Šta je novo?

Toplotna pumpa

Ne vezano za tvoj slučaj ali TP je odlična stvar kada se uzima na rate tj kredit koji je vezan za lokalnu valutu shodno trenutnoj ekonomskoj situaciji.

Inflacija za ove dve godine je podigla plate ali fiksna rata za TP u npr dinarima je uvek ista.

Tako da ako neko razmišlja o kupovini, neka to bude na rate.
Ja sam tako uradio, uzeo kredit na 18 meseci, dobio povracaj 15% Kreditne linije Evropske banke za obnovu i razvoj (GEFF), to pokriva kamatu i malo vise, tako da je to dobra opcija.
Ja sam tako uradio, uzeo kredit na 18 meseci, dobio povracaj 15% Kreditne linije Evropske banke za obnovu i razvoj (GEFF), to pokriva kamatu i malo vise, tako da je to dobra opcija.
GEFF te ne uslovljava na primer izborom dobavljaca ili iizvodjaca. Jedini uslov je da model pumpe prodje njihove kriterijume.
 
Glavni razlog je sto ne podnosim duvanje toplog zraka. Zato me zanima opcija toplotne pumpe vazduh-voda.
Ne zelite toplo duvanje a zelite ventilokonvektore? Ne razumem... Svesni ste da su ventilokonvektori bucni ? Cesto bucniji od klime tako da po mom misljenju ni slucajno u spavacu sobu!
Moze TP i na male objekte zasto da ne.. neka najmanja od 4-5kw.. samo treba imati u vidu da zbog malih troskova grejanja povrat investicije ce biti znacajno produzen...
 
@frrka jedno pitanjce, zašto računaš ∆T=40° za radijatore? To moze biti računica za čvrsto gorivo. Za gas se uzima ∆T=20° za radijatore, a za TP 4°<=∆T<=8° za podno, pa verujem da (zbog same logike u TP) sličan raspon važi i za radijatore u kombinaciji sa TP. Šta kažu tablice o kapacitetu radijatora sa manjim ∆T?
 
... Svesni ste da su ventilokonvektori bucni ? Cesto bucniji od klime tako da po mom misljenju ni slucajno u spavacu sobu!
Pa i nije baš, oni održavaju temp i bučni su samo ako baš rashladiš sobu pa dok ne temperiraju jače duvaju
 
@frrka jedno pitanjce, zašto računaš ∆T=40° za radijatore? To moze biti računica za čvrsto gorivo. Za gas se uzima ∆T=20° za radijatore, a za TP 4°<=∆T<=8° za podno, pa verujem da (zbog same logike u TP) sličan raspon važi i za radijatore u kombinaciji sa TP. Šta kažu tablice o kapacitetu radijatora sa manjim ∆T?


1705072422747.png

Racunao sam za sebe max koji TP moze da izbaci u jednom trenutku a to je 65c za sobu od 20c.

Radi lakseg racunanja isao sam na DeltaT= 100w po rebru jer imam vox, lipovicu, gusani.. mrzelo me da jurim za svaki posebno.

To sam isao sa racunicom 80w (60w kazu za dobro izolovane kuce) po m2, soba 12m2 = 10 rebara vox 600

Isao sam linijom manjeg otpora tj lako mogu da dodam rebra ako bude bilo potrebe.

Moza sam trebao manji deltaT i manje W/m2

Trenutni DeltaT je na -7 je 45/35/24 = 16

To znaci da bi morao da imam 2x vise rebara nego sada. Previse bas!
 
Tucani-130w, Lipovica-168w, Global h600-185w
@frka Trenutni DeltaT je na -7 je 45/35/24 = 16.
A kako na -7?
 
na -7 mi je namestena 45c vode


Dobra tabela za panelne radijatore, imate odmah delta 30, nisam nasao nize od toga


1705088886002.png
1705088892271.png
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: Ira
Panelni t22 vs alu global

10 alu global rebara je oko 80cm dužina

Na istu dimenziju 600*800 global daje 60w više u odnosu na panel.

Ali ista dimenzija u alu kosta 17000 din, panel 7000din.
 

