Šta je novo?

SBB - Generalna diskusija (nije tema o EON-u)

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Aktuelna tema je u najužem mogućem smislu vezana za provajdera SBB, samim tim i ponudu. Čak i kad se vrlo pažljivo bira svaka reč dogodi se da vam post bude obrisan. Bez ikakve uvrede, a mislim da se svi slažemo oko toga, nijedan vid cenzure nije dobar pa tako ni ovaj.
 
Imam jedan eon smart box i povezan je sa ubee modemom, u drugoj sobi imam izvucen kabal i povezan Tenda ruter ako bi uzeo jos jedan eon smart box mogu li ga povezati iz Tende. Ili kako da ga povezem
Možeš
 
Sta se na kraju dešava moze li se prekinuti ugovor bez penela zbog ove promene programske šeme?
 
I šta ćeš onda da uradiš kad odeš sa SBB? Preći ćeš sa konja na magarca? Glupost.
Ovo mi je uvek fascinantno. Kao da pise zaposleni u SBB-u, zasto tebe zanima sto neko zeli da promeni provajdera? Mozda su mu ta dva kanala kljucna, zbog kojih i gleda tv. A mozda ima i neki drugi razlog ali je ovo dobro doslo da se lakse raskine ugovor i ode negde drugo.
P.S.
I ja sam kod SBB-a godinama, i nemam nameru trenutno da prelazim, ali da je sve idealno kod njih, i nije, i ne osudjujem nikoga ko zeli da predje.
 
Pa i ne raskida se zbog toga vec sto nisu obavestili korisnike mesec dana pre promene paketa.
Siva zona iz prostog razloga sto se ne zna da li ce da dodje do promene.
Koliko god postujem efektivu i njihova uputstva 50-50% je da ce ono sto kazu da prodje.
Mnogo ljudi se opeklo kada su tuzili banku pa ako neko gleda sta pisu, neka vrlo dobro sve prostudiraju, posebno kada su tuzbe u pitanju.
 
Slazem se sa Mikijem. Jedno je uputiti SBB-u ''bezazlen'' zahtev za raskid pretplatnickog odnosa i razne vidove prituzbi udruzenjima i nadleznim organima, pozivajuci se na napred pomenute zakonske odredbe, a sasvim drugo krenuti direktno u sudski postupak sa njima. Fizicko lice protiv pravnog, crkavica protiv kovcega sa blagom....I dok se (ako se) dodje do ustaljene sudske prakse u korist pretplatnika, prodje dosta vremena i naravno para. Nije mi namera da mracim i obeshrabrujem one koji su usli u borbu sa ovim vetrenjacama, samo eto svoje neko misljenje da iznesem da smo svi mi previse sitni i daleko nebitni u ovom njihovom ratu koristi i interesa, a na pravom mestu svakako ratu za lovom. Iz tog razloga ni sam ne znam koliko mi je pametno upustati se u sve ovo.
 
Nikakav sudski postupak ne planiram da vodim, podneću zahtev dan nakon ukidanja kanala i očekujem da bude prihvaćen, ne zato što su oni veliki legalisti, već zato što će biti medijski i politički pritisak da se ti zahtevi uvaže. Verujem da će popustiti pod tim pritiscima.
 
Nikakav sudski postupak ne planiram da vodim, podneću zahtev dan nakon ukidanja kanala i očekujem da bude prihvaćen, ne zato što su oni veliki legalisti, već zato što će biti medijski i politički pritisak da se ti zahtevi uvaže. Verujem da će popustiti pod tim pritiscima.

Mozda nije losa varijanta najpre mail-om pustiti im nesto poput svojevrsne opomene pred dostavljanje zvanicnog zahteva za raskid pravnoj sluzbi, a polazeci od pretpostavke da ce na mail odgovoriti u roku od dan-dva.
 
Znamo sta ce se desiti ako neko opet spomene politiku...
 
Kapiram da ljudi hoce da raskinu ugovor a onda potpišu novi uz neke pogodnosti. Sto se mene tice to je skroz legitimno ako imaju prabo na raskid.
 
