Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Od kada se racuna 14 dana za vracanje kupljenog proizvoda online? Od datuma izdavanja fiskalnog racuna ili od dana dostave, kada sam primio paket? Posto mi je fiskalni od 09.04. a paket sam primio 14.04.

Ja sam isto kupio online ali nisam dobio fiskalni račun. Da li trebam da ga tražim ?
 
Trazi, fiskalni racun mora da se izdaje fizickim licima a pravnim faktura.
 
Poslednja izmena:
Online prodaja (delatnost iz grupe 47.91 Trgovina na malo posredstvom pošte i interneta)je oslobođena fiskalne kase, pa tako ne mora da izda fiskalni račun.
 
Tako je, izdaje se ugovor o prodaji na daljinu i validan je kao račun.

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 
A onda kada treba da se reklamira proizvod traze da prilozis fisklani racun :D
 
Ne treba, provereno u praksi kad sam reklamirao kvar na mašini za sušenje, samo su me zamolili da im odštampam ugovor i predam kopiju


Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 
Online prodaja (delatnost iz grupe 47.91 Trgovina na malo posredstvom pošte i interneta)je oslobođena fiskalne kase, pa tako ne mora da izda fiskalni račun.

bas tako, i na to se mnogi pozivaju...

E sad u praksi je skroz drugacije i ovde sam dosta puta vec napisao.

vecina vam kaze da ce fiskalni da posalju naknadno (i ako nisu obavezni) i kada vam to kazu znajte da bar 50% njih vam nece poslati taj fiskalni nikad.

recimo mene je tehnomanija, emmi, sampro, euroline, dudi co... nikada mi nisu dostavili fiskalni i ako su svi rekli da cu dobiti postom.
Super je kada bar posalju odstampani racun, ali vecina ne posalje bas nikakav papir!

Mene vise mrzi da se jurim za te racune pa me zanima kako je po zakonu u slucaju garancije jer tu ima i osetljive robe i one od 5 godina garancije.

da li mogu priloziti elektronski racun iz maila potvrde kada sam narucio robu s obzirom da u njemu nema nikakve potvrde placanja?
 
Poslednja izmena:
Za garanciju preko 2 godine fiskalni račun ne znači ništa, treba popunjen i overen garantni list. Fiskalni račun je samo jedan od dokaza o kupovini, više kao njihov dokaz da je plaćen porez i olakšanje da nađu u svojim spisima.
 
Poručio sam dva sviča, stigla generička kutija u kojoj je bio jedan komad (u svojoj brendiranoj kutiji). Plaćeno karticom pri porudžbini. Poslao mail iste večeri, ne odgovaraju već šest dana. Koji mi je sledeći korak? Ko treba da dokaže šta je bilo u kutiji i kako? Hvala.
 
Pre ce biti da je previd nego namerna greska. Kakvi crni mailovi, zivis u Srbiji, telefon u ruke i dizi galamu.
 
Mail ostavlja trag, zato nikad ne zovem telefonom. Javili se nakon trećeg maila, šalju drugi svič.
 
Imam komp u garantnom roku 5 godina i za ovie 4 godina kvario se 6-7 puta. Opet je crkao, pa mi je vise mucno da idem i da im nosim da ga poprave na mesec dana.
Da li mogu da trazim nekj povracaj novca, novi komp ili je to to? Odenesem 10-15-20 dana kod njih vrate koristim 30-40 dana opet kod njih?
 
zanimljiv garantni rok od 5 godina na komp. sta je to tačno? neka ona fora sa obaveznim servisom? elem, pošto su u pitanju garancije duže od 2 godine, nemaš nikakva zakonska prava, samo šta piše u garantnom listu koji su ti oni dali... ako su predvideli da ti izvrše zamenu posle 3 kvara nprz onda imaš ta prava....

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 
Samo što ta duža garancija od obavezne mora da bude ista ili bolja što se tiče prava kupaca. Barem tako mislim da piše u zakonu nisam 100% siguran.
 
Ne, piše da garancija ne može da utiče i ne isključuje prava u vezi nesaobraznosti robe u skladu sa zakonom o zaštiti potrošača. A to je prve dve godine. Šta je definisano posle toga to je već druga stvar.
 
Samo u toku prvih 6 meseci, posle jedino ako ti oni ponude novac, što je malo verovatno.
Mala ispravka, iako nije primenjiva na ovaj slučaj (isteklo je 2 godine od kupovine):

...

Потрошач има право да захтева замену, одговарајуће умањење цене
или да раскине уговор због истог или другог недостатка саобразности који се
после прве оправке појави, а поновна оправка је могућа само уз изричиту
сагласност потрошача.

...

Ако се несаобразност појави у року од шест месеци од дана преласка
ризика на потрошача, потрошач има право да бира између захтева да се
несаобразност отклони заменом, одговарајућим умањењем цене или да изјави
да раскида уговор.

Ако се несаобразност појави у року од шест месеци од дана преласка
ризика на потрошача, отклањање несаобразности могуће је оправком уз
изричиту сагласност потрошача.
 
Znači, ako sam dobro shvatio (malo verovatno), prvih dve godine niko ne sme da nas bije nakon toga je ono što piše u garanciji.
Prvih šest meseci nakon kupovine mi smo gospodari sudbine vedrimo i oblačimo a nakon toga popravljaju samo uz naš pristanak što znači da ukoliko ga nemaju ili daju novo ili vraćaju pare?
 
Pitao je ima li pravo da traži pare nazad, napisao sam da to pravo ima u prvih 6 meseci, a posle ne. Ispravka čega tačno?

Piše u citiranom, ajde da ponovim:
Потрошач има право да захтева замену, одговарајуће умањење цене
или да раскине уговор због истог или другог недостатка саобразности који се
после прве оправке појави, а поновна оправка је могућа само уз изричиту
сагласност потрошача.

To važi svih 24 meseca od kupovine, a ne samo prvih 6 meseci.
 
Mislim da ima neka fora da kupac moze da trazi nov proizvod ili povrat novca ukoliko mu se isti popravlja nekoliko puta i ponovo kvari
 
Pre desetak dana ekran telefona je počeo da mi brljavi, treperio je u donjem uglu i pojavile se se zelene nijanse. Telefon nikad nije udaren, nije pao niti je na bilo koji drugi način oštećen. Vidljivi su mali znakovi korišćenja i do kvara se samo dva puta desilo da je ekran imao crvene nijanse koje su se sklonile posle restarta uređaja. Na uređaju sve radi sem ekrana, ekran je crn. U pitanju je Huawei Mate 20 Pro koji je uzet u avgustu prošle godine u Vipu. Odneo sam ga prošle nedelje u poslovnicu Vila i telefon je poslat na servis. Danas mi od Vipa stiže poruka da moja reklamacija nije prihvaćena ali da se rade dodatne analize u servisu i da će me obavestiti ukoliko dođe do promene statuta reklamacije. Šta ovo treba da znači i šta da radim ukoliko ne uvaže reklamaciju?
 
To je sasvim standardan automatski odgovor da odugvlače do 30 dana sa konačnim rešenjem, tek posle toga možeš da se žališ.
 
Ne mogu da pronadjem, a znam da se pisalo o tome...smeju li da u maloprodaji imaju drugaciju cenu za isti proizvod u odnosu na online cenu?

Hvala.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Zašto da ne ? Za online obično svi imaju nešto niže cene ali mogu da naplate dostavu.
 
Zato sto, koliko se secam, uvek su mi dozvoljavali da u radnji kupim proizvod po nizoj, online ceni.
Moguce da je to onda bila samo dobra volja a ne zakonska duznost?!

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Zakon se ne meša u cenovnu politiku firme, dešava se da cene budu različiti zavisno i od lokacije prodavnice.
 
Nazad
Vrh Dno