Je'l relevantan ovaj kalkulator, makar približno?
Jeste.. Za neku okvirnu racunicu sasvim ok. Za detaljne proracune ili platite strucno lice ili koga ne mrzi moze da se igra na ovom sajtu:
Veoma detaljan sajt , mora za svaki zid , plafon , patos da se izracuna U value i na osnovu tog podatka racuna se toplotni gubitak svakog tog zida,plafona,patosa ponaosob.. zatim se sve zbraja da se dobije ukupna cifra toplotnih gubitaka. Luda stvar za onog ko ima volje i vremena :unsure:
@frrka ako te zanima malo detaljnija heat output snaga panelnih radijatora pri razlicitim temperaturama vode termolux je za razliku od mase ostalih proizvodjaca izbacio kompletnu tablicu i formulu kako da se to izracuna i svaka im cast na tome!
Formula je jednostavna , mora da se uzme maximalna snaga radijatora (75/65c) i podeli sa F faktorom iz tablice i dobije se snaga grejanja.
Npr kako sam ja zamislio kod mene u buducnosti posto ce vise od pola kuce biti na podnom grejanju 35-40c a jedna soba sa parketom ce ostati na radijatorskom grejanju dakle sa ulaznom vodom od 40c i izlaznom od 35c F faktor je 4.71. Dakle jedna masna debela ogromna radijatorcina T33 600/T33/2200 ima maximalni heat output od 5200w kada to podelimo sa F faktorom dobijemo toplotnu snagu od 1100w. Dakle pri sobnoj temperaturi od 22c i vodom od 37.5c (ulaz 40/izlaz35) moze se ocekivati da taj radijator greje snagom od priblizno 1100w sto bi trebalo da bude dosta za jednu dobro izolovanu spavacu sobu. Ako ne bude dosta uvek se moze podici temp. polaza ili povecati radijatorska povrsina.
 
Slabo je to. Jednocifreni minus, veći deo dana u plusu
 
Nikada u Beogradu nije bilo -10 da traje u kontinuitetu 2-3 nedelje..

Kombinacija padavina i temperature oko nule..

Izmenjivač je oko 2-3 stepena hladniji od vazduha koliko znam.. Ima da ledi samo tako..
 
Ali će preko dana da se topi tacna, trebalo bi da bude OK. Ukoliko klima/pumpa nije uz severni zid
 
Tucani-130w, Lipovica-168w, Global h600-185w
@frka Trenutni DeltaT je na -7 je 45/35/24 = 16.
A kako na -7?
Ljudi molim Vas nemojte da širite ove dezinformacije. Kakvih crnih 185W. To je misaona imenica. Ti podaci koje čitate u katalozima su teorijski, često pri režimu 90/75.
U praksi i prema računu koji smo izvodili nebrojano puta, H600 na polazu od 50'C ima max 70W po jednom rebru. Dakle ako želite TP računajte šta taj radijator realno može da emituje, ukoliko ste u zabludi i očekujete duplo više, kuća Vam neće biti topla. Kao kontra meru moraćete da podignete polaz na 60 i više (ukoliko to pumpa može, većina ne može) potrošnja će otići u crvenu zonu i onda ništa niste uradili.
Okačiću Vam sutra skraćenu tabelu sa AL i panelne radijatore koliko ima W na određebim režimima (primere iz prakse) da se ne mučite.
 
U praksi i prema računu koji smo izvodili nebrojano puta.
Dobrodošao nazad, neko reče da si odustao od foruma. Kad već spominješ proračune, kako stvari stoje sa grejanjem PTV? Koliko sam uspeo da vidim, SCOP bolje toplotne pumpe @55°C je oko 3, što mu dođe ekvivalent punjenju velikog bojlera isključivo noću. Bojleri sa velikim (duplim) izmenjivačima su skupi, dodatno za ruke majstora, treća cev (za recirkulaciju), pumpa za recirkulaciju. Ima li tu računice? Ili su dva veća klasična bojlera (za dva kupatila) koji se pune noću bolja varijanta?
 
Ljudi molim Vas nemojte da širite ove dezinformacije. Kakvih crnih 185W. To je misaona imenica. Ti podaci koje čitate u katalozima su teorijski, često pri režimu 90/75.
U praksi i prema računu koji smo izvodili nebrojano puta, H600 na polazu od 50'C ima max 70W po jednom rebru. Dakle ako želite TP računajte šta taj radijator realno može da emituje, ukoliko ste u zabludi i očekujete duplo više, kuća Vam neće biti topla. Kao kontra meru moraćete da podignete polaz na 60 i više (ukoliko to pumpa može, većina ne može) potrošnja će otići u crvenu zonu i onda ništa niste uradili.
Okačiću Vam sutra skraćenu tabelu sa AL i panelne radijatore koliko ima W na određebim režimima (primere iz prakse) da se ne mučite.
Pa to su podaci za delta t 60, 90/70/20. Sta je sporno?
 
Pa to su podaci za delta t 60, 90/70/20. Sta je sporno?
Sporno je što većina ljudi na forumu nisu iz struke, oni ne znaju niti treba da znaju šta 90/79/20 znači, oni su pročitali 180W i misle da je tako i kod njih. Treba da obratiti pažnju da li ćemo sa informacijama koje ovde iznosimo nekome pomoći ili odmoći. Dakle samo uvek navedite primer i malo objasnite ljudima da ne stvore pogrešnu sliku u glavi.
 
Slazem se, posebno sto je tema vezana za niskotemperaturno grejanje, sa dosta nizim polazima. Ali u istoj recenici su bili tucani i aluminijumski, namera je bila pokazati koliko su ovi prvi manje snage u odnosu na aluminijumske.
 
Zdravo narode, moze li mi neko reci nesto o Danfoss sistemima za toplotne pumpe? Komsija je skoro ugradio kod sebe, greje 3 stana sa tom instalacijom. Stanovi su izolovani, mislim da je stiropor 8 ili 10 u pitanju, oko 200 kvadrata. Sa podesenom temperaturom na 24 stepena mu je stigao decembarski racun na 22 hiljade.

Sa sve ugradnjom ga je kostalo dosta povoljnije nego sto vidim na ovoj temi, ali mu taj instalater daje garanciju samo godinu dana.

Nisam cuo za ovu marku, ali sam slikao pa ako neko mozda zna nesto vise..
 

Prilozi

  • danfoss1.jpg
    danfoss1.jpg
    103.1 KB · Pregleda: 75
  • danfoss2.jpg
    danfoss2.jpg
    43.5 KB · Pregleda: 74
  • danfoss3.jpg
    danfoss3.jpg
    134.6 KB · Pregleda: 75
Zdravo narode, moze li mi neko reci nesto o Danfoss sistemima za toplotne pumpe? Komsija je skoro ugradio kod sebe, greje 3 stana sa tom instalacijom. Stanovi su izolovani, mislim da je stiropor 8 ili 10 u pitanju, oko 200 kvadrata. Sa podesenom temperaturom na 24 stepena mu je stigao decembarski racun na 22 hiljade.

Sa sve ugradnjom ga je kostalo dosta povoljnije nego sto vidim na ovoj temi, ali mu taj instalater daje garanciju samo godinu dana.

Nisam cuo za ovu marku, ali sam slikao pa ako neko mozda zna nesto vise..
Jeste da sadrzi Danfoss komponente....Voda-voda sistem,jednostavna...Moze dobro da posluzi.Petrovoc Petar ga je sklopio u garazi,u detalje da ne ulazimo.
 
Poslednja izmena:
Jeste da sadrzi Danfoss komponente....Voda-voda sistem,jednostavna...Moze dobro da posluzi.Petrovoc Petar ga je sklopio u garazi,u detalje da ne ulazimo.
Sve u svemu lako moze da se desi da ce duze da potraje nego ovi novi sa kompjuterom,i jeftinija je popravka.
 
