Šta je novo?

Oprema i zaštita automobila

Izmeštanje OBD je najveća besmislica, iako mi je to diler ubacio pre preuzimanja auta. To 5 sekundi produžava startovanje ako ima sve alate, i nije daltonista. Alarm za tako kratko vreme ne može da neutrališe, ali sve im je p. dim, ako znaju.

Naravno da nije besmislica jer bez toga je 5 sekundi posla, prikljuci se i to je to, a ovako kao sto si ti napisao može za 5 sekundi ako je lopov iz Gone in 60 seconds😂
 
Pusti ga. Vidiš da čovek ne zna šta znači razmeštanje OBD konektora.
 
Jos bolja je solucija izmestanje zica u samom OBD konektoru. Prikacis, laptop ne radi, a samo ti imas shemu gde koja zica ide. Naravno, imas adapter da bi to radilo. Takodje moze da se odradi da ko ubode OBD bez adaptera da mu sprzi uredjaj, ali to ne preporucujem jer moze da se desi da zaboravite svoj adapter i da sebi sprzite, ili jos gore majstoru. Na tehnickom bi bila fora da sprzite uredjaj i okrivite ih da su vam pokvarili auto :D
 
Jos bolja je solucija izmestanje zica u samom OBD konektoru. Prikacis, laptop ne radi, a samo ti imas shemu gde koja zica ide. Naravno, imas adapter da bi to radilo. Takodje moze da se odradi da ko ubode OBD bez adaptera da mu sprzi uredjaj, ali to ne preporucujem jer moze da se desi da zaboravite svoj adapter i da sebi sprzite, ili jos gore majstoru. Na tehnickom bi bila fora da sprzite uredjaj i okrivite ih da su vam pokvarili auto :D
Kada se kaže razmeštanje OBD konektora, upravo se na to misli. Izgleda da neki ljudi u ovoj temi misle da kada se kaže "razmeštanje OBD-a" da to podrazumeva promenu njegove fizičke lokacije.

Na Type A OBD2 konektoru pin 16 daje 12V. Dovoljno je zameniti pin 16 sa pinom 2 i skoro sve što se kači na OBD2 konektor pregoreva. Postoje i uređaji sa zaštitom koji će sprečiti da isti pregori kada popije 12V gde ne treba. Ali svakako će biti nemoguće uspostaviti komunikaciju sa ECU/BCM modulom tako da od krađe nema ništa. Kod nekih automobila taj pin 16 ide kroz kutiju osigurača, tako da može da se desi da umesto dijagnostike pregori osigurač, a tek onda nema ništa od krađe.

Naravno, onaj ko vam razmešta pinove mora da vam napravi odgovarajući OBD2 nastavak koji pinove routira na njihove originalne pozicije. Pin 16 i pin 2 sam naveo samo kao primer. Treba razmestiti što više žica i što više zamrsiti celu konekciju.
 
Tako je kako si rekao, mada ima ljudi koji su izmestali obd na drugu lokaciju. Doduse, koliko sam primetio kod poznanika, dosta njih imaju unikatan adapter, zice isecene i neki levi konetor stavljen, nije cak ni blizu obd2 izgleda. Kako neko rece, ako je 5 sekundi duze, neka onda radi 5 sekundi duze, necu ja da mu olaksam. Nesto i kontam da kad dodju i vide da nesto ne sljaka, pre ce valjda terati dalje da makne drugi nego da se mlati se izmestanim.
 