Ćao ljudi!
Imam ugovor sa SBB do februara 2023. U avgustu sam uzeo Yettel 12 mes po 1 dinar kako bih mogao da gledam Premijer ligu.
Moje pitanje je sledeće. Da li mogu da raskinem ugovor sa SBB na kontu toga što od 28. oktobra ukidaju B92 i Prva kanale? Nisam mogao da raskinem ugovor zbog gubitka Premijer, lige ali sve nešto mislim da bih sad mogao. Ipak su menjali programsku šemu...
 
Mozes da podneses zahtev, imas na netu tacno sta treba da napises, slika je prikacena. Ako i posle toga kazu da nemas pravo na raskid ugovora, saljes im ovo:

“Poštovani,
Hvala vam na dostavljenim informacijama.
Svakako bi moja molba za raskid ugovora bez naplate novčanog iznosa i dalje ostala, razlog ću objasniti u nastavku.
Obaveštenje o gašenju kanala Prva TV i B92 sa njihovim portfoliom kanala, koje bi trebalo da stupi na snagu 28.10.2022. godine, objavljeno je 19.10.2022., što je 9 dana pre najavljene izmene, a ne 30 dana. U obaveštenju nigde nisu spomenuta prava korisnika na raskid ugovora.
Kanali Prva TV i B92, ne samo da su kanali sa nacionalnom frekvencijom, nego su i jedni od najgledanijih kanala u mojoj porodici.
S obzirom na to da su nastupile izmene pod kojima se menja sadržaj paketa za koji sam zaključio ugovor br _________, i izmene nisu na moju korist, da ste propustili da obavestite, najmanje 30 dana unapred, o nameri da bitno promenite uslove pod kojim je ugovor zaključen, što uključuje i ponudu programske šeme na osnovu koje sam se opredelio za _______ paket i da vaše obaveštenje nije sadržalo pouku o pravu na raskid zbog bitne promene uslova pod kojima je ugovor zaključen, molim da mi omogućite raskid bez obaveze plaćanja penala, a na šta imam pravo po Zakonu o zaštiti potrošača.
Član 107 glasi: Pretplatnik ima pravo da, po prijemu obaveštenja iz stava 1. ovog člana, raskine ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen, na način koji nije na korist pretplatnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga (sadržaj paketa) i uslova za korišćenje usluga u vezi sa ponuđenim promotivnim pogodnostima').
Pozdrav,
(ime i prezime)

A kako bi bilo da procitaš prethodnih 5-6 postova ako već nećeš prethodnih 300?
I da procita nece mu ništa biti jasno jer nista jasno nije ni napisano jer jedni tvrde jedno a drugi drugo.
 

Prilozi

  • 699092_screenshot-1_iff.png
    699092_screenshot-1_iff.png
    495.2 KB · Pregleda: 89
Evo sa jednog iskustva.

Na osnovu ove vesti otisao sam danas u poslovnicu SBB-a da pokrenem raskid ugovorne obaveze bez penala, gde su mi zaposleni SBB-a rekli da to nije moguce i po Opstim uslovima ugovora clan 39. i 40. gde SBB ima pravo na povecanje cena delom usluga i promene istih.
 
Evo sa jednog iskustva.

Na osnovu ove vesti otisao sam danas u poslovnicu SBB-a da pokrenem raskid ugovorne obaveze bez penala, gde su mi zaposleni SBB-a rekli da to nije moguce i po Opstim uslovima ugovora clan 39. i 40. gde SBB ima pravo na povecanje cena delom usluga i promene istih.
To je delimicno tacno, ali to i nije razlog za prevremeni raskid ugovora, vec NEOBAVESTAVANJE o promeni ponude (brisanju, zameni kanala) 30 dana unapred.
 
Poslednja izmena:
Upravo tako, sem toga član Zakona o elektronskim komunikacijama je jači od članova opšteg ugovora sbb-a. U poslovnicu se ide sa već pripremljenim zahtevom u dva primerka, sve što zaposleni treba da urade je da pečatiraju oba, jedan ostaje njima i ide u centralu, drugi ostaje vama kao dokaz da ste predali.
 
Evo sa jednog iskustva.

Na osnovu ove vesti otisao sam danas u poslovnicu SBB-a da pokrenem raskid ugovorne obaveze bez penala, gde su mi zaposleni SBB-a rekli da to nije moguce i po Opstim uslovima ugovora clan 39. i 40. gde SBB ima pravo na povecanje cena delom usluga i promene istih.
Ne treba slušati zaposlene već tražiti obrazac , popuniti i predati.
Kada stigne odgovor dalje se gombati sa njima direktno i/ili preko ratela.
 
Evo pokušaću da približim malo, najprostijim jezikom korisnicima foruma ovu temu, poštujući pravila teme i moderatore.
Svaki ugovor se može raskinuti.
Svaki ugovor sa ugovornom obavezom se može raskinuti.
Svaki ugovor može se raskinuti 1 dan posle potpisivanja ili 1 mesec, godinu dana od potpisivanja.
Prilikom raskida definisana su neka pravila, ko kome plaća i koliko s obzirom da nisu ispoštovali dogovor u ugovoru i ugovornoj obavezi.
Svaki ugovor ima neke opšte uslove koji isti bliže definišu. Iznad svakog ugovora, ugovorne obaveze i opštih uslova postoji Zakon o zaštiti prava potrošača.

Ne navodeći sada primere drugih operatora, a bilo ih je dosta, o promeni programske šeme/cene usluge, kako u tim slučajevima izvršiti raskid, i u ovom slučaju važi da korisnik ima pravo da bez naknade štete raskine ugovor i ugovornu obavezu u skladu sa svim pozitivnim propisima u RS.

Ukoliko operater ne postupi u skladu sa propisima postoje dalje adrese preko kojih korisnik ulaže prigovore/žalbe. Ratel kao institucija koja je zadužena za praćenje i rad operatera, tržišna inspekcija koja obavlja svoj deo posla itd. (opet smo imali i takve slučajeve, guglati i videti da su ovi organi reagovali u sličnim situacijama kod drugih).

Rokovi za rešavanje ovih sporova traju, nekada mesec dana a nekada duže.

Za sve što korisnik radi u smislu raskida, sve mora da ide pisanom formom (pisanom formom smatra se pismo preko Pošte i e mail). Dakle pozivi operateru, ćaskanje na društvenim mrežama, to ne važi.

Interesantna jebsituacija, s obzirom da se sbb paketi vode tako kao paket usluga npr tv+net, da li sa pravne strane korisnik koji raskida ugovor ima pravo na raskid celokupne usluge, s obzirom da se kod sbb-a sve dalje usluge nadograđuju na tv(tv kao obaveza da bi se imao internet) ili samo televizije?
Nekim logičkim razmišljanjem ako se odobri raskid tv usluge to kod sbb-a povlaci i ostale usluge za sobom. U ovom slučaju korisnik bi ostao i bez internet usluge, a šta ako želi da nju zadrži?
Za razliku od te situacije, kod druge tehnologije, kod drugog operatera - iptv, tv usluga nije obaveza da bi se imao internet već je to fiksni telefon. U tom slučaju, kod takve tehnologije, amk operater odobri raskid, raskinula bi se samo tv usluga a korisniku bi ostala usluga interneta.

Mislim da su do sada svi veći raskidi ugovora(mislim na to kada dotiču sve korisnike u toku trajanja ug.obeveze) sa ostalim kabl.i mob. operaterima u smislu informacija od strane podrške, prošli dosta loše. Svi slučajevi se svode na to da se korisnik obavesti da ne može da izvrši raskid (iako može kada god želi i iz bilo kog razloga) i da će platiti operateru naknadu štete (penale) a išli su čak do te mere da će korisniku ugasiti i broj telefona! Sve dok se jedan operater ne kazni za ovo lažno obaveštenje korisnika preko telefona /društvene mreže tako će i ostati. Sve do sada se svodilo na to da Ratel ili inspekcija kažu operateru kroz obavezujuću preporuku ili naredbu: Omogućite korisniku ono što piše u zakonu. Nema nigde nikakve kazne pa operateri nastavljaju po oprobanom receptu svaki put.
 
ne vidim nikakav moralni problem, da ljudi iskoriste ovo kao povod, i pređu kod nekog drugog provajdera, i možda 12 meseci, plaćaju 1 dinar (ušteda je, reda veličine, €300/€400)

lojalnost pružaocima ovakvih usluga, je po mom mišljenju, u isključivoj funkciji s njenim kvalitetom i cenom, dok je sve ostalo, ili sekundarno, ili nebitno

ja sam baš zadovoljan stabilnošću i brzinom neta kod SBB-a, te i da imam mogućnost, ne bih odlazio

i to je to, nema filozofije
 
Ја сам са Сбб-а отишао само зато што сам добио 12 месеци по 1 дин за Бокс 4. Већ сам био на Оморици. 12х5200 = 12х1, 12х1200 у другог години. Око 600€ уштеде за две године.
 
Došli su iz sbba da uvedu instalaciju u zgradu pa me interesuje neko ko ima sbb net i igra World of Tanks da mi kaže ima li problema sa lagom, pingom visokim itd? Hvala!
 
ljudi jel zna neko kako ide procedura otkazivanja SBB usluge. Ugovor mi je istekao odavno tako da sam slobodnjak.
Sad zovem podrsku ali nece da mi kazu kako ide procedura, vec mi kazu izricito da moram fizicki da odem do poslovnice i da tamo mi kazu.

Ne znam kako ide naplata. Ako se dobro secam ako zagazim 1 dan u novi mesec - placam ceo mesec ? jel tako?
Ako traze da se potpise zahtev za prekid usluge jel to ima neki rok za zakljucenje, jel to vazi od tog trenutka ?

2015 sam otkazivao SBB tako sto sam otkacio uredjaje i odneo u poslovnicu (vise se i ne secamdobro) ... menjao sam adrese pa sam od 2017 opet na SBB samo ne znam da li se procedura menjala od onda.
 
Placa se proporcionalno toliko dana koliko si koristio u mesecu kada prekines zvanicno ugovor. 30 dana unapred mora da se najavi
 
Ne znam koliko je to po zakonu ispravno.

Ako si potpisao ugovor na 2 godine, važi ti toliko. Ukoliko sa njihove strane ne dobiješ poziv da obnoviš ugovor, zašto bi plaćao ako je ugovor istekao a oni i dalje pružaju tebi kanale? Nije tvoja krivica, oni treba da jure potrošača a ne potrošač njih.
 
Upravo tako, sem toga član Zakona o elektronskim komunikacijama je jači od članova opšteg ugovora sbb-a. U poslovnicu se ide sa već pripremljenim zahtevom u dva primerka, sve što zaposleni treba da urade je da pečatiraju oba, jedan ostaje njima i ide u centralu, drugi ostaje vama kao dokaz da ste predali.

Sta i kako sa njihovo opremom u tom slucaju? Razduziti je zajedno sa dostavljanjem zahteva poslovnici ili cekati odgovor na isti, pa u zavisnosti od toga?
 
Ne znam koliko je to po zakonu ispravno.

Ako si potpisao ugovor na 2 godine, važi ti toliko. Ukoliko sa njihove strane ne dobiješ poziv da obnoviš ugovor, zašto bi plaćao ako je ugovor istekao a oni i dalje pružaju tebi kanale? Nije tvoja krivica, oni treba da jure potrošača a ne potrošač njih.
Ja koliko znam ugovor je na neodređeno, sa obaveznim trajanjem od najmanje 2 godine. Dakle, imaš obavezu od 2 godine, a posle toga ti se ugovor i dalje nastavlja dokga ne raskineš ili ne zaključiš novi.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno