Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Na koliko držite gume napumpane? Kod mene na gumi stoji od 50 do 80 psi, ja držim na 62 do 68. Jel to okej? Za drum i blag of road?
 
Zavisi od guma. Drumske 23mm su mi bile do 8 bara, ali sam ih drzao na 6.7, max 7bara.
Gravel su mi do 5bara (70psi) pa drzim na oko 4.2-4.5bara.
Debele mtb gume su za jos manji pritisak.

Ok ti je to. Meni je taj opseg udoban za voznju, nije pretvrd, a ne lepi se za asfalt i ne sljapkaju gume dok vozim.
 
zavisi od tezine :)


ja drzim na 65-70psi (road 30mm gume)
 
Može li preporuka za bicikl za rekreativnu vožnju do 500-600 eur?
Da li je ok nešto poput POLAR FORESTER PRO, ili POLAR MIRAGE PRO, ili se isplati ići na nešto poput CPRO AL-PHA 9.7?
 
Sad vidim da nisam odgovorio za ono planiranje, a otkucah ono veče...

Koji je uslov da Edge prikaže da je negde uspon?
2024-04-07-00-23-26.png
Na jednoj od gore pomenutih testiranih ruta sam dobio ovako nešto. Kaže ima jedan uspon (to je valjda ovaj uokvireni sa tačkicom), a ove posle uopšte ne prikazuje kao uspone.

Da li ovo 6.9km znači da uspon kreće na toliko od starta?
 
Sad vidim da nisam odgovorio za ono planiranje, a otkucah ono veče...

Koji je uslov da Edge prikaže da je negde uspon?
Moras da imas isplaniranu rutu, onda on tacno zna da ti prikaze gde je uspuno jer zna da ces tuda da prodjes.
E sad ovo dole ne secam se tacno jer nisam dugo koristio, ali mogu napisati kako sam koristio.

kada si u rezimu pracenja rute (a to je stvarno vrlo retko) mozes da ukljucis prikaz profila terena.

onda moze da se zumira ili odzumira ta deonica jer obicno nas zanima samo taj konkretan uspon koliki je tj koliko ima do kraja kako bi se rasporedio.
Ja obicno gledam po raster kockicama sto zavisi od zuma 100-200m, mada i tvoj garmin je moderniji pa ne znam da li su iste opcije.
 
Ovo je preview isplanirane rute.
Jedna ruta je imala nekoliko uspona i kada stanem na neki uspon, dole dobijem ovaj donji prikaz. Taj donji prikaz mi se automatski pojavi na ekranu kada u toku vožnje naidje na uspon.

Ovo je druga ruta, i na gornjem prikazu pored ovog što je zaokružen, rekao bih da postoji još 2 ili 3 uspona na prikazanoj deonici, ali ovo 1/1 kaže da je na toj ruti samo jedan uspon.

Moguće je da su ova druga dva u proseku ispod 4%, pa ih i ne broji u uspon.
 
Nisi zakačio ništa u poslednjoj poruci (ili ja ne vidim iz nekog razloga)

Idi u Activity Profiles, odaberi Road (ili profil koji koristiš), Climbs, Climb Detection, pa stavi All Climbs.
Tu možeš da uključiš Mode Always - da ti uključi Climb pro kada ne ideš po ruti, nego da sam provali kada kreneš uzbrdo (javi čak i pre brda da imaš neko u blizini - malo smara nekada).

The ClimbPro feature analyzes the course and identifies climbs based on the following criteria:
  • A climb must be a minimum of 500 meters in length.
  • The average gradient must be a minimum of 3%.
  • The climb distance (in meters) multiplied by the average gradient (%) must:
    • Be greater than 1500 if climb detection is set to Show All Climbs.
    • Be greater than 3500 if climb detection is set to Medium-Large Climbs (default setting).
    • Be greater than 8000 if climb detection is set to Only Large Climbs
 
@cisco to je sve uključeno.

Pitanje je bilo zašto je ovo što je zaokružio ljubičasto shvatio kao climb, a ovo što sam zaokružio žuto nije?

2024-04-07-00-23-26.png

Nisam do sada koristio navigaciju, ali imao sam situacije da mi najavi brdo (uključen Climb Pro). S tim što je i tu bio selektivan, kao i ovo gore. Recimo, sad, ko poznaje ove ulice, može da shvati o čemu pričam, prepoznao je uzbrdicu koja povezuje Vinogradsku i Surčinsku ulicu, a recimo Nikole Dobrovića na Novom Beogradu ne prepozna. Verovatno je u pitanju koliko stepeni je nagib. Jeste velika visinska razlika za NBGD, ali je i ulica ima dužinu. Mislim da uspon pored 11.aprila prepozna, sad više nisam siguran.
 
Nemam odgovor osim da možda ne zadovoljava neki od uslova. Ovaj levi žuti je prekinut nizbrdicom, moguće da ga posmatra kao dva kratka uspona. Ili ta nizbrdica obara prosečni nagib na ispod 3%. Ovaj drugi je možda ispod 3%. A možda jednostavno loše radi, ne bi bilo prvi put.

Kod mene je prepoznao N. Dobrovića, uspon od kružnog toka kod Lidla do Surčinske nije, a ni Studentsku ulicu od Studenjaka do Marije Bursać.
Inače, ima Climb Pro raznih bisera, vidiš da npr. poslednjih stotinak metara u N. Dobrovića smatra kao deo uspona, iako je ravno (manje-više).

Dešava se i da voziš, on ti kaže da si došao do kraja, a ispred tebe i dalje zid od stotinak metara... Čak i dok se krećeš, moguće da pokazuje da si na strmom delu, a ti si već prešao na ravniji deo ili obrnuto. Meni obično kasni u odnosu na realno stanje. Ako ti je za utehu, bio je gori ranije, kažu da su nešto opravljali poslednjih par meseci (ali nešto i nisam išao po brdima da testiram).

Edit: na slici je preview rute koja iz Bulevara heroja sa Košara penje N. Dobrovića, spušta se u Vojvođansku, penje se do Surčinske, vraća se do Studenjaka i onda uspon Studentskom.
 

Prilozi

  • IMG_20240413_002719.jpg
    IMG_20240413_002719.jpg
    124.4 KB · Pregleda: 17
Isto je prepoznao samo jednu uzbrdicu.
Ok, to mi je bitno da znam, sama aplikacija zna da bude nepouzdana.

Prvo sam mislio da ja nešto nisam skapirao :)

Pošto vidim da poznaješ komšiluk (ili ako može da pomogne bilo ko ko je vozio ovuda :)),

Da li ovde nakon markera za 13km ima put kojim se može biciklom, prema Dobanovcima?
Screenshot_20240413-072339_Gallery.jpg

Vidim da je petlja, prolazio sam kolima, ali ne sećam se kako izgleda, da li može regularno da se predje na drugu stranu.
 
Danas vozio 88 km, brdska etapa. Kalorije 3900.

Kičma, lumbalni deo me i dalje muči, guzica isto boli iako imam postavu. Takodje bol u gornjem delu ledja. Pretpostavljam nakon prelaska na L veličinu, da mi loša postavka na bicikli.

Takodje, trnu mi i stopala u spd cipelkama.

Trista čuda me muče.

Sutra idem trening oporavka pa ću gurnuti sedište napred, spd pločice napred.
 
Pločice možda bolje nazad, ka peti.
To za kalorije ume da umaši onako baš. Ako si teži i popeo si 2000m elevacije, onda je moguće da si potrošio 3900, inače teško.
 
Pločice možda bolje nazad, ka peti.
To za kalorije ume da umaši onako baš. Ako si teži i popeo si 2000m elevacije, onda je moguće da si potrošio 3900, inače teško.

Išao sam oko 1600 metara ali dosta deonica gde je 5 pa naviše stepena uspon.


Gurnuo sam pločice sada nazad, za nekih 0.7 cm, čak sam išao po tome da bude kao sa instrukcija na YouTube .

