Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Debelo precenjene. VIŠE PUTA precenjene.
Ali, sve dok je ovaca neće falit vune, pevaju Dubioza kolektiv :)
 
nisam ni spominjao michelin vec pirelli :) to je road guma i kvalitetna je, naravno ima i skupljih recimo ENVE ali nije velika razlika u kvalitetu kod tih najskupljih. vittoria, challenge, sve kvalitetne gume

pirelli p zero je kvalitetnija guma od tih kleber, ako tebi nije ne znaci da je to istina
ja govorim o vrh klasi guma, ne klase od oko 60eur (auto gume btw) ne znam ni da li ima P Zero za auto za 60eur
pitam se da li na recimo lamborghini aventador stavljaju pirelli ili kleber :)


ima mtb guma recimo maxxis assegai ili neke za dh koje su skupe i neces ih probusiti ne znam sta da radis, ali to je malo specificno.
continental imas made in china i black chilly made in germany, ne znam koje si kupio kad si razocaran. meni se conti probusila samo jednom za nekih 4500km koliko sam presao sa njima na mtb i to je cross country guma, light varijanta ali black chilly compund sa zastitom protiv busenja, imas jos mud king koje su jos jace ili recimo keiser za dh ali jedna guma je preko 1kg
a te Schwalbe CX Comp Cross-Reifen nisu Addix compund, znaci nije neki kvalitet, i naravno da su kod nas skuplje kad smo nepostojece trziste u odnosu na DE :)

gume su skupe nama u Srbiji, ali ako vozis bajs malo nebitno koju gumu stavis, naravno one najjeftinije ces najvise puta krpiti, ako ti to nije problem nema potrebe da dajes puno novca.
ako ozbiljno vozis bicikl, prelazis mnogo km i ne zelis da non stop krpis gume onda platis za kvalitetnu gumu
 
Otišao si u debelu krajnost, kolega.
Ne verujem da voziš Ferrari pa da bi pominjao P Zero za auto. A ne verujem ni da voziš bajseve koji koštaju kao automobil. Ne bih ni rekao da se razumeš kako treba u auto gume kada nisi obratio pažnju na ime tog Klebera i njegovu specifikaciju (W).
Uzgred, suštinska greška ti je u tome što je P Zero za bajs samo marketinško ime.

Razočarenje nije u bušenju guma, jako retko bušim gume uopšte. Govorim o ponašanju i performansama.
Prvu gumu na MTB-u probušio sam kada sam nakon 10 godina korišćenja originalnog seta u mraku u tesnom prolazu između dve zgrade naleteo na izlomljene čaše i flaše. Nisam ih probušio po okolnim vinogradima, brdima, planinama, livadama itd.

Naravno, noikad ne preporučujem da se kupuju krš bilo kakve komponente za bilo koje parče tehnike, a ne samo bajseve. Ali, opet ponavljam, bajs gume su precenjene VIŠE puta. Da li uopšte shvataš šta to znači?
Isto kao što je proizvodna cena Džordanki manje od 20 US$, a prodaju se za više stotina.
 
Poslednja izmena:
ti si krenuo da poredis najskuplje gume za bicikle (najkvalitetnije) sa prosecnim gumama za auto, ne ja.
ferrari, lamorghini je tu samo kao primer koje gume koriste na tim automobilima, sigurno ima razlog zasto? a sto se tice bicikala na koji automobil mislis? nema bicikala koji kostaju kao neki skuplji auto, s-works aethos je tu oko 15k eur top spec, pinarello i willier su tu blizu, ali opet auto za 15k je ono average (ako gledamo novo) i ne moze se ni porediti sa top end biciklima
iz mog iskustva, nije

ali ako ti je continental (opet, ne znam koji model) katastrofa, onda dzaba i pisem za pirelli
 
Konti Double Fighter 3. U poređenju sa Speci FastTrak Flack Jacket nemaju šta da traže. Daj bože da izdrže pola od onog što su Spc pregurale.
Znam, hvale ih, itd ... za mene su upravo nakon pomenutih original razočarenje. Zato sam vratio manje potrošenu Speci na prednji točak.

