Evo pokušaću da približim malo, najprostijim jezikom korisnicima foruma ovu temu, poštujući pravila teme i moderatore.
Svaki ugovor se može raskinuti.
Svaki ugovor sa ugovornom obavezom se može raskinuti.
Svaki ugovor može se raskinuti 1 dan posle potpisivanja ili 1 mesec, godinu dana od potpisivanja.
Prilikom raskida definisana su neka pravila, ko kome plaća i koliko s obzirom da nisu ispoštovali dogovor u ugovoru i ugovornoj obavezi.
Svaki ugovor ima neke opšte uslove koji isti bliže definišu. Iznad svakog ugovora, ugovorne obaveze i opštih uslova postoji Zakon o zaštiti prava potrošača.
Ne navodeći sada primere drugih operatora, a bilo ih je dosta, o promeni programske šeme/cene usluge, kako u tim slučajevima izvršiti raskid, i u ovom slučaju važi da korisnik ima pravo da bez naknade štete raskine ugovor i ugovornu obavezu u skladu sa svim pozitivnim propisima u RS.
Ukoliko operater ne postupi u skladu sa propisima postoje dalje adrese preko kojih korisnik ulaže prigovore/žalbe. Ratel kao institucija koja je zadužena za praćenje i rad operatera, tržišna inspekcija koja obavlja svoj deo posla itd. (opet smo imali i takve slučajeve, guglati i videti da su ovi organi reagovali u sličnim situacijama kod drugih).
Rokovi za rešavanje ovih sporova traju, nekada mesec dana a nekada duže.
Za sve što korisnik radi u smislu raskida, sve mora da ide pisanom formom (pisanom formom smatra se pismo preko Pošte i e mail). Dakle pozivi operateru, ćaskanje na društvenim mrežama, to ne važi.
Interesantna jebsituacija, s obzirom da se sbb paketi vode tako kao paket usluga npr tv+net, da li sa pravne strane korisnik koji raskida ugovor ima pravo na raskid celokupne usluge, s obzirom da se kod sbb-a sve dalje usluge nadograđuju na tv(tv kao obaveza da bi se imao internet) ili samo televizije?
Nekim logičkim razmišljanjem ako se odobri raskid tv usluge to kod sbb-a povlaci i ostale usluge za sobom. U ovom slučaju korisnik bi ostao i bez internet usluge, a šta ako želi da nju zadrži?
Za razliku od te situacije, kod druge tehnologije, kod drugog operatera - iptv, tv usluga nije obaveza da bi se imao internet već je to fiksni telefon. U tom slučaju, kod takve tehnologije, amk operater odobri raskid, raskinula bi se samo tv usluga a korisniku bi ostala usluga interneta.
Mislim da su do sada svi veći raskidi ugovora(mislim na to kada dotiču sve korisnike u toku trajanja ug.obeveze) sa ostalim kabl.i mob. operaterima u smislu informacija od strane podrške, prošli dosta loše. Svi slučajevi se svode na to da se korisnik obavesti da ne može da izvrši raskid (iako može kada god želi i iz bilo kog razloga) i da će platiti operateru naknadu štete (penale) a išli su čak do te mere da će korisniku ugasiti i broj telefona! Sve dok se jedan operater ne kazni za ovo lažno obaveštenje korisnika preko telefona /društvene mreže tako će i ostati. Sve do sada se svodilo na to da Ratel ili inspekcija kažu operateru kroz obavezujuću preporuku ili naredbu: Omogućite korisniku ono što piše u zakonu. Nema nigde nikakve kazne pa operateri nastavljaju po oprobanom receptu svaki put.