Tako je kako si rekao, mada ima ljudi koji su izmestali obd na drugu lokaciju. Doduse, koliko sam primetio kod poznanika, dosta njih imaju unikatan adapter, zice isecene i neki levi konetor stavljen, nije cak ni blizu obd2 izgleda.
Pa izmeštanje na drugu lokaciju ima smisla samo ako se koristi neki custom konektor kao što si već video. Ali ja mislim da je to nepotrebna komplikacija i overkill. Razmeštanje pinova na samom OBD-u je više nego dovoljno. Čim lopov vidi da nema komunikacije, on pakuje pinkle i ide dalje.
Kako neko rece, ako je 5 sekundi duze, neka onda radi 5 sekundi duze, necu ja da mu olaksam. Nesto i kontam da kad dodju i vide da nesto ne sljaka, pre ce valjda terati dalje da makne drugi nego da se mlati se izmestanim.
Mislim da neki preteruju sa silnim zaštitama, alarmima, gps trackerima, osiguranjima, zederima i minskim poljima. U Srbiji se kradu automobili i to niko ne osporava. Ali nismo baš toliki divlji zapad. Po meni je recimo besmisleno da neko u auto čija je vrednost 2000-3000 eura ugrađuje zeder. Dovoljno je razmestiti pinove na OBD konektoru i eventualno staviti prekidač za pumpu goriva na neku tajnu lokaciju i završio si posao za smešne pare.

Kod skupljih/luksuznih automobila ide zeder + neka od improvizacija tipa razmeštanje pinova na OBD-u i prekidač na pumpu goriva i to je to. Jeftini alarmi i GPS trackeri su čisto bacanje para i nepotrebna iritacija. Skupi alarmi ne opravdavaju svoju cenu jer se za te pare može staviti mehanička zaštita koja je efikasnija.
 
Rade to ljudi jer onda mirnije spavaju posto su uradili sve sto je bilo do njih. Ne mogu da ih krivim.

Ja sam odradio prvo onaj skriveni prekidac ali sam skinuo. Kad ostane prekinuto, das kontakt i ne mozes da zaverglas auto. Medjutim, izgleda da on to nije povezao kako treba, jer posle toga auto pocne sve greske da baca i da tripuje, tako da sam mu rekao da raskaci tu glupost i ostavio sam mu pare. Radio je drugaru i njemu nije bio taj problem, ali ne zelim da mi se nesto desi u voznji i ugasi auto, tako da ja ne bih ni to sa pumpom radio. OBD sam regulisao pa kako mi bude.
 
Meni su u servisu napravili baš tako, unikatan konetor umesto OBD, i adapter sa njega na OBD.
Kopirajući ga, ja napravio još jedan adapter, ako izgubim original dobijen u servisu.

"Problem" izmeštenog/izmešanog/nestandardnog adaptera lopovu nije toliko veliki, ako dolazi pripremeljen za nestandardni ili izmešteni OBD.
Kada razmišljam inženjerski, kako bih "rešavao problem", imam ideje kako bih to rešio, da sam lopov, ali neću da ih iznosim i dajem ideje. :p :D

Vrlo vrlo važno je da kada idete na dalji put, ponesete adapter. Ne znate možete li imati problema sa kolima na putu. U Grčkoj npr.
Ako nemate adapter pri sebi, zaboravite i eventualni servis kola kada ne daj bože ustreba. :(
 
Da ne tupimo više oko OBD-a.
Kao što sam rekao izmeštanje OBD-a nije neka zaštita i ne smete se uzdati u nju,
a evo i zašto:

“OBD ili On-Board-Diagnostics je standardizovan auto-dijagnosticki sistem, pa je tako i tip konektora definisan i kod svih ("novijih") vozila je isti.
Sama zamena konektora nekim nestandardnim i promena rasporeda žica (pinout-a) je neka vrsta zaštite, ali deleko od bilo čega ozbiljnog i nepremostivog.

S' obzirom da u automobilu postoji veliki broj međusobno razdvojenih el.upravljačkih jedinica, a i između ostalog jedna je ECU motora, mora postojati i njihova međusobna komunikacija i razmena poruka/informacija i ona se uglavnom obavlja preko "bus" sistema.
Na modernijim automobilima je najviše zastupljen CAN (Controller Area Network) bus protokol, koji koristi dve žice (CAN high i low) za serijski transfer podataka.

