Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

"If the seller does not respond on time, the request will be automatically closed and you will receive your refund as requested."
 
Mislim da to znači nešto u stilu: aliexpress tim je kontaktirao prodavca, ako nam ne odgovori na vreme slučaj će biti automatski zatvoren u vašu korist!
 
Prodavac nije odgovorio, u tom slučaju je spor završena priča, samo će proći još 1-2 dana dok se ne pojavi info o refundu, do tada će tajmer stajati na 0:00
 
Mislim da to znači nešto u stilu: aliexpress tim je kontaktirao prodavca, ako nam ne odgovori na vreme slučaj će biti automatski zatvoren u vašu korist!
Ne
Bukvalan prevod je
"Ako prodavac ne odgovori na vreme ,zahtev ce biti automatski zatvoren i dobicete refund u skladu sa vasim zahtevom."
Medjutim izgleda da ce da razvlace jos 48 sati i proveravaju dokaze suprotno svojim pravilima
 
Malko sam besan ,ovo mi je vec drugi put da naletim na prevaru sa traking brojem . Sada su se izvestili ,dobijes broj iz tvog mesta stanovanja . Ko im daje te brojeve ,prevoznici ili sam Aliexpress ?
 
Verovatno ima još neku naružbinu iz istog mesta. Ako je čekanje 5-7 dana da pošalje paket velika je verovatnoća da čeka da se pojavi još neko iz tog mesta a ako nema daje broj za bilo koje mesto ako ima nekog kupca. Meni se dešavalo da je danas spremna pošiljka za slanje i rezervisao broj a pošiljka već krenula 2-3 dana ranije :ROFLMAO:. Ni je to od juče, odavno to rade. Uče se deca da postanu biznismeni.
 
Da li je još neko sem mene primetio da je Ali postao previše pristrastan u zaštiti prodavaca?
Imam utisak kao da ih je baš briga za kupca i ovako ih imaju dovoljno.
Za razliku od Ebay gde je kupac uvek zaštićen kao beli medved, na AE je obrnuta priča. Počinju previše da štite prodavce gotovo ne obraćajući pažnju na kupca i njegov rejting, status i sl.
Ne znam šta im se desilo ali su očigledno promenili stav.
Moram da spomenem da nikada od kada kupujem na tom sajtu nisam dobio refund manji bar od polovine cene koštanja novog predmeta. Međutim i to se desilo pre nekoliko
dana posle prihvatanja dispute i označavanja kao Validan, a da se pritom prodavac uopšte nije javio na dispute (@dedamrsoje je pisao na tu temu nekoliko postova iznad), Aliexpress donosi odluku da mi refundira samo 25% vrednosti koju sam platio za novi predmet. Kažem samo jer je vrednost predmeta oko 170$. Pritom sam dostavio sve uredno, dokaze o neispravnosti, snimio video i slično. Aliexpress je sve to prihvatio, označio kao validan dokaz.
Kao prvo očigledno je da ne pije vodu više priča ako se prodavac ne odazove na dispute da kupac dobija traženi refund - nekad bilo, očigledno više nije @dedamrsoje
Na moje pitanje koji je razlog refunda od samo 25% AE uopšte ne odgovara za vreme trajanja dispute. Uopšte se ne uključuju u komentare. Od prodavca ni traga ni glasa,
očigledno se sakrio u mišju rupu i viri..
Aliexpres Online podržka za vreme trajanja dispute me saslušala, sve lepo obećala da će preneti predlog Aliekspresu na ponovno razmatranje, posebno im je milo i drago što baš meni, sjajnom i vernom kupcu mogu da pomognu oko rešavanja spora - naravno ništa nebi od toga.
Vreme za spor je isteklo, ja sam dobio refund oko 42$.
Nakon toga sam ponovo kontaktirao AE online podršku, objasnio situaciju (bio sam besan i razočaran njihovom presudom) i agent mi kaže, da to je završen spor, novac je prosleđen prodavcu, da im je žao što nisam prihvatio da predmet vratim prodavcu nazad u kinu i dobijem full refund. ćao, zdravo, gotova priča.

