Šta je novo?

SBB - Generalna diskusija (nije tema o EON-u)

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Meni je vratila komsinica ali sam izvadio overeno ovlascenje da moze da u moje ime...
 
Potpisujemo UGOVOR na neodređeno, ali nam je UGOVORNA OBAVEZA 24 meseca. Da bi se održali benefiti potpisivanja ugovora i preuzimanja minimalnog trajanja ugovorne obaveze, ona se mora ispoštovati. Međutim, 30 dana pre isteka ugovorne obaveze može se tražiti/najaviti raskid korisničkog ugovora, koji će stupiti na snagu nakon 30 dana, kada obaveza više ne postoji te ni sankcije za prevremeni raskid. Ako pak istekne ugovorna obaveza (24 meseca), primenjuje se pravilo o klasičnom raskidu korisničkog ugovora, za koji postoji otkazni rok od 30 dana, tokom kojeg se i dalje ostvaruje usluga koja se mora platiti.

Znaci kada prodje 24 meseca i prvog dana posle 24 ja mogu samo da se pojavim u poslovnici i kazem izvolite vašu opremu, istekao je ugovor od 24 meseca a oni ne mogu da se pozovu na aneks od 30 dana u ugovoru koji je istekao? To pravno nije moguće da se pozivaju na aneks u ugovoru koji je istekao ako ja vratim opremu prvog dana posle prolaska 24 meseca!?

Ako posle 24 meseca mogu da se pozovu na aneks u ugovoru koji je istekao, onda to nije ugovor od 24 meseca!?
 
Znaci kada prodje 24 meseca i prvog dana posle 24 ja mogu samo da se pojavim u poslovnici i kazem izvolite vašu opremu, istekao je ugovor od 24 meseca a oni ne mogu da se pozovu na aneks od 30 dana u ugovoru koji je istekao? To pravno nije moguće da se pozivaju na aneks u ugovoru koji je istekao ako ja vratim opremu prvog dana posle prolaska 24 meseca!?
Ne ne, ti svakako moraš da najaviš raskid ugovora da bi počelo da teče 30 dana otkaznog roka, jer kad prođe 24 meseca to je Ugovorna Obaveza (minimalni period korišćenja usluga). Kolege kažu da bi bilo idealno da 30 dana pred istek UO odeš u poslovnicu i najaviš raskid Ugovora da ti ne bi posle naplatili dodatne dane ako koji dan kasniš sa raskidom Ugovora a i ne mogu da ti naplate penale za prevremeni raskid jer je to taman 30 dana do isteka UO, a i u toku otkaznog roka imaš pravo da koristiš njihove usluge, i oni mogu a i ne moraju da te zovu da pokušaju da te ubede da odeš i otkažeš zahtev za raskid. Tek kad prođe 30 dana otkaznog roka, dužan si da u roku od 7 dana vratiš njihovu opremu u SBB poslovnicu.
 
Ne ne, ti svakako moraš da najaviš raskid ugovora da bi počelo da teče 30 dana otkaznog roka, jer kad prođe 24 meseca to je Ugovorna Obaveza (minimalni period korišćenja usluga). Kolege kažu da bi bilo idealno da 30 dana pred istek UO odeš u poslovnicu i najaviš raskid Ugovora da ti ne bi posle naplatili dodatne dane ako koji dan kasniš sa raskidom Ugovora a i ne mogu da ti naplate penale za prevremeni raskid jer je to taman 30 dana do isteka UO, a i u toku otkaznog roka imaš pravo da koristiš njihove usluge, i oni mogu a i ne moraju da te zovu da pokušaju da te ubede da odeš i otkažeš zahtev za raskid. Tek kad prođe 30 dana otkaznog roka, dužan si da u roku od 7 dana vratiš njihovu opremu u SBB poslovnicu.

  1. Otkazni rok kod otkaza ugovora na neodređeno vreme
Situacija broj jedan je ona u kojoj telekomunikacioni operator (u daljem tekstu: trgovac) nakon potrošačeve izjave da otkazuje ugovor na neodređeno vreme ispostavlja potrošaču račun za pružanje usluge tokom otkaznog roka.

