizes pare na bankomatima da bi oslobodio radnice u banci i da nemas nikakve interakcije sa njima.

ALI da bih obnovio podatke iz licne karte koje oni traze, moram licno da odem do njih i da cekam u redu i da im dostavim, ne mogu na mail da posaljem...
Moze! Zena nije mogla da ode do banke zbog obaveza i nakon poziva kontakt centra savetovano joj je da posalje uslikanu lk na [email protected], to je navodno proslo, da bi posle par dana opet blokirali racun. Kada ih je ponovo pozvala da pita u cemu je problem, rekli su joj da mora lk da bude ocitana. Poslala je ocitanu i od tada sve ok.

EDIT:
Mozda je najbolje da se odmah posalje i uslikana i ocitana da se ne igra ping-pong...
 
  • Like
Reagovanja: uji
Društvo da li je neko imao problem sa rai pay aplikacijom?

Promenio sam prošle nedelje telefon i na novom telefonu kad pokušam da registrujem dve kartice (Visa i Mastercard) samo mi se jedna vidi i to u statusu pending verification.

Stari tel. bio Samsung S21 FE novi S24 Ultra, zvao sam podršku i pisao mejl nemaju pojma izgleda šta je. E sad ono što vidim na play prodavnici da mi izlazi je da sam beta tester, moguće da ima veze sa tim?

2024-12-14 12.55.48.jpg
 
Update oko otvaranja deviznog iRačuna: Stigao mi je mail od banke u 00:13 da je dokumentacija spremna (copy paste onog maila koji sam dobio posle video identifikacije) i ja pokušao ponovo. Ovog puta je radio link za preuzimanje dokumentacije, prihvatio uslove, poslali sms kod za potpis, uneo kod pa dobio grešku da je zahtev za iRačun istekao, ali i mail da je račun uspešno otvoren i vidim sad devizni a vista račun u aplikaciji tako da mislim da je ipak sve prošlo u redu (?) Malo ne baš sjajno iskustvo ali je svakako bolje od trenutne situacije u NLB komercijalnoj banci u raspadu.
I zanima me da li Raiffeisen još uvek knjiži PayPal instant transfer sutradan ili su se ubrzali?
 
  • Like
Reagovanja: uji
Da li Raiffeisen još uvek knjiži PayPal instant transfer sutradan ili su se ubrzali?
Još uvek knjiže sutradan, ali pohvalno je da sam ono što je bilo povučeno u subotu bilo raspoloživo već u nedelju ujutru. Kakva će situacija biti tokom praznika, ne bih znao. Ako se ispostavi da ono što budem povukao 31. postane raspoloživo 1. ujutru, konstatovaću da je taj proces automatski.
Gledaj da ne povlačiš dok ti ne bude pisalo da su povezani računi dinarski i devizni, jer se gleda zatečeno stanje u trenutku povlačenja, a ne naknadno kada se kartice sutradan povežu.
 
Želite da kupite evre ili da ih zamenite u dinare? Za iznose veće od 1000€, od sada po povoljnijem kursu zamenite valutu!
Obaveštavamo Vas da u menjačnici Moje mBanka aplikacije, kao i na stranici internet bankarstva RaiffeisenOnLine nudimo povoljniji kurs od standardnog iz kursne liste Raiffeisen banke za menjačke transakcije u evrima, za iznose od 1000€ i više.
 
Ako neko kojim slučajem bude imao više od 1000€ na deviznom, neka javi koliko okvirno nude. Baš me interesuje da li je blagonaklono u odnosu na bankarski ili ću ipak morati do menjačnice koja radi oko nove godine.
 
Vrh Dno