Na kraju se pitam gde sam to pogrešio, da li sam trebao da predmet vratim prodavcu u Kinu.
Očigledno DA i rekao bih da Ali preferira to i potvrđuje svojim ponašanem - tako što refundiraju samo 1/4 vrednosti predmeta.
U tom slučaju bih sem carinskih dadžbina koje sam platio pri preuzimanju pošiljke imao i trošak plaćanja za vraćanje pošiljke u kinu.
U svakom slućaju imao bih manji finansijski gubitak nego ovako..

Poruka kupcima:
Ili ne kupovati skuplje predmete (veća cena - veći rizik u slučaju neispravnosti)
Ili takav predmet vratiti prodavcu i dobiti full refund
 
...
Na kraju se pitam gde sam to pogrešio, da li sam trebao da predmet vratim prodavcu u Kinu.
Očigledno DA i rekao bih da Ali preferira to i potvrđuje svojim ponašanem - tako što refundiraju samo 1/4 vrednosti predmeta.
U tom slučaju bih sem carinskih dadžbina koje sam platio pri preuzimanju pošiljke imao i trošak plaćanja za vraćanje pošiljke u kinu.
U svakom slućaju imao bih manji finansijski gubitak nego ovako..
...

Ne znam dal je odavno ili samo dosta davno, uglavnom duže je već uslov da bi dobio full refund za skuplju stvar to da je pošalješ nazad prodavcu.
Naravno moraš da pošalješ tako da imaš praćenje pošiljke skroz do Kine i imaš uvid u to da li je prodavac preuzeo predmet ili ne, u svakom slučaju čak i ako ne preuzme (što se isto dešava) ti si uradio sve što je bilo do tebe tako da verujem da ne bi bilo osnova da ne daju 100% refund.
Naravno, gubiš ono što si platio za carinu/pdv, krastavac, a i sama poštarina od Srbije do Kine je znatno veća nego u suprotnom pravcu.

Kontam da je ovo zbog svih onih pametnih glavica što su lažno prijavljivali da su dobili pokvareni predmet i tražili i pare nazad i da im ostane predmet.

Možda bi za tih ~40$ koliko si dobio nazad, mogao da nađeš nekog da ti popravi to što si kupio!?
 
Ja sam skoro dobio 0% na dispute za kameru sa "night vision" koja u sebi nema IC diode . Otvorio apelaciju na koju nisu odgovorili skoro 2 nedelje iako je rok 2-5 radnih dana .
Postaje vrlo rizicno kupovati bilo sta skuplje ,fakticki prepusteni ste prodavcu ...
 
@dedamrsoje

Prodavac hteo ili nehteo mora da prihvati pošiljku nazad. To je uvek broj jedan opcija koju ti Aliexpress judgemenet dodeli kada otvoriš bilo koji dispute, i koliko vidim sve više biće forsirana od
strane Aliexpres tima za rešavanje sporova.

Tačno tako, kupovina skupljeg predmeta je lutrija i zavisi od dobre volje prodavca, a svi znamo da Kinezi vole ponekad da "uvale".
I ne samo to, već i kada vi kao fizičko lice hoćete da vratite neispravnu pošiljku prodavcu nazad u kinu (koji je pravno lice - neki Store u nekom gradu)
nastaju problemi u našoj pošti oko slanja. Pričam iz ličnog iskustva.
 
Poslednja izmena:
Ne
Bukvalan prevod je
"Ako prodavac ne odgovori na vreme ,zahtev ce biti automatski zatvoren i dobicete refund u skladu sa vasim zahtevom."
Medjutim izgleda da ce da razvlace jos 48 sati i proveravaju dokaze suprotno svojim pravilima
Prodje i tih 48 sati i nista "0 calendar days 0 hour 0 minute 0 second " stoji i dalje ...

@topdeel Jedan moj drugar je vratio robu za Kinu , prodavac je nije preuzeo ...
 
