Šta je novo?

MNP u praksi - vase price i iskustva

@lale87,

ne shvatam kome to pretiš i pozivaš se na ratel i pravilnik, ako recimo (fiktivna situacija) prelazim iz a1 u yettel, podnosim zahtev u yettel i oni to sami rešavaju. Recimo da a1 odbije prenos, gde sam ja tu imao mogućnost da pretim i pozivam se na pravilnik? Ili to radiš nakon što su te jednom odbili ili kako?
Ako se prelaskom na pripejd resetuje korisnički staž, to znači da si ispočetka nov korisnik u istoj mreži i čekaš da se navrše 60 dana. Jednostavno, promenio si pretplatni model i to se može tumačiti tako, jer si raskinuo stari ugovor i zaključio novi (aktivacijom sim kartice prihvataš opšte uslove za pripejd i u tom smislu se postavlja novi obligacioni odnos).
Korisnički staž ne bi trebalo da bude isto što i broj valjda? Valjda postoji neki mehanizam koji bi utvrdio u kojoj mreži, tj. kod kog operatera davaoca je bio broj u poslednjih 60 dana?
 
Korisnički staž ne bi trebalo da bude isto što i broj valjda? Valjda postoji neki mehanizam koji bi utvrdio u kojoj mreži, tj. kod kog operatera davaoca je bio broj u poslednjih 60 dana?
Postoji mehanizam upućivanja prigovora i pritužbe Ratelu na rad operatora, a operator je dužan da izmeni štetne odredbe nakon što primi deset reklamacija po osnovu povrede kolektivnog interesa, kao što je slučaj sa A1 koji u opštim uslovima ima klauzulu što korisnik mora raskinuti ugovor pre početka ili na kraju idućeg obračunskog perioda, gde mu se broj dana do datuma završetka ugovora računa po ceni uz ugovornu obavezu, a ostatak po punoj. Takvu reklamaciju na račun sam uputio iz principa i isti je na kraju otpisan, ali mora još neko tome da doprinese. Zahtev za raskid sam podneo pre početka završnog obračunskog, ali nije bio sproveden pre preseka i vraćen sam na pripejd dana u idućem mesecu kada se ne obavlja presek. Znači, sistemski je i to moguće, samo što to ne sprovode.
 
Poslednja izmena:
@lale87,

ne shvatam kome to pretiš i pozivaš se na ratel i pravilnik, ako recimo (fiktivna situacija) prelazim iz a1 u yettel, podnosim zahtev u yettel i oni to sami rešavaju. Recimo da a1 odbije prenos, gde sam ja tu imao mogućnost da pretim i pozivam se na pravilnik? Ili to radiš nakon što su te jednom odbili ili kako?

Da pojasnim:
Yettel biznis --> Yettel pripejd (broj postoje neregistrovan) --> znajući to namerno ga ne registrujem i podnosim zahtev za prelazak u drugu mrežu --> odbiju jednom jer kao nije tri meseca u mreži --> kulturna rasprava i objašnjavanje --> odbiju drugi put --> fiktivne pretnje ratelom i nastavak kulturne rasprave --> podnesem još jednom i puštaju broj u drugu mrežu.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Da pojasnim:
Yettel biznis --> Yettel pripejd (broj postoje neregistrovan) --> znajući to namerno ga ne registrujem i podnosim zahtev za prelazak u drugu mrežu --> odbiju jednom jer kao nije tri meseca u mreži --> kulturna rasprava i objašnjavanje --> odbiju drugi put --> fiktivne pretnje ratelom i nastavak kulturne rasprave --> podnesem još jednom i puštaju broj u drugu mrežu.
Samo da se zahvalim kolegi na ovom postu jer sam imao sličnu situaciju za 3 broja koja su bila u mts biz net paketu. Nakon izlaska sa biz neta i prebacivanja istih na fizička lica (vlasnike brojeva) potpisani su ugovori za postpejd bez uo. Zatim se u a1 tražio prenos koji je automatski, nakon nekoliko minuta bio odbije. Razlog je bio zato što su brojevi manje od 2 meseca u mreži. Naravno da to nije bilo tačno, jer su brojevi preko 5 godina u mts-u, i kd toga nekih 2 god na biznetu. Uložena je reklamacija na mejl, reklamacija pozivom cc, reklamacija je prosledjena i Ratelu a i podnet je dodatno prigovor na rad operatera. Za 2 broja je rešeno, i brojevi su prebačeni u a1 pripejd. Za 1 broj još uvek nije rešeno (taj broj je pre 5god prenet iz a1 u mts), pa je verovatno komplikovananije za rešavanje, ali nadam se da će se i to rešiti. Sve u svemu, neverovatan osećaj kada mts nakon silnih reklamacija u vezi odbijanja prenosa zove sa ponudom od 50% za bilo koji postpejd paket a ti ne želiš pa operater bude u čudu jer ćeš nešto godinu dana dobijati free.
 
Pa moraju da nabiju kvotu u A1, ja prvi cim poskupi plan na 700 idem na mts. Plate nisu povećale se. To sto je došlo 100 000 Rusa, ne znači da ja imam vecu platu...
 
Agonija od ovih par dana...
16.09 potpisao MTS 2 god
10.11. pitao koliko košta otkup
13.11 podneo zahtev za otkup
Odmah tražio prenos u A1.
Odbijen par puta, poslednji put danas, jer kao nisam dovoljno dugo u mreži.
RATEL kaže 2 meseca je minimalni period korišćenja.
Zovem MTS, kažu tek kada platim penale, koji stižu uz novembarski račun u decembru može prenos...
I tako planiraju da me razvlače još 2,3 nedelje po punoj ceni paketa, kao da ne mogu da me tuže za eventualni dug
Naravno da pošalju uplatnicu za isplatu dugovanja po otkupu ne mogu...
 
Agonija od ovih par dana...
16.09 potpisao MTS 2 god
10.11. pitao koliko košta otkup
13.11 podneo zahtev za otkup
Odmah tražio prenos u A1.
Odbijen par puta, poslednji put danas, jer kao nisam dovoljno dugo u mreži.
RATEL kaže 2 meseca je minimalni period korišćenja.
Zovem MTS, kažu tek kada platim penale, koji stižu uz novembarski račun u decembru može prenos...
I tako planiraju da me razvlače još 2,3 nedelje po punoj ceni paketa, kao da ne mogu da me tuže za eventualni dug
Naravno da pošalju uplatnicu za isplatu dugovanja po otkupu ne mogu...
Sve sto te zanima pitaj RATEL,ne pitaj nista ove provajdere.
 
Imas opciju da platis unapred koliko je ostalo ili u nazad,tako nesto,treba proveriti.Ali ,oni tumace kako oni zele a ne kako je napisano.
 
16 09 si presao u Mts? Treba da prodje 2 meseca i trazis otkup UO zakljucno sa 16.11 . Tacno dva meseca i slobodan si.
Tako je, s tim sto prvo mora da plati penale jer je raskid ugovora koji on zahteva, a na koji se prethodno obavezao da ce placati 12/24 meseca.
Nije isto kao kada istekne ugovor i ostane poslednji racun koji tek dolazi na naplatu iduci mesec, a ti uveliko u A1/Yettel mrezi.
 
Penali su: da plati razliku od onoga koliko je placao do pune cene bez UO. Kad je 2-3 meseca u pitanju od pocetka UO nije strasno. Najveci problem kad si na pola UO , tada penali budu bas veliki.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Da ali je fora sto mora da ih plati pre nego sto predje kod nekog drugog jer se ugovor raskida
 
Fora je da oni lazu i mazu, pa kome prodje.
Čim je otišao mejl na RATEL i inspekciji, odmah sve može, čak nude i popust...
Sutra zakazan prenos broja.
Dakle, nikako se ne pouzdati u info koji daju nego insistirati na zakonu i uključiti nadlezne
Tako je, s tim sto prvo mora da plati penale jer je raskid ugovora koji on zahteva, a na koji se prethodno obavezao da ce placati 12/24 meseca.
Nije isto kao kada istekne ugovor i ostane poslednji racun koji tek dolazi na naplatu iduci mesec, a ti uveliko u A1/Yettel mrezi.
Btw, ovo nije tačno da znaš.
Po zakonu je bitno da nemaš dugovanja.
Taj otkup dospeva sa sledećim računom, tako da se ne može gledati kao dugovanje.
2 kriterijuma su važna, nemaš ugovor i dugovanja.
To što oni tako lažu ljude je jedno, istina je drugo.
 
Poslednja izmena:
Mnp u praksi.
Gore sve piše i puste broj u a1.
Noćas prenos i nije završen
A1 ima problem i nisu u stanju da prime br u mrežu, MTS je svoje uradio
Pa majko mila
 
Ako nekome zapne kao ovo meni.
Posle više sati mučenja, na kraju je ispalo da je gospodja u poslovnici, koju sam 3x pitao jel sve ok zeznula i nije unela serijski broj privremene kartice i niko živi nije video taj zahtev i broj sem MTSa koji je pustio br.
 
Kako mislis serijski broj privremene kartice? Prvi put cujem za to.
Kod prenosa broja imas prenos postpejda kao i prenos registrovanog odnosno neregistrovanog pripejd broja.
Kod postpejda i registrovanog pripejda se ne unosi serijski broj kartice, samo kod neregistrovanog pripejda uz puk kod.
Tako da ti ili nisu lepo objasnili sta se desilo ili si ih pogresno razumeo :D Svaki MNP koji se radi se vidi u oba sistema, to je cinjenica, samo neki zahtevi budu nepotpuni (fali neka cifra serijskog broja kartice, puk kod, osoba koja radi MNP nije legitimni vlasnik broja itd).
 
Kako mislis serijski broj privremene kartice? Prvi put cujem za to.
Kod prenosa broja imas prenos postpejda kao i prenos registrovanog odnosno neregistrovanog pripejd broja.
Kod postpejda i registrovanog pripejda se ne unosi serijski broj kartice, samo kod neregistrovanog pripejda uz puk kod.
Tako da ti ili nisu lepo objasnili sta se desilo ili si ih pogresno razumeo :D Svaki MNP koji se radi se vidi u oba sistema, to je cinjenica, samo neki zahtevi budu nepotpuni (fali neka cifra serijskog broja kartice, puk kod, osoba koja radi MNP nije legitimni vlasnik broja itd).

Upravo to misli… serijski broj MNP kartice sa privremenim brojem koji se posle uspešnog prenosa zameni za tvoj broj koji se prenosi.
Mali update kod njih u sistemu i za SN kartice više nije taj privremeni broj iz njihove numeracije nego tvoj koji prenosiš.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Imao sam jedan prenos iz mts-a u Yettel, nisu imali MNP kartice, ali sistem je mogao da pusti broj pa da se na zamensku karticu naknadno pusti u mrežu. Verovatno je to za A1 nepoznanica, ali ovo je praktično workaround.
 
Kako mislis serijski broj privremene kartice? Prvi put cujem za to.
Kod prenosa broja imas prenos postpejda kao i prenos registrovanog odnosno neregistrovanog pripejd broja.
Kod postpejda i registrovanog pripejda se ne unosi serijski broj kartice, samo kod neregistrovanog pripejda uz puk kod.
Tako da ti ili nisu lepo objasnili sta se desilo ili si ih pogresno razumeo :D Svaki MNP koji se radi se vidi u oba sistema, to je cinjenica, samo neki zahtevi budu nepotpuni (fali neka cifra serijskog broja kartice, puk kod, osoba koja radi MNP nije legitimni vlasnik broja itd).
Pojasnicu.
Kada sam podneo zahtev dobio sam prepaid karticu, koja ima svoj br tel, kao i svoj serijski br, pin, puk i sl. Ta kartica se zove privremena kartica
Kada se obavi prenos br, kartica kod starog operatera bude isključena, uslovno govoreći i kažu ti da ubacis tu karticu koju su ti dali i da resetujes telefon.
Ta privremena kartica nakon toga menja broj telefona koji ide uz nju i postaje ono što je tvoj br.
Gospodja je zeznula i nije unela serijski br te kartice koju su mi dali pri podnošenju zahteva i kada je MTS pustio br, nije imao na šta da ode jer nije unet serijski br kartice na koju ide mobilni broj.
Oni uopšte nisu ni videli zahtev za prenos jer je ostao u vakuumu.
Problem je rešen tako što su uneli taj serijski br kartice u zahtev. Da bi skratili posao, onda su taj prepaid br koji ne nosila privremena kartica registrovali na moje ime i nešto kasnije ga pregazili mojim prenetim brojem.
Jel sada jasnije?
 
Onda A1 ima neki cudan softver, za MTS znam da MNP zahtev ne moze da se zavrsi ako nisu svi podaci uneti kako treba :D
To me je malo zbunilo... Mada kad smo kod njih, e-sim kad sam trazio, morao sam da cekam jedno 5 minuta, dok u MTS-u dobio QR za minut bukvalno :D
 
U utorak podnet zahtev za prelazak sa Yettel pripejda na A1 pripejd. Tražio sam e-sim ali nisu imali jer sam zahtev podneo u nekoj partnerskoj radnji, nego su mi dali standardan sim. Posle par sati zvali iz Yettela da ponude prelazak na postpejd sa 50% popusta na pretplatu. Zahvalio sam se na ponudi. U međuvremenu su me uredno obaveštavali da je prenos odobren, pa zatim kad će biti realizovan prenos itd. U četvrtak (jutros) je prenos već bio završen. Kasnije sam otišao u poslovnicu i zamenio karticu za eSim. Sad još samo da mi aktiviraju VoLTE i biće sve top.
 
U utorak podnet zahtev za prelazak sa Yettel pripejda na A1 pripejd. Tražio sam e-sim ali nisu imali jer sam zahtev podneo u nekoj partnerskoj radnji, nego su mi dali standardan sim. Posle par sati zvali iz Yettela da ponude prelazak na postpejd sa 50% popusta na pretplatu. Zahvalio sam se na ponudi. U međuvremenu su me uredno obaveštavali da je prenos odobren, pa zatim kad će biti realizovan prenos itd. U četvrtak (jutros) je prenos već bio završen. Kasnije sam otišao u poslovnicu i zamenio karticu za eSim. Sad još samo da mi aktiviraju VoLTE i biće sve top.
Isto planiram. Da li si morao imati aktivan kredit na Yettel pripejdu prilikom zahteva,i da li i koliko A1 naplacuje zamenu sim kartice na Esim? Hvala
 
Da li si morao imati aktivan kredit na Yettel pripejdu prilikom zahteva,i da li i koliko A1 naplacuje zamenu sim kartice na Esim?
Kredit mora da bude u roku važenja pa makar 0 dinara, ali ne može sa isteklom dopunom da se radi prenos (iz centralne baze se automatski povlači podatak da je broj u stanju mirovanja i zahtev na licu mesta odbija), a operatori ne naplaćuju zamenu klasične sim kartice za eSim.
 
Kredit mora da bude u roku važenja pa makar 0 dinara, ali ne može sa isteklom dopunom da se radi prenos (iz centralne baze se automatski povlači podatak da je broj u stanju mirovanja i zahtev na licu mesta odbija), a operatori ne naplaćuju zamenu klasične sim kartice za eSim.
Hvala,uplaticu onda kredit. U A1 su mi ipak rekli besplatna zamena sim za Esim vazi samo za postpeid. Za pripejd 500 dinara.
 
Kredit mora da bude u roku važenja pa makar 0 dinara, ali ne može sa isteklom dopunom da se radi prenos (iz centralne baze se automatski povlači podatak da je broj u stanju mirovanja i zahtev na licu mesta odbija), a operatori ne naplaćuju zamenu klasične sim kartice za eSim.
Možda si u pravu, ali kod mene je kredit bio istekao, i to sigurno više od dva meseca. Tom prilikom su mi ukrali nekih 300+ dinara pa nisam ni hteo da dopunjavam. Dakle u trenutku podnošenja zahteva za prenos mi je stanje kredita bilo 0 rsd. Broj je bio registrovan na mene, ako je to bitno.
Hvala,uplaticu onda kredit. U A1 su mi ipak rekli besplatna zamena sim za Esim vazi samo za postpeid. Za pripejd 500 dinara.
Besplatna je zamena i moguća je samo u A1 poslovnici. Nije moguća u objektima iz A1 partnerskog kanala.
 
Prenos broja mi je zakazan 01. novembra iz Globaltel u A1, prenos nije uspeo, pisali si tiket tehnickoj podrsci, proslo 20 dana i nista kazu da se strpim. Pisao sam prigovor ratelu, pa se nadam da ce nesto biti. Je l ima jos neko slican problem?
 
Pozdrav svima,

Imam jedno pitanje i problem, i ukoliko neko zna kako ga resiti, bio bi zahvalan.

Trenutni provajder , Yettel pripejd, broj kupljen pocetkom septembra ove godine, nije registrovan

Hocu da izvrsim prenos u A1 Pripejd.

Pokusao sam dva puta u poslednjih 7 dana, i status je bio oba puta odbijen prenos.

Pozvao sam a1, odgovor je da puk ili serijski broj nije tacan. Prilikom podnosenja zahteva, dao sam originalnu platsiku na kojoj se vidi PUK itd.

Kredita ima, kredit vazi. Meni je jedino cudno sto oba puta iz a1 nisam dobio nista sem nekog zahteva za registraciju pripejd broja.

Da li neko zna sta bi ovde mogao biti problem? Ili radnice jednostavno ne znaju kako da izvrse prenos pravilno?

Hvala unapred
 
Vrh Dno