Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

  • Začetnik teme Deleted member 30833
  • Datum pokretanja
Zar nije bilo price da ce sa ovim pametnim moci da se prati potrosnja u real time na sajtu?
 
Za sada se mogu dobiti samo uvećani računi, a moguće su i dodatne peripetije, tipa neočitavanja brojila po više meseci, bilo iz razloga da se zagubilo u sistemu ili neko upiše 6 umesto 8 ili 0 umesto 9 u broju brojila, pa čitač ne zna šta da očita, a možda upadnešu ~10% kod koji će odmah proraditi daljinsko očitavanje, što te opet ne lišava peripetija svih vrsta.
 
Oni su prozjumerima stavili dvosmerno brojilo koje ima daljinsko očitavanje koje očitavaju ručno 🤦‍♂️
 
Stigao odgovor na reklamaciju. Levo je prethodni, desno tek pristigli. Sa izuzetkom prikrivenih podataka i datuma, uočite razliku ("za oštro oko").
reklamacija.jpgreklamacija2.jpg
Najbolje je ovo "Izvršeno je kontrolno očitavanje na Vašem mernom uređaju" a nije bilo nikog da očita. Tačnije, danas je 13.06. i nije bilo nikakvog očitavanja do ovog trenutka.
Na šalteru sam rekao čoveku da vide za postavljanje tih antena za daljinsko očitavanje jer neću da se natežem svaki put za isto. Kaže da će postaviti za par meseci. Njegov govor tela mi delovao da će biti za tih par meseci, samo koje godine?
Rešeno je, odsad svaki mesec slikam i šaljem EPS-u pa ako hoće da prihvate... Ali više neće prilaziti mernom mestu posle 5-og u mesecu. Ide katanac.
 
Merno mesto mora da bude dostupno inače izmeštaju na javnu površinu.
 
Merno mesto je u zgradi, jedno od ukupno 3. Nalazi se na mojoj strani hodnika i jedini način da mu pristupe je da pozvone jer postoje vrata u hodniku zaključana. Sam ormarić ima katanac ali nije zaključan.
E sad, jedno dobro vreme se ni ta vrata u hodniku nisu zaključavala kako bi čitači neometano mogli doći i obaviti svoje. Suštinski to je greška jer je svako neovlašćen imao pristup. A zašto nisu zaključavana? Zato što ne mogu da se udostoje da dođu očitati kad treba ili ne dođu nikako. A ne možemo dežurati non-stop i čekati ih na vratima sa crvenim tepihom.
S druge strane, odakle njima pravo da fingiraju datum očitavanja. Ako po zakonu treba očitati za 30 dana što onda ne "lupe" broj kWh koji bi potrošili u tom periodu? Ispadne poštenije od ovog gde očita (ako očita) posle 40-50 dana, unese broj kWh potrošenih u tom periodu a posle upiše obračunski period 29-32.
 
Pisao sam na drugoj temi, pa da apdejtujem ovde posto je tema zatvorena. Mozda nekome bude od koristi.

Malo je offtopic, tj nevezano za grejanje/hladjenje, al ajd jedno pitanje.

Crkao mi strujomer. Ne ocitava potrosnju uopste, poslednja 2 racuna su mi 0, tj samo onaj fiksni deo je uracunat. Svi strujomeri u ormaricu zgrade sijaju i pise im nesto na displeju osim mog. :D
Zvao sam EPS i kazu da je primetio ovaj sto ocitava, i da je prijavljeno(jos pre mesec dana satro). Dali mi broj jos neke dve sluzbe(tehnicka, i ovi sto izdaju racune) da proverim jos sa njima.

Moje pitanje je - je l' ja treba sad da se cimam oko ovoga i da ih jurim, ili da me boli uvo? Mogu li oni meni da naplate nekako sve ovo sto nisam/necu placati? Ako se npr desi da zamene strujomer za 3 meseca, mogu li da mi naplate tih par meseci na osnovu prethodne potrosnje, tj da lupe cifru kao neki prosek od ranije?


16 racuna sa potrosnjom 0 kasnije, konacno su zamenili strujomer. Stigao prvi racun sa normalnom potrosnjom. Za sad izgleda da nisu racunali napamet prosek za ovih 14 meseci, dakle izgleda da nece ni pokusavati da naplate to.
 
Ne razumem na šta se žalite. Ako znate da nemaju pristup da očitaju u bilo koje doba dana ili noći, očitajte vi pa napišite na papiru i zalepite na ulazna vrata.
Meni je brojilo na banderi i baš me briga da li su došli u 7 ujutru ili u 5 popodne. I za sada nikakvih problema.
Da je kod mene zaključano, sigurno se ne bi ljutio ako "paušalno očitaju". Pa neće valjda da gledaju u pasulj da vide koliko sam potrošio.
 
Kao da sam zapatio disleksiju što se pisanja tiče a nisam ni svestan...
Čitači imaju pristup, imali su uvek osim kad nikog ne bi bilo u stanu ili u stanu pored našeg. U tom slučaju bi dolazili sutradan.
To je tako bilo nekad u ono sretnije a za mnoge nesretnije vreme, kad se znao neki red a ne sad kad je rasulo a ubeđuju nas da je sve sjajno.

Džabe je meni da lepim to po vratima kad neće niko doći da to pogleda. Prvi put sam se žalio, usmeno samo, kad su nekoliko puta zaredom čitači dolazili oko 10-og u mesecu. Prošli put mi je prekipilo. Upisali su potrošnju 423 kWh za 31 dan a posle žalbe izvršili korekciju na 283 kWh.
Prvo sam sumnjao ali sad je potvrđeno da već 3 meseca a možda i više niko i ne dolazi da očitava brojilo. A na šalteru mi čovek priča da je ostavljena neka cedulja?! na vratima da je izvršeno očitavanje. Nikakvih cedulja nije bilo ni sad ni ranije kad su stvari bile koliko-toliko normalne.

Ne bih se ja razvlačio sa njima da paušalno upišu cifre pa kao ispeglaju sve na narednom računu. Problem je što tako mogu (već i jesu) da me oteraju u drugu (višu) zonu gde su druge cene a da ne spominjem sve takse koje se uvećavaju sa tim uvećanim brojem kWh, odnosno popuste koje eliminišu. Taj februarski račun da sam platio bez korekcije sa martovskim bi me stajao skoro 1.000 dinara više nego korigovani.
 
Evo i mene sa problemima vezanim za EPS.
menjani su nam stari strujomeri sa novim digitalnim 06.04.2024...
Moja prosecna potrosnja je oko 300-400kwh
1. Racun za april mesec je dosao na 120kwh, obracunksi period 07.04.-05.05, utroseno u VT 83kwh, u NT 36kwh, stanje VT 84kwh/NT 37kwh
2. 24.05.2024 sam proverio stanje, posle 20 dana od ocitavanja za NT je stajalo stanje 147kwh (znaci utroseno nekih 110kwh od poslednjeg citanja) (na zalost VT nisam ocitao)
3. za maj stize racun: obracunski period 06.05.-04.06., potroseno 644kwh, VT 502, NT 142, stanje na brojilu VT 586kwh/NT 179kwh
4. 13.06.2024 uslikam stanje na strujomeru VT 704kwh, NT 215kwh

Nerealno mi je da se ovo desava, da jedan mesec utrosim 100kwh da sledeci utrosim 650kwh... a prosek je inace 350kwh
Sta je ovde moglo da se desi?
provericu uskoro da li ima potrosnje kada se spuste sklopke... Sta jos mogu da proverim?
Jel ima neki smart sonoff/IOT uredjaj za merenje potrosnje na 3 faze?

2024-06-14_23-48-12.jpg
 
Poslednja izmena:
Kao da sam zapatio disleksiju što se pisanja tiče a nisam ni svestan...
Čitači imaju pristup, imali su uvek osim kad nikog ne bi bilo u stanu ili u stanu pored našeg. U tom slučaju bi dolazili sutradan.
To je tako bilo nekad u ono sretnije a za mnoge nesretnije vreme, kad se znao neki red a ne sad kad je rasulo a ubeđuju nas da je sve sjajno.

Džabe je meni da lepim to po vratima kad neće niko doći da to pogleda. Prvi put sam se žalio, usmeno samo, kad su nekoliko puta zaredom čitači dolazili oko 10-og u mesecu. Prošli put mi je prekipilo. Upisali su potrošnju 423 kWh za 31 dan a posle žalbe izvršili korekciju na 283 kWh.
Prvo sam sumnjao ali sad je potvrđeno da već 3 meseca a možda i više niko i ne dolazi da očitava brojilo. A na šalteru mi čovek priča da je ostavljena neka cedulja?! na vratima da je izvršeno očitavanje. Nikakvih cedulja nije bilo ni sad ni ranije kad su stvari bile koliko-toliko normalne.

Ne bih se ja razvlačio sa njima da paušalno upišu cifre pa kao ispeglaju sve na narednom računu. Problem je što tako mogu (već i jesu) da me oteraju u drugu (višu) zonu gde su druge cene a da ne spominjem sve takse koje se uvećavaju sa tim uvećanim brojem kWh, odnosno popuste koje eliminišu. Taj februarski račun da sam platio bez korekcije sa martovskim bi me stajao skoro 1.000 dinara više nego korigovani.
A gde ti je brojilo? Na banderi, dvoristu/garazi/shupi?
Trece znas da nema... imas li uopste mobilni od citaca struje?
 
Poslednja izmena:
Ма човек се проширио на рачун ходника у којем се налази струјни ормар и закључао врата.

Имаш број телефона, емајл, лепо шаљи /зови сваког првог у месецу и готово.

@CarnX
Многи се жале на увећану потрошњу са новим бројилима, пробај и ти, не знам да ли се може нешто ако је очитано како бројило показује.
Има теорија, д је старо бројило мерило мање, а ово ново, сада мери како треба 🤔
 
pa nerealno mi je da je greska kod starog bila 50%?
 
Ako je brojilo ispravno isto meri kao i staro analogno. Meni zamenili 2022 za digitalno, ja ocitavam i šaljem stanje i sve je normalno.
 
podneo sam zalbu online ali nesto ne vidim da ce je usvojiti. moracu malo da pratim brojilo i potrosnju... Mislim, nerealno je jedan mesec 120 drugi 650kwh od promene brojila...
 
podneo sam zalbu online ali nesto ne vidim da ce je usvojiti. moracu malo da pratim brojilo i potrosnju... Mislim, nerealno je jedan mesec 120 drugi 650kwh od promene brojila...
i ja sam podnosio žalbe u dva navrata (decembar i januar), svaljivali odgovornost jedni na druge naravno.. potom mi se normalizovali računi a onda sa martovskih 250 kWh dobijem aprilski račun sa potrošenih 530 kWh..
 
meni je prosle ili pretprosle godine isto potrosnja ui proseku 300kw bila i jedan mesec je otisla na 700-800kwh... nerealno... nista drugacije nisam radio taj mesec...
komsiji prekoputa, potrosnja max 200kwh, jedan mesec bio u finskoj 20 dana, a zivi sam, potrosnja mu stigla 500-600kwh
Mislim nerealno je sta se desava...
 
podneo sam zalbu online ali nesto ne vidim da ce je usvojiti. moracu malo da pratim brojilo i potrosnju... Mislim, nerealno je jedan mesec 120 drugi 650kwh od promene brojila...
Koliko vas živi u objektu? Tih 120 mi zvuči nerealno, meni samo jedan bojler potroši 100kWh mesečno.
 
120kWh jeste nerealno. Ali možda ima plinski bojler i živi sam i ne sprema hranu na struju.
 
A gde ti je brojilo? Na banderi, dvoristu/garazi/shupi?
Trece znas da nema... imas li uopste mobilni od citaca struje?
Ма човек се проширио на рачун ходника у којем се налази струјни ормар и закључао врата.
🤦‍♂️😄🙃
Kad sam pisao "stan" logično je da je u pitanju zgrada. Brojilo je (jedno od ukupno 3) na mom spratu, u mom delu hodnika.
I ne, nisam se proširio, čak ni u struku. Tako je izgrađena zgrada, sa vratima koja odvajaju stanove (tačnije hodnik ispred stanova) od stepeništa i liftova.
I da, što se tiče mobilnog od čitača... Ima logike kad si u manjem mestu i kad poznaješ osobu. Može i u gradu nekako (ako je dugogodišnji čitač). Ali teško je kad su nam od korone izmenjali "pitaj Boga" koliko čitača (oba pola i svih starosnih grupa).
 
Meni je brojilo na kapiji pa sve jedno se desi da neocitaju vec lupe nesto, jer ga naravno mrzi da šeta. Pisao sam bio. Tako i gas isto, ostavio u sanduce da mu ja saljem slike, e pa neću plaćen si za to ima da šetaš
 
hahahaha :)
posle ove zalbe ce jos da mi isprave racun od 120kwh :)

ma 350-400kwh je neka realnost... vidi se po prethodnim mesecima
 
Radi poređenja, mi smo isto 2 odrasla i 2 deteta i trošimo oko 550kWh mesečno, bez grejanja ili hlađenja. Pošto imam na dosta mesta utičnice sa praćenjem potrošnje znam kako otprilike ide raspodela.
150 kWh bojler
50 kWh pranje i sušenje veša (sušilica sa toplotnom pumpom)
30 kWh kompjuter
40 kWh TV (70" pa je veća potrošnja).
Ostalo još ne znam precizno. Tu je frižider, mašina za sudove, sva svetla, kuhinjski aparati, spremanje hrane na struju. Osim toga volim s vremena na vreme radim po kući pa i električni alat potroši nešto.
Vidim kako bi porodica u stanu, bez kuvanja na struju i jako efikasnim aparatima mogla da bude na 400kWh... 120kWh, ne mogu da zamislim.
 
pa pazi, sve to i ja imam...
i svi aparati su mi A+++ i bolji, osim frizidera i zamrzivaca za koje stvarno ne znam koja su energetska klasa...
Sva svetla su led, tv 65"... alat slabo koristim, jednom u 2 meseca mozda nesto sitno...
+ kuvamo na plin... Od kuhinjskih aparata pored espresso aparata koji se pali u proseku jednom u 2 dana (termoblok)... Klimu nismo palili...
Tako da jedino da stari strujomer nije bio ispravan ali bas da toliko nije bio ispravan... Ne znam...
 
@CarnX sad će ti pretpostavljam kao i u mom slučaju stići normalan račun.. doduše, meni je opet ispodprosečna potrošnja 😁 deluje mi kao da s vremena na vreme preskoče očitavanje i lupe neku cifru pa ga onda u narednom vraćaju na difolt, odnosno realnu potrošnju.. za maj npr nijedan jedini kw nisam potrošio u plavoj tarifi a prethodni put je bilo oko 150-200 čini mi se..
 
odgovor na prigovor:
Поштовани,
Поводом Вашег обраћања Акционарском друштву „Електропривреда Србије“, Београд (удаљем тексту Снабдевач), за ЕД број XXXXXX електронским путем , обавештавамо Васследеће: Фактурисање рачуна за електричну енергију врши се на основу података које Снабдевачудоставља Оператор дистрибутивног система Електродистрибуција Србије д.о.о. Београд (удаљем тексту Оператор), у складу са важећом законском регулативом.Сходно Вашем захтеву и наведеном, Снабдевач је проследио Оператору захтев законтролно очитавање .Како тренутно не располажемо подацима на основу којих бисмо могли да прихватимо Вашприговор, исти се сматра одбијеним. Уколико се накнадном контролом Оператора утврди да евентуално постоји основ закорекцију података о истом ћемо Вас накнадно обавестити и извршићемо корекцијупредметног рачуна.Обавештавамо Вас да Ваша права можете остварити и вансудским путем. Листу тела завансудско решавање спорова можете погледати на интернет страниhttps://vansudsko.mtt.gov.rs/adrbodies“ Министарства унутрашње и спољне трговине.Уколико имате додатних питања, молимо Вас да нам се обратите на мејл адресу[email protected], путем телефона на број 3160212 или поштом на адресу Кејослобођења 15 .С поштовањем.
 
Ukratko, u stanu ne živi niko i nema potrošnje!

Kod mene sličan odgovor na prigovor:

Сходно Вашем захтеву и наведеном, дана 17.06.2024. године Оператору је прослеђен захтев за проверу очитаних стања и контролу мерног места.
На основу достављене информције после извршене анализе и контроле мерног места установљено је да није дошло до пропуста и да су Ваши рачуни исправно фактурисани. Очитавање се врши телефоном тако да постоји сликани запис стања на дан очитавања.
У складу са напред наведеним, Ваш приговор је одбијен.


Čekam da mi pošalju "slikani" zapis :)
 
Vrh Dno