Načelno, trgovac koji je sa potrošačem zaključio ugovor na neodređeno vreme ima pravo na otkazni rok. Kako Zakon o zaštiti potrošača ne reguliše pitanje otkaza, primenjuje se Zakon o obligacionim odnosima. A Zakon o obligacionim odnosima u članu 358 kaže da „ako vreme trajanja dugovinskog odnosa nije određeno, svaka strana može ga prekinuti otkazom“ (stav 1), da se „otkaz mora biti dostavljen drugoj strani“ (stav 2), da se „otkaz može dati u svako doba, samo ne u nevreme“ (stav 3), da „otkazni dugovinski odnos prestaje kada istekne otkazni rok određen ugovorom, a ako takav rok nije određen ugovorom, odnos prestaje po isteku roka određenog zakonom ili običajem, odnosno istekom primerenog roka“ (stav 4), da „strane mogu ugovoriti da će njihov dugovinski odnos prestati samim dostavljanjem otkaza, ako za određeni slučaj zakon ne naređuje šta drugo“ (stav 5) i da „poverilac ima pravo da zahteva od dužnika ono što je dospelo pre nego što je obaveza prestala protekom roka ili otkazom“ (stav 6).

Telekomunikacioni operatori, na osnovu člana 358 stav 3 Zakona o obligacionim odnosima pitanje trajanja otkaznog roka rešavaju opštim uslovima ugovornog odnosa i/ili pojedinačnim pretplatničkim ugovorom, i po pravilu predviđaju da otkazni rok traje 30 dana.

Međutim, problem nastaje kad se potrošaču ispostavi račun za pružene usluge – koji je predmet posebnog regulisanja u Zakonu o zaštiti potrošača – i to račun koji se odnosi na čitav period trajanja otkaznog roka, iako je potrošač tokom trajanja otkaznog roka trgovcu vratio opremu koja mu omogućava da uslugu koristi, pa on uslugu više faktički ne može da prima. Takav račun valja osporiti pisanom reklamacijom i zatražiti da se naknada odnosi samo na period kad je usluga bila faktički (stvarno) bila pružana, a u skladu sa članovima 12 i 91 Zakona o zaštiti potrošača.

Prema članu 12 Zakona o zaštiti potrošača, trgovac je „dužan da za kupljenu uslugu izda račun sa podacima o pruženoj usluzi“, a prema članu 91 istog zakona koji se odnosi na usluge od opšteg ekonomskog interesa i samim tim na telekomunikacione usluge, trgovac je „dužan da račune za pružene usluge dostavlja bez kašnjenja i u rokovima koji omogućavaju da potrošač prati ostvarenu potrošnju i zaduženje za obračunski period od najviše mesec dana“. Iz toga proizilazi da se račun nikako ne može izdavati za nepružene usluge, što znači da bi trgovac tokom otkaznog roka mogao da naplati samo naknadu za uslugu koju je u tom periodu stvarno pružio. On ne bi mogao da se poziva na to da mu pripada naknada za ceo taj period kao da je uslugu pružao.

Dakle, kada tokom otkaznog roka potrošač vrati opremu trgovcu, on više uslugu ne može da prima niti trgovac može da mu pruža uslugu, pa prodavčevo potraživanje može da se odnosi samo na period do kojeg je uslugu stvarno pružao, tj do trenutka kad je potrošač vratio opremu i time izgubio tehničku mogućnost da prima uslugu.

Najčešći primer za ovu situaciju je kada potrošaču istekne ugovor na dve godine i on pređe na komercijalne uslove, tj plaćanje “mesec za mesec”. Prethodno opisano se odnosi upravo taj period nakon isteka obaveze od 24 meseca.

Odlazi korisnik na koga se vode usluge i pokreće otkazni rok koji kod SBB-a traje 30 dana. Znači od dana kada odete u poslovnicu dužni ste da platite još 30 dana, bez obzira pre koliko je istekla uo. Treba poneti samo ličnu kartu ili neki drugi dokument radi potvrde identiteta.
I taj "poslednji" mesec ne naplaćuju u celosti nego do datuma isteka 30-og dana, znači ako recimo sutra odeš naplaćuju ceo oktobar i 5 dana novembra.

Ako odes u poslovnicu i vratiš opremu, nije tako.


ZAKLJUČAK!

Ustanovljavanje otkaznog roka je legalno samo kod ugovora na neodređeno vreme, i tokom trajanja otkaznog roka potrošač je dužan da plati naknadu samo za usluge koje su mu u tom periodu stvarno pružene.


Otkazni rok se nikako ne može ugovarati za slučaj raskida ugovora na određeno vreme odnosno raskida tzv „ugovora na neodređeno vreme sa minimalnim trajanjem ugovorne obaveze“, i ne može se nikako ugovarati za slučaj isteka ugovora na određeno vreme.

Ustanovljavanje „otkaznog roka“ za slučaj raskida ili isteka ugovora na određeno vreme vrši se kroz nepravične odredbe u pojedinačnim pretplatničkim ugovorima i opštim uslovima ugovornog odnosa, a cilj mu je da trgovcu pribavi protivpravnu imovinsku korist na ime naknade za dodatnih (tj nametnutih) 30 dana pružanja usluge.


 
Poslednja izmena:
prilikom vraćanja opreme, može li da je vrati neko drugi? komšije raskinuli ugovor i otišli u inostranstvo, pa su uvalili nama iz zgrade da predamo opremu
Zahtev za raskid korisničkog ugovora mora lično nosilac ugovora da podnese (ili lice koje je ovlašćeno kod javnog beležnika), a opremu kasnije može vratiti bilo ko, i tada uzme potvrdu o vraćenoj/razduženoj opremi.
 
Ako odes u poslovnicu i vratiš opremu, nije tako.

Samo što u praksi ti ne možeš da samo odeš u poslovnicu nakon isteka UO, baciš im opremu na pult i kažeš "ja vratio".
U praksi će odbiti da ti prihvate opremu i izdaju priznanicu za nju, jer nisi najavio otkazni rok. I šta onda?

Ovo pričam iz ličnog iskustva. Neću navesti sa kojim operaterom ali verujem da bi svi postupili isto:
Dakle, nisam na vreme najavio raskid, zainatio se da im ne platim još mesec jer sam već uzeo kod drugog...
Prvo sam pokušao lepo, pa malo manje lepo (ali ipak civilizovano), pa sam išao i dotle da sam snimao telefonom
poslovnicu i zaposlene kako im ostavljam opremu koju nisu hteli da prihvate i otišao kući.
Posle kad sam se ohladio shvatio sam da mi je izbor ili stres zbog potencijalnih dugova > ratel >advokati > izvršitelji > sud uz nesigurnost da ću dobiti, ili da platim još jednu ratu i zaboravim.

Tako da sam pokupio opremu i posle mesec dana ipak odradio po njihovom. Jednostavno, ovo je Srbija, ne može ovde običan čovek da se poziva na neki zakon i očekuje da će se isti i sprovesti pravično i u razumnom roku. Ne boje se oni toga, vidi se.
Tako da je po mom mišljenju ipak najbolje na vreme razmišljati, kad potpišem neki ugovor namestim u kalendaru kada je dan odluke za dalje i to je to.
 
Zašto toliko gubljenje živaca (i zdravlja) zbog jedne rate pretplate? Taj period od 30 dana za raskid je nešto uobičajeno, svi smo to potpisali i nema razloga za takve reakcije. I tamo na pultu isto sede ljudi koji ne mogu oko toga ništa da urade, a sa mnogo nervoznih ljudi se dnevno susreću.
Nisam pravnik, lično nemam iskustva sa ugovorima sa fizičkim licima, ali kad u firmi sklapamo ugovor sa drugom firmom, uvek stoji član koji kaže da se ugovor može raskinuti uz prethodnu najavu od XX dana.
 
Samo što u praksi ti ne možeš da samo odeš u poslovnicu nakon isteka UO, baciš im opremu na pult i kažeš "ja vratio".
U praksi će odbiti da ti prihvate opremu i izdaju priznanicu za nju, jer nisi najavio otkazni rok. I šta onda?

To još nisam čuo da neće da prime svoju opremu posle zavšrene ugovorne obaveze. To bi bilo isto kao da ti ne izdaju fiskalni račun za kupljenu robu i šta radiš kada ti ne izdaju račun!? Tebi je istekla ogovorna obaveza od 24 meseca i sada hoćeš da raskineš ugovor na ne odrđeno vreme vraćajući im njihovu opremu, zakon je na tvojoj strani. Oni ne mogu da se pozovu na aneks od 30 dana koji važi za UGOVORNA OBAVEZU. Inspekcija treba da ih zatvori ako neće da prime svoju opremu posle završetka ugovorne obaveze!



Takođe smo uočili zloupotrebe na strani operatora kad zaračunavaju ovu naknadu, ali smo shvatili da potrošači (ali i neki trgovci!) nemaju svest o tome da otkaz ugovora, raskid ugovora i istek ugovora nisu sinonimi. Otkaz i raskid su načini jednostranog prekida ugovornog odnosa, i imaju različite pravne osobine i različitu zakonsku regulativu. Istek ugovora nema nikakve veze sa prekidom ugovora, što mu i samo ime govori.

Na osnovu analize predstavki i zakonskih propisa, a nezavisno od onog što kažu ugovori i opšti uslovi telekomunikacionih operatora – jer oni obavezuju potrošača samo kad su u skladu sa zakonima – možemo reći da:

(1) potrošač tokom otkaznog roka ugovora na neodređeno vreme ima dužnost da plati naknadu za pružanu uslugu, ali samo za period unutar otkaznog roka tokom kojeg mu je usluga zaista pružana;

(2) potrošač koji jednostrano raskida ugovor na određeno vreme nije dužan da plati nikakvu naknadu na ime pružanja usluge tokom „otkaznog roka“, jer tu nikakav otkazni rok ne postoji s obzirom da se ugovor na određeno vreme može samo raskinuti, nikako se ne može otkazati.

(3) potrošač koji hoće da mu ugovor na određeno vreme istekne, to jest izričito ne želi produžetak ugovora, nema nikakvu dužnost da trpi „otkazni rok“ i da plaća naknadu tokom njegovog trajanja, jer istek ugovora nije isto što i otkaz; kad ugovor istekne on se gasi i tu nikakav „otkazni rok“ ne postoji;

(4) potrošač koji jednostrano raskida „ugovor na neodređeno vreme sa minimalnim trajanjem ugovorne obaveze“ tokom perioda „minimalnog trajanja ugovorne obaveze“, nije dužan da plati nikakvu naknadu na ime pružanja usluge tokom „otkaznog roka“, jer se ovde ne radi ni o kakvom ugovoru na neodređeno vreme već o prikrivenom ugovoru na određeno vreme, a ugovori na određeno vreme se mogu samo raskinuti, nikako se ne mogu otkazati.

Ovo su četiri uobičajene situacije koje se javljaju u predstavkama potrošača, i svakom ćemo se detaljnije pozabaviti.

 
U Opštim uslovima poslovanja, koje nikad niko ne čita, a koji su deo Ugovora o pružanju korisničkih usluga, uglavnom je definisan otkazni rok od 30 dana kada istekne minimalni period ugovornog vezivanja. Potpisivanjem korisničkog ugovora prihvata se i tako definisan rok, te svako oglušenje o potpisane uslove donosi određene posledice. Ja mogu da razumem to što govoriš, da je to možda "nepoštena poslovna praksa", "nemoralno", "pilićarski otimanje još jedne pretplate", ali to potpisujemo kada stupamo u korisnički odnos. Ako je to sporno, mora rešiti viša instanca, ne korisnik i provajder. Kao što su ti kolege rekle, veliki je rizik da se stvori problem neplaćenih dugovanja i da se navuče beda na vrat, u vidu nekih izvršitelja i suđenja. Možda nije loše principe pokazati kad treba nešto ozbiljnije da se odbrani, ovaj slučaj je bukvalno na ličnu štetu.
 
@desp
Reći ću ti zašto sam sve to radio. Zaboravio sam da napomenem vrlo bitnu stvar , izvinjavam se prošlo je ipak dve godine.

Činjenica je da sam ja zapravo NAJAVIO RASKID UGOVORA na vreme, na sledeći način:
Odem u poslovnicu tačno mesec dana pre isteka UO (podsetnik), posle posla oko 18h.
Kada sam rekao zašto sam došao zaposlena mi kaže da ONA NE RADI RASKIDE - koleginica koja ih radi je u prvoj smeni te nedelje (!?) i ona to ne može.
Ja: Odštampajte mi samo taj formular da ga popunim i ostavim, kakva je tu procedura osim toga
Zaposlena: - Nema ga na računaru, nema odštampanih, žao mi je.
Ja: I šta ćemo sad?
Zaposlena: Dođite sutra.

Ja , izrevoltiran jer ne mogu da dolazim prepodne jer radim, i znajući da je sve ustvari ljigava taktika odugovlačenja,
dođem kući, ispišem opširan mail o raskidu i situaciji u poslovnici, i pošaljem to na zvaničan i jedini javno dostupan mail podrška@***** smatrajući da je time moja obaveza ispunjena, što sam i napisao u mailu.

Naravno, na mail ne stigne nikakav odgovor, niko me ne pozove u međuvremenu i onda posle 30 dana se dešava sve ovo iz mog prethodnog posta,
oni taj moj mail ne računaju jer "mora pismeno da se podnese zahtev za raskid na njihovom zvaničnom formularu" (koji mi, jelte, nisu dali u poslovnici a i na sajtu ga nema).
Tako da je njihov rezon da ja taj zahtev nisam podneo. Možete misliti moj bes, i sad kad se toga setim.

Da ne govorim o tome da sada sve češće nema nikakvog kontakt maila na portalima provajdera, već samo "kontakt forma" od koje vam ne preostaje nikakav dokaz da ste nešto komunicirali sa njima.

@ Pajser Brigada
Ja razumem zakon koji ti citiraš , ali kažem ti da je muka da ga isteraš.
 
Poslednja izmena:
U Opštim uslovima poslovanja, koje nikad niko ne čita, a koji su deo Ugovora o pružanju korisničkih usluga, uglavnom je definisan otkazni rok od 30 dana kada istekne minimalni period ugovornog vezivanja.

Ugovornog vezivanja za ugovor na neodređeno ili Ugovornog vezivanja za ugovornu obavezu?


Prema članu 12 Zakona o zaštiti potrošača, trgovac je „dužan da za kupljenu uslugu izda račun sa podacima o pruženoj usluzi“, a prema članu 91 istog zakona koji se odnosi na usluge od opšteg ekonomskog interesa i samim tim na telekomunikacione usluge, trgovac je „dužan da račune za pružene usluge dostavlja bez kašnjenja i u rokovima koji omogućavaju da potrošač prati ostvarenu potrošnju i zaduženje za obračunski period od najviše mesec dana“. Iz toga proizilazi da se račun nikako ne može izdavati za nepružene usluge, što znači da bi trgovac tokom otkaznog roka mogao da naplati samo naknadu za uslugu koju je u tom periodu stvarno pružio. On ne bi mogao da se poziva na to da mu pripada naknada za ceo taj period kao da je uslugu pružao.

Dakle, kada tokom otkaznog roka potrošač vrati opremu trgovcu, on više uslugu ne može da prima niti trgovac može da mu pruža uslugu, pa prodavčevo potraživanje može da se odnosi samo na period do kojeg je uslugu stvarno pružao, tj do trenutka kad je potrošač vratio opremu i time izgubio tehničku mogućnost da prima uslugu.

Najčešći primer
za ovu situaciju je kada potrošaču istekne ugovor na dve godine i on pređe na komercijalne uslove, tj plaćanje “mesec za mesec”. Prethodno opisano se odnosi upravo taj period nakon isteka obaveze od 24 meseca.
 
Ako je ugovorom definisano da postoji otkazni rok od 30 dana kada će provajder pružati usluge a korisnik ih i dalje imati na raspolaganju, stvar je jasna. Korisnik može da iseče kabl, ugura ga ispod parketa, njih to ne zanima, dali su da usluga još bude dostupna. To što pišeš opisuje slučaj "ne može da mi naplati nešto što ne pruža jer sam ja tresnuo opremu o pult u poslovnici". Međutim, potpisao si da ne treskaš opremu već da platiš rok od 30 dana kada ćeš i dalje imati uslugu. Rok se ne poštuje samo ukoliko su posredi neki od slučajeva, npr. povećanje cene usluge tokom ugovorne obaveze (to sam ja imao kod Supernove), prestanak pružanja usluga provajdera itd. To je takođe definisano Opštim uslovima poslovanja. Dakle, sve vreme se mešaju slučajevi tj. razlozi za prestanak korisničkog odnosa.
 
Kada se najavi prekid ugovora ili ugovorne obaveze 30 dana ili npr. 24 dana pre isteka UO, sta se desava sa uslugom posle 30 dana, da li operater prekida uslugu (gasi sifre i pristup usluzi, netu, tv ...) ili se usluga nastavlja do vraćanja opreme?
Koliko "vazi" ta najava raskida, da li je trajna (večna) ili i ona prestaje da vazi posle 30 dana, pa vec 31. dana ili 47. dana ne vazi i mora se "obnoviti" najava raskida?

Koliko sam cuo (neprovereno) SN prekida uslugu posle isteka 30 dana od najave raskida...
Inace mene su ošišali za 1000 din u mts-u jer sam vratio opremu (raskinuo uo) pre isteka uo nekih 7-8 dana.
Rastavili su box, sve usluge stavili na pojedinacne pa su i time naplatili vise, a onda dodali 1.100din penala zbog raskida (u racunu tačka 2. Ugovorena naknada štete zbog raskida * )
Da se zalim i s mufljuzima natezem necu...
SN koji sam takodje koristio ce da istraje na 10 dana preko isteka uo, pa racuna 30 dana od dana najave raskida, s njima cu pokusati AKO budem imao zivaca da se po navodima iz postova @Pajser Brigada obracunam oko tih dodatnih 10 dana.

Jos samo da mi promoter preko kog sam sklopio ugovor s sbb u sistem ubaci 14m po 1din koje smo dogovorili umesto 12 koji stoje u sistemu i pisu u ugovoru pa da ne mislim na ovo šetanje naredne 2 godine...
 
Poslednja izmena:
Sve su to @Zeha isti mufljuzi, samo drugi naziv i pakovanje.
Uveli neka besmislena pravila raskida jer je jasno da prave liberalizacije telekomunikacionih kompanija i usluga nema.
Čak je ovom kupovinom određene grupe teleko operatera i provajdera pre par godina, Telekom Srbija još više ukrupnio tržište
Ništa to ne valja za nas krajnje korisnike i biće još teži i skuplji uslovi za produžetak ugovora.
 
Što se SBB-a tiče, gase se usluge nakon isteka otkaznog roka. Nema interneta, TV (EON) ne radi, itd... Meni su ugasili sledećeg dana nakon isteka - otprilike kao što sam i očekivao. Mail ostaje da radi još neko vreme, koliko dugo - ima navedeno u nekom od njihovih dokumenata.
Možda je malo drugačije u područjima koja još nisu digitalizovana - tu ipak mora da dodje monter da "cvikne" kabel, pa je moguće da kasni koji dan.
Pozdrav
P.S. Usluge se fakturišu zaključno sa poslednjim danom otkaznog roka. Ja sam opremu vratio par dana kasnije, pa ne znam koliko "rebnu" one koji "zaborave" da je vrate.
 
Ne znam kad gase email ali meni nakon skoro 2 godine od raskida i dalje radi.
 
Pod "radi" misliš samo na pristup mejlu korisničkim imenom i šifrom i pregled poruka ili kompletnu funkcionalnost u smislu slanja i primanja poruka i dalje?
 
Mana je što je kapacitet mejla mali, imao sam problema zbog toga, nisam mogao račune da dobijem.
 
Imam jedno pa mozda smesno pitanje :ROFLMAO:
Kako naterati ove iz SBB da se potrude da skinu svoje IP adrese sa black lista, ako je to uopste moguce?

