Šta da vrate? Pa ništa nije ni menjano, malo im fali pa će početi da se kunu da nije smanjen kvalitet.
Ja sam za to da se ljudi ovde ljudski okupe i dogovore da se ovo prijavi Ratel-u, pa čak i oni koji nisu zakačeni ovim problemom.
Pa da se onda pokupe Email adrese naših medija i napravi jedan raid da malo oni napišu o ovome.
Došlo je vreme za još jedan talas vesti o SBB-u da se smire malo, svakih par meseci neko sr*nje sa njima, pa krenu mediji da rade pa se smire malo. Ilegalna IPTV lista Gotit sa Alija za 5$ ima bolje rezolucije i Bitrate nego EON TV. Sramota...
Evo mog predloga teksta za Ratel, pa da probam ovde da ga usaglasim sa zainteresovanima. Bilo bi dobro da imamo bar 20 potpisa:
Poštovani,
Ulažemo prigovor na neprofesionalno, neetičko, diskriminatorsko i protivpravno ponašanje kompanije SBB kao distributera digitalne televizije u Republici Srbiji.
Od početka uvođenja vanrednog stanja u Srbiji povodom pandemije covid-19, kompanija SBB je u okviru svog IPTV servisa EON smanjila kvalitet slike delu svojih korisnika, bez ikakvog prethodnog obaveštenja. Pri tome su na brojne upite (korisničkom servisu na odgovarajući telefonski broj, direktno u poslovnici, e-mailom, na Facebook stranici kompanije, na Twitter nalogu kompanije) korisnici uvek dobijali odgovor da ništa nije menjano, što je u suprotnosti sa činjeničnim stanjem.
Servis EON na teritoriji Republike Srbije kompanija SBB prodaje u dva osnovna oblika: „EON u mreži“ za korisnike do kojih SBB dolazi sopstvenom infrastrukturom (koaksijalnim kablom) i „EON van mreže“ za korisnike čiji pružalac internet usluga nije SBB. Prema SBB-u „EON van mreže“ dostupan je preko „bilo kog interneta u Srbiji“.
Mnoge svetske kompanije koje se bave distribucijom video sadržaja preko interneta su nakon početka pandemije koronavirusa, a radi očuvanja globalne stabilnosti interneta zbog toga što je veliki broj ljudi bio prinuđen da radi od kuće, u određenoj meri smanjile kvalitet svojih usluga, kako bi se smanio protok informacija i time rasteretio internet saobraćaj. Netflix i YouTube između ostalih su to učinili na transparantan način, uz obrazloženje zašto to čine, na koje se korisnike to odnosi, i koliko će navedene mere trajati.
Kompanija SBB je međutim samo delu svojih korisnika, onima koji koriste „EON van mreže“ ograničila protok informacija, tj. „bitrate“ čime je značajno smanjen kvalitet slike. U normalnim uslovima EON isporučuje HD kanale u rezoluciji 1920x1080, uz bitrate od oko 7 Mbps. SBB je bez najave, a nakon uvođenja vanrednog stanja, pomenutim korisnicima smanjio bitrate na prosečno 3,5 Mbps uz prepolovljenu horizontalnu rezoluciju, tako da su sada HD kanali u rezoluciji 960x1080. Korisnike „EON u mreži“ ova redukcija kvaliteta nije pogodila i oni koriste EON servise u nepromenjenom kvalitetu.
Pomenuto smanjenje kvaliteta nije samo broj na papiru – korisnici koji su pogođeni SBB-ovim merama dobijaju sliku koja je mutnija, neoštra, sa manje detalja i ispranim bojama. To nije usluga koja odgovara onome što su kupili, niti što su koristili do početka vanrednog stanja. Takođe, kada se za neki program kaže da je u HD kvalitetu, to znači da on ima odgovarajuću rezoluciju slike. SBB svojim korisnicima servisa „EON van mreže“ trenutno prodaje i naplaćuje uslugu koja po svom kvalitetu ne odgovara standardu ni nazivu te usluge.
Činjenica da je kompanija SBB smanjila kvalitet usluge samo delu svojih korisnika je diskriminatorska i uznemirujuća. Ako se tome doda da je sve ovo učinjeno bez ikakvog obaveštenja ili najave, situacija postaje još ozbiljnija, jer govori o neprofesionalnosti kompanije koja svoje usluge prodaje velikom broju ljudi u Srbiji. Najzad, to što kompanija SBB ne priznaje da je preduzela opisane radnje, to što i dalje oštećenim korisnicima službenici ove kompanije uporno ponavljaju da „ništa nije promenjeno“, govori o svesnoj obmani i prevari korisnika od strane menadžmenta kompanije koji je po prirodi svog posla morao biti upućen u važne tehničke odluke i zahvate u vezi sa digitalnim servisima.
Sve navedene tvrdnje u ovom prigovoru se lako mogu dokazati, pošto nije reč o nekakvoj subjektivnoj proceni. Tehnički upućeni korisnici mogu direktno u internet browseru ili na odgovarajućoj Android TV platformi proveriti osnovne parametre i tehničke podatke video stream-a. U prilogu šaljemo snimke ekrana iz programa Google Chrome načinjenih kod korisnika „EON u mreži“ i kod korisnika „EON van mreže“ gde se vidi da prva grupa korisnika ima sliku u punoj rezoluciji, dok je drugoj grupi korisnika horizontalna rezolucija prepolovljena. Sličan dokaz prilažemo i za kompatibilnu Android TV platformu gde se takođe može videti da korisnici „EON van mreže“ dobijaju sliku rezolucije 960x1080, dok korisnici „EON u mreži“ imaju nepromenjenu rezoluciju za HD kanale (1920x1080).
Predlažemo da protiv kompanije SBB preduzmete odgovarajuće zakonske akcije kojima biste ih primorali da hitno i neizostavno vrate kvalitet slike u pređašnje stanje i obeštete korisnike svog servisa „EON van mreže“ odgovarajućim retroaktivnim umanjenjem cene za period u kome je kvalitet usluge bio smanjen. Takođe predlažemo da obavežete kompaniju SBB da se ovim povodom oglasi i javno izvini svojim korisnicima koje je dovela u zabludu, obmanula i finansijski oštetila.