Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

Piše 3,58 din (lupam) crveni se i pored toga onaj prozorčić "PLATITE".

Deluje mi da to nije oznaka za pretplatu, nego za dug.
Bas cudno, jer sam i ja imao uvek par dinara vise i uredno pisalo - (iznos) i zeleno polje.
 
Ako piše 3,58 onda imaš dug. Ako piše u uminusu onda je preplata. Meni piše na računu da ću imati popust ako platim do 28.05. Ako ne platim do dok datuma imaću dugovanje.
Ne plaćam preko njihove aplikacije, već preko bankine aplikacije ili skeniranjem QR koda ili čekam da mi stigne račun i automatski se plalti (imam okpciju i banci da registrujem EPS da ispostavlja račun direktno banci). Nikada do sada nisam imao dug, već sam stalno u preplati.

Najbolje dowloaduj račun i vidi šta tamo piše. Stavi screenshot ovde da vidimo ako misliš da treba nešto da se protumačimo, da ti pomognemo.
 
Ako piše 3,58 onda imaš dug. Ako piše u uminusu onda je preplata. Meni piše na računu da ću imati popust ako platim do 28.05. Ako ne platim do dok datuma imaću dugovanje.
Ne plaćam preko njihove aplikacije, već preko bankine aplikacije ili skeniranjem QR koda ili čekam da mi stigne račun i automatski se plalti (imam okpciju i banci da registrujem EPS da ispostavlja račun direktno banci). Nikada do sada nisam imao dug, već sam stalno u preplati.

Najbolje dowloaduj račun i vidi šta tamo piše. Stavi screenshot ovde da vidimo ako misliš da treba nešto da se protumačimo, da ti pomognemo.
I ja plaćam preko banke, čak sam mislio da je to neki dug (sitna kamata) koji nastane od momenta dostave računa do proknjiženja uplate jer ne plaćam direktno preko njihove aplikacije, pa dok prođe nalog banku, dok ovi u EPS proknjiže...

Nemam sad šta da postavim sad se sve zeleni jer sam uplatio...
 
Da li je neko koristio opciju podnosenja prigovora preko portala? Pogresno mi je ocitano brojilo, cak mi je racun nizi nego sto bi trebao biti, ocitali su mi 65/35 odnos u korist jeftine struje, iako je realno 75/25 u korist skupe, tako da iako bih ovaj racun platio malo manje, sledeci bih verovatno platio mnogo vise nego sto je realno.
Da odgovorim sebi, resen mi je prigovor koji sam podneo preko portala posle par sati, prihvatili su moje (realno) ocitavanje.
 
Koliko im treba da proknjize uplatu ako se placa preko nijihove aplikacije? Juce sam prvi put tako platio racun,dobio mail potvrdu da je uplaceno. Sad vidim stoji u app da jos imam dug za poslednji racun. Kad sam placao bancinom app uvek je sutradan uplata bivala proknjizena
 
1715867845767.png
u gornjem levom ćošku piše sa kojim da tumom su podaci ažurirani
upravo sam slikao i piše 14.05.
 
Koliko im treba da proknjize uplatu ako se placa preko nijihove aplikacije? Juce sam prvi put tako platio racun,dobio mail potvrdu da je uplaceno. Sad vidim stoji u app da jos imam dug za poslednji racun. Kad sam placao bancinom app uvek je sutradan uplata bivala proknjizena
Do 7 dana.
 
Bezveze,ponovo se vracam na placanje preko banke tj njene aplikacije.
 
Da li je neko koristio opciju podnosenja prigovora preko portala? Pogresno mi je ocitano brojilo, cak mi je racun nizi nego sto bi trebao biti, ocitali su mi 65/35 odnos u korist jeftine struje, iako je realno 75/25 u korist skupe, tako da iako bih ovaj racun platio malo manje, sledeci bih verovatno platio mnogo vise nego sto je realno.
Da odgovorim sebi, resen mi je prigovor koji sam podneo preko portala posle par sati, prihvatili su moje (realno) ocitavanje.
Moraću i ja tako.
Pretprošli mesec sam se dovijao s njima kako ne očitavaju na vreme pa mi jedva korigovaše račune. Evo sad 11.05. dolazio da očitava. Šta da očita? Koliko sam struje potrošio od 04.04 do 03.05? Da opet lupe brojku?
E pa dok ne postave antene za daljinsko očitavanje ima da lično očitavaju za 30 dana. Ormar sa brojilima nije pod ključem ali će biti ubuduće. Ako ne mogu/neće da se pojave do petog u mesecu a neće da prihvate da mi stanari sami im dostavimo podatke (što ću predložiti kad se sastane kućni savet), ne moraju ni da dolaze jer neće biti pušteni.
 
Jasno sve, meni su eto resili problem ocitavanja za par sati i “na rec”. Nisam cak ni dostavljao sliku brojila i slicno, jedino sto svakog prvog u mesecu ocitam brojilo cisto da imam referencu u slucaju da pokusaju nesto, ili se desi neka greska, pa sam iskoristio te brojke koje sam zapisao ranije.

Bilo bi lepo da uvedu online prijavu stanja preko portala, mada cini mi se da na drugom domenu imaju neki work in progress portal koji nije jos gotov.
 
Pogledajte prilog 442628
u gornjem levom ćošku piše sa kojim da tumom su podaci ažurirani
upravo sam slikao i piše 14.05.
Jeste da to piše, ali se to izgleda ne odnosi na uplate. Kada se stavi kursor miša na (kod mene) mali narandžasti trouglić onda izađe obaveštenje od kada su uplate. Na ovo moje dugovanje sam preključe uplatio 5000 dinara preko banke i još nije prošlo. Obično prođe 3-4 dana da se promeni stanje na sajtu, ali se uredno zavede datum kada je uplaćeno.
Screenshot (61).png
 
Bezveze,ponovo se vracam na placanje preko banke tj njene aplikacije.
Pametno, zašto bi se nekim fantomskim firmama (u osnovi menjacnicama sa platnim prometom) davao novac za proviziju.
 
Proknjizena uplata. Dobro,dva dana kasne. Vidim da uredno i proviziju naplate.
 
Ja plaćam na vreme, a kad oni proknjiže uplatu i učine je vidljivom na portalu - to je njihov problem. Kamatu mogu da računaju samo na osnovu datuma uplate, a ne knjiženja.
Pozdrav
P.S. Sad sam pogledao: plaćen bankarskom aplikacijom u sredu (15.05.), danas je vidljiva uplata sa datumom 15.05. Podaci ažurirani 15.05. Mislim da se juče uplata nije videla.
 
Stvarno su nemogući.
RN_april_1.jpgRN_april_2.jpg
Ovo sam slikao 04.05.
brojilo_vt_nt.jpg
Čitač dolazio 11.05. a na računu stoji 06.05. Nije mogao da slaže da je bio osmog nego baš u ponedeljak, na dan posle Vaskrsa i još Đurđevdan.
I sad opet moram ići da gubim živce s njima.
 
Ne razumem. Na šta se žališ? Koliko misliš da treba račun da bude? Kolika je razlika u novcu?
 
Meni stigao račun 7200 din, Napajanje na kompu je 500w, radi non stop, sijalice su po celoj kući led osim u kupatilu bojler je uključen non stop, i frižider što radi. Za šta oni ovako deru ja nemam pojma
 
Meni stigao račun 7200 din, Napajanje na kompu je 500w, radi non stop, sijalice su po celoj kući led osim u kupatilu bojler je uključen non stop, i frižider što radi. Za šta oni ovako deru ja nemam pojma
I mene su odrali za april. Sa martovskih 2.500 na 7.000 rsd. Nadam se da će biti korekcija u sledećem računu, u suprotnom opet žalba i svakodnevno praćenje sata, kojem trenutno nemam pristup.
 
Nema više popusta. To su sad realne cene na žalost.
 
Ima popusta. Za plađanje prethodnog računa u roku, oko 250din
Meni je došao račun na ~ 664rsd ! Potrošnja - nula. Naravno, nema veze sa mozgom.
Iako su dolazili i očitali struju 5-og, očigledno da nije ubeleženo u sistem.
 
Ja izgleda stvarno imam sreće, pošto mi je uvek uredno očitano i naplaćeno...nema skokova ili nula, vrlo uravnotežen pregled potrošnje već par godina unazad, skok bude samo preko leta, zbog klime, a i to zavisno od vrućine.
 
Meni stigao račun 7200 din, Napajanje na kompu je 500w, radi non stop, sijalice su po celoj kući led osim u kupatilu bojler je uključen non stop, i frižider što radi. Za šta oni ovako deru ja nemam pojma

Imamo skoro isti račun. 7200 din bi trebalo da ti je oko 550-600 kWh, što je neka normalna potrošnja.
Napajanje od 500W nema veze, važno je koliko troši, a pretpostavljam 150W na sat sa monitorom. Ako ne gasiš onda računaj da ti je 100 kWh ode na kompjuter. 100-150 kWh ode na bojler. Ostatak vidi sam. Ako ne spremaš hranu na struju i nemaš mašinu za veš i sušenje veša ili pranje sudova, TV, onda stvarno ne znam.

Nama je u aprilu prosečna cena kWh bila 12,42 (sa porezima, akcizama i taksama) . Pošto je sada skoro 40% noćna tarifa, a kako se leto približava, sve više i više trošimo dnevnu, a manje noćnu. Tako da očekujem najveću cenu jun-sep od bar 15 din/kWh i račun od oko 10.000 din. Pošto imamo istu potrošnju, spremi se psihički i ti na takav račun.
 
Stigao mi je racun potpuno isti kao za mart razlikuje se u 20 dinara mozda, a potrosio sam oko 100kw manje, kako je ovo moguce? odnos vise/nize tarife je potpuno isti takodje
 
Ne razumem. Na šta se žališ? Koliko misliš da treba račun da bude? Kolika je razlika u novcu?
Otkud znam koliki bi iznos trebao da bude. Znaju li oni, osim da nalupaju kako im padne na pamet?
Problem je datum očitavanja iznad svega. Sa starim brojilom i starim čitačima smo imali ne više od 3-4 reklamacije za skoro 3 decenije a od decembra sa novim brojilom i novom ekipom sam podnosio reklamaciju već 3 puta.

Februarski račun su zaj**ali jer su stavili period očitavanja 31 dan, 423 kWh i iznos 5.820. Zapravo je očitavanje bilo nakon 45+ dana ako ga je uopšte i bilo. Reklamirao sam i molio da više ne prave takvu "grešku" jer je bilo toga i previše (na neke se i nisam žalio). Dobio sam čak i pismo izvinjenja. Sve ovo sam postovao ranije, ne bih da prikazujem ponovo.
Epilog je da su taj februarski i potonji martovski račun "ispeglali" na iznose ~3.000 i 3.500.

Sad je ista situacija. Čitač očita 11.05. i umesto da upiše 37 dana ili lupi broj utrošenih kWh u 32 dana, on upiše brojeve sa brojila a stavi raniji datum - 06.05. Pošto sam slikao 04.05. i uporedio sa potrošenim kWh sa računa (vidi se sa postovanih slika), ispadne da sam za dva dana potrošio preko 50 kWh.

Nemam dovoljno moždanih kapaciteta da skontam tu genijalnost kad okrenem poleđinu računa. Ali umem da prepoznam kada me neko, posle svega, vuče i dalje za nos.
 
Otkud znam koliki bi iznos trebao da bude. Znaju li oni, osim da nalupaju kako im padne na pamet?
Problem je datum očitavanja iznad svega. Sa starim brojilom i starim čitačima smo imali ne više od 3-4 reklamacije za skoro 3 decenije a od decembra sa novim brojilom i novom ekipom sam podnosio reklamaciju već 3 puta.

Februarski račun su zaj**ali jer su stavili period očitavanja 31 dan, 423 kWh i iznos 5.820. Zapravo je očitavanje bilo nakon 45+ dana ako ga je uopšte i bilo. Reklamirao sam i molio da više ne prave takvu "grešku" jer je bilo toga i previše (na neke se i nisam žalio). Dobio sam čak i pismo izvinjenja. Sve ovo sam postovao ranije, ne bih da prikazujem ponovo.
Epilog je da su taj februarski i potonji martovski račun "ispeglali" na iznose ~3.000 i 3.500.

Sad je ista situacija. Čitač očita 11.05. i umesto da upiše 37 dana ili lupi broj utrošenih kWh u 32 dana, on upiše brojeve sa brojila a stavi raniji datum - 06.05. Pošto sam slikao 04.05. i uporedio sa potrošenim kWh sa računa (vidi se sa postovanih slika), ispadne da sam za dva dana potrošio preko 50 kWh.

Nemam dovoljno moždanih kapaciteta da skontam tu genijalnost kad okrenem poleđinu računa. Ali umem da prepoznam kada me neko, posle svega, vuče i dalje za nos.

Samo hoću da kažem da ne vredi da se nerviraš oko sitnica. Da gubiš živce zbog neke budale koja je dobila posao preko veze. Da ideš da se žališ nema smisla. Neće sad odjednom promeniti ceo sistem i svima drugačije očitavati struju samo zbog tebe. Možeš da očekuješ da se poret tvog brojila pojavi čovek istog datuma svakog meseca tačno u podne, ali teško da će se ta očekivanja ispuniti.
Realno je da očitaju kad stignu, sete se ili kako im duva vetar tog dana... ko će ga znati?

Evo, ubacio sam tvoje brojke u moje formule i izgleda da prosečno trošiš oko 11 kWh dnevno (zaokruženo). Ti si uslikao nakon 28 dana od poslednjeg očitavanja, a oni su ti obračunali 31 dan. Da su stavrno došli i očitali, statistički, očitali bi 341 kWh potrošene struje. A u računu je 353 kWh. Razlika je 12kWh ili ti ispod 150 dinara na računu. Da li ti se isplati za taj novac da se nerviraš i da ideš da se žališ? Mene bi za taj iznos mrzelo i mail da sročim, tim pre što će sledeći račun biti za toliko manji.

Ako ćeš da se dopisuješ sa njima, najbolje da proveriš da li će prihvatiti ako im sam prijaviš stanje na tačan dan. Zvanično je to opcija, ali koliko sam shvatio od kolega sa foruma, obično nije baš tako. Ne košta te ništa bar da ih pitaš.
 
Stigao mi je racun potpuno isti kao za mart razlikuje se u 20 dinara mozda, a potrosio sam oko 100kw manje, kako je ovo moguce? odnos vise/nize tarife je potpuno isti takodje
Nema popusta za racionalnu potrosnju na aprilskom racunu u odnosu na martovski. To je najverovatniji razlog.
 
Danas su u celoj zgradi zamenili brojila i stavili neka "pametna". Da li neko zna prednosti ovih brojila, sta dobijamo time?
 
Kod nas u zgradi zamenili pre ~3 godine (Jagodina). Ništa se nije promenilo, sem što su lepša :). Potrošnja identična, računi identični.
 
Nazad
Vrh Dno