Mislim da nisi konkretno shvatio poređenje guma, dobro, nisam ni ja bio dovoljno detaljan.
Taj Kleber, guma projektovana da izdrži brzinu 270Km/h (i vozili su je toliko, na testovima), sa fantastičnim profilom za kišu, vožena i po snegu i blatu (ja lično, i uopšteno jedna od najboljih koje sam ikada vozio i posedovao) koštala je manje od 60€. Kakva god da je guma za bajs tog ranga cene, od zlata nije, objektivno ne može da se poredi sa gumom za auto. Nema šta u njoj da košta toliko.
 
Poslednja izmena:
ta continental je 20eur guma i to kod nas, ne u Nemackoj. kao sto rekoh ima daleko kvalitetnijih (skupljih) conti guma, ja vecinu koje poznajem sa skupim biciklima imaju Continental GP5000, gume su vrhunskog kvaliteta (imao sam ih na svom biciklu, presao jako mnogo km, zamenio sa vittoria corsa control da vidim taj toliko puta pominjani kvalitet vittoria guma i za sad ne lici da sam se prevario)

Spicialized isto ima kvalitetne gume, FastTrak su oko 50-60$ u USA, znaci tri puta skuplje od tih Continental :)
 
Jess, koštaju cca 60 dolara. Definitivno super guma za bajs. D*pe sam hteo da si pojedem kada ih nisam kupio po ceni od 20$ kada su bile na nekoj ludačkoj akciji. Dok se ja osmislih ...
Apropo toga, i na tih 20$ proizvođači i prodavci imaju zaradu.
Ajd molim te pročitaj drugu polovinu mog prethodnog posta pošto sam se u međuvremenu dopunio.
 
Opustite se. Ako neko smatra da su mu potrebne najskuplje gume a moze da ih priušti što da ne. Zato postoji izbor pa svako moze da nadje sta mu odgovara
 
Sve OK, mislim da smo se konačno razumeli :)
 
Mislim da nisi konkretno shvatio poređenje guma, dobro, nisam ni ja bio dovoljno detaljan.
Taj Kleber, guma projektovana da izdrži brzinu 270Km/h (i vozili su je toliko, na testovima), sa fantastičnim profilom za kišu, vožena i po snegu i blatu (ja lično, i uopšteno jedna od najboljih koje sam ikada vozio i posedovao) koštala je manje od 60€. Kakva god da je guma za bajs tog ranga cene, od zlata nije, objektivno ne može da se poredi sa gumom za auto. Nema šta u njoj da košta toliko.

kako sam ja shvatio poredis top end gume za bicikle sa top end gumama za kola? nekako mi je nelogicno bilo sta drugo, ako poredimo gumu za bicikl od 60$ sa gumom za auto od 60$ to nisu iste klase, zar ne? kako postoje top end gume za automobile, tako postoje top end gume za motore, za bicikle... ako uzmemo neku average gumu za auto onda nju treba porediti sa average gumom za bicikl, a average guma za bicikl kosta mnogo manje od 60-70-80$ eur il sta vec.

lambo i ferrari idu mnogo brze od tih 270km/h :) mozda zato koriste P Zero
kao sto recimo DH bicikli idu 60-70km/h niz kamenje i mozda zato koriste Maxxis gume od 100$
road bicikli idu 90km/h niz drum, da li ce neko ko vozi tom brzinom staviti gumu od 20$ ili od 80$?
 
Ajd moraću malo da iscepidlačim :)
Ja sam vozio gumu navedenog brzinskog indeksa, nisam rekao da nema i već;i za taj model.. Znam da je postojala i za Y specifikaciju, i za 19-ce ... naravno, nije cena bila kao za 16-cu, ali nije bila ni toliko veća.
Uzgred, ne voze se samo Pireli, nego kako ko sa kojim proizvođačem napravi dogovor. Jesu P Zero u početku bile jedine, naknadno su ih drugi čak i prestigli. Pireli je išao inicijlano, jer su domaći, bruka bi bila da na italijansko vozilo staviš nemačku ili francusku gumu :D.

Elem, kad već pomenu Maxxis, baš za njih kažu da su jeftini sa obzirom na to šta nude (30-40$). Kakav bre rang od 100. Gledano u USA, u jevropi su skuplje.

Elem, opet, poenta je u tome da nema u biciklističkoj gumi kakva god da je onoga što vredi te cene. Ali ...

Nažalost, nas korisnika, forsira se priča, a i namerno se prave gume da su manje izdržljive i kraće traju. A ono što je 10-30% kvalitenije prodaje se po 3-5 puta većim cenama. Ne samo gume, nego sve komponente uopšte. Potrošačka industrija.
 
Poslednja izmena:
kao sto recimo DH bicikli idu 60-70km/h niz kamenje i mozda zato koriste Maxxis gume od 100$
road bicikli idu 90km/h niz drum, da li ce neko ko vozi tom brzinom staviti gumu od 20$ ili od 80$?
Čekao sam da neko ovo prokomentariše .... iznenađuje me tišina sa obzirom da znam neke koji tvrdo upražnjavaju ovaj sport.

DH niz kamenje 60-70, neće od bicikle ni od njega ostati ništa. Niti je moguće doći do takvih vrednosti (ne računamo slobodan pad :D)Probao moj prijatelj grk kad smo bili klinci pa završio sa slomljenom ključnom kosti i podlakticom, a bajs u staro gvožđe.
Nisam se bavio takvim ekstremizmima kad sam bio mnogo mlađi niti je moj bajs za tako nešto,. Ali kada sam sa divljih staza konačno dolazio do asfalta, niz dugačku i debelu nizbrdicu, maskimalno pribijen uz bajs jedva sam postizao nešto preko 56. Jedva.
Sa druge strane drumaši, koji dospeju u zonu vučenja iza vozila uspevali su da idu i mnogo brže od 100 na sat, na gumama koje znam da su koštale manje od 40€

Nije brzina parametar koji njih definiše, drugi faktori su mnogo bitniji, kao i same komponente bajsa (ležajevi i ostalo).
 
Poslednja izmena:
mislio sam na DH world cup, ne znam jesi li nekad gledao kako voze ti ljudi, i naravno moraju da koriste gume koje se nalaze u komercijalnoj prodaji.
a za drum, ja niz venac koji nije nista posebno sto se tice spusteva u svetu idem 70, gledao sam yt videa gde ljudi idu i preko 90, ima na netu koliko hoces

ti si isao tom brzinom jer nisi imao bicikl za brze, sto ne znaci da je to tako i ne moze niko brze, DH prednji amortizer samo kosta 3000$
 
U DH svetskom kupu prosek je ispod 30 (16-17mph) , a pikovi koje postužu na lepim zemljanim stazama su 30mph (~48 kmh)

Sad opet ideš u krajnost, nisam pominjao trkačke gume i automoblle, a ni F1 :) A ni reli voziila.
Moj Speci je XC.
 
procitaj ponovo sve moje postove, ja ne znam uopste zasto i pisem i o cemu pisemo ovde? poceo si sa tvrdnjom kako najkvalitetnije gume za bicikl kostaju kao obicna guma za auto i to ti smeta. i ja pokusavam da ti objasnim o najkvalitetnijim gumama ti obicno spominjes obicne stvari za koje ne trebaju najkvalitetnije (najskuplje) gume

ako ces da vozis 30kmh po ravnom svaki drugi vikend uzmi gumu koju mislis da ti je najbolja i ne razmisljaj o najkvalkitetnijim stvarima

evo ako te mrzi da malo procunjas po yt





btw najskuplje gume za bicikle, motore, automobile, kamione.... i jesu trkacke gume, mslim wtf...
 
Okej, ajmo opet po poslednji put, mešaš babe i žabe, ideš u debele krajnosti. DH niz kamenje, tvoje reči...

Poredim konkretan primer guma koje sam ja posedovao - Speci i Kleber, sličnog ranga cene. Komercijalne, ništa spektakularno, jedne došle uz bajs, druge sam kupio.

P.S: Ti si očigledno drumaš, zar ne?
Da li si se nekada upuštao u ozbiljniju turu MTB-om? Ja jesam u drumske, poznajem oba sveta. Bajs mi je ustupao čovek koji je u bivšoj jugi postizao visoke rezultate na takmičenjima.
 
Poslednja izmena:
vozio mtb na fruskoj gori, kopaoniku, velebitu, fuzinama....

okacio i sliku ovde pre nekoliko strana, evo i sad idem do fruske gore na maraton

0F5EE9E9-208A-46F2-8C06-F75B3601A122.jpeg
 
Svaka čast (y) Samo fruška gora nije planina :D
Međutim, nisam mislio na takve ture, mislio sam da sedneš na bajs i odeš sam ili sa društvom u divljinu, tamo gde staze nisu staze.


A kuriozitet - kad sam bio u top formi (i bio duplo mlađii ebga), kondiciju mi nije stvorio bajs nego peraja. Elem, upravo pomenuti prijatelj bio je impresioniran činjenicom da sam ga pratio bez problema, čak i na dobrim uzbrdicama. Tada sam ozbiljno trenirao ronjenje, ispostavilo se da peraja naprežu iste grupe mišića kao i bajs.
Tako sam i počeo da ozbiljnije teram dva točka.
 
a za drum, ja niz venac koji nije nista posebno sto se tice spusteva u svetu idem 70, gledao sam yt videa gde ljudi idu i preko 90, ima na netu koliko hoces
70 je tacno brzina kad uvek pocnem da razmisljam kako bi bilo dobro da nosim kacigu, sledeci put :) i koje ono gume imam na biciklu :)
 
Nesto je i u skilu nije sve u opremi. sada ja mogu da uzmem najbolji dirtjump bajs pa necu magicno da radim flair i double back flip, dok sam pilgrim moze sa "ponikom" da uradi back flip i da kaze its best ever. Tako da ono, slazem se da ko moze da priusti top nije greda, ali nije presudno za uzivanje i napredovanje.

Onaj ko ide 60km niz planinu je verovatno sponzorisan pa ga nije briga, vozi sta dobije.
 
Nije brzina opasna, niti će gume napraviti problem ako ideš mnogo brže nego što misliš da smeš sa njima.

Problem je šta može da se desi na takvim brzinama i sa kojim posledicama, a ti nisi adekvatno opremljen. Fatalni lomovi mogu da se dese i na manje od 20 na sat (video par slučajeva).
 
Ja sam sa 15 godina napravio salto sa bajsa i slomio kljucnu kost, 3 nedelje sam preko leta nosio longetu da ne bi bio ceo u gipsu. Sada sa 35 ne bi ponovo da dodjem u slicnu situaciju. A ionako mi ovde nemamo neke prepreke
 
Svaka čast (y) Samo fruška gora nije planina :D
Međutim, nisam mislio na takve ture, mislio sam da sedneš na bajs i odeš sam ili sa društvom u divljinu, tamo gde staze nisu staze.
jedina planina meni u komsiluku :)
pitaj kolegu @Gorr da li je planina :D
 
Ja sam starim Capriolo biciklom sa Tourney opremom vozio 54 na potezu balon Sinđelić - BEO :D Jedva čekam da se na ovom novom Scottu dokopam ozbiljne nizbrdice van grada.
 
DH model :) Ne vidi se na slici najbolje koje su gume :)
 
Nazad
Vrh Dno