Iz razloga standardizacije samog OBD-a (inicijalno zamišljen za kontorolu izduvnih gasova), danas najzastupljeniji npr. CAN protokol (postoje i drugi) je uključen u OBD, pa tako od te "gomile žice", jedan par žica, od CAN bus u ovom slučaju, predstavlja najveću "opasnost", s obzirom da se preko njega može izvršiti manipulacija i omogućiti sama krađa vozila. (kodiranje ključa, imobilajzer itd.)
Međutim kako sama magistrala ili CAN-bus kruži automobilom, njoj je moguće pristupiti sa raznih tačaka, instrument tabla, cent. brava itd.

Nazovi enkripcija koja se vrši nasumičnim rasporedom žica u novom konektoru je smešna, pošto žice imaju po bredovima/modelima istu boju i vrlo lako je prepoznati šta je šta, a takođe u OBD konektor ne ulazi veliki broj žica.“

Dakle, poenta sa zaštitom je samo dobiti na vremenu. Apsolutno svaku zaštitu je moguće skinuti, samo je pitanje vremena koliko je potrebno da se neutrališe, šta je potrebno od alata i koliko lopov mora biti stručan.
Tako da vlasnik treba da se potrudi da auto obezbedi tako, da svaki lopov koji nije profi i koji nema najsavremeniju opremu jednostavno džabe pokušava, a ovaj sa profi opremom i umećem izgubi baš mnogo vremena da bi obavio posao i da mu se ne isplati toliki rizik, kad iza ugla ima isti automobil bez ikakve zaštite i kasko osiguranjem.
Cela filozofija. ;)
 
Poslednja izmena:
Malo realnog scenarija:
Cim neko ima pristup OBD, znaci da je otkljucao auto.
Posto najverovatnije nece usred dana to raditi, koristice minimalno osvetljenje cisto da otvori OBD slot i utakne prikljucak sto pre, nece zagledati kakve su boje zica i raspored.
I tu ga je ugasio ako su zice prerasporedjene tj sprzice svoj uredjaj. Najverovatnije ce tu sve bataliti i produziti dalje.
Ali OBD hack pali samo na starijim autima.
Znam za moju Mazdu da bez fabrickih enkriptovanih serijskih kodova NFC kljuca ni servis ne moze da pristupi security sw auta tj da ga upali, tacnije programira NFC kljuc.
Bez kljuca bukvalno nista ne mogu po recima servisa, jer koristi nazovimo rolling bursting code sistem. Tj dok je kljuc u autu, auto konstantno burst -uje kljuc (radio auto ili ne) kod zahtevima koji moraju da se podudaraju sa kodovima iz auta.
Cim kljuc napusti kabinu na makar 20cm, momentalno mi se pale zvucno svetlosni alarmi na instrument tabli i posto je fabricki start/stop uvek on, ugasi motor i ne pali dok se kljuc ne vrati u kabinu.
Cisto sumnjam da se ne moze hakovati ali je izgleda malo tezi zadatak za lopove, pre ce ga odslepati i raskomadati nego se zezati sa hakovanjem auta.

Fun fact:
Slican sistem koristi BMW i provaljena je fora kako da se "hakuje" kilometraza, sto zahteva i hakovanje kljuca jer radis bukvalno security breach.
Caka je da se samo jedan kljuc moze programirati, ne i rezervni.
Ako je auto "hakovan" za smanjenje kilometraze i upotrebi se rezervni ne modifikovani kljuc, auto vraca kilometrazu na original i ecu se blokira, samo direktni bmw servisi mogu da odblokiraju.
Tako da ako kupujete novije BMW, trazite i probajte rezervni na licu mesta. Ako nema rezervnog, zaobicj auto. (Source: kolega ima radionicu i desila se blokada, ni vlasnik auta nije znao da je vracana kilometraza i tu je kolega saznao za ovaj bmw security breach)
 
Od kog godišta važi ovo za bmw? Ja sam rezervni ključ probao prilikom kupovine auta samo za otključavanje/zaključavanje čisto da vidim da li radi i sada se tripujem da li smem da ga ubacim u bravu.
 
Od mehaničkih zaštita, ima više vrsta, koja je recimo razlika između Abloy i Milt-Lock igle? Slične su cene.
 
Identične su, osim što su sam cilindar brave i ključ nešto drugačiji. Ono, sam cilindar radi na drugačijem principu.
Igla navodno ne može da se češlja i da se kopira ključ. M-Lock navodno može da se nekako "hakuje".

Cela priča o hakovanju brave ne znam koliko ima smisla jer neko hakovanje brave bilo koje tog tipa podrazumeva da lopov leži u nenormalnom položaju i da pipav posao radi gotovo naslepo. Bušenje accu bušilicom takođe nema smisla jer dovodi do zaglavljivanja brave u zaključanom položaju. Ja b' rek'o da je najlakše razbucati sve oko stuba volana i poseći to šlajfericom. Ali zbog veoma dobrog čelika, potrajaće a biće i mnogo buke i varnica.

Inače obe pravi isti vlasnik dva brenda. Sama mehanika montaže, kako zaključava letvu volana, kako se postavlja i kako radi, čak i kako izgledaju (sem ključa i rupe za ključ) identične su. Materijali su isti.

Celu tu priču mi napričali u servisu koji ugrađuje obe.

Ugradio sam iglu. Ne dopada mi se sto je ključ dosta oštrih zljebova, grebe ruku. Takođe, ne ulazi lako u bravu kada bodete naslepo. Dojmim se da multi-t-lock lakše "sklizne" u bravu. Mada, možda se i brava igle razradi.

Zeder je takođe gotovo identičan princip rada.
 
Eh da, garancija na Iglu je doživotna (šta god to značilo) a na multi-t-lock dve godine.

Rekoše da sa Iglom tu i tamo ima problem da se od nosanja ključa po džepovima, u bravi, preko ključa, sakupljaju froncle od garderobe (rekoh da su rezovi na ključu dosta oštri). Imali su par slučajeva da se brava sve teže i teže okreće zbog tog problema.
 
Kad sam uzimao auto iz salona, dali su mi taj neki OBD kabl. Moram da im dam za redovmi servis, kao i za tehnički. U ugovoru za kasko stoji da u slučaju krađe vozila, moram da imam taj kabl (ne sme da bude u vozilu).
Ovde sad prvi put čitam da je to zaštita vozila :)
 
Jos bolja je solucija izmestanje zica u samom OBD konektoru. Prikacis, laptop ne radi, a samo ti imas shemu gde koja zica ide. Naravno, imas adapter da bi to radilo. Takodje moze da se odradi da ko ubode OBD bez adaptera da mu sprzi uredjaj, ali to ne preporucujem jer moze da se desi da zaboravite svoj adapter i da sebi sprzite, ili jos gore majstoru. Na tehnickom bi bila fora da sprzite uredjaj i okrivite ih da su vam pokvarili auto :D
To ce malo teze tj nemoguce da prodje jer postoje serviseri te opreme koji ce da utvrde kako i zasto se desilo do pregorevanja OBD uredjaja ;)
 
Tačno tako. Običnim unimerom u voltmeter režimu se može naći da pin 16 nije na svojoj poziciji i onda si ti u problemu.
 
Fora je sto niko ne ocekuje to :D

Ali moze da se desi da neko to odradi, proda auto i ne kaze kupcu da ako ne koristi obd da ce sprziti uredjaj. Svejedno, salio sam se malo, niko nije ****** da tera na tehnicki da sprzi nekom uredjaj. Stavise, mislim da sam od nekog cuo da u sustini ne sme da se izmesta obd i da ne mozes da prodjes tehnicki ako mora bilo kakav adapter da se koristi
 
Ja uradio tehnički pre mesec dana, sa izmestenim OBD. Odmah po zakazivanju tehničkog su mi napomenuli da ponesem adapter sa sobom ako imam modifikovani OBD.
 
BTW, pametno izmešane žice u standardnom OBD su možda najbolje rešenje. Lopov to ne vidi odmah već se kači i gubi vreme da uopšte primeti da OBD nije standardni.

Davanje +12V na bilo koji drugi pin neće spržiti ništa prema dijagnostičkom uređaju. Samo neće raditi.

A iole pametan lopov će već prema bojama žica i korišćenjem nekoliko test iglica i pinova, na licu mesta napraviti adapter. ...ako dođe spreman na modovani OBD i ako želi/može sa time da se bakće.
 
Ova tema je jako zabavna...
vecina misli da lopov vrlo lako ume da neutralizuje auto alarm
ali istovremeno ne ume da resi izmesane zice na obd prikljucku, i nema malu accu brusilicu.
 
Kasko i nema zime. Nema toga što ne može da se provali, ako se neko namerači.
 
Kasko samo umanji gubitak ako dođe do nekog incidenta, ali ga nikako ne potire. Recimo, meni je učešće u šteti 200e ili 10%. Na sve to, procene ti automobil drastično manje nego što je realna vrednost jer se koristi AMSS katalog, a cene polovnjaka su u prethodne dve godine opasno skočile. Moj auto sada vredi par hiljada više nego što sam ga ja platio pre godinu dana. A oni ti ga procene recimo 20% manje od toga što si ga ti platio, i na tu vrednost ti isplate 90% (ako je auto ukraden). Ti tako zapravo gubiš 30% vrednosti auta, a ako je auto vredan 20k evra, imaš ogroman gubitak.
 
Ova tema je jako zabavna...
vecina misli da lopov vrlo lako ume da neutralizuje auto alarm
ali istovremeno ne ume da resi izmesane zice na obd prikljucku, i nema malu accu brusilicu.

Pa prežvakano ovde na temi već par puta...

Lopova treba odvratiti da izabere neki drugi auto sa manjim zaštitama.

Dobro postavljen alarm nije lako eliminisati tako na licu mesta ako lopov ne zna baš tačno koji model i tip alarma je postavljen, i kako je tačno vezana blokada.

Pravilno montiranu mehaničku blokadu nije lako skinuti jer se u principu šlajfericom ne može prići tamo gde se treba seći.

Poznanstva u policiji kažu da zaista nije ukraden ni jedan automobil sa zaključanom blokadom volana.

Odnošenje kola šlepom u cilju krađe je veoma veoma retko. Radi se samo za tipovana i skupa vozila. Šlep kamiona nema mnogo i policiji je lako da ih izlista. Danas je gotovo nemoguće provući se negde u gradu da ga ne snimi neka kamera.

Kasko samo umanjuje stres, štetu, a period bez automobila (kome je neophodan) ne može da reši.

(Sve ovo ponavljamo svakih par strana)
 
Tačno tako. Već smo prežvakali sve što ima da se kaže na tu temu.

Mene sada izluđuju ovi što kradu ratkapne. Nije problem leti sa alu felnama, ali sa čeličnim svake zime nestaju. Kradu čak i one kineske falšovane.
 
Bolje da kradu ratkapne nego kad ti ukradu 4 felne, tu OBD i blokade ne pomazu.
 
Ne. Nego bolje bi bilo da mi ne kradu ništa.
 
Meni za manje od godinu dana 2x ukrali maske sa branika ispod farova. A cena taman toliko da se ne isplati aktivirati kasko, nego kupujem na aliexpressu. A auto u garaži stoji, nego me neko snimi kako se parkiram i za manje od minut se skidaju, ko ih takve napravi.
 
Do sada mi je ukradeno što na mom što na sestrinom autu:

3 seta ratkapni.
2 radio antene.
1 set BOSCH metlica za brisače.
Sve 4 metalne kapice za gume.

Džabe garaža kad se odvezeš negde i ostaviš auto na parkingu.
 
Ti si dobar, meni su osim celog auta, toliko puta koliko si nabrojao ukrali samo radio i to pola bez pločice 🙂
 
Nazad
Vrh Dno