Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Za svaki nov uređaj mora fiskalni račun. Samo ti pošalji inspekciju na teren i sve će im oni objasniti.
 
Fiskalni račun nema veze sa garantnim rokom, nađi član zakona koji uopšte pominje fiskalni račun?
 
Fiskalni račun nema veze sa garantnim rokom, nađi član zakona koji uopšte pominje fiskalni račun?
I ovo je tacno!

Dakle te dve stvari potiru jedna drugu, i kupac ne moze da dodje do pravog zakljucka.
Obaveze trgovca i prava potrosaca su opet u koliziji 😁
 
A da pročitate član zakona koji reguliše produženje garantnog roka?
 
Kakav fiskalni račun kod zamene proizvoda u garantnom roku, fiskalni se izdaje samo kod kupovine proizvoda. U garantni list se upisuje popravka ili novi serijski broj ukoliko je zamenjen proizvod i važeća je prvobitna garancija.
 
U članu 503. Zakona o obligacionim odnosima je navedeno da:

Kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.




E sad jedino ostaje problem sto inspekcija ocito nije nadlezna, vec se mora tuziti ako odbiju.
 
Pre nekih pola godine sam imao sličan problem, nakon detekcije kvara ponudjena mi je nova pegla ali bez produženja garantnog roka što sam odbio i tražio povrat novca.

Isti nisam ni stavio u džep već sam "platio" novu peglu i dobio novi fiskalni račun sa kojim opet imam pune 2 godine garancije.
 
Pocetkom januara ove godine kupih graficku karticu rx 6800 xt u "Imikom" i pre mesec dana graficka prestala da radi. Nisam bio u mogucnosti ranije da je odnesem i tek juce nazovem ja njih da pitam kakva je procedura oko garancije, jer je fiskalni njihov, a davalac garancije je "Ewe" i oni mi lepo daju broj da pozovem ove iz ewe. Ja ih pozvao, dogovorio se sa njima i odneo je na reklamaciju. Pitali su me da li zelim popravku ili zamenu za novu, ja naravno rekoh novu, sada me samo interesuje da li dobijam novu garanciju ukoliko mi zamene graficku (mislim da bi trebalo zbog seriskog broja) ili se garancija nastavlja na staru ili se dobija novih 3 god. koliko je kartica i bila u garanciji?
 
Pa čitaj, baš se o tome polemisalo na poslednjim stranama teme. S tim što prodavac nije u obavezi da ti da novu garanciju na 3 godine, već samo na zakonom zagarantovane 2.
 
Pocetkom januara ove godine kupih graficku karticu rx 6800 xt u "Imikom" i pre mesec dana graficka prestala da radi. Nisam bio u mogucnosti ranije da je odnesem i tek juce nazovem ja njih da pitam kakva je procedura oko garancije, jer je fiskalni njihov, a davalac garancije je "Ewe" i oni mi lepo daju broj da pozovem ove iz ewe. Ja ih pozvao, dogovorio se sa njima i odneo je na reklamaciju. Pitali su me da li zelim popravku ili zamenu za novu, ja naravno rekoh novu, sada me samo interesuje da li dobijam novu garanciju ukoliko mi zamene graficku (mislim da bi trebalo zbog seriskog broja) ili se garancija nastavlja na staru ili se dobija novih 3 god. koliko je kartica i bila u garanciji?
Ali bukvalno nekoliko posta gore imaš odgovor
Fiskalni račun nema veze sa garantnim rokom, nađi član zakona koji uopšte pominje fiskalni račun?
Nema, slažem se, nisam to ni rekao, već da za svaki NOV UREĐAJ moraš dobiti fiskalni račun. Dakle ako kroz garanciju dobiješ nov uređaj, prodavac je dužan da ti izda fiskalni račun kao da si ga tad kupio! Plus garancija teče iz početka!
 
Nike baš tako jednostavno trgovcu da izda novi fisklani račun bez para.
 
Neka traže primenu zakona ili neka se bave drugim poslom.
 
Ne moze da se stornira fiskalizovan racun, to je cela poenta fiskalnih kasa da trgovac ne moze nista naknadno da promeni.
 
Zakon u Srbiji? Ha ha ha....
U petak idem opet u winwin, pa cemo da vidimo sta ce sad biti, ako bude problema, zvacu inspekciju na licu mesta.
 
Ne moze da se stornira fiskalizovan racun, to je cela poenta fiskalnih kasa da trgovac ne moze nista naknadno da promeni.
Prilično si glasan u temi, a iznosis uglavnom netačne informacije. Naravno da moze da stornira, popunjava se neki list gde kupac ostavlja matični broj i podatke. Kako misliš da prodavac vrati pare iz kase ako ne stornira račun. Reklamirao sam davno neku memoriju pred istek garancije, uzeo iznos sa računa, prodavcu ostao račun.
 
Prilično si glasan u temi, a iznosis uglavnom netačne informacije. Naravno da moze da stornira, popunjava se neki list gde kupac ostavlja matični broj i podatke. Kako misliš da prodavac vrati pare iz kase ako ne stornira račun. Reklamirao sam davno neku memoriju pred istek garancije, uzeo iznos sa računa, prodavcu ostao račun.
Управо овако, како мислиш да исправљају грешке када направе приликом уноса?
Иначе онај ко има времена увек му је најлакше да зове инспекцију да изађе, у овом случају је купац управу, али и да није вршљање инспекције док су ту купци итд никоме не одговара.
 
Račun se ne može stornirati. Povrat o kome pričate je povrat na osnovu pogrešno naplaćenog ili pogrešno kupljenog proizvoda. Može se iskoristiti u ovu svrhu (i najčešće se to i radi), ali nije tome namenjen. U ovomslučaju se vraća PDV koji je plaćen, ali to nije isto što i storniranje.
Prilikom izdavanja istog novog artikla, ne izdaje se novi fiskalni račun. To je pravilno. Po zakonu, saobraznost se ne produžava makar 5 puta promenili u tom roku. Kada istekne dve godine, zaštita prestaje.
Prodavac stari artikal čuva na stanju i po knjigama do trenutka otpisivanja kada plaća PDV na taj artikal kao da ga je prodao (po nabavnoj ceni).
Garancija je nešto drugo i prilikom zamene važi zakon o obligacionim odnosima, mada je garancija na nivou sporazuma između dva lica i zakon se tu ne meša.
Ako se ne dobija novi fiskalni, zašto onda kupac ne traži povrat pa da kupi opet (kao što je neko gore i uradio)? Može, ali i prodavac se tu nešto pita.
Dve stvari treba razumeti. Prodavcima je lakše da na neki način izađu u susret kupcu nego da se gnjave sa prijavama i glupostima. Takođe, obuka prodavaca je teška, pogotovo u velikim lancima gde se ljudi menjaju na 2 nedelje. Lakše je dati im jedinstveno uputstvo koje uvek radi, a to je novi fiskalni, nego pričati o izuzecima. Tu su i kupci koji odbijaju da ostave svoje lične podatke za povrat, a koje prodavac ne može da zahteva.
 
Da je to tako lako niko nista ne bi kupovao nego bi se menjalo stalno i tako 10 godina 5 garancija.
 
Pre dva dana kupih bojler u Gigatronu, i izgubih racun pre nego sto sam ga iskopirao. Koje su mi opcije? Jel mogu oni naknadnon da izdaju, neku kopiju racuna. Preko online naloga je vidljivobda je kupovina izvrsena.
 
Pre dva dana kupih bojler u Gigatronu, i izgubih racun pre nego sto sam ga iskopirao. Koje su mi opcije? Jel mogu oni naknadnon da izdaju, neku kopiju racuna. Preko online naloga je vidljivobda je kupovina izvrsena.
Имаш серијски број бојлера и онлајн налог(одштампај за сваки случај) то ти је довољно, али с обзиром на разне околности можда да их замолиш за копију.
@TwistedMind
"Povrat o kome pričate je povrat na osnovu pogrešno naplaćenog ili pogrešno kupljenog proizvoda."

У реду ако је грешка због овога до мене прихватам, можда је до другог дела твог поста где си објаснио зашто продавци нешто раде разлог што многи мислимо другачије, јер сам ја имао оба случаја(погрешно наплаћен и замењен покварен уређај са гаранцијом исто као код првог од датума замене).
Али како се онда по теби купац штити од неког продавца који прода производ који се на пример квари на сваких годину дана, а има гаранцију рецимо 2 или 5 година?
 
Poslednja izmena:
Ako dobijaš isti uredjaj, isti model, ostaje isti fiskalni račun. Kao što je i napisao twisted mind.
 
Имаш серијски број бојлера и онлајн налог(одштампај за сваки случај) то ти је довољно, али с обзиром на разне околности можда да их замолиш за копију.
@TwistedMind
"Povrat o kome pričate je povrat na osnovu pogrešno naplaćenog ili pogrešno kupljenog proizvoda."

У реду ако је грешка због овога до мене прихватам, можда је до другог дела твог поста где си објаснио зашто продавци нешто раде разлог што многи мислимо другачије, јер сам ја имао оба случаја(погрешно наплаћен и замењен покварен уређај са гаранцијом исто као код првог од датума замене).
Али како се онда по теби купац штити од неког продавца који прода производ који се на пример квари на сваких годину дана, а има гаранцију рецимо 2 или 5 година?
Država ti daje 2 godine zaštite u vidu saobraznosti. Ako crkne posle godinu dana, reklamiraš i prodavac nekako mora rešiti problem.
Ideja zakona je da odvrati prodavce od uvoza užasne robe koja brzo crkava, što ne znači da prodavci to neće nastaviti da rade, samo sa drugačijom kalkulacijom. Nije da ne radi jer znam za slučaj gde je firma prestala da prodaje led reflektore jer nisu mogli da isplivaju iz reklamacija i servisa.
Najbolje što za sebe možeš da uradiš je da kupuješ kvalitetniju robu i da se dodatno raspitaš pre kupovine. To je dodatno komplikovano pitanje, cena-kvalitet i da li to uopšte treba da bude faktor jer je neko to stavio na tržište.
 
Ako dobijaš isti uredjaj, isti model, ostaje isti fiskalni račun. Kao što je i napisao twisted mind.
Da, ali ako nemaju isti model MORAJU da ti ponude opciju povrata iznosa sa fiskalnog računa ili zamenu za drugi model.
A ako dobiješ drugi model, onda ide ponovo saobraznost na njega 2 godine.
 
Ок да вас не бих сад све цитирао, морам да кажем да има и даље мало конфузије у одговорима, али ајде да оставимо то по страни.

Једно друго питање: ако закон каже, а мислим да каже ви ме опет исправите ако нисам у праву, да иако имају исти уређај ти можеш да бираш
поправку/замену или новац, зашто не би неко узео новац, купио негде другде исти (или бољи сходно протоку времена) уређај и добио пуну/целу/нову гаранцију?
 
Zato što oni koji to treba da urade na svaki mogući način lažu svoje kupce i svesno izvrdavaju zakon, a kupci nisu dovoljno informisani i uporni u tome da stvari isteraju do kraja.
Svuda ponavljam, preventiva je najbolja.
Treba birati prodavca ne samo na osnovu toga koju cenu stavi, ali većina gleda samo da kupi jeftinije, a posle im đavo kriv.
 
Ок ја се свакако слажем и са твојим саветом и са саветом што је написао твистед, класично боље спречити него лечити.
То радим и кад купујем и кад радим бекап и кад зовем мајсторе итд

Моја питања су више у смислу да знам више о закону јер иако сам читао доста о овоме из разних извора, и слушао на ТВу, итд некако увек неке ствари
остају недоречене, буквално као што је неко изнад написао као да су неки закони у колизији, бушни, или у најмању руку нејасни.
 
Nazad
Vrh Dno