Šta je novo?

God of War Ragnarok

Ma smesne su vibracije u Ragnaroku u odnosu na Returnal, reklo bi se zanemarljive. Haptica maltene da nema.
 
Ovo je mozda i prva velika igra gde imam osecaj da nije pravljena za mene, vec za mladju populaciju.
Neverovatno je koliko developeri nisu imali hrabrosti da te samo puste da igras igru (pa makar se ponekad i dosadjivao) i uzivas u svetu koji su stvorili.
Likovi su previse brbljali i u kecu, ali je ovde to podignuto na visi nivo. Ne postoji trenutak gde mozes da predahnes i samo bacis pogled na okruzenje, jer se ama bas uvek nesto desava.
Slicno je i sa zagonetkama i boss fightovima. Saborci neprestaju spoiluju sta bi trebalo uraditi i meni je to dosta pokvarilo ukus o igri.


Mada, ne znam ni sto me to cudi, jer smo od developera culi kako dizajniraju igre:


Inace, igra je po skoro svemu unapredjena u odnosu na keca i polako se blizim kraju (posle 40+) sati.
Borbe izgledaju odlicno (iako i dalje dosta smeta skuceni fov i strelice koje pokazuju odakle te napadaju), igra je mnogo vise epic.
Verujem da ce ljudima koje vole Sony AAA igre ovo biti igra godine. Meni je to i dalje Elden Ring.
 
Ovo je mozda i prva velika igra gde imam osecaj da nije pravljena za mene, vec za mladju populaciju.
Neverovatno je koliko developeri nisu imali hrabrosti da te samo puste da igras igru (pa makar se ponekad i dosadjivao) i uzivas u svetu koji su stvorili.
Likovi su previse brbljali i u kecu, ali je ovde to podignuto na visi nivo. Ne postoji trenutak gde mozes da predahnes i samo bacis pogled na okruzenje, jer se ama bas uvek nesto desava.
Slicno je i sa zagonetkama i boss fightovima. Saborci neprestaju spoiluju sta bi trebalo uraditi i meni je to dosta pokvarilo ukus o igri.


Mada, ne znam ni sto me to cudi, jer smo od developera culi kako dizajniraju igre:


Inace, igra je po skoro svemu unapredjena u odnosu na keca i polako se blizim kraju (posle 40+) sati.
Borbe izgledaju odlicno (iako i dalje dosta smeta skuceni fov i strelice koje pokazuju odakle te napadaju), igra je mnogo vise epic.
Verujem da ce ljudima koje vole Sony AAA igre ovo biti igra godine. Meni je to i dalje Elden Ring.

Taj DSP ima 40 godina nije on mladac...
 
Razumljivo, igra i nije predvidjena za prekaljene DS/souls-like tipove igraca, fokus GoW (reboota) je bio odlican storytelling i worldbuilding, potpomognut solidnim borbenim sistemom... Sve to spakovano u hub sistem, kao akciona avantura.
Ragnarok je "samo" zaokruzio zapocetu formulu, cak je studiju bila zesca frka kako nadmasiti/ostati na nivou keca, ali sudeci po komentarima izgleda da su uspeli.
Tako da je malo neozbiljno ocekivati DS/Sekiro fazon iako ima izazovne boss borbe za one koji to zele.
Ne znam zasto to ljudi stalno rade - ocekuju od igre nesto sto nije i posle kritikuju.

Naravno da Sony (i druge korporacije) gadjaju najsiri moguci auditorijum, ne zato sto im je stalo do igraca vec zato sto zele profit, to smo odavno utvrdili na forumu... :)
Problem je ako krenu Diznijevim i Netfliksovim stopama i dodje do potpune degradacije sadrzaja "prekrojavanjem" za moderan auditorijum...
 
Problem je sto to brbljanje nije moguce iskljuciti.
Ok, neki vole da neprestano budu stimulisani i ne uzivaju u izazovu, ali to sto ti saborci resavaju zagonetke (i boss fightove posle 5 sekundi), govori da ni sami developeri ne veruju da su zagonetke dobro osmisljene. Mislim, cemu onda zagonetke uopste?

Ima zanimljivih boss fightova, a i borbe sa manjim brojem protivnika su dobre (iako prilicno automatizovane...negde na pola puta izmedju "ozbiljnije" igre i Hellblade-a).
Problem nastaje kada te napadne vise protivnika odjednom, pri cemu te neki gadjaju projektilima off screan. Znaci moras da gledas u one ruzne strelice.
Ali sve je to posledica dizajna igra - skucen fov i kamera koja je preblizu su svesno izabrani, jer je prioritet spektakt, a ne sama borba.
Inace, igram na trecem od cetiri nivoa tezine i preporucio bih da se tako igra. Nije previse tesko, a ipak se gine.
 
