Šta je novo?

SBB vs MTS

Ni eon nije savrsen, niko to nije rekao, ali eon ima mnogo manje manjkavosti nego iris. Ali sortiranje jeste i te kako bitna stvar a trebalo bi da bude i normalna. Nisam rekao da treba oni da menjaju logiku numeracije kanala ali mora postojati mogucnost izbora, o tome se radi. Druga stvar, nije sortiranje jedina manjkavost iris-a, vec sam pisao o tome i necu da se ponavljam. Prosto ovo je moj licni stav. Da, eon je mnogo tehnicki naprednija platforma od iris-a u svakom smislu. Koristim sada iris, i posle dugogodisnjeg koriscenja eon-a to je moje misljenje. Nije to nikakva averzija bilo koje prirode, bas me briga ko kom taboru pripada, ovo je samo susta realnost i to treba priznati. Naravno nismo svi isti i ne gledamo na stvari isto.
 
Uvek postoji izbor i mts nije sigurno jedini operater kojeg moze neko da uzme . Ako ti se ne svidja tv , a ok ti net ili mob , pa uzmi samo to , ne moras i tv . Tv uzmi od sbb ili nekog drugog operatera . Imam i eon tv i iris , ja gledam iris , a zena eon i svekome smeta onaj drugi , na koji nije navikao . Eto to je to - ko je navikao na eon kuka na iris i kudi i obratno . Izbor je na nama samim sta hocemo da koristimo .
 
Da samo budem potpuno jasan, ja sve vreme pricam o tehickom aspektu iris-a i eon-a. Tehnicki je iris iza eon-a i to je cinjenica a to kome se sta svidja i ko je na sta navikao je sasvim druga stvar.
 
Da samo budem potpuno jasan, ja sve vreme pricam o tehickom aspektu iris-a i eon-a. Tehnicki je iris iza eon-a i to je cinjenica a to kome se sta svidja i ko je na sta navikao je sasvim druga stvar.
U kom smislu ja sam koristio oba i to ne vidim sa tehnicke strane . Sem te numeracije koja je prednost Eona ? Obe nemaju back dugme, brzina rada ista mozda Iris i brzi ,stabilnost ista ,kvalitet slike po meni IRIS vec stvar ukisa , slika u slici na Eonu nema na Irisu ima ...Cena usluge na strani Irisa sto isto nije zanemarljivo . Nemaju audio feed promenu ni jedni gde je to EON Tehnicki superioran ? Stvarno me zanima
 
Ne slažemo se ali nema veze.
Meni je još od jako davno nekako podrazumevano sortiranje tipa sport na 3xx, itd...
Pa prelaz na menije tipa filmski, dokumentarni... Jedino sortiranje mi je uvek bilo da napravim listu omiljenih kanala i gotovo. Od tih 10 do 15 kanala koje gledam me baš briga koji je prvi.
Slažem se da neko voli sortiranje da mu npr. ide prvo ide RTS pa pink pa erotika ... 🙂
Ali ja to odavno ne znam da postoji osim na eonu.
Bilo je to na mtsu pre irisa da se namesti na 1 do 10 kako želiš i koristio sam nijednom, niti znam nekog da je to koristio.
Nemam novi Iris, nisu ga pustili ali moraću da se naviknem da nema back dugme što je velika mana.
 
Najveca razlika izmedju IRISA i EON je u aplikaciji za SMART TV i generalno gledanje na mobilnim uredjajima.

EON SMART TV na LG televizoru koristim kao primarnu aplikaciju za gledanje televizije u kuci vec 3 godine i ja sam prezadovoljan, posebno sto je nista ne placam:).

IRIS SMART TV aplikacija je bruka za kompaniju velicine kakva je Telekom i ne mogu da verujem da nemogu da naprave krstenu aplikaciju koja radi stabilno, brzo menja kanale, i brzo prepoznaje brzinu internet konekcije i odmah prebaci na najvisi kvalitet slike i da ne obara kvalitet u toku gledanja bez razloga jer je TV vezan lan kablom na internet. Da su napravili normalnu aplikaciju ne bi morao da placam 300 din mesecno za Orion TV koji je bas mnogo ispred IRISA SMART TV-a.
 
