Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

@niki999
Da, bice najbolje da sa ovim papirom-ugovorom sto imam odem do advokata da se posavetujem sta dalje.
@milos88nbg, nisam ja u pitanju. Presli majku kad nikog nije bilo kuci. Navodno dolaze iz Doma zdravlja zbog brige o bolesnima😠 i usput uvaljuju robu po 10x vecoj ceni. Adm. zab. je preko PIO fonda, a oni navodno nemaju nikakve ingerencije u ovom slucaju.
 
Da li je moguće vratiti u roku od 14 dana SSD kupljen "na daljinu" i koji je otpakovan i korišćen, ima li neko iskustva?
Rešeno, vraćen ssd, meni uplaćen novac. Bez ikakvih pitanja, bilo je bitno samo da nije fizički oštećen.
 
@niki999
Da, bice najbolje da sa ovim papirom-ugovorom sto imam odem do advokata da se posavetujem sta dalje.
@milos88nbg, nisam ja u pitanju. Presli majku kad nikog nije bilo kuci. Navodno dolaze iz Doma zdravlja zbog brige o bolesnima😠 i usput uvaljuju robu po 10x vecoj ceni. Adm. zab. je preko PIO fonda, a oni navodno nemaju nikakve ingerencije u ovom slucaju.
Prosto verovatno da ne moze niko da im se obrati i predoci da je starija osoba prevarena...pazi na tu njegovu konstataciju da ga slobodno tuzis ja bi rekao krajnje preteci ali u drugom smislu ako me razumes...najbolje licno da se porazgovarate ako mozes da ga nadjes tj gde je firma
 
Trebalo bi u outlet...
 
Аутлет, готове конфигурације, ако није оштећена кутија упакује се лепо па шаље као ново, апп систем. Зависи колико је креативан трговац, а већина су креативни иначе не би опстали.
 
@niki999
Da, bice najbolje da sa ovim papirom-ugovorom sto imam odem do advokata da se posavetujem sta dalje.
@milos88nbg, nisam ja u pitanju. Presli majku kad nikog nije bilo kuci. Navodno dolaze iz Doma zdravlja zbog brige o bolesnima😠 i usput uvaljuju robu po 10x vecoj ceni. Adm. zab. je preko PIO fonda, a oni navodno nemaju nikakve ingerencije u ovom slucaju.

To su teški govnari, isto su uradili drugarovim roditeteljima kad su im uvalili usisivač od 4k evra. Poučio sam ga kako da majka raskine taj ugovor i traži povraćaj novca, pa su neka dvojica došla kod njih kući i svađala se sa tim drugarom, govoreći da nisu sa njim zaključili ugovor, nego sa njegovom majkom, šta će on tu itd, pošto su provalili da je ženi neprijatno zbog toga što raskida ugovor. Jedva ih se rešio.

S takvom stokom čovek mora da bude čvrst i besan, inače hoće da se prave pametni.
 
Tosu isto radili i oni prodavci dušeka, uvalili majci jednog ortaka dušekei posteljinu za nekoliko hiljada Evra, dosta za mali hotel. On preko 80 godina i Parkinson-om. Čak je i do suda došlo ali je srećom on bio oficijelni startaelj te je ugovor poništen jer ona nije mogla da sklopi ugovor. Znajući sve to ipak su gurali do kraja, čak stopirali penziju. Trajalo sve preko godinu dana.
 
Imam jedan Gigatron office računar u garanciji i odem na sajt https://gigatron.rs/kontakt i pronađem Email [email protected], pošaljem "Pitanje za servis u vezi promene komponenti bez odnošenja računara u servis" i dobijem odgovor:

Screenshot 2023-10-11 180842.png

Na istom Gigatron linku pronašao sam i br. telefona

Call centar​

Fizička lica 011 44 14 000

Pozovem, javi se mlada dama, tražim da mi da kontakt od servisa, pita da li ona može da pomogne i objasnim da je nelogično da svaki put kada treba da zamenim neku komponentu ili očistim kućište od prašine moram da nosim kućište u servis (koliko sam razumeo servis se nalazi u Cara Dušana u Zemunu a ja na drugom kraju grada na Konjarniku). Obradovala me sa odgovorom da ako sam vičan da mogu sam da otvorim kućište i odradim zamenu komponenti ili očistim kućište i da se vremenom ta zaštitna nalepnica sama od sebe odlepi. Kaže da imaju striktno uputstvo da ne sme Dell računar da se otvara bez servisa tj. da se skida ta zaštitna nalepnica ali da Gigatron sme.

Šta valja činiti?

Evo kako izgleda nalepnica:

1697041236737.jpg
 
kao neko ko je radio u gigatronu i kupio jedan racunar znam da kada sam ubacivao ssd i potom zbog drugog problema nosio racunar u servis nisu pravili nikakav problem
 
  • Like
Reagovanja: NAS
@NAS
Fen za kosu, dobro zagreješ tu nalepnicu, lepak će da omekša i nekom pincetom ćeš je vrlo lako skinuti. Isto tako je vratiš kad završiš posao.
 
  • Like
Reagovanja: NAS
@NAS
Fen za kosu, dobro zagreješ tu nalepnicu, lepak će da omekša i nekom pincetom ćeš je vrlo lako skinuti. Isto tako je vratiš kad završiš posao.
Imao sam istu ideju kao ti, ali sam na kraju sjebao garanciju na tu foru. Problem je u tome sto je nalepnica jako tanka, a kada se zagreje fenom postaje jako rastegljiva kao zvaka i kada je cimas pincetom bukvalno je deformises i ne vraca se u prvobitni oblik. Ako neko ima resenje neka ga podeli :D
 
  • Like
Reagovanja: NAS
@Chernobyl
Ja imam pozitivna iskustva, kao recimo sa nalepnicom na PS4, u toku rastavljanja radi čišćenja i promene paste. Doduše nisam imao prilika na odlepljivanju tako tankih (papirnatih) nalepnica, uglavnom sam se sretao sa plastificiranim. Svakako treba biti pažljiv i ne preterati kod zagrevanja. Treba postepeno i strpljivo raditi na tome, naizmeničnim principom dogrevanje-proba dok ne krene da popušta. Mada ne sumnjam da ima i takvih nalepnica koje se deformišu bez obzira na tehniku.
 
  • Like
Reagovanja: NAS
S obzirom da je računar došao sa jednim štapom ram-a danas sam bio u Gigatronu u Beo TC i kupio kit i popričao sa osobljem. Rekli su mi da slobodno skinem nalepnicu i da zamenim ram ali da garancija ne važi ukoliko dođe do fizičkog oštećenja. Pitao sam da li mogu da prodam stari ram, rekli su ne, mora da se čuva svaka komponenta zbog serijskog broja.
 
Isto što su ti rekli sam uradio, tj. tako su i meni tada rekli. Ali ubacivao sam dodatni HDD.
Nalepnicu blago fenom i posle vratiš.
Ima neki broj pod kojim vode gotove konfiguracije na onom papiru o produženoj garanciji (36 meseci je bilo kod mene). Prema tom broju se vode komponente i njihovi serijski brojevi, bar su mi tako objasnili, i zato ne bi trebalo da menjaš. Da dodaješ nije problem.
 
  • Like
Reagovanja: NAS
Pozdrav,
Iščitao sam skoro sve postove ovde (trebalo mi je nedelju dana :) ) ali i dalje mi nešto nije skroz jasno.
Naime meni je pre mesec dana istekla garancija za PS5 konzolu koju sam kupio. Sada znam da zakon propisuje 2 godine saobraznosti za taj proizvod, i u tom periodu ja sam jednom zamenio kontroler iz paketa koji je stigao uz konzolu. Sve regularno, odneo uređaj na mesto kupovine, za 3 dana mi šalju mail reklamacija prihvaćena i daju mi novi kontroler. Tu je sve ok. Međutim mene interesuje pošto su zamenili kontroler, a ne celu konzolu koja je kucana na fiskalnom kako sada to funkcioniše?
Pošto koliko znam saobraznost se ne može produžiti tj. ne može biti duža od dve godine. Takođe znam da ovaj naš zakon prepoznaje i Komercijalnu garanciju i Proizvođačka garancija za složene tehničke proizvode. Ali koliko sam upućen komercijalnu ne daje prodavnica u kojoj sam kupio, nego proizvođač ili uvoznik, a ovu proizvožačku jedino mogu da ostvarim ako kupim produženu garanciju (koju su mi oni nudili, ali ja nisam želeo da kupim), pošto koliko sam video jedan pasus kaže "Ova garancija se ne sme izdati potrošaču ako mu daje manja ili jednaka prava od onih koja su mu po osnovu saobraztnosti garantovana Zakonom o zaštiti potrošača."
Da li sam ja u pravu sa ovim ili ne?
Takođe znam da član 503 zakona o obligacionim odnosima kaže "Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.", ali to je za taj garantni rok, tj. produženu garanciju, a ne na saobraznost?
Hvala puno unapred na odgovorima.
 
Imao sam slucaj za komp kupljen u bivsoj win win, hteo da dodam 2 ssd-a. Da li mi broj od servisa, pozvao me decko kaze dodaj sam, saljem ti kablove. Poslao za 2 dana kablove i 3 nalepnice, kaze lako se cepaju pa da imas rezervu :D Ja bio iznenadjen :)
 
Hvala na odgovoru. Znači da ovaj član zakona 503 važi samo ako se zameni sve, ako imam produženu garanciju i ako prođe saobraznost? Jel tako?
Ne mora da se zameni sve, samo esencijalni deo, što može biti dosta rastegljiv pojam, ali ni u jednom slučaju ne može se rastegnuti toliko da obuhvati kontroler.
 
Imam reklamaciju u game centar. Tastatura mehanicka, problem je sto kad pritisnem taster C on duplira.
Poslao sam na reklamaciju i naravno prvi odgovor
"Proizvod na prvom testu nije pokazao navedenu nesaobraznost te Vaša reklamacija nije uvažena.
Zbog dobrog korisničkog iskustva, uređaj ćemo ostaviti na dodatnim testovima i naknadno Vas obavestiti o konačnom rezultatu testa i rešenju Vaše reklamacije."

Zvao sam ih da mi vrate tastaturu, jer po njima nisu uvideli nesaobraznost.
E sad koji su mi dalji koraci, jer tastatura ocito ima problem a nervira me sto na svaku reklamaciju salju isti odgovor u 8 dana, da se odbija reklamacija?

Spreman sam i na gubitak tastature(tj da mi ostane takva) ali hocu da pokusam da ovo resim na drugi nacin, a ne da kao oni meni cine uslugu kao nisu videli problem ali korisničkog iskustva......

Da li ima neko neka iskustva?
 
Ne uzimaj to ništa lično. Ta prva poruka je samo formalnost jer tako piše u zakonu da moraju da daju neki odgovor u tom roku. Nisu je oni ni probali. to mora odvojeni servis da uradi i korektuje u roku od 30 dana. Tako svi rade jer im zakon dozvoljava. Jedino što su mogli druačije da urade je da ti poveruju na reč i odmah urade zamenu.
 
Imam reklamaciju u game centar. Tastatura mehanicka, problem je sto kad pritisnem taster C on duplira.
Poslao sam na reklamaciju i naravno prvi odgovor
"Proizvod na prvom testu nije pokazao navedenu nesaobraznost te Vaša reklamacija nije uvažena.
Zbog dobrog korisničkog iskustva, uređaj ćemo ostaviti na dodatnim testovima i naknadno Vas obavestiti o konačnom rezultatu testa i rešenju Vaše reklamacije."

Zvao sam ih da mi vrate tastaturu, jer po njima nisu uvideli nesaobraznost.
E sad koji su mi dalji koraci, jer tastatura ocito ima problem a nervira me sto na svaku reklamaciju salju isti odgovor u 8 dana, da se odbija reklamacija?

Spreman sam i na gubitak tastature(tj da mi ostane takva) ali hocu da pokusam da ovo resim na drugi nacin, a ne da kao oni meni cine uslugu kao nisu videli problem ali korisničkog iskustva......

Da li ima neko neka iskustva?
Nisu stigli da je istestiraju u roku od 8 dana te su te na ovaj način odbili da sutra ne bi imali problema sa inspekcijom.
Daj im još fore do blizu zakonskog roka od 30 dana (i ako ti je faktički odbijena reklamacija). napomeni da razumeš da imaju puno posla i da na osnovu tvog strpljenja i tolerancije da očekuješ da ti se ubrzo jave sa lepim vestima.
Ovo nikako nije pravni savet već kako da dođeš do rešenja primarnog problema.
Inače, razlog zbog kojeg si je reklamirao je lako sanirati - običan kontak sprej će rešiti problem.
 
Tako svi rade jer im zakon dozvoljava.
Zakon to ne dozvoljava. Inace pravno ovo otpada i tuzba je na mestu da korisnik dobije. Ne moze da bude nije prihvacena, ali mi cemo je jos testirati, pa bude prihvacena.
Ti si dugo na forumu i nemoj savetovati ljude da je to normalno kad nije i svi treba da se ponasaju isto. Znaci ako vam dodje ovakva poruka. Uzmete tastaturu kod advokata i tuzba. Kad budu svi to radili, da vidite kako ce odnosno nece vise slati ovakve poruke i imacete/imacemo prave odgovore u roku. Kazna za to je 250.000 rsd za firmu. Sledeci put se nece zezati sa tastaturom niti bilo cim za 5000 rsd da bi dobili kaznu od 250.000.

Svi kao jao nema veze razresice se... Hocemo li ikada uzeti nesto da uradimo kako u buducnosti ne bi imali problema? Svi odmahuju glavom i tako prolazi onda sa ovakvim porukama u ovom slucaju.
 
Slazem se. Zato sam i trazio tastaturu nazad. Jer negde mora da se kaze STOP sa ovakvom praksom. A pritom precicu preko pokvarene tastature ako ne uspem da odbranim moja prava.
Da se razumemo nije meni problem da cekam mesec dana, ali ovo "nije pokazao navedenu nesaobraznost te Vaša reklamacija nije uvažena ali mi vama cinimo uslugu kao firma da testiramo dalje".
Oni kao meni cine uslugu...
E sad vec 2x ih zvao da mi vrate tastaturu i nista.... Da li ima neki rok za to?
 
Nigde nazalost nije definisan rok, ali u roku "razumnom" bi trebalo da mozes da uzmes. Znaci nekih 2-3 dana.
 
Zakon to ne dozvoljava. Inace pravno ovo otpada i tuzba je na mestu da korisnik dobije.
Ja ovo nikome ne bi predložio jer u samoj suštini ovo je neuvažena reklamacija. Drugi deo rečenice / poruke uopšte nije važan.
Ne može se nikakvom presudom ispraviti zakon i ne postoji pravni osnov da dobije tužbu samo na osnovu ovog iskustva do sada.
 
Vrh Dno