Ovo je mozda i prva velika igra gde imam osecaj da nije pravljena za mene, vec za mladju populaciju.
Neverovatno je koliko developeri nisu imali hrabrosti da te samo puste da igras igru (pa makar se ponekad i dosadjivao) i uzivas u svetu koji su stvorili.
Likovi su previse brbljali i u kecu, ali je ovde to podignuto na visi nivo. Ne postoji trenutak gde mozes da predahnes i samo bacis pogled na okruzenje, jer se ama bas uvek nesto desava.
Slicno je i sa zagonetkama i boss fightovima. Saborci neprestaju spoiluju sta bi trebalo uraditi i meni je to dosta pokvarilo ukus o igri.


Mada, ne znam ni sto me to cudi, jer smo od developera culi kako dizajniraju igre:


Inace, igra je po skoro svemu unapredjena u odnosu na keca i polako se blizim kraju (posle 40+) sati.
Borbe izgledaju odlicno (iako i dalje dosta smeta skuceni fov i strelice koje pokazuju odakle te napadaju), igra je mnogo vise epic.
Verujem da ce ljudima koje vole Sony AAA igre ovo biti igra godine. Meni je to i dalje Elden Ring.

Ja sam negde u glavi istripovao da na najtezem nivou saborci ne govore sta treba da radis. To bi mi imalo logike.

P.S. ima 5 nivoa tezine, 5 je zakljucan ako odmah ne krenes sa njim da igras.
 
Ja sam negde u glavi istripovao da na najtezem nivou saborci ne govore sta treba da radis. To bi mi imalo logike.
Imalo bi, ali nije tako. Jedini setting koji mozes da promenis ti olaksava resavanje zagonetki (ne moras dovoljno brzo da pogodis one cupove i slicno).
Ne bih da neko pomisli da mi se igra ne svidja. Uzivam igrajuci, na svakom koraku je vidljivo da je ogroman trud ulozen.
Prica je malo nategnuta (ali zanimljiva), likovi su prilicno dobri, igra je bas epic.

Nisam to ocekivao, ali Ragnarok je dosta blizi Eldenu nego sto sam ocekivao.
Moze cak da se desi da ce mi biti i druga najbolja igra godine (moram jos nekoliko puta da predjem Bajo 3 da bih mogao da ih uporedim).
 
Cudno je sto je tako to odradjeno jer je onda u sklopu hint sistema koji bi trebao da ima on/off opciju.
To "preko ramena" kadriranje je zbog "sinematicnosti" i "prisnijeg iskustva sa likovima i avanturom", svesno su na tome isli (Balrogove reci ne moje) - jeste problem kada se naidje na grupu i bude cupavo jer se neretko zagine (ne zna se uvek iz kog pravca prangija) i trebali su i za to da ponude alternativu u opcijama.

btw zasto ne bi obe igre mogle biti GOTY u svojim respektivnim zanrovima? I sto se potencira poredjenje sa souls igrama? :)
Samo da dam primer 2018, koja je mozda i najbolja godina u poslednjoj dekadi po naslovima koji su izbaceni:
GoW, RDR2, M's Spiderman, Pillars of Eternity II, DoS II, GRIS, Return to Obra Dinn, Into the Breach, Celeste, Frostpunk, Monster Hunter...

RDR2 jeste odskakao, GoW mu je disao za petama ali i ostali naslovi su bili itekako dobri i GoTY materijal u dosta aspekta...
Ne pamtim kada je poslednji put u jednoj godini izaslo 10 bas jakih naslova.
 
Po svemu sudeći, igra je vrhunska, kao što se i očekivalo, ako ne i više. Niko nije savršen, pa tako može da se kaže i za igre. Činjenica je da je tim odradio odličan posao i uz pregršt ponuđenih opcija igru prilagodili tako da, ako se zanemare neke sitnice, skoro svi mogu uživati u njoj.

Ja sam još uvek na samom početku, vrlo malo sam odmakao, što zbog drugih obaveza, što zbog toga što je "gustiram". Ne žurim sa igranjem jer su je zaista prelepo dizajnirali, vrlo često zastanem i samo posmatram. Verujem da me mnogo toga zanimljivog i epohalnog tek čeka. Sigurno ću je poslednji završiti. 🙂
 
Ovo je jedna od onih igara koje ce mi biti prosto zao da je zavrsim jer sve izgleda prelepo i bice mi tesko da napustim taj svet. Ipak, ako treba 40+ sati da je zavrsim a obzirom na moje raspolozivo vreme za igranje, taman cu je zavrsiti kada izadje sledeci deo :)
 
Završio, 30 sati na normal težini. Bez spojlera, par reči:
  • Odličan nastavak, borba mi i dalje nije baš savršeno legla i mislim da je glavni problem mnooogo spor početak gde je potrebno dosta dugo da otključate neke basic stvari koje su u prethodnoj bile dostupne. Puzzle elementi su zabavni, intuitivni al nekad znaju da uspore igru dosta. Ne volim ni ovde kao ni u mnogim sličnim naslovima to što svaka "soba" ima svoje talase neprijatelja i te faze, deluje kao da se veštački produžava igra
  • Priča je sjajna, nabijena emotivnim momentima, sjajnim neočekivanim obrtima, skalirana adekvatno za samu temu ovog nastavka naravno. Likovi, novi i stari, produbljeni su na prikladan način.
  • Grafički igra jeste limitirana zbog prethodne konzole, ali i dalje izgleda dovoljno dobro, prezentacija je on point, izgradnja sveta pokazuje koliko je stil nekad i bitniji od piksela i efekata. Svaki realm ima svoj život i svoj stil.
  • Muzika sjajna, odlično inkorporirane numere iz prethodnog dela, sa dosta novih traka koje doprinose građenju napetih sekvenci (kojih ima dosta, i sve su sjajne)

Meni je ovo trenutno igra godine. Elden RIng mi nije ostao u najboljem sećanju baš zbog užasne poslednje trećine, a ova igra postaje sve bolja kako odmiče. Sjajan posao je odrađen, radujem se bilo čemu što izađe od ovog studija u narednom periodu.
 
Sve je bolja i bolja što se više igra, što neko reče napredak u svim poljima u odnosu na već fenomenalnog keca. Elden ili Ragnarok su igra godine, po meni ipak Elden ali neće biti nikakva nepravda ako i GoW uzme
 
Potvrdjujem. Sve je bolje i bolje kako igra odmiče.
Ali i dalje ne mogu da se otmem utisku da se radi više o ekspanziji nego o drugom delu. Mislim da bi trebalo posmatrati igru kao celinu a ne odvojeno. I iz tog razloga nema šta da traži kao igra godine pored Elden Ringa koji iako nije svima po meri predstavlja nešto jedinstveno pogotovo u moru današnjih krš AAA naslova.
 
Mene zanima ima li dodatnog sadržaja u vidu jurnjave za još izazovnijim boss-ovima, ili challenge realm-ova, kao što je bilo u kecu za 100% kompletiranje?
 
Potvrdjujem. Sve je bolje i bolje kako igra odmiče.
Ali i dalje ne mogu da se otmem utisku da se radi više o ekspanziji nego o drugom delu. Mislim da bi trebalo posmatrati igru kao celinu a ne odvojeno. I iz tog razloga nema šta da traži kao igra godine pored Elden Ringa koji iako nije svima po meri predstavlja nešto jedinstveno pogotovo u moru današnjih krš AAA naslova.

Pazi, moj glavni problem kod imenovanja ER kao igre godine je što je dosta toga uradila lošije od svojih prethodnika, odnosno svih Soulsborne igara. Meni boss fightovi u toj igri nisu bili dobri uopšte. Noviteti koje je Elden ring doneo više su bili gimmick, uz par QoL izmena. Tu mislim na oslanjanja na summone da izguraš neke bosseve koji znaju da ubiju u pojam sa spamovanjem napada.
God of War jeste linearnije iskustvo, iako ima dosta sporednog sadržaja. ER pati od otvorenog sveta, kad pređeš igru skapiraš koliko je besmislica igrati ponovo jer već znaš gde da odeš, šta da zaobiđeš, koje prečice da uhvatiš. ER bi možda isto bio bolji kao hub world igra nego open world, al eto i tu formulu su isprobali makar.
Takođe, okvir priče Elden ringa mi je bio najmanje zanimljiv od svih Fromsoft naslova, taj fantasy svet sa par Martinovih trikova mi je baš meh. Dosadni su mi likovi, ni za koga nisam mario (dok recimo uvek gledam po svaku cenu da spasim Greyrat-a u DS3), na kraju mi uopšte nije bilo bitno dal postajem Elden lord ili šta :D
 
Imalo bi, ali nije tako. Jedini setting koji mozes da promenis ti olaksava resavanje zagonetki (ne moras dovoljno brzo da pogodis one cupove i slicno).
Ne bih da neko pomisli da mi se igra ne svidja. Uzivam igrajuci, na svakom koraku je vidljivo da je ogroman trud ulozen.
Prica je malo nategnuta (ali zanimljiva), likovi su prilicno dobri, igra je bas epic.

Nisam to ocekivao, ali Ragnarok je dosta blizi Eldenu nego sto sam ocekivao.
Moze cak da se desi da ce mi biti i druga najbolja igra godine (moram jos nekoliko puta da predjem Bajo 3 da bih mogao da ih uporedim).
Sta je Bajo 3?
 
Pazario digital pa nek ide zivot!...sad jos samo vremena za igranje da nadjem. Jel ima jos neko da je krenuo sa najvecom tezinom u startu ili cu biti jedini manijak? Secam se da je prethodni bio vrlo lagan za tuci osim na tim najvecim tezinama (cast ptucurinama)!
 
Krenuli ortak i ja na najteže, kao i svaki GoW do sada. Ja sam bio paćenik, pa sam sve delove prešao na najteže da otključam poslednji nivo težine, pa ponovo igrao na tom otključanom :D
Na PS3 - God of War Saga Collection + 3 i Ascension
 
Mene je ovde iskreno i na normal smaralo koliko neke najobičnije neprijatelje ne možeš ubiti brzo. Pobogu, u ulozi boga rata, a jedan bedni crv iz zemlje ili običan ratnik zahteva deset udaraca sekirom. Zato mi je pomalo weird igrati na još većim težinama :D
 
To mi je jedini problem sa većom težinom tj. "sundjer" protivnici. Sa jedne strane razbijaš stene a sa druge šamaraš čoveka sekirom 15 minuta :)
 
U početku te level 3 protivnik ubije iz dva udarca.
 
Krenuli ortak i ja na najteže, kao i svaki GoW do sada. Ja sam bio paćenik, pa sam sve delove prešao na najteže da otključam poslednji nivo težine, pa ponovo igrao na tom otključanom :D
Na PS3 - God of War Saga Collection + 3 i Ascension
Ček, ovo sam propustio, može da se igra Co-up, jedan je Kratos, drugi je "boy"?
 
Ma ne, nego igramo zajedno. Kada se jedan umori, drugi preuzima i tako igramo :D
 
Krenuli ortak i ja na najteže, kao i svaki GoW do sada. Ja sam bio paćenik, pa sam sve delove prešao na najteže da otključam poslednji nivo težine, pa ponovo igrao na tom otključanom :D
Na PS3 - God of War Saga Collection + 3 i Ascension
Pa to i jeste poenta, preći na najvećoj težini (i zo bez new game+) 🤗😇
...naravno to veži samo za vanserijske igre (Diablo, Witcher, GoW...)
 
Pa to i jeste poenta, preći na najvećoj težini (i zo bez new game+) 🤗😇
...naravno to veži samo za vanserijske igre (Diablo, Witcher, GoW...)
A što bi to bila poenta, pogotovo što je činjenica da developeri igara AI na najtežim razinama ne razvijaju od nule, na realan i smislen način, već po maksimi "kako ćemo, lako ćemo", najčešće uz smanjenje štete koju ti praviš, a povećanje HP protivnika i štete koji oni nanose...
Dakle niti je AI mudriji, niti realniji na višim nivoima težine jedino je veći sponge efekat protivnika...
 
Više sam mislio na onaj faktor, preći igru više puta nego na samo napucavanje sa mobovima ;)
 
A što bi to bila poenta, pogotovo što je činjenica da developeri igara AI na najtežim razinama ne razvijaju od nule, na realan i smislen način, već po maksimi "kako ćemo, lako ćemo", najčešće uz smanjenje štete koju ti praviš, a povećanje HP protivnika i štete koji oni nanose...
Dakle niti je AI mudriji, niti realniji na višim nivoima težine jedino je veći sponge efekat protivnika...
Treci nivo tezine na kojem igram je solidan izbor.
Nije igra frustrirajuce teska, a opet postoji neki izazov. Borbe sa opcionim bossovima prilicno dugo traju, potrebno je udariti dosta puta, ali kada udjes u flow ni to nije nemoguce.
Ne bih igrao na najvecem nivou tezine, jer borbeni sistem nije dovoljno dobar i verovatno bi me igra vise nervirala nego na ovom nivou tezine.
 
Nazad
Vrh Dno