Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Licno iskustvo :)
 
Sve i da kazni prodavicu sa nekom cifrom, potrošaču ništa ne pomaže u vezi sa njegovim postupkom, osim ako se nije obratio nekom udruženju za azaštitu potrošača koje je pristalo da mu pomogne. (da zaista uradi nešto)
Naime, "Ukoliko prodavac odbije reklamaciju, dužan je da potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem..." a kako toga ovde nema to je sigurica 50k kazne za radnju.
@athlon87 kako je roba i dalje kod njih, i kako su te već odbili, podnesi reklamaciju ponovo.
Ovo ne moraš da uradiš lično, već im pošalji email u kome ćeš (kratko ali jasno) da spomeneš šta se sve dešavalo do sada i da se ne slažeš sa odlukom i da ovim putem želiš ponovo da izjaviš reklamaciju.
Onda ih u tih novih 8 dana lovi da te nisu obavestili o zavođenju nove reklamacije, pa još i ako je stvarno ne zavedu i ne odgvore ti (ponovo u narednih 8 dana) - stupi u kontakt kao što si i do sada (verovatno telefonom) i reci im da ćeš sve to što do tada budu radili da priložiš inspekciji i svim mogućim društvima za zaštitu potrošača.
 
Ljudi treba mi pomoc, poslao sam punjac za baterije sa baterijama na reklamaciju nije mi uvazena, ne znam sta su mi dalje opcije punjac ne radi sigurno, ali oni su me obavestili putem mejla da su odbili prosli petak, evo 9 dana proslo i niko ne zove iz radnje da mi javi da mogu da preuzmem uredjaj, razmisljam sta je moglo da mu se desi, u pitanju je gigatron, koliko vidim reklamaciju je vrsila reklamacija.rs?
 
Ljudi treba mi pomoc, poslao sam punjac za baterije sa baterijama na reklamaciju nije mi uvazena, ne znam sta su mi dalje opcije punjac ne radi sigurno, ali oni su me obavestili putem mejla da su odbili prosli petak, evo 9 dana proslo i niko ne zove iz radnje da mi javi da mogu da preuzmem uredjaj, razmisljam sta je moglo da mu se desi, u pitanju je gigatron, koliko vidim reklamaciju je vrsila reklamacija.rs?
Jel ti stigao sms od njih? Ako jeste, prikaci ga ovde. Za gigatron reklamacije radi taj kretenski "nepo sistem" u Zemunu, uzasni su.
 
Ovo mi je stiglo 10 novembra, zvao sam i gigatron i ovaj sajt iz mejla kazu zvace iz radnje nisu sve radnje dobro povezane sa magacinom pa kasne, jedno je sigurno a to je da moj punjac ne radi, ali razmisljam se da li ce mi ga ikad vratitiIMG_6175.jpeg
 
Zakon to ne dozvoljava. Inace pravno ovo otpada i tuzba je na mestu da korisnik dobije. Ne moze da bude nije prihvacena, ali mi cemo je jos testirati, pa bude prihvacena.
Ti si dugo na forumu i nemoj savetovati ljude da je to normalno kad nije i svi treba da se ponasaju isto. Znaci ako vam dodje ovakva poruka. Uzmete tastaturu kod advokata i tuzba. Kad budu svi to radili, da vidite kako ce odnosno nece vise slati ovakve poruke i imacete/imacemo prave odgovore u roku. Kazna za to je 250.000 rsd za firmu. Sledeci put se nece zezati sa tastaturom niti bilo cim za 5000 rsd da bi dobili kaznu od 250.000.

Svi kao jao nema veze razresice se... Hocemo li ikada uzeti nesto da uradimo kako u buducnosti ne bi imali problema? Svi odmahuju glavom i tako prolazi onda sa ovakvim porukama u ovom slucaju.
Ček to znači kad oni tako "fantomski" odbiju reklamaciju i napišu samo da nije pokazala neispravnost bez ovog "ostavljamo na dodatnim testiranjima" mogu da je ajd da kažemo reše i onda automatski otvore novu i pošalju kupcu novi list o prijemu reklamacije kako bi produžili rok za rešavanje? To onda znači da mogu zauvek da razvlače proces reklamacije...
 
To i rade da bi 8 dana za rešavanje produžili na 30.
 
Ček to znači kad oni tako "fantomski" odbiju reklamaciju i napišu samo da nije pokazala neispravnost bez ovog "ostavljamo na dodatnim testiranjima" mogu da je ajd da kažemo reše i onda automatski otvore novu i pošalju kupcu novi list o prijemu reklamacije kako bi produžili rok za rešavanje? To onda znači da mogu zauvek da razvlače proces reklamacije...
Efektiva je davno pisala o ovome: https://efektiva.rs/aktuelnosti-efe...ti/kontrolni-servisi-prodavaca-tehnicke-robe/
 
Sve jasno, znam za ovaj tekst. Nego me buni to kada oni npr u roku od 8 dana odbiju reklamaciju i jave da nije prihvaćena, bez ovog "zbog dobrog korisničkog iskustva", a servis nije pregledao uređaj, nego to oni urade da bi se po zakonu ogradili. Onda to znači da kupac mora ponovo da pokrene novi postupak reklamacije i ajmo jovo nanovo, čekaj da se uređaj vrati u radnju, da bi se ispoštovala procedura reklamacije. Sad jel moraju oni da ti daju zvaničan odgovor iz servisa ili i tu postoji prostor za muljanje? Pošto su meni u Games-u rekli da ja reklamaciju izjavljujem njima i samo njima jer sam njima ostavio novac, a šta se dešava između njih kao firme i njihovog servisa je interna stvar i ne može mi dati dokument iz servisa.
Sad jel imam ja pravo da tražim dokument iz servisa? I da li je on po zakonu obavezan da mi taj papir da ili je dovoljan samo njihov papir koji mi oni izdaju (Games, kao razrešenje reklamacije). Meni su reklamaciju prihvatili, nego što više znaš, više vrediš :)
 
Udjoh na taj clanak i malo gledah sajt Efektive i naidjoh na ovo, zanimljivo:
 
Pisao sam malo povise da sam ostavio punjac sa baterije sa baterijama na reklamaciji, inace uzet u Gigatronu, posle par dana mi stigne SMS poruka i mejl da mi je reklamacija odbijena(10.11.), da bi danas stigao mejl da mi je prihvacenja ovaj put ne od automata vec od tehnicara u servisu. Ne razumem sta se desava, je l to normalna pojava?
 
Pisao sam malo povise da sam ostavio punjac sa baterije sa baterijama na reklamaciji, inace uzet u Gigatronu, posle par dana mi stigne SMS poruka i mejl da mi je reklamacija odbijena(10.11.), da bi danas stigao mejl da mi je prihvacenja ovaj put ne od automata vec od tehnicara u servisu. Ne razumem sta se desava, je l to normalna pojava?
Za nase prodavce normalna pojava, da u roku od 8 dana odbiju reklamaciju, jer moraju da odgovore u tom roku po zakonu, a onda ga u "duhu dobre poslovne prakse" posalju u servis gde se reklamacija cesto pozitivno resi, kao sto je i tvoj slucaj.
 
Za nase prodavce normalna pojava, da u roku od 8 dana odbiju reklamaciju, jer moraju da odgovore u tom roku po zakonu, a onda ga u "duhu dobre poslovne prakse" posalju u servis gde se reklamacija cesto pozitivno resi, kao sto je i tvoj slucaj.
Hvala puno na odgovoru, citao sam iznad, ali nisam bas shvatio.😃
 
Dobio sam resenje o reklamaciji 22.11., da li neko zna do kad je rok da mi vrate uredjaj?
 
Fashion & Friends - Кошуља плаћена око 7000 динара после првог прања у веш машини, дан после куповине, добија ситне рупице са обе стране паралелно. Само на њој, иако се прала са још неколико нових и старих ствари. Рекламација уложена трећег дана од куповине и одбијена СМС-ом после осам дана онако по закону. Ја бих хтео да ми они објасне шта сам то урадио да се ово први пут деси баш само на њој. Занимљиво да нигде на етикетама нема никаква налепница да је квалитет неко контролисао, само стоји ко је увозник. Верујем да та кошуља није ни напустила објекат у ком сам је предао на рекламацију и да су само чекали осам дана да пошаљу поруку да је одбијена. Има неко неки предлог и има ли смисла настављати даље?
 
To rade standardno da bi dobili na vremenu. Zakonski rok je 8 dana od prijave da odgovore, pa ce da oduze to na mesec dana do krajnje odluke. Verovatno su te odbili i napisali da ce proslediti dalje ili tako nesto.
 
To rade standardno da bi dobili na vremenu. Zakonski rok je 8 dana od prijave da odgovore, pa ce da oduze to na mesec dana do krajnje odluke. Verovatno su te odbili i napisali da ce proslediti dalje ili tako nesto.
Знам да то раде стандардно продавнице техничке робе. Са Гигатроном сам имао тако добро искуство. Али нисам сигуран како ствари стоје са гардеробом. Никад нисам рекламирао ништа од гардеробе до овог сада, али колико сам начуо по нету са Fashion & Friends иде јако тешко. Свакако нису написали да ће то да проследе. Изгледа да мисле да су веома крупна и битна риба.
 
Tesko je dokazati da "nisi ti kriv" za to ostecenje sto se tice garderobe. Zbog toga rade kako oni hoce.
 
Da li neko možda zna koliko po zakonu traje garancija na kompjuterski program
 
ePlaneta mi već 3 nedelje ne odgovara na email upite a na "call centar" je nemoguće dobiti ih jer je ostavljen fiksni broj telefona koji je konstantno zauzet.

U dva navrata sam se snašao zvao Planetu Sport i tad su me upucivali da pošaljem obrazac za povrat robe i da (pazi sad) slikam patike (!)

Pravdali se navodno većim obimom posla. Naravno, odneti robu u radnju ePlaneta nije moguće jer je roba naručena oblije.

I uprkos svemu tome, nisu ništa odgovorili. Poslao sam im upozorenje da odgovore do petka. Naravno, nisu.

Šta mogu da činim dalje po ovom pitanju?
 
Imao sam satuaciju sa njima zvao call centar otkazao narudzbinu odma nakon par sati ~ rekli su ok ali je ipak stigla.
 
I uprkos svemu tome, nisu ništa odgovorili. Poslao sam im upozorenje da odgovore do petka. Naravno, nisu.

Šta mogu da činim dalje po ovom pitanju?

Kako si ih upozorio? Uradi to što si im napisao posle "ili". Odgovorite do petka ili...

Uopšte nije isključeno da te mailove tamo niko nije pogledao ili da ih čak nisu ni dobili.

Zaista ne znam kako takva prodavnica opstaje toliko dugo. Poslednje što sam kod njih kupio su bile neke Nike ili Reebok patike, gde je jedna bila upadljivo veća od druge. Odem da zamenim, iznesu još 3 para, isti broj, kod svih isti problem. Posle čujem da to nije izolovan primer i kod njih već godinama ne kupujem.
 
Palo mi je na pamet da pozovem Planeta Sport call centar koji za divno čudo radi pa su mi potvrdili da su mail definitivno dobili.

Pa ono što ja pitam uprav jeste šta kao potrošač sada mogu i treba da uradim pošto mi je zarobljeno 4.600din.
 
Kako si ih upozorio? Uradi to što si im napisao posle "ili". Odgovorite do petka ili...

Uopšte nije isključeno da te mailove tamo niko nije pogledao ili da ih čak nisu ni dobili.

Zaista ne znam kako takva prodavnica opstaje toliko dugo. Poslednje što sam kod njih kupio su bile neke Nike ili Reebok patike, gde je jedna bila upadljivo veća od druge. Odem da zamenim, iznesu još 3 para, isti broj, kod svih isti problem. Posle čujem da to nije izolovan primer i kod njih već godinama ne kupujem.
Ja imam jedno, ali pozitivno iskustvo, jednom sam naručio kačket (i platio), ali su me zvali da mi kažu da "kačket nije baš u idealnom stanju" i da će mi vratiti novac. Novac je vraćen posle 20 dana cimanja, ali krivac je bila Komercijalna banka koja nije proknjižila uplatu - eplaneta mi je odgovarala na mailove i slala dokaze.
 
Meni jedino što pada na pamet mimo tržišne inspekcije jeste da odem sutra u fizičku radnju sa predmetom i da im bukvalno tražim da zovu nekoga direktno ko će to da mi reši jer ovo je apsolutno najgore iskustvo koje sam imao sa online kupovinom u životu.
 
Pozdrav,

Da li ima neka zastita potrosaca vezana za pogresnu cenu na sajtu? Nije pogresna jedna cena prozivoda vec vise od 200. Da li po toj ceni oni moraju meni sada da prodaju jer sam platio online karticom. Da li ikako mogu da dobijem prozivode jer sam narucio vise od 30ak? Da li mene neki zakon stiti ovde ili jednostavno moram da se pomirim da mi napisu "greska sa sajtom/nemaju na stanju itd)?

Hvala
 
Pozdrav,

Da li ima neka zastita potrosaca vezana za pogresnu cenu na sajtu? Nije pogresna jedna cena prozivoda vec vise od 200. Da li po toj ceni oni moraju meni sada da prodaju jer sam platio online karticom. Da li ikako mogu da dobijem prozivode jer sam narucio vise od 30ak? Da li mene neki zakon stiti ovde ili jednostavno moram da se pomirim da mi napisu "greska sa sajtom/nemaju na stanju itd)?

Hvala
Pozdrav, ne moraju da ti potvrde i isporuce, mogu da otkazu i vratice pare.
 
Pozdrav,

Da li ima neka zastita potrosaca vezana za pogresnu cenu na sajtu? Nije pogresna jedna cena prozivoda vec vise od 200. Da li po toj ceni oni moraju meni sada da prodaju jer sam platio online karticom. Da li ikako mogu da dobijem prozivode jer sam narucio vise od 30ak? Da li mene neki zakon stiti ovde ili jednostavno moram da se pomirim da mi napisu "greska sa sajtom/nemaju na stanju itd)?

Hvala
Ako imaju obaveštenje na sajtu da se ograđuju u vezi cene i ostalih uslova prodaje, ne, ne možeš im ništa, osim da čekaš povrat novca.
Ako nemaju, imaš pravo da ih tužiš, ali ne znam koliko je to racionalno.
 
Mogu da razumem prodavce sa pogrešnim cenama na sajtu, koji služi samo kao cenovnik.

Mogu, delimično, da razumem prodavce sa pogrešnim cenama na sajtu, gde je plaćanje prilikom isporuke.

Apsolutno ne razumem prodavce koji su implementirali plaćanje karticom, a nemaju ažurne cene online. Ako nisu ažurne cene, mogu tek misliti kakav im je status sa količinama. Nemoj da se iznenadiš da mnoge proizvode zaista nemaju.

A tvoje pravo je da kažeš koji je sajt u pitanju, da ih uvek pomeneš kao primer neažurnog sajta i naravno, da nikada više ne poručiš bilo šta kod njih. Sve preko toga bi bilo prilično besmisleno.
 
Vrh Dno