U kom smislu ja sam koristio oba i to ne vidim sa tehnicke strane . Sem te numeracije koja je prednost Eona ? Obe nemaju back dugme, brzina rada ista mozda Iris i brzi ,stabilnost ista ,kvalitet slike po meni IRIS vec stvar ukisa , slika u slici na Eonu nema na Irisu ima ...Cena usluge na strani Irisa sto isto nije zanemarljivo . Nemaju audio feed promenu ni jedni gde je to EON Tehnicki superioran ? Stvarno me zanima
Ja mogu trenutno da ti uporedim sa irisom koji imam trenutno, nemam jos taj cuveni 2.0. Kao prvo eon otvoren android, instaliras bilo koji app i tu bih mogao da stanem. Ali ajde.. Slika je evidentno bolja na eon-u kao i zvuk koji je na irisu tisi i na mnogim kanalima nije ujednacen. Na eon-u ima par kanala 4k ali ajde to da zanemarimo. Sortiranje kanala to smo spomenuli i apsolvirali. Vracanje unazad daleko bolje kod eona. Kod irisa krenes da vracas jedan sadrzaj, ako zelis drugi moras ovaj da prekines pa ponovo trazi sledeci sadrzaj. Vracanje radi samo u odredjenom vremenskom intervalu, ako je emisija presla u drugi termin, a desava se cesto, nema nastavka vec se prekine. Vracanje radi za neke katastrofa kanale a za neke kud i kamo poznatije ne radi. Video klub mnogo bolje organizovan. Info o emisijama, filmovima, serijama... mnogo bolji sa vise informacija. Interfejs nije za spominjanje, ali ajde to su resili donekle sa 2.0 ali i tu eon prednjaci jer ima i izbor svetle i tamne teme, sitnica ali je tehnicka prednost. Glasovne komande. Mogucnost da se sakrije info bar brze, kod irisa traje 10 sekundi pa cekaj. Live statistika sporta. Nisam siguran da li iris ima izbor kvaliteta signala, nisam trenutno pored njega, ali eon ima i tu opciju. Daljinski kvalitetniji. Aplikacija iris go, katastrofa pogotovo za tv, to da ne mogu da gledam nigde osim na mts mrezi necu da spominjem, pa mogli su da zakljucaju arenu kao sbb ali zatvoriti celu aplikaciju... Ako ovo nisu tehnicke prednosti ja onda ne znam...
 
Poslednja izmena:
Meni je neverovatno da nude mobilnu aplikaciju koja radi samo u njihovoj mobilnoj mreži. Dakle, plaćam za neki paket koji ne mogu nikako da gledam na mobilnom telefonu jer je u Yettel mreži. Neće ni da se pokrene aplikacija.
 
Telekom korisnicima ukinuo još kanala

IZVOR
N1
OBJAVLJENO
02. MAR 2023

Telekom Srbija ukinuo je korisnicima kablovske televizije još šest kanala u okviru irisTV, dva kanala u okviru irisGO i jedan kanal u okviru određenog paketa i ponude Supernove. Obaveštenja o ovome objavljena su na sajtu Mts i Supernova. Potrošači su, zbog ukidanja kanala, stekli uslove za jednostrani raskid ugovora sa ovim operatorom, bez naknade štete. U organizaciji Efektiva za portal N1 objašnjavaju da potrošači, u slučaju da žele da iskoriste svoje pravo za raskid ugovora, treba samo da vode računa da li su, možda, sa operatorom potpisali takozvani kombinovani ugovor, gde su uz uslugu kablovske televizije i interneta, uzeli i neki uređaj - poput telefona.

„Obaveštavamo vas da se od 1. marta 2023. godine ukidaju TV kanali u okviru iris TV paketa: MOBA, JEKA MUZZIK, MUZZIK, Rock N Roll MUZZIK, World Wide MUZZIK, POP STAR. U okviru irisGO ukidaju se kanali MUZZIK i JEKA MUZZIK“, stoji na sajtu Mts.

Ni na jednom, ni na drugom sajtu ne stoji obaveštenje o pravu potrošača na raskid ugovora zbog jednostrane promene ugovorne obaveze.

1677692708-Supernova-ukidanje-kanala-telekom-1.3.2023.-izvor-Supernova-1024x465.jpg
Supernova
U organizaciji Efektiva upozoravaju potrošače da, ukoliko žele da raskinu ugovor na šta imaju pravo, budu obazrivi ukoliko su sa operaterom potpisali takozvani kombinovani ugovor koji podrazumeva da u okviru paketa koriste i neki uređaj, najčešće – mobilni telefon.

„U slučaju da je telefon kroz ugovor kupljen ‘za dinar’ ili uz popust, potrošač će u slučaju raskida morati operatoru da isplati razliku do pune cene, a ako je kupljen na rate, pa nisu sve rate isplaćene, potrošač će u slučaju raskida morati operatoru da isplati ostatak cene. Pre no što se odluči da raskine ugovor u pogledu usluge, bilo bi veoma dobro da potrošač zatraži specifikaciju u pogledu preostalih obaveza koje se odnose na uređaj. Ukoliko se posle raskida ogluši o te obaveze, potrošača čeka utuženje tj. pokretanje izvršnog postupka pred javnim izvršiteljem, a verovatno i prodaja duga nekom od privrednih društava za naplatu potraživanja čije metode pritiska na dužnike nisu obavezno prijatne“, navodi Jovan Ristić, pravnik udruženja Efektiva.

On detaljno, na sajtu Efektive, objašnjava posledice raskida ovakvog kombinovanog ugovora.

„Privučeni raznim pogodnostima, potrošači veoma lako stupaju u ugovorne odnose sa telekomunikacionim kompanijama – operatorima fiksne i mobilne telefonije, kablovske televizije i interneta. Naročito lako se ‘pecaju’ kada se usluga nudi ‘u paketu’ sa uređajem, uglavnom mobilni telefon (razni box paketi)“, navode u Efektivi.

Ristić navodi da operator nudi uređaj po značajno nižoj ceni u odnosu na redovnu, komercijalnu cenu, te da je dovoljno da potrošač, umesto da mukotrpno skuplja novac za aparat koji košta više desetina hiljada dinara, uđe u poslovnicu mobilnog ili kablovskog operatora, stavi potpis na ugovor i – telefon (uređaj) je u njegovim rukama.

„To i dalje ne znači da ste telefon dobili na poklon. To i dalje ne znači da u vezi sa tim telefonom nemate nikakvih obaveza. U naredne dve godine vi ćete suštinski otplaćivati taj telefon kroz mesečnu pretplatu za uslugu, nezavisno od toga da li su rate specifikovane u okviru pretplate ili ste ga, tobož, ‘kupili za dinar’. Kažemo ‘tobož’ jer telefon za dinar je ekonomska besmislica. To ne postoji nigde na kugli zemaljskoj. Postoje samo reklame-navlakuše koje tvrde da dobijate telefon za dinar, ali pod uslovom da sa operatorom sklopite dvogodišnji pretplatnički ugovor o pružanju kombinovane usluge (mobilna telefonija, kablovska tv i internet). To znači da će uređaj uistinu biti vaš tek kad dotični ugovor istekne“, objašnjava Ristić.

Potrošači uglavnom smetnu s uma da su zaključili vezani ugovor koji se odnosi i na robu i na uslugu, čak i više usluga, pa kad odluče da takav ugovor jednostrano raskinu u pogledu jedne usluge, suoče se s neprijatnim finansijskim posledicama koje se odnose na pribavljenu robu (npr. telefon).

„I te posledice će postojati čak i onda kad je potrošač po zakonu stekao pravo da bez obaveze plaćanja naknade štete raskine ugovor u delu koji se odnosi na pružanje usluge“, ukazuje Ristić.

Uslovi za raskid ugovora​

U Efektivi navode da, po Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o elektronskim komunikacijama potrošač nema obavezu da trgovcu-operatoru naknadi štetu zbog jednostranog raskida ugovora u vezi sa pružanjem telekomunikacione usluge u slučaju da trgovac: promeni cenu usluge, promeni tarifu, promeni opšte uslove ugovora, promeni uslove pod kojima je ugovor zaključen, tj. kad je promenio specifikaciju paketa u smislu ponuđenih kanala, programske šeme i sl, pruža uslugu koja je nekvalitetna, tj. nesaobrazna ugovoru, uopšte ne pruža uslugu.

„Međutim, to što potrošač ostvaruje pravo na raskid ugovora bez štete, ne znači da potrošač time može da ostvari bilo kakvu nepredviđenu korist! Tu spada i cena drugih usluga u kombinovanom paketu“, pojašnjava pravnik Efektive Jovan Ristić.



 
Sve se svodi na suvoparno deklamovanje propisa, koji su na ovom forimu citirani stotine puta, a zapravo ne vode ničemu.
Da, mts će baš dozvoliti raskid ugovora zbog ukidanja kanala koji kombinovano nemaju ni jedan promil gledanosti... Ko ne veruje, treba da uđe u sudski spor sa državnom firmom mts, a gospodin pravnik i efektiva će ga besplatno zastupati i pokriti sve troškove ako (nakon što) izgubi :ROFLMAO:
 
Sve jedno bitno da je UM grupa dobila prava prenosa i to je sada " ok i posteno" . Sve u svemu ko i uvek i kod jednih i kod drugih dupli arsini su uvek bili i bice . Zato neka se pise kako je UM nezasticena i ponizavana firma od gadure MTS , a sta je bilo prethodnih godina - puj pike ne vazi .
Možda nisi primetio da je UM privatna kompanija koja može da da i 100 milijardi dolara ako hoće a Telekom Srbija je javno preduzeće u vlasništvu Republike Srbije i čije dugove pokriva Republika Srbija, država koja je "u vlasništvu" svih državljana Srbije i koja se finansira baš našim parama.
UM se finansira novcem isključivo onih koji plaćaju njihove usluge.

UM može da propadne i to je rizik poslovanja vlasnika UM. Telekom može da propadne i to je rizik svih nas jer kad ga jednom prodaju nekom stranom licu... ...pa pogledajte Hrvatsku.

O razlozima zašto se tolike pare guraju u telekom, pisano je milion puta. Valjda je svima jasno.
 
ne skrećimo temu na politiku

Možda nisi primetio da je UM privatna kompanija koja može da da i 100 milijardi dolara ako hoće
u pitanju je UG. UM je deo UG-a
a Telekom Srbija je javno preduzeće u vlasništvu Republike Srbije i čije dugove pokriva Republika Srbija
poslednji put kad sam proveravao, Telekom je bio A.D., doduše u većinskom vlasništvu JP "Pošta Srbije" (državna firma) i malih akcionara. otkupljen je deo od Grka a pre toga od Italijana.
 
Poslednja izmena:
ne skrećimo temu na politiku


u pitanju je UG. UM je deo UG-a

poslednji put kad sam proveravao, Telekom je bio A.D., doduše u većinskom vlasništvu JP "Pošta Srbije" (državna firma) i malih akcionara. otkupljen je deo od Grka a pre toga od Italijana.

Pa čekaj. Ti misliš da si me ispravio? Šta je različito u odnosu na ono što sam napisao?
@giovanni
Ne pratim bas sta se desava, ako moze par pojasnjenja

Za ovo


I za ovo

Hrvatska je prodala svoj telekom nemačkom telekomu pa se nisu baš proslavili sa odnosom prema korisnicima, uslugama i cenama. Ima već više od deceniju. Na stranu što su dali stranom vlasniku resurs i poziciju da celu državu kontroliše.

Što se tiče drugog dela, politika je u pitanju. Dovoljno za znati i dovoljno da se ne obriše dalje poruka (bar tako mislim što se tiče brisanja).
 
Što se tiče drugog dela, politika je u pitanju. Dovoljno za znati i dovoljno da se ne obriše dalje poruka (bar tako mislim što se tiče brisanja).

Ti ili ne znas o cemu pises ili namerno trolujes. Dakle @momsab ti je lepo napisao da je Telekom AD, sto je naravno tacno, a ti bunaris o nekim silnim parama koje se "guraju" u Telekom...

Iako je sve transparentno, i svako koga to interesuje moze na netu da nadje podatke o poslovanju Telekoma, izvestaje sa sednica UO, godisnje izvestaje i sl. i sve da proveri, svako malo se nadje neko ko iznosi neke pausalne ocene u stilu - svi to znaju, politika, pisano milion puta, svima je jasno...
 
Papir trpi sve. Telekom je defakto u vlasnistvu Republike Srbije.
Telekom je firma koji je jedan od 10 najvecih punilaca budzeta SRBIJE .To moze se proveri .Takodje isplacuje dividente gradanjima Srbije koji su Takodje vlasnici .I to moze se proveri .Takodje Nije na budzetu Republike Srbije niti ima minuse u poslovanju nit ih neko pokriva i to moze se proveri a to kontrolise i MMF i Svetska Banka .Poslovna politika Telekoma moze i treba se kritikuje ali da se SBB ne snalazi od kad nema monopol i Srbiji takodje je tacno i to gledamo poslednje 3 godine.Nije nenormalno veca zainteresovanost kompanije iz Srbije za korisnike od akcionara iz imostravstva kojims je Srbija i manji deo poslovanja .
 
za taj sbb-ov monopol je telekom i najzasluzniji, odnosno tadasnje a i danasnje rukovodstvo (i telekoma i srbije).
 
Telekom je firma koji je jedan od 10 najvecih punilaca budzeta SRBIJE .To moze se proveri .Takodje isplacuje dividente gradanjima Srbije koji su Takodje vlasnici .I to moze se proveri .Takodje Nije na budzetu Republike Srbije niti ima minuse u poslovanju nit ih neko pokriva i to moze se proveri a to kontrolise i MMF i Svetska Banka .Poslovna politika Telekoma moze i treba se kritikuje ali da se SBB ne snalazi od kad nema monopol i Srbiji takodje je tacno i to gledamo poslednje 3 godine.Nije nenormalno veca zainteresovanost kompanije iz Srbije za korisnike od akcionara iz imostravstva kojims je Srbija i manji deo poslovanja .
Steta sto se u ovom izvestaju nije provukao i broj aktivnih 5G baznih stanica, ili penetracija opticke mreze po domacinstvima. A ove zelene strelice na gore slusam jos od Dinkica, oguglao sam na njih u potpunosti.
 
Podneo sam zahtev za raskid ugovora pre 20 dana u mts-u zbog ukidanja kanala, koji je njima zakonski rok da me obaveste o ishodu?
 
5x sam ih zvao, kao uskoro cu dobiti odgovor i uvek ništa
 
Ja sam dobio odgovor i rekli su mi da moram da platim penale. Sa srecom!
Čekaj bio si u poslovnici i podneo zahtev za raskid ugovora po članu 107, ili si im samo pisao mail i oni ti odgovorili...?
 
Meni su danas rekli da isto kao moram da platim penale, jer ove kanale što su oni ukinuli ne spadaju u nacionalne frekvencije i imaju prava da ukinu koji god hoće kanal
 
To da li kanal ima nacionalnu pokrivenost ili ne je potpuno nebitno.
 
Ja sam dobio odgovor i rekli su mi da moram da platim penale. Sa srecom!
Odgovori i ti njima da neces vise placati uslugu zbog njihove izmene sadrzaja i da ti jave ako hoce da im vratis opremu, u suprotnom ces istu prisvojiti. I da slobodno mogu da te tuze ako misle da su u pravu
Podneo sam zahtev za raskid ugovora pre 20 dana u mts-u zbog ukidanja kanala, koji je njima zakonski rok da me obaveste o ishodu?
Rok je 15 dana, pravac inspekcija i prijava
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno