Šta je novo?

Zimske gume

Изашао је овогодишњи скандинавски тест зимских гума, знам да није нарочито актуелан за остале, али реко' да поделим због неких општих закључака
https://www.motor.no/tester/motors-store-test-av-vinterdekk-2024/287550 (испратите уз преводилац)

Премијум четворка доминира.
Ханкок је добра алтернатива, нижа цена, нешто слабије карактеристике.
All season CC2 је добра, али на леду нема шта да тражи.
Кинезе заобићи.
 
Zanimljivi rezultati, iskreno mislio sam da će CC2 u nekim elementima dominirati.
 
Доминира очекивано по мокром и сувом, једино Ultragrip Ice 3 је прати у тим категоријама. Одлична за прелазне услове, лети и ограничене зимске услове. Није актуелна за скандинавске зиме.
 
Доминира очекивано по мокром и сувом, једино Ultragrip Ice 3 је прати у тим категоријама. Одлична за прелазне услове, лети и ограничене зимске услове. Није актуелна за скандинавске зиме.
All season CC2 је добра, али на леду нема шта да тражи.

Ono što sam pisao već u ovoj temi, na osnovu ličnog iskustva sa zavejane planine - prednji pogon na oba automobila, temperatura u debelom minusu, dubok, suv sneg i led ispod = CC2 gube čak i protiv jeftinih zimskih guma. Smeša im je AS kompromis, dezen šare nije dovoljno agresivan i dubok za te uslove. Samo treba naglasiti da i većina klasičnih zimskih guma počinje da fail-uje čim temperatura padne ispod -10 °C, jer (osim možda Kama) uglavnom nemaju nordijsku šaru i smešu (koja je valjda pravljena za temperature do -25 °C).

U svim ostalim uslovima CC2 su dominantne u odnosu na niskobužetne zimske, a s obzirom da na našim putevima uglavnom imamo vodu i bljuzgavicu, ili malo utabanog snega, CC2 su dovoljno dobre, osim za najteže zime u brdima i planinama.

Bilo bi jako zanimljivo videti uporedni test CC2 i Alpin 6, u mešovitim zimskim (+ jesenjim i prolećnim) uslovima. Baš me zanima pri kojim sve temperaturama vazduha/asfalta, slojevima vode na putu, Alpin 6 postaju inferiornije u odnosu na CC2. Leti (i generalno čim je preko 15-20 °C) CC2 su sigurno bolje.
Kod Alpin 6 mi se sviđa to što imaju Evergrip tehnologiju, pa kada se potroše, dobijaju nove lamele u all-season stilu, i (navodno) postaju upotrebljivije od slično potrošenih guma te klase.

Akcenat je na značajnoj efikasnost ovih guma čak i kada supohabane. Za ovo je zaslužna savršena tehnologija stalnog prijanjanja (EverGriptehnologija), koja je uspešno korišćena kod guma Michelin CrossClimate +,Michelin Premier A / S, Michelin Premier LTX.
Ova tehnologija omogućava da guma ima pouzdankontakt na zimskim putevima, čak i kada je pohabana. Suština ove tehnologije je jednostavna. Kada se guma istroši do određenog nivoa,pojavljuju se skriveni široki kanali za odvođenje. Kako se pojavljuju, tako seotvaraju i šire. Kao da ispod gornjeg sloja dezena postoji još jedan.

pneu-hiver-michelin-alpin-6-013-800x450.jpg
 
Poslednja izmena:
Koja je bolja guma alpin 6 ili alpin 7 ?
 
Sudeći po dosadašnjim revjuima A5 :D
 
Koja je bolja guma alpin 6 ili alpin 7 ?
Alpin 7 je bas nova i nema testova. Alpin 6 je odlicna, tako da bi sedmica mogla biti samo bolja. Inace sedmicu vozim od pocetka sezone i samo pohvale, tisina, udobnost, upravljivost. Osecaj sigurnosti je jednostavno primetan.
Alpin Pilot 5 je sasvim drugacija serija od 6 i 7 i spada u performance kategoriju, za ove sa laganom nogom na gasu! ;)
 
Uzete u Kamoimpexu Hankook icept rs3, na prvi pogled odlicne, sara siroka, dot fenomenalan 3424, jedino nisam obratio paznju - nisu zimske vec m+s, sto se oseti po tvrdoci sare, klasicne zimske su mekse od ovih.
Montaza pa da vidimo kako stoje stvari.
 
Uh, naravno da su zimske, imaju oznaku 3PMSF iliti popularno pahuljice, M+S je oznaka za geometriju sare...
 
M + S = Mud + Snow
 
gpZAutD.jpeg
 
Uveravaju me svi iz okoline, da ne kazem ubedjuju, da uzmem SAVA ESKIMO S3+ (5600 din) i uveravaju me u njene performanse, dok ja razmisljam o Hankook W462 WINTER I*CEPT RS3 (7300 din).
Da li vredi razlika u ceni, kakva su iskustva?
Svestan sam da ne pripadaju istoj klasi.

Ima tu druze i do vozaca i samog vozila koje vozis!Sava je generalno top guma ulozeno dobijeno jos ako nisi u planinskom kraju neces ni primetiti neku razliku.Imao sam i premium gume i savu cak u nekim tezim uslovima je Sava bila bolja!Opet kazem sve zavisi koje vozila kako,sta,gde...
 
Ima tu druze i do vozaca i samog vozila koje vozis!Sava je generalno top guma ulozeno dobijeno jos ako nisi u planinskom kraju neces ni primetiti neku razliku.Imao sam i premium gume i savu cak u nekim tezim uslovima je Sava bila bolja!Opet kazem sve zavisi koje vozila kako,sta,gde...
Pa valjda je pretpostavka da su vozač i vozilo isti.
Osim toga, više puta je rečeno da je razlika između dobre i loše zimske gume upravo u ponašanju na suvom, mokrom, odnosno uslovima koji nisu pravi zimski. Na snegu su mnogo manje razlike između dobre i loše zimske gume.
Tako da će tu razliku pre primetiti ako ne živi u planinskom kraju
 
Na kraju će ipak zaključak biti, kao što je neko i napisao u temi već, 2 seta, letnje + premijum AS, sa bench upgrejdom na treći set, linglong zimske kada zaveje i za planinu, sa menjanjem u sopstvenoj režiji umesto treninga kao vid borbe protiv sedenja. . :)
 
Pa valjda je pretpostavka da su vozač i vozilo isti.
Osim toga, više puta je rečeno da je razlika između dobre i loše zimske gume upravo u ponašanju na suvom, mokrom, odnosno uslovima koji nisu pravi zimski..
I suvo a minus su zimski uslovi takodje, zima nije samo sneg, ne znam dokle da to ponavljamo.
 
I suvo a minus su zimski uslovi takodje, zima nije samo sneg, ne znam dokle da to ponavljamo.
To se valjda podrazumeva, bilo mi glupo da pisem: "na suvom kada su temperature iznad nule ".
Mada u ovom kontekstu se odnosi na oba slučaja
Na kraju će ipak zaključak biti, kao što je neko i napisao u temi već, 2 seta, letnje + premijum AS, sa bench upgrejdom na treći set, linglong zimske kada zaveje i za planinu, sa menjanjem u sopstvenoj režiji umesto treninga kao vid borbe protiv sedenja. . :)
A zašto bi to radio. Dovoljno je dva seta dobrih zimskih i letnjih
 
Prelazim 5-6.000 godišnje. Meni je vulkanizer preporučio samo zimske gume da vozim. Menjanje, pogonske nazad a nove napred na 2-3 god.
 
Pa valjda je pretpostavka da su vozač i vozilo isti.
Osim toga, više puta je rečeno da je razlika između dobre i loše zimske gume upravo u ponašanju na suvom, mokrom, odnosno uslovima koji nisu pravi zimski. Na snegu su mnogo manje razlike između dobre i loše zimske gume.
Tako da će tu razliku pre primetiti ako ne živi u planinskom kraju
Da ali @StefanR90 naveo da mu primarno trebaju gume za put koji se ne čisti često i da je guma dugotrajna...verovatno mu nije bas ni gradski kraj
 
Sve jasno. Tebi je najmanje bitno kako se ponaša na suvom guma..
 
Pa valjda je pretpostavka da su vozač i vozilo isti.
Osim toga, više puta je rečeno da je razlika između dobre i loše zimske gume upravo u ponašanju na suvom, mokrom, odnosno uslovima koji nisu pravi zimski. Na snegu su mnogo manje razlike između dobre i loše zimske gume.
Tako da će tu razliku pre primetiti ako ne živi u planinskom kraju

Pa generalno mislim na sve zimske uslove al najtbitnije za sneg i bljuzgu.Ako cu da stavim premium gume a lose su na snegu ***** ti onda tu "premium" gumu a znam ih dosta iz iskustva mog i drugih koje ne opravdavaju to kako se kotiraju.
 
Tako je. Prigradsko naselje, put se čisti ali moja ulica koja je na uzbrdici ne.
Znači bitno ti je kako se ponaša i na snegu i na suvom i na mokrom. Jer nećeš sigurno voziti samo po svojoj ulici niti će snega biti svih 5 meseci gde god da živiš.
Tako da beži od Save, kad je već razumna razlika u ceni, a dobićeš mnooogo bolju gumu u svim uslovima.
Da budem jasan, kad sam rekao da su sve zimske slične na snegu nisam rekao da su iste, već da je najmanja razlika na snegu. A mnogo veća razlika je na suvom i mokrom, čega ćeš imati verovatno više gde god da živiš.
Ali nebitno, da budem jasan do kraja jer se ljudi ovde hvataju za sitnice koje nisam napomenuo pa ispada skroz suprotno od onoga što sam mislio:
Hankok icept rs3 je bolja guma od save eskimo s3 u SVIM uslovima, trajnija je i vredi razlike u ceni koju si naveo
 
Nazad
Vrh Dno