Šta je novo?

Oprema i zaštita automobila

Alarm je korstan koliko i Mormonski barmen. Iritira sve samo ne onoga kome je namenjen.
 
Upravo tako. Zeder i razmešten OBD je sasvim dovoljna zaštita.
 
Naprotiv, sve te zastite nemaju smisla puno ako nemate alarm.

Dzaba da imas mehanicku zastitu ako lopov u miru i tisini ima vremena da se bavi njom.

Prvo alarm pa onda dodatna zastita.
 
Alarm je korstan koliko i Mormonski barmen. Iritira sve samo ne onoga kome je namenjen.
Ja se ne slažem. Dok petlja oko zedera ili OBD, sigurno ne želi da bilo šta pišti. Zatim, najveća verovatnoća je da će vozilo biti predmet nekog obijanja od strane amatera, narkomana, da bi se nešto uzelo iz kola, a taj najniži nivo kriminala alarm rešava.

Prosto, alarm se podrazumeva kao sastavni deo auta. Druge zaštite sam imao raznolike, ali alarm u svakom autu, i u jugu.
 
Iole valjan lopov će alarm da ućutka maksimim za 20-ak sec. U zavisnosti od tipa alarma, montaže i znanja lopova, može ga sprečiti da se uopšte i oglasi.

Alarmi su dobri za delikventne klince, vandale, amatere i narkomane. Za ozbiljne lopove, jok.
 
Hoce, hoce kako da nece...u ostalom alarm nije samo sirena, ne mora ni da ima sirenu.

Kada auto nema alarm on je na izvol`te.

U poslednje vreme neke naopake stvari postaju standard.
 
@NShappy
To Nidza i kaže u prethodnom postu.

Ozbiljan lopov je onaj koji istera auto iz garaže sa sistemom zaštite. ;)
 
Naprotiv, sve te zastite nemaju smisla puno ako nemate alarm.

Dzaba da imas mehanicku zastitu ako lopov u miru i tisini ima vremena da se bavi njom.

Prvo alarm pa onda dodatna zastita.
Koliko puta si izašao napolje, do svog vozila, da proveriš da li je tvoj alarm aktivan:
1. Slučajno, jer je pogrešno podešen ili ti je neko šutnuo točak iz zezanja
2. Namerno, jer je lopov do članaka u haubi / vozilu i pokušava da ga ukrade?

I to još ako živiš u zgradi, a parkirao si 3 ulice niže jer si jedva uspeo da nađeš parče trotoara da parkiraš vozilo. I onda koliko % ljudi koji nisu vlasnici vozila zaista izađe i pogleda o čemu je reč? Verovatno 0. Da ne pričamo o tome da od 20 vozila ima njih 5 koji zvižde potpuno isto, a verovatno ostalih 15 pojma nema kako im zvuči alarm.

Hoce, hoce kako da nece...u ostalom alarm nije samo sirena, ne mora ni da ima sirenu.

Kada auto nema alarm on je na izvol`te.

U poslednje vreme neke naopake stvari postaju standard.
Auto je na izvolte čim je fizički pristup neometan, dakle parkiran na ulici / parking mestu, a ne u privatnoj garaži koja je zaključana ili u dvorištu kuće sa zatvorenom i obezbeđenom kapijom. Alarm nema mnogo smisla iz gore navedenih razloga, a ako nije ispravan može i da napravi više štete no koristi.
 
Ne sto ne pogleda niko dok svira alarm, nego sto i da vide da se nesto desava, vecina bi samo okrenula glavu na drugu stranu...
 
Koliko puta si izašao napolje, do svog vozila, da proveriš da li je tvoj alarm aktivan.

Nikad, baš me briga. Nisam ga zbog sebe stavio da gledam šta se dešava. :D

Zamišlja se ovde kao divlji zapad, nije tako, ne okreću svi glave, ne gledajte iz sopstvene prespektive. Ja sam bar 15x do sad zvao policiju za razne stvari, prijavljivao komunalne probleme, itd. Odgovoran, nesebičan građanin će to da radi. Ne bih se tukao sa lopovom i branio tuđa kola, ali me ništa ne košta da okrenem pandure, dođu brzo, iznenadili biste se, i vatrogasci, i hitna pomoć, nije baš da ništa ne funkcioniše.
 
Koliko puta si izašao napolje, do svog vozila, da proveriš da li je tvoj alarm aktivan:
1. Slučajno, jer je pogrešno podešen ili ti je neko šutnuo točak iz zezanja
2. Namerno, jer je lopov do članaka u haubi / vozilu i pokušava da ga ukrade?
Pogresno si postavio stvari.
Da li bi izasao napolje da znas da svira bas tvoj alarm ili te ne bi zanimalo?
Bez obzira da li ga je neko slucajno / namerno sutno, udario ga na parkiranog ili obio gepek i uzeo nesto iz unutrasnjosti.

Ne mora sirena uvek isto da svira, ma ne mora u opste da svira,
danasnji alarmi imaju i tihu dojavu i vlasnik ima kontrolu nad autom, pa moze da bira da li ce da izadje ili da ignorise i racuna na kasko.



To sto niko ne obraca na alarm koji svira tokom dana nije isto kao kada svira nocu...itekako privlaci paznju, ne samo prolaznika nego i policije.

Ja sam siguran da lopov sa alatom nece ostati pored auta koji svira u 3-4 ujutru, ma sta neko mislio o tome...
ma nece ostati ni onaj koji nije lopov da ne bi morao da objasnjava da nije on.

U ostalom zivim na glavnoj ulici, lepo vidim kako stavari funkcionisu kroz prozor, verovali ili ne panduri vrlo brzo dodju.
Zapravo najgore je kada izadje vlasnik, uvek izadju prgavi likovi.
 
Poslednja izmena:
Dakle zaključili smo da alarm radi samo ako izađeš da proveriš ili ako ima savesnih građana koje je @nidza opisao, ako se uzdaš u našu policiju (što je presmešno), kao i da smo uvereni (bez ikakvih dokaza) da će lopov da izbegne vozilo samo zato što zviždi alarm, a koji se u vecini slučajeva može neutralisati jako brzo, pogotovo ako se nameračio na tvoje vozilo.

Pored toga, koliko tačno vlasnika vozila u Srbiji ima alarmne sisteme koji pored zvučne signalizacije imaju i neku drugu funkciju? Za koju je inače potrebna konstantna internet veza tj. postojanje SIM kartice koju bi sistem mogao sa iskoristi da dojavi vlasniku stanje vozila? Da ne pričamo o aktivnom GPS pracenju i sl. za šta je potrebno platiti poseban servis.
 
Ne razumem čemu uopšte polemika za deo obavezne podrazumevane opreme na autu? Danas je potpuno apsurdno nemati alarm, jer ćeš najveći broj lopova odvratiti na taj način, a doplata pri naručivanju je smešna.

Imaju eSIM kola za tu svrhu poslenjih 7 8 godina. Imamo mi na jednom autu, GPS, aplikacija, push, sve gospodski, a jedan od jeftinijih modela na tržištu, čak je bez doplate već deo paketa tog nivoa opreme. Uopšte mi to ne bi bio motiv, već da vrišti i smeta.

Ako se namerači profi lopov, njega ništa ne može zaustaviti, to i nije scenario koji treba pokušavati sprečiti.
 
Poslednja izmena:
Dakle zaključili smo da alarm radi samo ako izađeš da proveriš ili ako ima savesnih građana koje je @nidza opisao, ako se uzdaš u našu policiju (što je presmešno), kao i da smo uvereni (bez ikakvih dokaza) da će lopov da izbegne vozilo samo zato što zviždi alarm, a koji se u vecini slučajeva može neutralisati jako brzo, pogotovo ako se nameračio na tvoje vozilo.
alarm radi samostalno onako kako je programiran i koje funkcije ima, ne treba mu covek.

Velika zabluda je da ce alarm neko brzo da neutralise.

moze lopov da iscupa sirenu pod uslovom da mu je na dohvat ruke i da u napred zna gde je, ali sirene obicno ima dve i moze da ima sopstveno napajanje,
samo cupanje nece onesposobiti alarm, i dalje ce ostati da blinka u mraku sa aktivnom blokadom, a da bi to uklonio treba mu mirna garaza i vest auto elektricar, to nikako nema vremena da radi na ulici dok auto blinka ko bozicna jelka.
Sve da lopov ima originalni kljuc od auta alarm mu moze praviti veliki problem.

Pored toga, koliko tačno vlasnika vozila u Srbiji ima alarmne sisteme koji pored zvučne signalizacije imaju i neku drugu funkciju? Za koju je inače potrebna konstantna internet veza tj. postojanje SIM kartice koju bi sistem mogao sa iskoristi da dojavi vlasniku stanje vozila? Da ne pričamo o aktivnom GPS pracenju i sl. za šta je potrebno platiti poseban servis.
Mi ovde pricamo o vrstama i mogucnostima zastite, zar ne?
Kasko nije zastita. zeder je pasivna zastita.

Da li ste razmisljali kako vam zeder i kasko pomaze ako vam neko ukrade stvari iz unutrasnjosti, ukrade tockove, gorivo ili deo sa auta?

Alarm moze da dojavi putem RF veze (bez mobilne mreze) i sa vise mogucnosti putem mobilne mreze
Naravno lopov moze da koristi GSM/GPS ometac ali ni on nije svemoguc i cim dohvati signal on ce dojaviti status.
 
Svesnim ljudima gde žive. Lopov će uvek ići linijom manjeg otpora i ja se radujem što pola ne razmišlja ni o čemu, a deo čak uporno želi da omogući lopovu da dela u punom komforu, naša kola neće dirati.

Suština zaštite je da minimalno bude iznad proseka kola na parkingu, lopov će ići na lakši problem uvek. I dalje mnogo kola nema ništa, prema tome, ko god ima išta naknadno ugrađeno može mirno da spava.

Ako imate neki baš poseban auto i nameračenog profesionalca, od toga nema zaštite.
 
Ako imate neki baš poseban auto i nameračenog profesionalca, od toga nema zaštite.
Sinoc mi kolega prica za buraza, koji zivi u centru Frankfurta.
Imao je custom Mustanga, sa dodatnim zastitama. Auto je nestao u toku noci, niko nista nije video ni cuo. Istraga u toku.
 
Kasko nije zastita. zeder je pasivna zastita.

Da li ste razmisljali kako vam zeder i kasko pomaze ako vam neko ukrade stvari iz unutrasnjosti, ukrade tockove, gorivo ili deo sa auta?

Alarm moze da dojavi putem RF veze (bez mobilne mreze)
1. Kasko je zaštita, Zeder je zaštita,
2. Ako ti neko ukrade točkove to pokriva Kasko,
3. Za alarm sa "RF vezom i dojavom" nikad nisam čuo?
 
Kasko je osiguranje, zeder je zaštita od krađe.
Da je alarm obavezna ili podrazumevana oprema je netačno.
Danas nepotrebna oprema na autu.
 
