Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Verovatrno im menja ćelije. Ja sam siguran da ovaj Indijac radi PRO. Da zanemarimo činjenicu da udiše olovo ceo dan, i isparenja kiseline. Ima primera kod nas da se repariraju - menjaju ćelije za istrošene Aku bušilice i bicikle. U suštini je najbitnije da se ubace dobre baterije.

Da li si ti video nekada kako izgleda klasičan olovni starter akumulator sa tečnim elektrolitom?!?

Nema tu zamene ćelija. Akumulator se proizvodi kao jedna celina, sa svih 6 ćelija (ako je 12V).
Moguće su reperacije kada se manjaju baš olovne ploče, i naliva nova kiselina, ali to se ne radi za obične starter akumulatore za vozila. Isplati se tek za velike industrijske stacionarne ili akumulatore za el.vuču, i mora se raditi u maltene industrijskim uslovima, ili ovako k'o Indus, olovo+H2SO4 rukama kroz crevo.

Od originala, tada, iskoristi se samo plastično kućište, i praktično se prave nove ćelije, ne pakuju gotove.

Ne brkati sa paketima za aku bušilice i slične uređaje sa suvim baterijama. To sam i ja sam prepakivao. Ali to je skroz druga priča u odnosu na olovni akumulator za kola.


Ali da se vratimo na početak.. Moja preporuka je za starije automobile....

Uspori sa bezuslovnim preporučivanjem polovnih akumulatora na osnovu jednog komada korišćenog 4 meseca...

:p
 
Poslednja izmena:
Napisao sam jedan veliki tekst... I onda sam skapirao..

Bataljujem 😂

Mozemo 7 dana ovako.. Samo gubim vreme pokušavajući da pomognem 😅
 
Varta silver se meni pokazala odlično. Na A6 3.0 tdi radio manje više odlično 5 godina. Uzeo sad isti. 13k 100ah
 
Rekao bih da Duke misli na kratak spoj između ploča u samom akumulatoru, što može dovesti do burnog ključanja, paljenja i eksplozije akumulatora.
Ovo jeste teoretska opasnost, dešavalo se, ali ja još nisam čuo da se to negde skoro desilo.
Između ploča se nalazi izolacija koja propušta jone ali ne dozvoljava direktni dodir anode i katode. Ja nikad nisam čuo da je nekom eksplodirao akumalator. Možda je to samo prazna priča ("urbana legenda" kako se danas često kaže 😁). Požari su zbog instalacija.
 
Mene u školi učili da to može da se desi, ako dođe do krivljenja elektroda. Video slike u knjizi. I vatrogasci uče da je moguće (znam od ovih za bezbednost na radu).

Ali ok, ne znam da se ikada skoro zaista desilo. Mislim da ni ovi gore spomenuti nisu nikada uživo videli.

:p
 
Da nemam potpisan NDA bilo bi slika, od manjih obicnih do velikih blokova.
Nepravilno rukovanje/odrzavanje su bili krivci.
No uzalud i slike, opet bi bilo pametnijih...
 
Zanimljivo. Nisam znao...
 
Gledao sam reklamni materijal firme Sunlight. Oni su jako ozbiljan proizvođač akumulatora.
Upoređivali su olovne i litijumske baterije.
Samo je početno ulaganje prilično veće u litijum.
Kako vreme korišćenja teče na kraju ispadne jeftiniji sat rada sa litijumskim. Imaju veći broj ciklusa, kraće vreme punjenje i manju težinu.
Sve prikazali grafikonom da i nepismenom bude jasno.
Jedino ne znam da li neko reciklira litijumske. Tu bi opet neka para mogla da se uzme na kraju.
 
Poslednja izmena:
Polovni akumulator i mogu da razumem, ali ne menjati ulje 60k, ma koje da je....
 
posle 60k tesko da je prvobitno ulje, a ne dosipano par puta.
 
Nije napisao da nije menjao ulje 60k km već da je toliko prešao koristeći taj tip ulja (uz zamene nadam se).
 
ma sad opet procitah unazad. ova njegova poruka nema veze sa zivotom, ne kapiram i dalje sta je hteo reci.
 
Ja nisam nikad kupio polovan akumulator. Kakve vi to akumulatore koristite i koliko oni kostaju kad kupujete polovne? Zanima cisto informativno koja je to razlika u ceni da rizkujes da te negde auto ostavi zbog akumulatora?
Znam i kad nov kupis da moze da izda ali...
 