Inače sam težak 90 kg, sa biciklom i opremom oko 106 kg. Trek bajs, nije drumaš, loš asfalt, vetar u čelo nekih 8 km sigurno. Moguće da je otišlo toliko kalorija.
 
Poslednja izmena:
Nema aplikacija/uređaj način da shvati sve te faktore, osim ako ih negde ručno ne uneseš... Ukupna masa, vetar, loš put... I da na osnovu toga proceni potrošnju kalorija.
 

Okrenuo sam moj krug u kontru, zbog gustine saobraćaja, da kroz Batajnicu prodjem što ranije, pa mi je taj 13.km bio na 33km. Na tom spoju puteva ima 3-4 metra nasut šljunak, taman da moj gravel, oseti šta je gravel. Ne svidja nam se 😄

Nego, jel postoji neki biciklistički kodeks za pozdravljanje usput? Da ne ispadnem šupak 😬

Bukvalno me samo jedan drumaš u susret nije pozdravio. Naravno svakome otpozdravim.
Naišao sam na dvojicu, identični bajsevi, identična oprema, reko' možda je od sunca, ali stvarno su dvojica. I deluju profi. Jedan mi uredno mahnuo.
A ja blejač, sa Decathlon šlemićem, da me ne prozivaju poznanici što vozim bez kacige.
 
Pa ono, ne moras da mases kao da si se ukrcao na prekookeanski brod. Dovoljno je da klimnes glavom ili dignes dlan. Ali da, ako izadjes na rutu van grada, vecina ljudi koje sretnes ce ti se javiti. To je uglavnom ekipa kao ovde, entuzijasti, ima i profesionalaca
 
Prekookeanski 😄

Možda sam sebi delujem suviše neozbiljno, pa mi je bilo čudno da me i uniformisana ekipa pozdravlja. Oni solo vozači, to mi je nekako i OK.

Od sada, van grada, kada u susret ide drumaš, pozdravljam 👍
 
[
Okrenuo sam moj krug u kontru, zbog gustine saobraćaja, da kroz Batajnicu prodjem što ranije, pa mi je taj 13.km bio na 33km. Na tom spoju puteva ima 3-4 metra nasut šljunak, taman da moj gravel, oseti šta je gravel. Ne svidja nam se 😄

Nego, jel postoji neki biciklistički kodeks za pozdravljanje usput? Da ne ispadnem šupak 😬

Bukvalno me samo jedan drumaš u susret nije pozdravio. Naravno svakome otpozdravim.
Naišao sam na dvojicu, identični bajsevi, identična oprema, reko' možda je od sunca, ali stvarno su dvojica. I deluju profi. Jedan mi uredno mahnuo.
A ja blejač, sa Decathlon šlemićem, da me ne prozivaju poznanici što vozim bez kacige.

Ja uvek mahnem, baš me briga ko kakvu opremu ima, ljudski je pozdraviti.

Ja na primer vozim brz šlema, volim da mi glava bude slobodna. Vozim rute koje znaju na nekim mestima biti opasne ( krivina sa dosta sitnog peska) ali tu usporim i pažljivo prodjem.
to i probaj da spustis malo sediste

Sedište sam malopre podesio, od osovine do vrha sredine sedišta, 76 cm.

Sedište mi je nagnuto napred za ravno 5 stepeni, takodje, pomereno unazad za 1 do 1.5 cm.

Danas će ići proba, totalno sam izmenio sva podešavanja, sem naravno kormana.

Ako me korman zeza, imam podešavajuću lulu viška koju mogu da namontiram pa da se igram.
 
I mene kaciga smara, ali previše ljudi mi je reklo da bez kacige ne izlazim na ulicu.
Počev od člana porodice, zdravstveni radnik zaposlen u operacionom bloku "jel ti znaš šta nam sve tamo dolazi?!", preko drugara koji je počeo da nosi, da bi klinac prihvatio da stavi kacigu, a on je sada ne skida, do ozbiljnih vozača (Ironmeni, bikepakeri sa rutama od 1000+km, drumski takmičari iz mladosti...).

Evo sad gledam kako se to održava. Kada nosim kacigu za skijanje, uvek fantomka ispod. Kada pravim pauzu, imam čistu fantomka u džepu.

Jutros sam prvi put vozio sa kacigom, niti je bilo vruće, niti sam ja forsirao (zona 2, recovery za jučerašnjih 18km trčanja), bila je komplet mokra iznutra.
 
Ja sam pao na glavu prilikom najbenignije moguće vožnje, tj. tokom bicikliranja kroz grad da odem do prodavnice, ne planirane ture. Sreća da je bila mala brzina, pa sam završio samo sa dvonedeljnim otokom na levoj strani lica i štetom od cca. 150e na opremi.

Otad bez kacige nigde.
 
Kaciga na skijanju da, na bicikluzmu za sada ne.

Na skijanju me par puta spasila.

Inače, retko padnem sa bicikle, za sada sam padao samo kada zaboravim da sam ukopčan na spd pedale i samo se izvrnem na neku od strana. 😬

U toku vožnje, nizbrdica jednom na off road, mačka se pojavi na putu, ja naglo ukoči i bacio sam se na stranu, telom udario u zemlju, glava dotakla ništa.

Tamo gde ja vozim, nema kritičnih tačaka toliko, gde ima, usporim.

Kaciga je po meni potrebna samo na off road gde svašta može da podje po zlu.
 
dovoljno je jednom da padnes kako ne treba

meni je glava skuplja od najkvalitetenije (najskuplje) kacige
 
@MilanBre kacigu vidim kao zaštitu od eksternih uticaja, pomenuo si mačku, a pre svega drugi učesnici u saobraćaju. Ja ne vozim brzo, biram kuda (ili kada) idem, ali neki faktori su van moje kontrole.

Kad sam je već stavio, sada moram da je branim :)
 
@MilanBre kacigu vidim kao zaštitu od eksternih uticaja, pomenuo si mačku, a pre svega drugi učesnici u saobraćaju. Ja ne vozim brzo, biram kuda (ili kada) idem, ali neki faktori su van moje kontrole.

Kad sam je već stavio, sada moram da je branim :)


Sreća u mojoj situaciji da idem putevima gde nema mnogo saobraćaja. Dok izadjem iz grada, to je nekih 10 minuta, kako se udaljavam od istog, automobili su sve redji i redji.

Ono što mi upalo u oko, što ne spašava ni kaciga, da automobili u suprotnom smeru, ulaze u tvoju traku u krivini a jednom mi se desilo da auto pretiče drugi automobil u krivini, gde je puna linija ali srećom, ništa se nije desilo.

Krećem se od 0.5 do 1 metar od ivice puta ali čim čujem da ide automobil, odem skroz do ivice, baš zbog tskvih budala u automobilu.

Kada na primer vozim nizbrdo, deonice, uvek mi je put pregledan. Usput me sa strane pozdrave psi lajanjem uz pedale. 😁


E sada, par puta sam vozio i tegionalnim putem, malo je stresnija situacija ali pošto su ti putevi širi, brzo se navikneš.
 
Danas navodno trening odmora. Umesto 20-30 km, ja opalio ponovo po brdima. Iako sam juče peglao 88 km, danas sam opet 50 km.

Jedna zanimljivost, iako rovit, vozio sam 5 i po minuta sporije od najboljeg rezultata na toj ruti od 50 km što je je sjajno kako nisam u formi.

No, da javim rezultate testa.

Da ne bi čitali gore.

Visina od osovine do vrha sedišta 76 cm, vrh sedišta nagnut za 5 stepena. Celo sedište gurnuto pozadi za 1cm. Pločice pedala gurnute ka peti.

Rezultati: Lumbalni deo, zadnjica, trenjenje stopala, ni da me pipne. Kod stopala možda nešto minimalno ali drastično poboljšanje.

Jedina muka, ubi me vratni deo. Malo i trenjenje prstiju ruku ali to rešim lako.

Da li da ubacim podešavajuću lulu i da podignem ugao kormana više ka gore?
 
Nazad
Vrh Dno