Dobrodošao nazad, neko reče da si odustao od foruma. Kad već spominješ proračune, kako stvari stoje sa grejanjem PTV? Koliko sam uspeo da vidim, SCOP bolje toplotne pumpe @55°C je oko 3, što mu dođe ekvivalent punjenju velikog bojlera isključivo noću. Bojleri sa velikim (duplim) izmenjivačima su skupi, dodatno za ruke majstora, treća cev (za recirkulaciju), pumpa za recirkulaciju. Ima li tu računice? Ili su dva veća klasična bojlera (za dva kupatila) koji se pune noću bolja varijanta?
Grejanje sanitarne vode sa toplotnom pumpom zahteva ozbiljan bojler. Mora tkz. "HP bojler" da se ugradi, ako uzimate običan "solarni" bojler to neće raditi, bacićete novac samo.
Primer sa terena, bojler od 300l (naravno solarni) kuća 3 etaže, od bojlera do kupatima ima oko 25m u jednom pravcu, cevi naravno neizolovane jer smo mi inzenjeri "prevaranti" koji samo hoće da uzmu novac klijentu. Uključena recirkulacija, u cevima ima oko 25l vode, to recirkulaciina pumpa provrti 3-4 puta u svakom satu i podhladi bojler. Automatika TP prebaci na režim grejanja bojlera, greje ga skoro 2h jer su male cevne zmije, za to vreme kuća hladna. Sreća moja pa sam naučio iz iskustva da sve ove zamerke stavim na papir (u mail) i pre istalacije pošaljem klijentu i sada ne može da kaže da sam ih upozorio šta će se desiti. Privremeno smo rešili smo tako što smo isključili recirkulaciju i podesili da TP bojler greje samo 2 puta na dan, dok klijent ne izoluje cevi.
Poenta priče je dobro dimenzionisati potrebnu zapreminu bojlera, zati odabrati isključivo bojler namenjen za rad sa TP i obratiti pažnju da cevi sanitarne tople vode budu izolovane. Podesiti tem u bojleru na max 50'C i SCOP može biti veći od 3.
Može da se radi i pomoću štapa i kanapa, ali onda preuzimate odgovornost na sebe ako to ne bude radilo kako treba.
 
Obećao sam podatke o radijatorima. Da ne bih kačio ovde tonu podataka, uzeo sam po 3 najčešća brenda i izvukao prosek za razne režime:

Panelni radijator TIP 21 (DT 10)
Polaz 40'C emituje oko 900W po m2
Polaz 45'C emituje oko 1050W po m2
Polaz 50,C emituje oko 1200W po m2

Panelnu radijator TIP 22
Polaz 40'C emituje oko 1100W po m2
Polaz 45'C emituje oko 1300W po m2
Polaz 50'C emituje oko 1500W po m2

AL radijator H600 (DT 10)
Polaz 40'C emituje 55W po rebru
Polaz 45'C emituje 72W po rebru
Polaz 50'C emituje 87W po rebru
Polaz 55'C emituje 105W po rebru

AL radijator H700
Polaz 40'C emituje 63W po rebru
Polaz 45'C emituje 78W po rebru
Polaz 50'C emituje 98W po rebru
Polaz 55'C emituje 118W po rebru
 
Grejanje sanitarne vode sa toplotnom pumpom zahteva ozbiljan bojler. Mora tkz. "HP bojler" da se ugradi, ako uzimate običan "solarni" bojler to neće raditi, bacićete novac samo.
Primer sa terena, bojler od 300l (naravno solarni) kuća 3 etaže, od bojlera do kupatima ima oko 25m u jednom pravcu, cevi naravno neizolovane jer smo mi inzenjeri "prevaranti" koji samo hoće da uzmu novac klijentu. Uključena recirkulacija, u cevima ima oko 25l vode, to recirkulaciina pumpa provrti 3-4 puta u svakom satu i podhladi bojler. Automatika TP prebaci na režim grejanja bojlera, greje ga skoro 2h jer su male cevne zmije, za to vreme kuća hladna. Sreća moja pa sam naučio iz iskustva da sve ove zamerke stavim na papir (u mail) i pre istalacije pošaljem klijentu i sada ne može da kaže da sam ih upozorio šta će se desiti. Privremeno smo rešili smo tako što smo isključili recirkulaciju i podesili da TP bojler greje samo 2 puta na dan, dok klijent ne izoluje cevi.
Poenta priče je dobro dimenzionisati potrebnu zapreminu bojlera, zati odabrati isključivo bojler namenjen za rad sa TP i obratiti pažnju da cevi sanitarne tople vode budu izolovane. Podesiti tem u bojleru na max 50'C i SCOP može biti veći od 3.
Može da se radi i pomoću štapa i kanapa, ali onda preuzimate odgovornost na sebe ako to ne bude radilo kako treba.
Pumpa 9-11kW, bojler 300L sa dve "zmije" površine 1.3+0.6kvm. Proizvođač tvrdi da je bojler za TP. Da li treba veći izmenjivač? Ne želim "štap i kanap" već po PS-u. Da li je 300L @45°C malo za 4-članu porodicu, sa dva kupatila, kuhinjom i (najbitniji detalj) dva tinejdžera? Trenutno nas opslužuje jedan klasičan bojler od 150L i nekad mora da se dopunjuje preko dana (tj uveče).
 
Grejanje sanitarne vode sa toplotnom pumpom zahteva ozbiljan bojler. Mora tkz. "HP bojler" da se ugradi, ako uzimate običan "solarni" bojler to neće raditi, bacićete novac samo.
Primer sa terena, bojler od 300l (naravno solarni) kuća 3 etaže, od bojlera do kupatima ima oko 25m u jednom pravcu, cevi naravno neizolovane jer smo mi inzenjeri "prevaranti" koji samo hoće da uzmu novac klijentu. Uključena recirkulacija, u cevima ima oko 25l vode, to recirkulaciina pumpa provrti 3-4 puta u svakom satu i podhladi bojler. Automatika TP prebaci na režim grejanja bojlera, greje ga skoro 2h jer su male cevne zmije, za to vreme kuća hladna. Sreća moja pa sam naučio iz iskustva da sve ove zamerke stavim na papir (u mail) i pre istalacije pošaljem klijentu i sada ne može da kaže da sam ih upozorio šta će se desiti. Privremeno smo rešili smo tako što smo isključili recirkulaciju i podesili da TP bojler greje samo 2 puta na dan, dok klijent ne izoluje cevi.
Poenta priče je dobro dimenzionisati potrebnu zapreminu bojlera, zati odabrati isključivo bojler namenjen za rad sa TP i obratiti pažnju da cevi sanitarne tople vode budu izolovane. Podesiti tem u bojleru na max 50'C i SCOP može biti veći od 3.
Može da se radi i pomoću štapa i kanapa, ali onda preuzimate odgovornost na sebe ako to ne bude radilo kako treba.
Kao prvo, Hvala što deliš svoje znanje ovde na forumu. Nema potrebe za ono "prevaranti". Malo je Vas (uz svo moje Veliko poštovanje prema tebi) koji priznaju svoju grešku. Ovim postom si priznao svoju grešku u projektu, jer si pristao da dalje sarađuješ u izvođenju radova i ako je vlasnik bio težak i nije prihvatio Tvoj savet. Dobro je u svemu tome što si pre svega naveo da to neće raditi. Ja bih odustao istog trena. Pare su to. Da li ti kao inženjer stvarno misliš da je izolacija cevi za sanitarnu vodu, cititam(u dužini od 25m u jednom pravcu. Kod sanitarne nema drugog pravca osim jednog, je problem u gubitku?), u zatvorenom ,grejnom prostoru stvarno utiče na rad sistema toliko da na radi uopšte? Nije ovo kritika. Svi smo ovde da bi našli rešenje za probleme koji nam je neko napravio. Platili(mnogo) a opet problemi. Ništa lično, ali ovaj post deluje kao ...
 
Poslednja izmena:
Pumpa 9-11kW, bojler 300L sa dve "zmije" površine 1.3+0.6kvm. Proizvođač tvrdi da je bojler za TP. Da li treba veći izmenjivač? Ne želim "štap i kanap" već po PS-u. Da li je 300L @45°C malo za 4-članu porodicu, sa dva kupatila, kuhinjom i (najbitniji detalj) dva tinejdžera? Trenutno nas opslužuje jedan klasičan bojler od 150L i nekad mora da se dopunjuje preko dana (tj ...
50l po članu domaćinstva je preporuka za komforno korišćenje. 300l je ok za Vaš slučaj. Ako ste bojler već kupili onda povežite obe cevne zmije i podesite temperaturu na 50'C. Treba razumeti da je senzor u bojleru obično u gornjoj zoni, ako on tu izmeri 50, onda je u donjoj zoni 40 i zato nije sva zapremina bojlera efektivna
Ako podesite 45'C, u tom slučaju u donjoj zoni će biti 35-38 i imaćete isećaj da je bojler mali za Vaše potrebe.
Kao prvo, Hvala što deliš svoje znanje ovde na forumu. Nema potrebe za ono "prevaranti". Malo je Vas (uz svo moje Veliko poštovanje prema tebi) koji priznaju svoju grešku. Ovim postom si priznao svoju grešku u projektu, jer si pristao da dalje sarađuješ u izvođenju radova i ako je vlasnik bio težak i nije prihvatio Tvoj savet. Dobro je u svemu tome što si pre svega naveo da to neće raditi. Ja bih odustao istog trena. Pare su to. Da li ti kao inženjer stvarno misliš da je izolacija cevi za sanitarnu vodu, cititam(u dužini od 25m u jednom pravcu. Kod sanitarne nema drugog pravca osim jednog, problem u gubitku?), u zatvorenom ,grejnom prostoru stvarno utiče na rad sistema toliko da na radi uopšte? Nije ovo kritika. Svi smo ovde da bi našli rešenje za probleme koji nam je neko napravio. Platili(mnogo) a opet problemi. Ništa lično, ali ovaj post deluje kao ...
Ne svatam ništa lično. Ne živimo u idealnim svetu i na kraju dana nekada moramo da se prilagodimo klijentu.
Ja uvek savetujem da se izoluju cevi jer ako imate obučno plastične cevi za sanitarnu vodu koje prolaze kroz veći deo kuće i u njima je voda od 50'C a kuća je zagrejana na 23'C, jasno je da ćete podhladiti sanitarnu vodu u cevima. Pošto automatike TP recirkulacionu pumpu uključuju 3-4 puta po 3 minuta u svakom satu i onda imate slučaj da okrenete i po 100l vode kroz cevi i bojler i u dobroj meri podhladite sanitarni bojler. Može se čak desiti da u tih istih sat vremena niko nije koristio toplu vodu a Vama se bojler ohladio i morate ponovo da ga zagrevate. Sve se to odrazi na račun za struju. Kod manjih objekata i manje potrošnje to se u ne vidi, ali na većem objektu se to nakupi i postane ozbiljna cifra.
 
Poslednja izmena:
Kao prvo, Hvala što deliš svoje znanje ovde na forumu. Nema potrebe za ono "prevaranti". Malo je Vas (uz svo moje Veliko poštovanje prema tebi) koji priznaju svoju grešku. Ovim postom si priznao svoju grešku u projektu, jer si pristao da dalje sarađuješ u izvođenju radova i ako je vlasnik bio težak i nije prihvatio Tvoj savet. Dobro je u svemu tome što si pre svega naveo da to neće raditi. Ja bih odustao istog trena. Pare su to. Da li ti kao inženjer stvarno misliš da je izolacija cevi za sanitarnu vodu, cititam(u dužini od 25m u jednom pravcu. Kod sanitarne nema drugog pravca osim jednog, je problem u gubitku?), u zatvorenom ,grejnom prostoru stvarno utiče na rad sistema toliko da na radi uopšte? Nije ovo kritika. Svi smo ovde da bi našli rešenje za probleme koji nam je neko napravio. Platili(mnogo) a opet problemi. Ništa lično, ali ovaj post deluje kao ...
Kada imate recirkulaciju sanitarna vodu odlazi od bojlera do točećeg mesta i vraća se nazad, zato računam oba pravca.
 
Nazad
Vrh Dno