To su sve matematička taktiziranja vlasnika polovnjaka koji jedva krpe kraj s krajem.
Ali im matematika ide kao od šale. ;)
 
Ja nisam nikad kupio polovan akumulator. Kakve vi to akumulatore koristite i koliko oni kostaju kad kupujete polovne? Zanima cisto informativno koja je to razlika u ceni da rizkujes da te negde auto ostavi zbog akumulatora?
Znam i kad nov kupis da moze da izda ali...
Oko toga se i povela diskusija, jer se polovni akumulator ne isplati a on rece i da ga je platio 5000din sa 6 meseci garancije.

Sustina price je da taj sto prodaje polovne akumulatore zapravo preprodaje akumulator koji je otkupio na kilo nikakvu on reparaciju ne radi jer se olovni akumulatori recikliraju.
Taj polovni moze da traje nekoliko meseci, mozda i godinu, ako rikne u tih 6 meseci dace mu drugi samo da istera tih 6 meseci garancije (i onako ga je otkupio na kilo) i to je to...

sllicna prica vazi i za polovne gume, kupovinom polovnih kupujete nesto sto je neko odbacio a sebi samo odlazete za par meseci neminovnu zamenu a novac ide u vetar.
 
Između ploča se nalazi izolacija koja propušta jone ali ne dozvoljava direktni dodir anode i katode. Ja nikad nisam čuo da je nekom eksplodirao akumalator. Možda je to samo prazna priča ("urbana legenda" kako se danas često kaže 😁). Požari su zbog instalacija.
Proslog oktobra drugar uvezao polovnjaka za mene. Da ne ulazim u detalje te cirkus price recicu da akumulator moze da eksplodira.
Kada je preuzimao auto samo mi je javio da je akumulator los i da cu morati da kupujem nov. Stigao auto kod mene i probamo da upalimo i posle par verglanja jedva startuje motor. Sledece paljenje je izazvalo eksploziju, srecom bez velike stete (popucale samo plastike koje su bile iznad akumulatora i malo kiseline poprskalo po okolini mesta za akumulator bez stete, a poklopac akumulatora nije vise postojao).
Auto oteran kod majstora na proveru, sa novim duracel 72ah akumulatorom placenim oko 8000 sa 36m garancije i evo skoro godinu dana bez ikakvih problema.

Edit:
Akumulator koji je ekspodirao nemam pojma koji je jer nikakva nalepnica sa strane nije bila, moguce da je otisla sa poklopcem 😁
 
Prelepo!
 
Dakle i to može. 😕
 
Gledao sam reklamni materijal firme Sunlight. Oni su jako ozbiljan proizvođač akumulatora.
Upoređivali su olovne i litijumske baterije.
Samo je početno ulaganje prilično veće u litijum.
Kako vreme korišćenja teče na kraju ispadne jeftiniji sat rada sa litijumskim. Imaju veći broj ciklusa, kraće vreme punjenje i manju težinu.
Sve prikazali grafikonom da i nepismenom bude jasno.
Jedino ne znam da li neko reciklira litijumske. Tu bi opet neka para mogla da se uzme na kraju.
IMG20210706154345.jpg

Stim da je Li 70.000 evra skuplja.
 
Sve je dobro dok se neki genije ne seti da savetuje ljudima da pređu i na polovna motorna ulja :D

Sad ozbiljno - retke su situacije kada je kupovina polovnih akumulatora i guma isplativa. I u smislu pouzanosti, bezbednosti a i finansijski.
To može da bude slučaj ako neko koga poznajete, iz bilo kog razloga, reši da menja npr. godinu dana star (kvalitetan) akumulator (iz propisno održavanog i ispravnog automobila) i npr. 1-2 sezone vožene premium gume, sa pređenih 15.000-20.000 km, koje odgovaraju i vašem automobilu. A koje su šanse da se ovo desi?

U realnosti (nažalost) mnogi kupuju potrošene akumulatore i gume, skinute sa polovnjaka iz uvoza, po sistemu ''nek' odradi/odrade ovu zimu/sezonu za male pare''. Letnje gume možda i mogu da posluže tu jednu sezonu, dešava se da i nisu mnogo potrošene i ukrtile, ali zimske su uglavnom u očajnom stanju, sa smesom koja je počela da se pretvara u plastiku, ali ''eto, valjda imaju 5mm šaru, koštaju 2k din po komadu = isplate mi se za 2-3 sezone, ionako ne vozim mnogo zimi''.

Ali tako je to u državama gde ljudi i dalje pate od kompleksa da moraju da imaju automobil (koji pale i zbog odlaska u apoteku udaljenu 300m, a godišnje pređu 5k km), a nemaju novca za propisno održavanje, ili su jednostavno neobavešteni i bahati. Pa se onda kupuju krš delovi, polovne gume i akumulatori, sipaju se jeftina ulja koja se menjaju na 30k km.. ali bitno je da se konačno vozi 15-20 godina stara dizlo mašina do dveiljade kubika. I naravno, posle 6-7 godina takav auto ide u oglase ''kao N0V/FABRIKA, maksimalno utegnut i održavan''.
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: kVu
Pa dobro sad... vecina ljudi stvarno mora da krpi kraj sa krajem i razumljivo je zasto se ide u neke kompromise.
Lako je meni sa novim autom i nemackom platom vikati uzmi novo i kvalitetno, kada novi aku ne bih ni osetio dok je to nekom u Srb pola plate.
Problem je sto taj kompromis moze mnogo vise da kosta...
Meni su najbolji likovi, kao sto rece jedan nas vulkanizer, sa meckama od ~60k i ode sa razvaljenom gumom i trazi od vulkanizera da mu popravi nemoguce jer mu i polovna skupa...
Ekstrema uvek bilo i bice i nisu primer proseka.
 
  • Like
Reagovanja: kVu
Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari.
 
Vozio sam ja 15 godina staru astru u Srbiji, pa nisam kupovao polovne akumulatore i gume. Vozim dete u autu i povecacu rizik da se nesto desi, tako sto cu ustedeti neki dinar, ma ajde.
Uzeo sam skoro u Irskoj neki akumulator, nikad cuo za marku, evo ga lepo radi, Avensis D4D 2.0. Novo je novo.
 
Pa dobro sad... vecina ljudi stvarno mora da krpi kraj sa krajem i razumljivo je zasto se ide u neke kompromise.
Lako je meni sa novim autom i nemackom platom vikati uzmi novo i kvalitetno, kada novi aku ne bih ni osetio dok je to nekom u Srb pola plate.
Problem je sto taj kompromis moze mnogo vise da kosta...
Meni su najbolji likovi, kao sto rece jedan nas vulkanizer, sa meckama od ~60k i ode sa razvaljenom gumom i trazi od vulkanizera da mu popravi nemoguce jer mu i polovna skupa...
Ekstrema uvek bilo i bice i nisu primer proseka.

Ne podsmevam se našoj situaciji u državi i nedostatku novca već tim ''baja'' stavovima i bahatosti. Ja prvi ne vozim nov ili luksuzan auto, niti imam novca za bahacenje ali neka kultura održavanja automobila mora da postoji. Moj auto (kompakt suv, skoro 15 godina star) je u stvarno odličnom stanju i nikada mi neće biti žao novca za ulaganje u kvalitetne delove i gume, i pravilno održavanje.

Ne mora svako da vozi 15-20 godina star auto od 4-5-6k evra (koji je je nekada bio skup i dobar, a sada je samo skup za održavanje, jer je zgazio preko pola miliona km u EU), ako nema novca za pravilno servisiranje i održavanje.
Naravno, postoje i oni koji voze i skromnije i jeftinije polovne automobile, i jedva ih krpe i održavaju, ali to je neka još druga, još gora priča. Kakva država, takvi i putevi i stanje u saobraćaju.

Meni su najbolji likovi, kao sto rece jedan nas vulkanizer, sa meckama od ~60k i ode sa razvaljenom gumom i trazi od vulkanizera da mu popravi nemoguce jer mu i polovna skupa...

Ne bi verovao koliko je ovakvih primera. Prodaju nekretninu, plac, bilo šta od nasledstva, kupe ex-luksuzan auto ili SUV i onda se voze na polovnim (a niskobudžetnim gumama) i kukaju kada bilo šta mora da se uloži u auto, odlažu do poslednjeg trenutka ili dalje prodaje (čitaj otarašavanja) i onda sve ispočetka.
 
Poslednja izmena:
Sad sam gledao na Kupujem prodajem da li se prodaju polovni akumulatori.
Ima ih kolko hoćete. Od 1000 dinara pa naviše. Znači da se ta roba prilično kupuje.
Ne znam samo koliko košta dostava.
 
Nazad
Vrh Dno