Poslednja izmena:
Već nekoliko dana počinjem da pišem odgovor, pa obrišem. Ukoliko niste neko kome se desilo da mu bude ukraden auto, onda ne znate koji je to stres.
Što se tiče teme šta je kasko kada vam ukradu auto, evo nekoliko pojašnjenja.
Nakon što ste utvrdili, da vam je nestao autombil i oporavite se od šoka, krađu prijavljujete policiji. Policija zaprima vašu prijavu, te vam izdaje uverenje,, u kome je navedeno da ste dana tog i tog, prijavili da vam je nstalo vozilo. Nakon toga, sa tim papirom (a možete i bez njega), se javljate u osiguranje, gde ste svoje vozilo kasko osigurali sa uključenim rizikom krađe. Osiguranju predajete rezervni (ili rezervne) ključeve,i saobraćajnu dozvolu.
Nakon toga, čekate 30 dana (da, mesec dana), da policija obavi svoje radnje, u vezi nestanka vozila. Nakon 30 dana, ukoliko je sve u redu i nema sumljivih okolnosti, izdaju vam potvrdu da vozilo nije pronađeno. Bez te potvrde, osiguranje vam neće isplatiti štetu. Sa tom potvrdom idete u svoje osiguranje. Čekate 15 dana (koliki je rok), da dobijete vansudsko poravnanje.
Dakle u najboljem slučaju, naplatićete štetu u roku od 45 dana, od trenutka kada vam je vozilo ukradeno.
Uvek ću obezbediti svoje vozilo nekom od mehaničkih zaštita - bilo zeder, bilo Abloy klin.
Napominjem da vam mehaničke zaštite ničemu ne vrede, ukoliko ih ne zaključate :D
 
1. Kasko je zaštita, Zeder je zaštita,
2. Ako ti neko ukrade točkove to pokriva Kasko,
Kasko nije zastita jer ne moze zastititi vase vozilo vec samo "umanjiti" finansijski trosak koji vam moze biti napravljen.
Namerno kazem umanjiti jer vas nikad nece potpuno obestetiti.

evo primer:
Recimo ukradu vam dva tocka umesto 4, isplatice vam stetu za ta dva umanjenu za njihovu starost, i vi ste zakonski potpono obesteceni.
U praksi vi sa tim novcem niti mozete kupiti druga dva tocka, niti kupiti 4 druga.

I da, cekacete na isplatu minimum 45 dana i to u najidealnijoj situaciji.

3. Za alarm sa "RF vezom i dojavom" nikad nisam čuo?
Zato i postoji tema da cujes, evo par RF primera sa amazona (morate copy/paste forum nece da prikaze link sa amazona)
shorturl.at/bcrQ8
shorturl.at/efD69

Naravno postoje i modeli sa sim karticama, i GPS pracenje koje je posebno aktivna zastita.

Naravno da alarm nije obavezna oprema u autu, ali je potpuno naopako ne ugraditi alarm a ugraditi bilo sta drugo.

primer:
ljudi urade izmestanje OBD u autu bez alarma,
shvatate li koliko je to besmisleno?

@kUdtiHaEX zasto forum linkove sa amazona uvek nepravilno prikazuje?
 
Poslednja izmena:
Naravno da alarm nije obavezna oprema u autu, ali je potpuno naopako ne ugraditi alarm a ugraditi bilo sta drugo.
Ne razumem?

Godinama ne ugrađujem alarme u automobile, sem igle i izmeštanja OBD-a (onako usput), zbog gore navedenih razloga koje su iznele kolege. Uredno mi zalepe nalepnice na staklima, da lopov zna da automobil ima zaštitu, što i jeste cilj da ga odbije, a u većini slučajeva do toga i dođe, pošto mu je lakše da ide linijom manjeg otpora. Prošeta dalje i traži neki “kasko” osiguran bez ikakve zaštite. Još ako su te nalepnice od renomiranih servisa, jednostavno neće da se zezaju, jer znaju s čim imaju posla. Naravno, pričam o krađi automobila, a ne o krađi napolitanki, koje si zaboravio u gepeku. Uostalom, retki su slučajevi da će neko da rizikuje da obija automobil od nekoliko desetina hiljada eura da bi ukrao prvu pomoć, za to služe moskviči i jugići, koji su ionako otključani jer im se pokvarila brava.

90-ih sam imao alarme i u većini slučajeva su samo pravili buku i nervirali komšije.;)
E, sad, postoje ozbiljni alarmni sistemi koji ne čine ono što sam naveo u prethodnoj rečenici, ali tu već govorimo o cifri oko 1000e, a i preko, pa zaista ne vidim razlog bacati toliki novac, kad je ozbiljna mehanička zaštita i dalje neprikosnovena.
Svakako, ako se neko baš namerači (neki profesionalac), džaba ti sve, deaktiviraće alarm za pola minuta, neutralisaće GPS… i oteraće ga. Kako god, složićeš se, za mehaničku zaštitu mu treba više vremena, a i tad ga može odneti, pa na tenane se pozabaviti njome.

Tako da dolazimo do zaključka da je najbolje platiti kasko, ugraditi alarm, mehaničku zaštitu, vezati auto za drvo, sakriti neku staru Nokiu sa karticom povezanu da se puni na akumulator radi praćenja, bar dva skrivena prekidača, obavezno ubaciti pit bula na zadnje sedište i po mogućstvu pitona u gepek.:)
 
I naravno, jastuče na sedište vozača, u kome se nalazi metalna ploča, sa zavarenim ispravljenim udicama. Jastuče se sajlom veće ispod sedišta.
 
Zaboravio si na Claymor mine i iskopavanje kanala sa aligatorima oko vozila.
 
Jesi li ti uopšte ikad platio kasko i pokušao da dobiješ naknadu za štetu, konkretno za gume i felne? Posto to sto si napisao nema veze sa mozgom.
Kasko nije zastita jer ne moze zastititi vase vozilo vec samo "umanjiti" finansijski trosak koji vam moze biti napravljen.
Namerno kazem umanjiti jer vas nikad nece potpuno obestetiti.

evo primer:
Recimo ukradu vam dva tocka umesto 4, isplatice vam stetu za ta dva umanjenu za njihovu starost, i vi ste zakonski potpono obesteceni.
U praksi vi sa tim novcem niti mozete kupiti druga dva tocka, niti kupiti 4 druga.

I da, cekacete na isplatu minimum 45 dana i to u najidealnijoj situaciji.
 
.

primer:
ljudi urade izmestanje OBD u autu bez alarma,
shvatate li koliko je to besmisleno?
Alarm mora komplementarno, uz bilo koju drugu dodatnu zaštitu, posebno mehaničku. Služi da odvrati narkiće i druge budale, jer neće da drljaju taj auto ako ne znaju da unutra ima nešto što im treba. Razlupaće staklo autu pored. Zar mislite da će neko 10 minuta da skida točkove dok auto pišti, nema šanse. Ova moja sirena urla kao iz pakla da je, neki penzioner bi otvorio prozor, garant. Idite u Zemun i čekajte da naiđu cigani pored keja, idu redom i isprobavaju sve kvake i šutiraju kola da li će da zapište.

Izmeštanje OBD je najveća besmislica, iako mi je to diler ubacio pre preuzimanja auta. To 5 sekundi produžava startovanje ako ima sve alate, i nije daltonista. Alarm za tako kratko vreme ne može da neutrališe, ali sve im je p. dim, ako znaju.

Alarm + dobra mehanička + kasko + opciono garaža i možete mirno da spavate. Ako mu se hoće ni to nije dovoljno. Čemu toliko napinjanje korisnika foruma ovde da bi olakšali lopovu. Doplata za alarm bila tipa 200e + pdv, o čemu mi ovde pišemo, drugi auto ima i alarm i eSIM bez doplate.
 
Najvrednije od svega što imaš je nalepnica i led dioda, da lopov zna da nisi bez zaštite.
Ostalo je sreća😁
Znam šta pričam, imao sam iskustva sa krađom (alarm od 500e) i ostao bez auta.:mad:
Zato sam možda subjektivan, kada se spomene alarm. ;)
 
Poslednja izmena:
Najbezbednije je bar kod kuce/stana da u kraju gde se parkirate ima "blejaca" s kojim si dobar.
100% siguran auto.
 
Teska istina. Iznad mog parking mesta je stan sa balkonom gde zive alkosi i uvek vise na balkonu.
Par piva i zestine mesecno i auto ima NORAD zastitu :D
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno