Da ne tupimo više oko OBD-a.
Kao što sam rekao izmeštanje OBD-a nije neka zaštita i ne smete se uzdati u nju,
a evo i zašto:
“OBD ili On-Board-Diagnostics je standardizovan auto-dijagnosticki sistem, pa je tako i tip konektora definisan i kod svih ("novijih") vozila je isti.
Sama zamena konektora nekim nestandardnim i promena rasporeda žica (pinout-a) je neka vrsta zaštite, ali deleko od bilo čega ozbiljnog i nepremostivog.
S' obzirom da u automobilu postoji veliki broj međusobno razdvojenih el.upravljačkih jedinica, a i između ostalog jedna je ECU motora, mora postojati i njihova međusobna komunikacija i razmena poruka/informacija i ona se uglavnom obavlja preko "bus" sistema.
Na modernijim automobilima je najviše zastupljen CAN (Controller Area Network) bus protokol, koji koristi dve žice (CAN high i low) za serijski transfer podataka.
Iz razloga standardizacije samog OBD-a (inicijalno zamišljen za kontorolu izduvnih gasova), danas najzastupljeniji npr. CAN protokol (postoje i drugi) je uključen u OBD, pa tako od te "gomile žice", jedan par žica, od CAN bus u ovom slučaju, predstavlja najveću "opasnost", s obzirom da se preko njega može izvršiti manipulacija i omogućiti sama krađa vozila. (kodiranje ključa, imobilajzer itd.)
Međutim kako sama magistrala ili CAN-bus kruži automobilom, njoj je moguće pristupiti sa raznih tačaka, instrument tabla, cent. brava itd.
Nazovi enkripcija koja se vrši nasumičnim rasporedom žica u novom konektoru je smešna, pošto žice imaju po bredovima/modelima istu boju i vrlo lako je prepoznati šta je šta, a takođe u OBD konektor ne ulazi veliki broj žica.“
Dakle, poenta sa zaštitom je samo dobiti na vremenu. Apsolutno svaku zaštitu je moguće skinuti, samo je pitanje vremena koliko je potrebno da se neutrališe, šta je potrebno od alata i koliko lopov mora biti stručan.
Tako da vlasnik treba da se potrudi da auto obezbedi tako, da svaki lopov koji nije profi i koji nema najsavremeniju opremu jednostavno džabe pokušava, a ovaj sa profi opremom i umećem izgubi baš mnogo vremena da bi obavio posao i da mu se ne isplati toliki rizik, kad iza ugla ima isti automobil bez ikakve zaštite i kasko osiguranjem.
Cela filozofija.