Ne znam kako vi, ali ja imam 100% uspesnost resavanja ovih sporova do sada.
Ono sto je obavezno kod mene jeste otvaranje svake posiljke pred kamerom, utvrdjivanje toga sto je naruceno, broja, ostecenja, radnog stanja, ako je nesto malo komplikovanije, snimak moze da potraje i do 5 min dok ne isprobam sve sto mogu isprobati u trenutku.
Zadnju zalbu sto sam imao tacnije 2 zalbe za jednu te istu stvar kod dva prodavca u pitanju je kopija proizvoda. Obe posiljke oko 15$, na slikama ok ali nigde nije navedeno da nije original nego kopija. Lepo kontaktiram firmu sto proizvodi, posaljem slike i zatrazim da mi kazu da li je dobijeni proizvod original ili kopija, posalju mi sta i kako, sve lepo i dokumentovano prosledim od otvaranja paketa do odgovora proizvodjaca i lepog i jasnog teksta da nigde nije navedeno da se radi o kopiji i da se dovodi kupac u zabludu. Dobio sam za obe full refund bez da vratim ista u Kinu i ako su na oba dispute-a prodavci odgovarali da se radi o original proizvodu..
E sada ova zadnja sto je jos u toku radi se o tome da sam se registrovao na Joom da bih kupio proizvod koji sam video na slikama kod njih, medjutim stigne potpuno drugacije pakovanje ( verovatno kopija ), kontaktiram ih objasnim stvar da je na slikama jedno a da sam dobio drugo, najbolje sto su mi ponudili jeste 50%, naravno odbio sam i pokrenuo dispute kod PP-la, prodavac nije odgovorio nista pa je dispute eskaliran PP timu.. Ocekujem naravno 100% povrat novca.
Takodje jasno naznacim da je greska do prodavca a ne do mene i da mogu da vratim predmet nije nikakav problem ako ce prodavac da snosi troskove postarine nazad, jer apsolutno greska nije do mene, kupio sam ispravno i dobio pokvareno ili ono sto nisam porucio ili kopiju ili nebitno sta, dakle ne mogu ja placati za tudje greske. Za sada mi ide dobro, nisam imao nekih velikih problema..
 
Svaka cast al meni je to previse posla , na Ebayu je kupac mnogo bolje zasticen i obicno ne mora da snima "holivudski" film za nadoknadu stete . Nekad je i Aliexpress bio naklonjeniji kupcu sad stiti prodavce cak vrlo bezobrazne .
 
Ako zelimo da smanjimo sto vise sansu i verovatnocu da izduvamo u sporu onda mora tako.. Ne trazim tudje ali i ne dam svoje, na sve se zalim sta nije u redu, mnogo puta se i desilo pree kada mi nesto ne stigne otvorim dispute vrate novac pa kada stigne kontaktiram prodavca sa slikom da mu platim, sto je po meni normalno i logicno, ali isto tako hocu da bude ono sto sam kupio i kako sam kupio.. Na Ebay ne znam da li sam pisao par puta, mnogo vise na Aliju, i koliko mi je u secanju u 100% slucajeva je reseno u moju korist, metodologijom koju sam opisao gore. Taj deo otvaranja paketa mi je kljucan da se snimi, jer ako nesto u startu nije u redu odmah se vidi, a ne da se ja objasnjavam posle sta je bilo kad bi bilo i zasto je bilo i da li je bilo tako kada je stiglo ili sam ja nesto pokvario ili zeznuo.
 
Prodje i tih 48 sati i nista "0 calendar days 0 hour 0 minute 0 second " stoji i dalje ...
Posle 96 sati
"The seller did not respond. You will receive your refund as requested."
Kod istog prodavca neke zrtve se zale da im Ali nije odobrio refund iako prodavac nije odgovorio na dispute.
 
Kako izgleda kad vrate novac,ja sam u poslednjih nekoliko dana otvorio dispute za dva proizvoda,na jedan mi pise da je situacija resena u moju korist a novac mi nije vracen.
Zapravo do sad mi nije ni jednom vracen,i pre sam otvarao dispute za sitnicu od 50 centi,prodavac se slozio da mi vrati novac ali nisam primetio promene na kartici.
Evo sad,1.5e ali novac mi nisu vratili.
 
To zavisi od tvoje banke dosta . Neke banke proknjize odmah a neke razvuku i do 10 dana .

1629814674263.png Imas li ovo na financial TAB ?
Meni je novac vec legao na racun
 
Poslednja izmena:
Gde da pogledam?
Cekanje mi nije problem ali planiram da gasim racun vrlo skoro,ako ga izgasim onda necu dobiti novac nazad.
 
Kako izgleda kad vrate novac,ja sam u poslednjih nekoliko dana otvorio dispute za dva proizvoda,na jedan mi pise da je situacija resena u moju korist a novac mi nije vracen.
Zapravo do sad mi nije ni jednom vracen,i pre sam otvarao dispute za sitnicu od 50 centi,prodavac se slozio da mi vrati novac ali nisam primetio promene na kartici.
Evo sad,1.5e ali novac mi nisu vratili.
Neznam koja kartica ali pogledaj u devize EURO. Meni vrlo brzo stize par dana ali u devize ne u dinare
 
dbf.jpg


U aplikaciji mtsB ides na kartice , pa pod transakcijama MC kartice nadjes Aliexpress - koje su minus to je refund
 
Evo upravo sam pogledao,imam 1.83 euro.
Nisam znao da vracaju u evre.
Sad kad kupim ponovo nesta drugo da li ce skinuti evre ili dinare?
 
Posle 96 sati
"The seller did not respond. You will receive your refund as requested."
Kod istog prodavca neke zrtve se zale da im Ali nije odobrio refund iako prodavac nije odgovorio na dispute.
Znači ipak je bilo kao što sam predpostavio, prvo su kontaktirali prodavca pa ako im ne odgovori ide automatski refund...
 
Jel imao neko situaciju da mu prodavac sa Alija pošalje predmet preko neke druge pošte umesto preko one koja je izabrana prilikom kupovine?

Vrednost predmeta je 22e

Nauričio sam predmet i izabrao China Post Air Parcel (20-40) 26e, to je bila najeftinija opcija slanja, međutim prodavac je poslao preko Fedex IP (7-15) koji košta 67e.

Zanima me da li ja imam pravo sada da ne prihvatim taj paket i da mi posle isteka zaštite Aliexpress vrati novac?

Problem je što ću ja sada imati mnogo veće troškove, moraću platiti pdv i usluge špedicije. Koliko znam špedicija je samo oko 4000din plus pdv na vrednost paketa. Inače paket sam platio 48e zajedno sa dostavom.
 

Prilozi

  • Screenshot_20210826-160218_AliExpress.jpg
    Screenshot_20210826-160218_AliExpress.jpg
    62.2 KB · Pregleda: 54
Poslednja izmena:
Cek polako, pa jel ima logike da je za predmet od 48eur prodavac platio fedex od 67e?
Naravno da nema, tako da se opusti, verovatno nije ni poslao ili je neka druga zavrzlama u pitanju🤣

Strpljen, spasen...
 
Paket je već stigao u BG tako da eto realno je... Evo slika sa sajta fedexa i 17track. Verovatno ću uskoro dobiti poziv od fedexa da ih ovlastim da me zastupaju u carinskom postupku. Ostavljam i screen da je prodavac potvrdio slanje fedexom.
 

Prilozi

  • Screenshot_20210826-171723_Kiwi Browser.jpg
    Screenshot_20210826-171723_Kiwi Browser.jpg
    98.3 KB · Pregleda: 30
  • Screenshot_20210826-171705_Kiwi Browser.jpg
    Screenshot_20210826-171705_Kiwi Browser.jpg
    69.4 KB · Pregleda: 32
  • Screenshot_20210826-160506_AliExpress.jpg
    Screenshot_20210826-160506_AliExpress.jpg
    76.7 KB · Pregleda: 61
Nista onda vidi, ako treba da se plati spedicija samo kazi da vrate paket, a kinez neka se cese.
 
Nazad
Vrh Dno