Naime svaki njihov dinamiski opseg IP adresa je black listovan a evo i primera:

188.2.226.1 - 188.2.226.255
Spamhaus Zen: 255 Listovanih
Barracuda: 224 Listovanih
SORBS: 255 Listovanih

I da ne navodim dalje. Jos je smesnije objasnjenje koje daju u mailu za isto:

"Zahvaljujemo se na dostavljenom podatku.

Navedena adresa je javna dinamička IP adresa koja se dodeljuje Vašem modemu, Vi ste korisnik iste. Postavljanje IP adresa na "black list" izazivaju nepoželjne aktivnosti koje se detektuju na IP adresama, savetujemo da redovno proveravate Vaše uređaje anti-malware i anti-virus programima."

E sad da nije tragicno bilo bi komicno, jer je svaka njihova IP adresa blacklistovana :ROFLMAO:
 
@Zeha SN ima najavu raskida ugovora?
Ja sam mislio da je to samo kod SBBa.

MTS recimo to nema i kada ti istekne ugovorna obaveza, bukvalno kako je nelo napisao, odnesea opremu bacis na sto i kazes to je to drugari razilazimo se.
 
Imam jedno pa mozda smesno pitanje :ROFLMAO:
Kako naterati ove iz SBB da se potrude da skinu svoje IP adrese sa black lista, ako je to uopste moguce?

Naime svaki njihov dinamiski opseg IP adresa je black listovan a evo i primera:

188.2.226.1 - 188.2.226.255
Spamhaus Zen: 255 Listovanih
Barracuda: 224 Listovanih
SORBS: 255 Listovanih

I da ne navodim dalje. Jos je smesnije objasnjenje koje daju u mailu za isto:

"Zahvaljujemo se na dostavljenom podatku.

Navedena adresa je javna dinamička IP adresa koja se dodeljuje Vašem modemu, Vi ste korisnik iste. Postavljanje IP adresa na "black list" izazivaju nepoželjne aktivnosti koje se detektuju na IP adresama, savetujemo da redovno proveravate Vaše uređaje anti-malware i anti-virus programima."

E sad da nije tragicno bilo bi komicno, jer je svaka njihova IP adresa blacklistovana :ROFLMAO:
to se uglavnom odnosi na spam, ne bi trebalo da te pogadja ako neces da koristis svoj mail server. a ako hoces, trebalo bi da razmislis o statickoj...
 
pa nista, doplacujes za staticku ili za vpn ili proxy...
ili menjas provajdera (na supernovi valjda radi ipv6...)

e da, mozes da probas da se zalis ratelu i slicnima ako si dokon
 
ja imam staticku kod MTS-a i njena okolina (/24, ne sama adresa) joj je na blacklistama (npr. UCEPROTECTL3) a po tome ja nista ne mogu da uradim ;)
neke blackliste stave tvoj IP na njih cisto zato sto je dinamicka IP adresa (ima dynamic u hostname-u), a posto moze bilo ko da je dobije umesto tebe prilicno je normalno da je gomila njih specificno na blacklistama (jer ko god je imao ranije mozda imao neki spamerski malware).
 
Karaburma, drugu noc za redom prekid interneta i tv u 2 minuta posle ponoći!!! Prošle noći proradilo u 1.30 h. Sutra ih zovem da urlam, kazaće da će da prosledi kolegama i tek onda će da mi pukne lobanja. U teoriji, mogu tako svake noći i šta činiti? Dešava li se još nekome ovo ili samo u mojoj ulici?
 
zato taj uceprotectl3 malo ko koristi, mislim.
ako ti je toliko bitno, pokusaj da se stavis na white-liste, za pare je sve moguce...
 
prilikom vraćanja opreme, može li da je vrati neko drugi? komšije raskinuli ugovor i otišli u inostranstvo, pa su uvalili nama iz zgrade da predamo opremu

Ako je potpisan raskid, može ko bilo da vrati opremu. Mogli su odmah i vratiti ako su već otišli, niko ih ne tera da čekaju 30 dana, ali se svakako usluga placa kao da je korišćena taj period.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno