Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pa to je u sklopu rešavanja reklamacije. Oni moraju da zadrže kopiju računa inače ima poreska da ih utepa. Samo im spomeni da ćeš da ih tužiš poreskoj. Sigurno imaju i u kompjuteru. Ako je plaćeno karticom onda ima i banka.
 
Ne postoji više koncept "original fiskalni račun". Možeš da uradiš koliko hoćeš kopija, na kakvo god hoćeš papiru ili u elektronskoj formi, jer ima jedinstven QR kod. A ako je gotovinski račun, on je već vezan za PIB kroz taj QR kod i nema prostora za zloupotrebu sa porezom.

Ako je TV kupljen od kada je počela nova fiskalizacija, a drugar ima čitljiv broj računa na kopiji, mogu da skinu sa poreske uprave. Druga stvar je što oni to možda neće da urade.

Mogu da prave problem sa starim računima, ali za njih se uvek prihvatala kopija, čak su i prodavci često savetovali da se napravi kopija, jer original brzo izbledi.
 
Nova fiskalizacija je krenula u maju pre dve godine, ako neki proizvod ima duži garantni rok, što da ne.
 
Reklamaciju su prihvatili, ovo mi traze za povrat novca
Za povrat novca im je potreban broj fiskalnog računa koji se vidi i na kopiji.
Čim su zaveli uređaj koji je reklamiran u garantnom roku i na to još potvrdili garanciju odnosno uvažili reklamaciju = proverili su da je uređaj zaista pokriven sa nekim dokazom kupovine.
Ovo što vam sada rade je za prijavu inspekciji i svim mogućim udruženjima za zaštitu potrošača.
 
Pa to je u sklopu rešavanja reklamacije. Oni moraju da zadrže kopiju računa inače ima poreska da ih utepa. Samo im spomeni da ćeš da ih tužiš poreskoj. Sigurno imaju i u kompjuteru. Ako je plaćeno karticom onda ima i banka.
Ja sam im to odmah i rekao, kako ste uvazili reklamaciju a sada je drugo pravilo za povrat novca, kojom to logikom ? Uvazili ste reklamaciju, samim tim priznajete da postoji taj fiskalni i da je kod vas kupljen TV. RAdnica je pocela da mi prica kako oni to storniraju pa im treba original sa potpisom vlasnika. Rekoh dobro, ali sada je sve digatalizovano, zaista ne razumem koncept originalnog racuna. Ona je nastavila da gusla, i ja sam rekao ovome da idemo odmah do poreske da se raspitamo, ali smo bili podaleko od centra, a saobracaj je bio uzasan, tako da je nastavio kuci. Malopre mi je javio da je nasao taj fiskalni u nekoj fascikli. Ja sam mu rekao da odemo i da kazemo da nismo nasli i da hocemo povrat, i da ako ne budu hteli odemo kod trzisnog inspektora i u poresku. Nisam vam ispricao i sta je bilo pre trazenja originalnog fiskalnog. Naime kada smo usli da vidimo sta je sa reklamacijom, drugu su rekli da mu je odobrena zamena, a ja citam pre toga e mail i vidim da pise, povrat ili zamena. Kada sam cuo da pokusavaju da mu uvale zamenu, rekoh ajmo mi na kafu da pogledamo sta imaju kao zamenu, vidim da im je ponuda ocajna i kazem mu trazi povrat i kupujemo za iste pare heisense 55 U6KQ. On je reklamirao TCL 50C725. MI se vracamo u radnju i drug kaze hocu povrat, radnik mu ladno kaze, ne moze vama su odobrili zamenu, e tu sam mu ocitao bukvicu, svasta sam mu izvikao. Pokupio se i kao demek otisao da jos jednom proveri i gle cuda video da moze i povrat. *** za koje pare ovi ljudi se ovoliko ponizavaju, kao da daju iz svog dzepa u pm.Znaci odvratna firma, ali odvratna zajedno sa bezobraznim osobljem.
Ne postoji više koncept "original fiskalni račun". Možeš da uradiš koliko hoćeš kopija, na kakvo god hoćeš papiru ili u elektronskoj formi, jer ima jedinstven QR kod. A ako je gotovinski račun, on je već vezan za PIB kroz taj QR kod i nema prostora za zloupotrebu sa porezom.

Ako je TV kupljen od kada je počela nova fiskalizacija, a drugar ima čitljiv broj računa na kopiji, mogu da skinu sa poreske uprave. Druga stvar je što oni to možda neće da urade.

Mogu da prave problem sa starim računima, ali za njih se uvek prihvatala kopija, čak su i prodavci često savetovali da se napravi kopija, jer original brzo izbledi.
I meni je kazem bilo nelogicno, ali ovaj drug se zurio i nije hteo da se danas bakce sa njima, pa je ostavio za ponedeljak.
Za povrat novca im je potreban broj fiskalnog računa koji se vidi i na kopiji.
Čim su zaveli uređaj koji je reklamiran u garantnom roku i na to još potvrdili garanciju odnosno uvažili reklamaciju = proverili su da je uređaj zaista pokriven sa nekim dokazom kupovine.
Ovo što vam sada rade je za prijavu inspekciji i svim mogućim udruženjima za zaštitu potrošača.
Pisao sam gore, prvo su lagali da nema pravo na povrat, pa kada im to nije proslo onda su krenuli sa fiskalnim. Ja cu posavetovati ovog druga da ode u sve moguce inspekcije, poresku , da pisemo e mail efektivi...
Njima ti ovo ladno prolazi kod 90% kupaca smem da potpisem, i danas bi proslo da nisam bio tamo pa nisam dao da ga vozaju.
 
Prvo: ima ljudi koji ne žele da kidaju svoje živce za neku sumu novca i traže najlakše rešenje - daj šta daš samo da završim sa vama što pre.
Drugo: kada odeš da izjaviš reklamaciju - zakonom imaš izbor za sve 4 opcije
  1. popravka
  2. zamena
  3. umanjenje cene
  4. raskid ugovra = povraćaj novca
Ako si već se izjasnio za dve opcije = zamena ili povrat novca; i nemaju da ti zamene - dužni su da ispoštuju raskid ugovora.
Objasnio sam gore kako su prihvatanjem reklamacije u garantnom roku kao i potvrdom u roku od osam dana = se obavezali da ispune tvoje zahteve.
Uvid u dokaz kupovine se čini na samoj reklamaciji da bi se znalo kako reklamacija da se tretira. Tada je trenutak kada se traži dokaz o kupovini na uvid...
 
Reklamaciju su prihvatili, ovo mi traze za povrat novca
Po starom sistemu fiskalizacije, dužni su da čuvaju rolne 10 godina. Kaži im to uz napomenu da ćeš ih prijaviti poreskoj, pošto imaš dokaz crno na belo (fotokopiju) i da ako ne prihvate, da će im svakako poreski inspektor naložiti da nađu tu rolnu pa će se dobro zapitati i oni bahati iz centrale.
 
Prvo: ima ljudi koji ne žele da kidaju svoje živce za neku sumu novca i traže najlakše rešenje - daj šta daš samo da završim sa vama što pre.
Drugo: kada odeš da izjaviš reklamaciju - zakonom imaš izbor za sve 4 opcije
  1. popravka
  2. zamena
  3. umanjenje cene
  4. raskid ugovra = povraćaj novca
Ako si već se izjasnio za dve opcije = zamena ili povrat novca; i nemaju da ti zamene - dužni su da ispoštuju raskid ugovora.
Objasnio sam gore kako su prihvatanjem reklamacije u garantnom roku kao i potvrdom u roku od osam dana = se obavezali da ispune tvoje zahteve.
Uvid u dokaz kupovine se čini na samoj reklamaciji da bi se znalo kako reklamacija da se tretira. Tada je trenutak kada se traži dokaz o kupovini na uvid...
Razumem ja to u potpunosti, TV nisu mogli da poprave i moj drug je od servisa dobio e mail da TV ne moze da se popravi i da ima pravo na dve opcije. Povrat novca ili zamenu za taj isti model ili neki zamenski TV. Moj drug je prema njima skroz korentno nastupio, on je prvo rekao da bi isti model. Oni su mu rekli da nemaju vise taj u ponudi i da moze neki zmenski, tu sam mu ja rekao da odemo na kafu i da vidimo ponudu. Ponuda je bila uzasna, neki heisens-i A serije, kada smo se vratili i kada je rekao da hoce povrat onda je nastao sou, prvo mu je drsko rekao prodavac da ne moze povrat, e tu mi je pukao film...
Po starom sistemu fiskalizacije, dužni su da čuvaju rolne 10 godina. Kaži im to uz napomenu da ćeš ih prijaviti poreskoj, pošto imaš dokaz crno na belo (fotokopiju) i da ako ne prihvate, da će im svakako poreski inspektor naložiti da nađu tu rolnu pa će se dobro zapitati i oni bahati iz centrale.
HAhahha, ma ne verujem da ce moj drug da se zeza sa njima, odnece im on garant taj "originalni" fiskalni i otkaciti ih. Ja bih im dupe pomerio, mene ne mrzi da se natezem sa trim klosarima. Ja bih verovatno nekog advokata pitao da li imamo osnova da ih tuzimo, povedem nekog samnom kao svedoka i kada odbiju da mi vrate pare...

Zaboravih da napomenem. Drugu je tv star godinu ipo, dakle nema govora o staroj fiskalizaciji.
 
Poslednja izmena:
Da su imali isti kao zamenu, to im ne bi pravilo nikakvu štetu. Ovok em su već prodali taj TV a dobiće pare nazad od prizvođača ili uvoznika a onda bi da prodaju i neki drugi. Tako su ustvari prodali 2.
 
A kakvu to štetu imaju???
To što na jednom TV-u neće da zarade ništa?
 
Na jednom ne gube a na drugom zarađuju. U svakom slučaju 2 manje u skladištu umesto jednog.
 
Za refundaciju novca je oduvek bio potreban fiskalni račun.

Prodavac apsolutno nije obavezan da razmotava trake i da traži kopiju računa kupcu. Kupac je dužan da čuva račun.

Vi imate kopiju i izbledeli original, to što je izbledeo nije nikakav problem kada imate kopiju, jednostavno im tako priložite to je original koji traže!

Mada nemaju nikakvog osnova da traže original račun, kopija je validna ako se na njoj vide broj računa i ostali detalji jer se na osnovu toga rasknjizava.
 
" ili bilo koji dokaz o kupovini" kaže zakon. Čovek ima dovoljno kako god.
Čisto da pomenem grejanjem računa upaljačem npr, sa bezbedne udaljenosti podrazumeva se, može da se povrati čitljivost istog
 
Bojim se da nisu u pravu.
U stvari, objasni nam kako su mu uopšte inicijalno uvažili reklamaciju u garantnom roku?
Nisam pomenuo reklamaciju nego refundaciju novca gde je potrebno novac razduziti iz kase to ne može bez računa ili kopije.
" ili bilo koji dokaz o kupovini" kaže zakon. Čovek ima dovoljno kako god.
Čisto da pomenem grejanjem računa upaljačem npr, sa bezbedne udaljenosti podrazumeva se, može da se povrati čitljivost istog
Apsolutno nepotrebno kada ima sve to na kopiji forenzičku neka ostavi nekom drugom
 
Nisam pomenuo reklamaciju nego refundaciju novca gde je potrebno novac razduziti iz kase to ne može bez računa ili kopije.
Dovoljno je da kupac ima DOKAZ o tome da je kupio robu, a to ne mora da bude fiskalni račun.
Prodavac je DUŽAN da čuva fiskalni račun (kupac nije), tako da MORA na zahtev kupca koji ima dokaz o plaćanju, a nema fiskalni račun, pronađe račun i uporedi ga sa dokazom plaćanja.
 
Dovoljno je da kupac ima DOKAZ o tome da je kupio robu, a to ne mora da bude fiskalni račun.
o tome smo vec pricali,
to pravo potrosaca je u suprotnosti sa zakonom o fiskalnim kasama gde je trgovac duzan da proknjizi i prilozi fiskalni racun ili njegovu kopiju.
Tako da je u praksi nemoguce dobiti novac bez racuna ili njegove kopije a da to ne bude grubo krsenje zakona jer se vadi novac iz blagajne bez pokrica.

Prodavac je DUŽAN da čuva fiskalni račun (kupac nije), tako da MORA na zahtev kupca koji ima dokaz o plaćanju, a nema fiskalni račun, pronađe račun i uporedi ga sa dokazom plaćanja.
Prodavac je duzan da cuva kontrolne trake za potrebe finansijske kontrole a ne zbog potrebe kupca za reklamacijom i ne postoji zakon koji nalaze trgovcu da trazi svoju kopiju za potrebu kupca.

Cuvajte racune, to nije tesko, dovoljno je imati kopiju u elektronskom obliku.

I na kraju u vezi ove situacije, covek ima kopiju i originalni racun tako da nema smisla polemisati.
 
Какве су опције нас купаца ако нам 3 пута одбију рекламације? Рекламирао сам патике и опет је одбијена рекламација (2.пут). Остао је још профила да их погледа...
Рекламираћу и 3. пошто сам сигуран да сам 200% у праву јер ако патика ношена 15-20х за шетњу и брзо ходање пукне на пети са спољне стране, није моја кривица сигурно. Притом је патика као нова и на горњишту и на ђону.
Едит: Ево и шта су ми одговорили за ова два пута...
Screenshot_20240603_164055_com.google.android.apps.messaging.jpg
 
Poslednja izmena:
Кад будем ишао да предам 3. пут, сликаћу патике па ћу послати слике и рекламациони лист и ставити у цц ефективну и инспекцију.
 
Cela ta gungula oko Efektive, da se njih neko boji ili da oni nešto zaista reše, mi je smešna, ali ako ih već stavljaš u CC, uplati im članarinu, jer zaista dele dosta informacija koje mogu da budu svima korisne, a to ne može da radi jedan čovek u svoje slobodno vreme.
 
Resavaju neke stvari stvarno i gomila ih se stvarno plasi zbog negativne reklame, ne moze da skodi da ih stavi u CC.

Ono sto je vec neko vreme problem je to da je kolicina ljudi koja ih zasipa svim i svacim presla odavno kriticnu tacku i nema teorije da mogu svima da pomognu.
 
Oni su prezatrpani mejlovima svojih članova i konkretnih slučajeva na kojima rade tako da tesko da ce iko tamo da obrati paznju na mejl gde ih je neko stavio u CC a kamoli jos da proucavaju prepisku i pozadinu cele situacije.
Ja sam prosle godine tek posle 15 dana dobio povratni mejl o prijemu u članstvo, jeste bila sezona godisnjih ali ljudi jednostavno ne stizu.
Ali od svih tih drustava za zastitu potrosaca od kojih je polovina tu samo da dobija pare iz budzeta oni jedino nesto vrede.
 
Zato kažem, ko ih stavlja u CC, bilo bi korektno i da im uplati 1000 dinara za godišnju članarinu.
 
Meni su rešili reklamaciju - pazte sad - Nike patika, od 20k din, kod Buzz-a (!) tako da je red da ih pomognem, a za članarinu nisam ni znao.
 
Tehnomania prvo nije uvazila reklamaciju pa potom jeste. Sta su mu menjali ne znam al kad malo povezem mozda je mis zezao zbog virusa.
 
Samo da potvrdim... :)
Monitor crkao posle 9 meseci, kupljen preko Ananasa, reklamirao i trazio povrat novca iako znam da je to moguce samo u prvih 6 meseci, ali tako mi rekla iz korisnicke sluzbe da napisem...
Naravno, odbili povrat, ali je reklamacija prihvacena i traze saglasnost za poravku.
Da li mogu da trazim da se uredjaj zameni novim ili je jedina opcija popravka?
 
Nazad
Vrh Dno