Šta je novo?

3D printer - Opsta tema - FAQ

Uff danas ceo dan provedoh pored Endera. Stigao PEI, BLTouch, SKR E3 RRF. Znaci jedva sam promenio plocu ali moram da odradim kabliranje u kutiji gde je ploca, jer tu je sve nabacano i plasim se nekog kratkog spoja. Takodje moram i da postavim metalne prstenove na konektore. Creality je bas kriminal sa ovim lepkovima na konektorima, jedva sam ih poskidao da nesto ne ostetim.

Sa BLTouch sam imao dosta problema, zbog svoje gluposti naravno, sve je "radilo" medjutim nije ocitavalo kad se BLTouch uvuce, i na homingu je udaralo o postolje. Svo vreme sam mislio da je do firmwarea, nekoliko puta sam ga iznova i iznova konfigurisao, citao po netu, da bih skontao da sam lose postavio belu i crnu zicu. Ali dobro. Sad radim PID tuning, traje dosta pa cemo videti test print da odradim. Zanimljiv je ovaj firmware, web server nije los ali OctoPrint definitivno bolji.

Sto se tice ekstruzije, mislim da je problem u koracima, gledao sam rucku, nije joj nista, nije se nigde polomila ili niti pocela da puca. Mada svakako cu da narucim metalni sa aliexpressa pa neka stoji.
 
Jel je probao neko Gembird PETG filamente i uspešno štampao njima duže od 4-5 sati? Baš imam problem sa njima i nikako ne mogu da pogodim parametre. Heat creep me stigne nakon par sati, zapuši PTFE i ekstruder krene da preskače. Menjao sam PTFE (Capricorn), menjao sam dizne,... ništa ne pomaže.

Gembird PETG Black sam nekako savladao (240C za nozzle, 70C za bed, 3mm retraction distance, 40mm/s speed). Ali plavi mi baš pravi probleme, toliko da počinjem da sumnjam da sam možda sa crnim samo imao sreće jer sam uspešno odštampao dva modela. :)

Menjao sam i Z-offset, ali ništa nije pomoglo.

Ako je neko uspešno štampao njima, koje parametre ste koristili?
 
koliko je glosi taj gembird petg?
 
Prilično. Solidno se sijaju crni i plavi.
 
Stampao sam ceo dan juce zuti i crni na 262/52 *C - star 6 meseca

sa E3d V6 J-head Bowden Hotend12V

Untitled.jpg
 
Pozdrav svima,
Novi sam na ovoj temi te se izvinjavam ako ulecem sa pitanjem.
Hteo bih da kupim 3d stampac, pa me zanima sta je bolje razmatrati kao opciju ender 3 v2 ili ender 5 pro.
Da li ender 5 pro ima 32 blocu ili 8 bitnu?
Hvala u napred.
 
U istoj dilemi ja sam uzeo 5 Pro - stabilnija konstrukcija, metalni ekstruder, Capriron tube, 32bit (v4.2.2 od neke polovine 2020te) ploca, pojacane oprugice za bed, itd. Tako da ako imas budzet, neces pogresiti. Ako nisi previse 'zeljan' modifikacija i cackanja, neces imati potrebe da bilo sta radis, osim redovnog odrzavanja.
...verujem, doduse, da ces kao i vecina poceti sa modovanjem u nekom trenutku, to su cari svakog 3D stampaca. :)
 
U istoj dilemi ja sam uzeo 5 Pro
Samo što je tada razlika u ceni bila manja. 10ak hiljada. :)

Meni je Ender 3 v2 skroz okej. Nudi puno za svoju cenu. U odnosu na Ender 5 Pro ima veći ekran u boji sa boljim UI i staklenu podlogu. Ima odličnih FW za Ender 3 v2, sa boljim mogućnostima nego na Ender 5 Pro (leveling, recimo). Ender 5 Pro je definitivno čvršće konstrukcije.

"Problem" sa oba štampača je kada istražuješ i vidiš šta sve može da se unapredi. A onda kreneš, na sitno. Na kraju u štampač uložiš skoro još toliko koliko si ga platio. 😅

Trenutno radim na zameni svih ventova na Ender 3 v2 za veće/kvalitetnije/tiše. Odštampao sam i Hero Me Gen5 hotend kuler, mada ću njega nadograđivati u etapama, prvo stock fanovi, a onda zamena za 5015, kada mi stignu iz Kine.

@Gedora Jesi li za Hero Me ventilatore stavljao na konektore, radi lakše zamene, ili si ih samo zalemio na postojeće žice?
 
