Šta je novo?

[Yettel. ex-Telenor] Postpaid paketi i promocije

Aleksa, samo malo kazes delimicno ili u celosti..
Sta sad, oni mi procene telefon i naravno da ce biti na sto manju sumu nivca, i vrate mi novac tipa 17k a ja do sad otplatio 30k i vise..?
Jel sam dobro razumeo?
 
U celosti, koja je propisana ugovorom? Nigde se ne pominje cena telefona, puna njegova cena...

Meni je rata za telefon bila 900 din. Motorola NEO 40 edge..

Moraće definitivno da se poseti poslovnica ovih dana, na ovo poskupljenje ne pristajem. AKo daju idem na pripaid, pa videću...Mogli su lepo da ostave za nove korisnike/nove cene, stare da ne diraju...
 
@-vorens- Da ne bih pisao romane, imaš detaljno objašnjenje procesa (kako je izgledao 2021. godine) počev od ovog komentara (link). U principu, na odluku utiče očuvanost uređaja, ali i dobra volja radnika u poslovnici.
@M J Pronađi ugovor, pa pročitaj. Informiši se dobro pre odlaska u poslovnicu. Finansijski ti ovo može ispasti i povoljno, obzirom da možeš raskinuti ugovornu obavezu i nastaviti da plaćaš paket jeftinije nego do sada.
 
Nisu mi ni dali ugovor, nadjoh ga na aplikaciji...

Ipak se pominje puna cena, videcemo...
 

Prilozi

  • Screenshot_20240130-231916_Microsoft 365 (Office).jpg
    Screenshot_20240130-231916_Microsoft 365 (Office).jpg
    68.7 KB · Pregleda: 79
Zakon je jasan i u njemu se ne pominje nikakva "procena" stanja telefona. Oni su obavezi da vam ispate sve pare što ste dali na rate za telefon, a vi ste u obavezi da vratite telefon.
 
Zakon kaže da potrošač treba da vrati „prodavcu stvar u stanju u kome je bila kad mu je bila predata“. Prosto ne možeš telefon izobličiti do nekih neprimerenih granica i očekivati pun povraćaj novca. Sa druge strane, ovo podrazumeva da je prodavac razuman i da neće koristiti odredbe zakona u pokušaju da izbegne prijem telefona u prihvatljivom stanju.
 
  • Like
Reagovanja: Ira
Ovo vise treba da odgovori neki pravnik koji aktivno radi advokaturu, i da kaze kako se ceni ugovor koji imamo po ovom pitanju o kome se vodi polemika.. Jer niko nije obucen i specijalizovan od tih radnika u poslovnici da procenjuje telefon. Sto znaci da bi svaki radnik od poslovmice do poslovnice procenjivao odokativno i po svojoj slobodnoj proceni koliko kosta moj telefon, da li je 15k ili 20k ili 25 i da mi vrate sto manji iznos jer ide njima na u korist. Niko od nas nije znao unapred da ce oni menjati cenu paketa i tako krsiti odredbe ugovora da bi mi cuvali nase telefone za koje bi nam se uracunalo sto vise i da nam vrate sto veci iznos novca.. Mozda neko smrska telefon i to je njegova greska ali nastavi da placa rate do kraja, ko mu je kriv.. Neko izguli telefon, kupio ga je na 24 rate,nije slutio da treba vratiti telefon..Niko nam nije rekao pri potpisivanju da cuvamo telefon u celofanu jer ce mozda kompanija Yettel narusiti ugovor.
U redu je to da zakonski vracamo telefon ako hocemo da prekinemo ugovor zbog ovoga, ali oni vracaju sve nase rate koje smo platili do sad, tako stoji u onom aktu..
Molim nekog aktivnog pravnika koji se bavi advokaturom ako ga ima ovde da se oglasi i da savet i misljenje oko ovog.
 
Opet kažem zakon je jasan. Čak i da vratite smrskan telefon, vratili ste ga. Nema procene.
Naravno da to nije pravedno prema operaterima i da će oni biti oštećeni ali imaju izlaz, a to je da tom pretplatniku ne menjaju cenu preptlate.
Suština je, pozivite se na ovu odredbu zakona i neće vam biti povećana cena nego će vam.ostaviti staru do kraja UO. Znam za više slučajeva kojima je to uspelo. Jer šta da radi yetel sa polovnim telefonom, makar on bio u savršenom stanju?
 
Jedno pitanje, pošto ću sasvim sigurno iz Yettela izaći posle prvog (što znači da ću dobiti i račun za februar tj. za prva 2-3 dana istog), da li se taj račun pojavljuje 03.03. (kad mu je inače vreme) ili će ga oni odmah fakturisati posle prelaska?

Naravno račun za januar ću platiti čim ga dobijem (u subotu), ali me interesuje februar jer će se na njemu naći i rate za dodatnu opremu.

Ima li neko iskustva sa time?
 
Pozdrav,
Da li Yetel i dalje odobrava 24m 50% za postpaid bez uređaja? Zainteresovan sam i za ostale usluge(net i kabl tv)
Presao bih iz mtsa, moze i neki akviziter ako ovo procita da se javi...
 
pošto je inače veoma teško pročitati 2 stranice unazad...

 
Zasto, kad je lakse ovako ko padobranac uleteti i dobito sve na gotovo...
 
Povlačim sve što sam rekao o Yettel podršci, opet zavlače i navlače i izmišljaju sopstvene scenarije, gde god pitam dobijem drugi odgovor:

Tviter: može raskid ugovora bez penala, nakon čega je moguć prenos broja, upućuju u poslovnicu.
Poslovnica: prvo ubeđuju kako još ne može da se raskida jer "ne znaju kako je to procurelo u javnost", nakon prikazanog obaveštenja sa sajta kažu da mora da se radi prenos UO u suprotnom (ako se radi raskid uz prelaz na prepaid) nije moguć prenos naredna 3 meseca (iako novi zakon jasno kaže 2 meseca). Ne znaju da li se za raskid UO u ovom slučaju plaćaju penali jer "nikad nisu radili to".
Call centar: traže isplatu penala za raskid UO da bi se omogućio prenos, ali na kraju kaže "vidite vi u poslovnici pa kako oni kažu".

Znači šta sad, kako osloboditi broj bez plaćanja penala a da može da se prenese u drugu mrežu bez čekanja, ispada da su Tviter, poslovnica i CC tri različite firme sa svaka svojim pravilima. Ista priča kao pre 3 godine. Jedino oko čega se slažu je da se telefon isplaćuje Mobi Banci i da to ostaje bez obzira na gašenje ugovora, tj. ne moram da isplatim preostale rate odjednom

Na sve to u CC umiljat glas me ubeđuje "pa dobićete pogodnost 2GB dodatno narednih 6 meseci", iako vidi da imam Total Data sa neograničenim internetom.
 
Kao i prošlog puta kad je bilo povećanje, na početku će ljude plašiti i zavlačiti različitim dezinformacijama da bi odbili što više ljudi od raskida. Tek kasnije će u poslovnicama pripremiti posebne formulare i sve potrebno za brzo i lako razrešenje zahteva. Prosto pročitaj detaljno tekst Efektive o tome kako da postupiš i na šta imaš prava. Probaj otići u drugu poslovnicu sada ili sačekaj sredinu februara jer ćeš tada moći ovo da obaviš mnogo lakše.

Ne bi me čudilo da i slanje zahteva za raskid mejlom (na šta imaš puno pravo) ispinuju nekim generičkim odgovorom, umesto da ga pravilno obrade, jer se i to dešavalo pri prošlom povećanju cena (pogledaj ovaj komentar). Prosto, mora se sačekati par dana da odgovore manje uporne ljude.
 
Poslednja izmena:
Ma sačekaću ja par dana, tako sam se i dogovorio sa ovima u poslovnici (dok oni ne dobiju uputstva od gore kako kažu), samo je fascinantno kako svi uskaču jedni drugima u usta. Lepo proračunato, možda bude 1% nas inadžija koji ćemo sa njima da se koljemo dok ne popuste a 99% će bataliti stvar i prihvatiti poskupljenje. Opet oni na dobitku.
Jedina dilema je tu zapravo da li ja mogu nakon gašenja ugovora i prelaska na prepaid da menjam operatera. Zakon kaže da broj mora biti kod davaoca najmanje 2 meseca što ispunjavam, dok u poslovnici ubeđuju da se računa i prelazak na prepaid tj. da opet moram da čekam 2 meseca. A Zakon lepo kaže da:

Када оператор давалац броја и претплатник (корисник), који код оператора даваоца броја користи комуникационе услуге по основу закљученог претплатничког уговора или на други предвиђени начин, уз сагласну изјаву воља изврше промену уговорног односа или дела уговорног односа, оператор давалац броја то не може користити као разлог за одбијање преноса броја из става 1. тачка 6) овог члана.

gde bi zapravo ta "saglasna izjava" bila taj ugovor o raskidu ako ja razumem.
 
Tako je. To piše i u tekstu Efektive koji sam već pomenuo, gde se pozivaju na taj isti član Pravilnika koji ti navodiš:
Postoji i opcija koja predviđa da se broj ne može prenositi u drugu mrežu pre minimalnog korišćenja u postojećoj mreži od bar 2 meseca. Međutim, članom 11. stav 4. Pravilnika, definisano je da operotor ni to ne može koristiti kao razlog za odbijanje zahteva, ako je došlo do promene uguvornog odnosa (što povećanje cene jeste), nakon čega je došlo do raskida ugovora. Dakle, ne postoji način da Jetel zadrži nečiji broj. Ako bi došlo do pokušaja toga, korisnik treba da se obrati RATEL-u na [email protected].
 
Razmisljao sam da sad predjem u Yettel pa me zanima da li se zna koliko ce poskupeti paketi?
 
Može da se raskine ugovor bez penala..ko je uzeo telefon na rate ali da plaća uz račun može da plati celokupan preostali iznos za telefon i da raskine ugovor, a ako je uzeo na rate preko Mobi banke onda nastavlja da plaća rate kao i do sada ali može raskinuti ugovor bez penala.
Ukoliko ne želi da plati telefon već želi da vrati telefon, može ali telefon i njegovo stanje procenjuje radnik u poslovnici. Uređaj treba da bude ispravan i u jednom komadu sa svom pratećom orginalnom opremom (kutija, punjač..)
 
Razmisljao sam da sad predjem u Yettel pa me zanima da li se zna koliko ce poskupeti paketi?

Cene paketa sa 50 % popusta i e-računom, nakon poskupljenja:
Go Data - 950 din
Total 4 - 1150 din
Total 5 - 1250 din
Total 10 - 1300 din
Total 20 - 1550 din
Total 40 - 1700 din
Total Data - 2100 din ( ili 1900 din ako se naknadno pređe na Total Data tokom ugovorne obaveze sa nekih od manjih Total paketa i to pod uslovom da se korisniku posreći pa da mu sistem ponudi tu promenu paketa sa dodatnih 200 din popusta, kao što je do sad bilo )
 
Cenu dogovorenu tj. sve rate što su preostale..
Dakle, ostala su 3 meseca do isteka ugovora što znači još 3 rate za uređaj..
Ako je rata bila za taj uređaj 1.100 RSD, onda se isplaćuje 3 x 1.100 RSD i tada može da se raskine UO. Možeš preći na pripejd, ostati na postpejdu bez UO ili otići, prebaciti broj u drugu mrežu..
 
Zet ima total data i uzeo telefon uz njega. Plaća 3000 paket i 500din za telefon (telefon plaća preko mobi banke). Da li će moći da:

1. raskine ugovor i nastavi da plaća 500din za telefon?
2. Raskine ugovor i isplati preostale rate po 500din do kraja ugovorne obaveze?

Nešto od ova 2 bi mu odgovaralo naravno, da ne vraća telefon ili da ne plaća po punoj ceni telefon.
 
Zet ima total data i uzeo telefon uz njega. Plaća 3000 paket i 500din za telefon (telefon plaća preko mobi banke). Da li će moći da:

1. raskine ugovor i nastavi da plaća 500din za telefon?
2. Raskine ugovor i isplati preostale rate po 500din do kraja ugovorne obaveze?

Nešto od ova 2 bi mu odgovaralo naravno, da ne vraća telefon ili da ne plaća po punoj ceni telefon.

ugovor za Total Data paket u jetelu raskida bez penala s napomenom da broj pređe na pripejd ( pa da uzme opet postpejd sa 50 % ) ili da prenese broj kod drugog operatera

a u mobi banci ostaje još onoliko meseci koliko mu je rata preostalo za uređaj
 
Cene paketa sa 50 % popusta i e-računom, nakon poskupljenja:
Go Data - 950 din
Total 4 - 1150 din
Total 5 - 1250 din
Total 10 - 1300 din
Total 20 - 1550 din
Total 40 - 1700 din
Total Data - 2100 din ( ili 1900 din ako se naknadno pređe na Total Data tokom ugovorne obaveze sa nekih od manjih Total paketa i to pod uslovom da se korisniku posreći pa da mu sistem ponudi tu promenu paketa sa dodatnih 200 din popusta, kao što je do sad bilo )
Ništa strašno sa tim poskupljenjem
 
Ništa strašno sa tim poskupljenjem

This Is Fine Hot Coffee GIF by Pudgy Penguins
 
Pozdrav,
Da li Yetel i dalje odobrava 24m 50% za postpaid bez uređaja? Zainteresovan sam i za ostale usluge(net i kabl tv)
Presao bih iz mtsa, moze i neki akviziter ako ovo procita da se javi...
Pre 7 dana sam podneo zahtev da predjem sa MTSa na Yettel prepaid, 2 dana trajao prelazak, 2 dana nakon prelaska ponudjen postapid sa 50% i uzeo sam Total 40.
 
Prastajte sto idem u off ali da li zahtev za prelazak moze da se preda neki dan pred istek obaveze ili mora tek nakon zvanicnog isteka ugovora?
 
Prastajte sto idem u off ali da li zahtev za prelazak moze da se preda neki dan pred istek obaveze ili mora tek nakon zvanicnog isteka ugovora?
mozes i ranije preneti broj ali onda mora prvo otkup preostalih dana do datuma isteka UO pa se onda broj oslobadja za prenos
 
Vrh Dno