E ne znam koja je razlika u ceni sada, nije valjda skocila? :)

Ja sam na E5Pro flashnuo TH3D Marlin 2.25 FW i takodje postoji bed leveling opcija sada (sam te navodi po coskovima i centru bed-a), mada to realno nije problem i 'na ruke'. FW se lako build-a, flash-uje, itd. Isto kao i na E3 uostalom. To i jeste navlaka - sve je nekako easy i onda, sto da ne, ajde ovo i ono. Pa te zainteresuju materijali visih temp. i onda krece redom... :)

@Corvus Corax ja sam kupio i konektore i ventove 'na kilo', krenuo tim putem i onda sam skontao da me mnogo nervira kako to sve izgleda, jer nemas gde da napakujes konektore lepo i onda sam pocupao i zalemio direktno. Naravno stavio termo buzire u bojama itd, lepo spakovao, da bude na 90% izgleda kako me ne bi nerviralo. :) Imam gomilicu tog repromaterijala za lemljenje, izolovanje itd. jer mi treba po garazi cesto oko kola, cak i snake skin-ove u bojama, nego kada pipnes one zice kineske ne zelis da ih cupas-vracas precesto svakako.
 
E ne znam koja je razlika u ceni sada, nije valjda skocila? :)
Trenutno je 12.500RSD. Ne znam koliko se isplati dati toliko više za Ender 5 Pro, jer ipak za tu razliku u ceni može da se uzme capricorn tube, BLtouch, metalni ekstruder, tvrđe opruge i ostane za jednu rolnu filamenta. Ili više rolni, ako se umesto BLTouch uzme neka od kopija, poput 3DTouch. :D

@Corvus Corax ja sam kupio i konektore i ventove 'na kilo', krenuo tim putem i onda sam skontao da me mnogo nervira kako to sve izgleda, jer nemas gde da napakujes konektore lepo i onda sam pocupao i zalemio direktno. Naravno stavio termo buzire u bojama itd, lepo spakovao, da bude na 90% izgleda kako me ne bi nerviralo. :) Imam gomilicu tog repromaterijala za lemljenje, izolovanje itd. jer mi treba po garazi cesto oko kola, cak i snake skin-ove u bojama, nego kada pipnes one zice kineske ne zelis da ih cupas-vracas precesto svakako.
Pa to i ja razmišljam. Konektori otežavaju kabliranje, glomazni su, a opet olakšavaju zamenu ventilatora, ako bude bilo potrebno. Videću ovih dana, kada ugrabim malo vremena za ugradnju Hero Me.
 
Oni kablovi koji stizu uz ventilatore su toliko dugacki da mozes do ploce da ih sprovedes. Ako budes menjao u nekom relativno ocekivanom periodu, trebace ti godine da ti duzina kablica postane problem kada budes lemio novi. Tako da ja te podrzavam da odradis 'clean' varijantu, za*ebi te p&p varijante za 'ako mi bude trebalo'... Valjda cemo da predjemo na neke Pruse ili slicno, nesto novo i divlje dok to postane problem. :)
Btw HeroMe ima odlicnu docs, procitaj lepo i proberi sta ti najvise odgovara. Onaj cover na hotend vent. preporucujem da odstamapas obavezno.
 
Hvala puno na odgovorima.
Kako se recimo ender 3 v2 ponasa sa PET-g i TPU filamentima?
 
Ja sam instalirao E3 RRF i bltouch i sve, sve je kalibrisanosamo sto imam uzasnih problema sa adhesionom na svim podlogama. Mislim da je do filamenta pa cekam da mi dodje novi kotur. Uglavnom, kako odraditi cable management u onoj kutiji gde se nalazi ploca? Bas je problematicno, ne znam kako to izvesti.
 
Ne razumem sta je problematicno sa kablovima?
 
Oni kablovi koji stizu uz ventilatore su toliko dugacki da mozes do ploce da ih sprovedes.
Da, dao si mi ideju kako da rešim dva 5015 venta. Kablove od oba 5015 ću sprovesti do ploče, tu ubaciti spliter i povezati na jedan konektor.
Vaistinu za Prusa! :)

Btw HeroMe ima odlicnu docs, procitaj lepo i proberi sta ti najvise odgovara. Onaj cover na hotend vent. preporucujem da odstamapas obavezno.
Da li misliš na onaj "propeler" što ide preko venta za hotend? Kupio sam metalni mesh za Sunon 4020, koji sam planirao da stavim na hotend.

Upravo završih fan mod - 92x92x25 Sunon ventovi na matičnoj ploči i PSU. Ugradih i PSU cover koji omogućava bolje kabliranje, plastičnu kanalicu između MB i PSU, kao i povišene nogare za veći prostor ispod štampača. Išao sam sa ventovima koji rade na stock naponima, kako bih izbegao buck konvertere. Dobio sam značajno poboljšanje u protoku vazduha, hladniji rad komponenti (PSU fan se sada povremeno uključuje i gasi) i malo tiši rad.
IMG_20210602_181546_polarr.jpg
IMG_20210602_183728.jpg
Hvala puno na odgovorima.
Kako se recimo ender 3 v2 ponasa sa PET-g i TPU filamentima?
PET-G štampa bez problema, ali preporučujem ti da ugradiš Capricorn bowden tube, jer se PET-G štampa na višim temperaturama i fabrički bowden tube može brzo da izgori (temperaturni limit mu je ~235°C).

TPU nisam probao.
 
Poslednja izmena:
Lep mod! Sada vidim tek koliko je E5/Pro drugačije upakovan (sve je jedno veliko zatvoreno kućište). Mogao bih da bacim pogled šta tu može da stane umesto sićušnog 4010...

Mislio sam na taj cover za fan, da. Na stock hlađenju mi je više puta zapao string od filamenta u isti, pa onda čupaj, vadi... HeroMe ima dobar ugao da se to ne desi. Kontam koji je cover je manje bitno. :)

Ne sećam se da li pisah - štampao sam PET-G karbon skoro. Mnogo gotivan materijal, štampa je baš čista a delovi potpuno kul. Najlon i TPU su sledeći na redu.
 
Nakon 2 nedelje zezanja sa Gembird PETG filamentom (crna i plava), ne mogu da dam dovoljno negativan komentar o samom filamentu.
Toliko su loši da sam mislio da nešto nije u redu sa štampačem. Jako je teško pogoditi podešavanja za uspešnu štampu (kako ne bi došlo do začepljenja dizne i heat creep-a), a na kraju je i krajnji rezultat štampe loš.
Plavim PETG sam uspeo da odštampam jedan model uspešno, koji se jako lako izlomio nakon toga. Spajanje slojeva je bilo loše.
Crnim PETG sam odštampao par modela uspešno (nakon puno tweakovanja i 3-4 zapušivanja dizni), ali sam finiš modela nije bio toliko dobar.

Na kraju sam sve detaljno očistio od ovih filamenata, stavio Devil Design PETG u srebrnoj boji i ponovo odštampao 90% modela koje sam štampao crnim Gembird PETG. Mnogo lepši rezultat, čvršći modeli i 0 problema prilikom štampe. Štampao sam inače delove za Hero Me Gen5 hlađenje.

Ubacio sam Gembird u rernu, da se dobro isuši (jer pakovanja nisu bila tako dobro vakuumirana kao kod, recimo Creality ili Devil Design), pa ću videti da ih istrošim kada mi stignu dizne većeg promera, sa većim layer height-om na neke ne toliko bitne modele. I, naravno, ne poručujem ga više.
 
Da li ima neko od forumasa raspolozen da napravi nekih 20-setak cepica malih ?
Radi se o malim plasticnim cepicima velicine otprilike 7mm i precnika 5mm.
Kao sa slike u prilogu, ako je neko raspolozen placam po dogovoru naravno.
 

Prilozi

  • 1623193576635.jpg
    1623193576635.jpg
    363.6 KB · Pregleda: 51
Mislim da za ove cepice moras da nadjes nekog sa SLA stampacima, mislim da na forumu nema niko (ili gresim?)

Uglavnom, na MicroSwiss sajtu ima 35% popusta, All Metal Hotend Direct Drive extruder izadje 65$ + shipping za Srbiju nekih 10-15$ sto je po meni okej cena, ali nisam u mogucnosti sad da porucim. Presao bih na DirectDrive kako bih stampao TPU, a svakako cu morati da menjam extruder na ovom mom E3 koliko vidim, a kad tad treba cu da promenim i hotend... Sta znam, deluje kao okej investicija.

Uglavnom, ne znam sta mi se dogadja sa extruderom, podesim ga kako treba, 2-3 printa, mora opet da se podesava. Skidao sam opet extruder ceo, gledao, nigde jedine mikropukotine...

I da, RepRap firmware je jako dobar, lagan za koriscenje, od mene svaka preporuka. Ono sto sad mene muci, kad se zavrsi print, on izvuce ceo filament iz ekstrudera nakon zavrsetka, i onda moram ponovo da ga ubacujem i to smara, u GCode za zavrsetak printa nema nista, mislim da Cura ubacuje nesto za zavrsetak printa, moracu to da istrazim. A sto se tice PrusaSlicera, i on me nesto zeza, pre svakog printa pokrene Mesh probing koji jako sporo radi i treba mu 3 minuta da se zavrsi. Jel treba nesto da promenim u Slicerima, posto (ako sam upoznat) oni rade sa Marlin firmwareom generalno? Mada to je sve isto/slicno.

Vi koji imate ABL, jel radite leveling pre svakog printa ili?

I da, napokon dobijam prvi sloj dobar, medjutim moram jako sporo da ga stampam, na nekih 10mm/s inace se odlepljuje sa bilo koje podloge, mada to mislim da moze biti i do filamenta jer nije dugo koriscen. PEI je jako dobra stvar, brzo se ohladi i print se sam odlepi sa njega, i jako mi se svidja tekstura koju daje powder-coated PEI. Videcemo koliko ce da potraje podloga, posto vidim da ima ljudi koji su se zalili da nakon nekoliko meseci imaju problem sa lepljenjem sa TriangleLabs PEI.
 
Izvlačenje filamenta nakon završene štampe je možda do firmware-a, ako već nemaš neki custom end code u Cura.

Probing se pokreće G29 kodom, a vraćanje poslednje usnimljenih probing podataka je M420 S1. Koristiš ili jedno ili drugo, odmah nakon G28 u start kodu.

Brzina probinga zavisi od firmware-a tj. da li radi probing u 3x3, 5x5, 10x10, 15x15, high speed ili normal, itd.

Što se tiče ABL, nekad koristim G29, a nekad M420 S1, u zavisnosti od toga kada je poslednji put rađen probing, da li sam štampao nešto veće, da li sam malo više mrdao podlogu prilikom skidanja odštampanog modela, itd.
 
Posle dugo razmisljanja odlucih se za ender 3 v2. Sklopih ga nekako evo prvog modela. Ako moze neki savet sta uciniti da kvalitet bude jos bolji.IMG_20210612_192303.jpg
 
Zdravo svima na temi, hvala na vrlo korisnim savetima i informacija koje ste podelili sa svima u ovom tread-u. Na osnovu procitanog kupio sam Ender 3 V2, zamenio opruge (jer je hotbed udarao u motor Y ose) i stavio Jyers poslednji firmware. Zadovoljan sam finalnim rezultatom i pri svakoj novoj štampi naučim nešto novo, uglavnom oko podešavanja slicera. Korisitim poslednju Curu. Sad mi se desilo da je model lepo odštampam do 11 leyera i onda se nešto "zbrljalo". Pokušao sam ponovo i opet je na istom mestu nastao problem. Našao sam neki Gcode Analyzer i primetio baš na 11 leyeru neku "plavu pilulu" i upravo je tu i u stvarnosti bila greška. Može l mi neko objasniti o čemu se radi i kako da to izbegnem u budućnosti?

U prilogu slika 10,11,12 leyera i gcode fajl.

 

Prilozi

  • Kuzma.gcode.zip
    188 KB · Pregleda: 5
Skines PrusaSlicer i probas. Cura poprilicno brlja u zadnje vreme...
 
Saznao sam problem sa retractovanjem. Cura dodaje ovaj kod na kraju -

Kod:
G91 ;Relative positioning
G1 E-2 F2700 ;Retract a bit
G1 E-2 Z0.2 F2400 ;Retract and raise Z
G1 X5 Y5 F3000 ;Wipe out
G1 Z10 ;Raise Z more
G90 ;Absolute positioning

Razumem ja da povuce on malo, par cm unazad ali da ga povuce skroz iz bowdena je previse iskreno. Koliko vama povlaci, koje vrednosti da stavim u G1 za retract da mi povuce samo malo?
 
Ovde stoji da ti ukupno povuce 4 mm nazad. Negde drugde je problem.
 
Problem je sto se desava samo u Curi ovo, na PrusaSliceru je dobro.. moracu da pogledam konfiguracioni fajl za zavrsetak printa.
 
Onda nisi kompletan End Gcode postavio...
 
To je citav end GCode koji kreira Cura. Mislio sam da nema slucajno u RRF firmveru u sys fajlovima neki konfiguracioni fajl.

stop.g deluje normalno, medjutim sad citam da sve zavisi od firmvera i da treba da se prebaci na relativno pozicioniranje u endu. Provericu to sutra pa javljam.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno