Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

Nece te Kinez preveslati, problem je sto ne mozes apsolutno nista, osim da cekas. Mozes da pokusas da otkazes porudzbinu, ali i to traje bas dugo - a zavisi od prodavceve dobre volje. Generalno, nijedan prodavac nece rado pristati na odustajanje kupca, odugovlacice koliko god moze, ako se normalizuje stanje zbog virusa i krenu posiljke, on ce je svakako radije poslati.

Ok, hvala. Hajde da probamo da cekamo.

Samo kako se obicno prave mutavi, da mi nakon toliko cekanja ne posalje sa npr. laznim tracking # (posto je tracking bio ukljucen uz free shipping) ili cak i bez tracking #, pa dok se on bude pravio danima da 'ne razume engleski' vreme za zalbu, jer predmet nije stigao, ne istekne (ili jos gore da ga ne podigne neko u npr. Rumuniji, kome uopste nije poslat predmet).


Imas, ali taj rok je onaj koji pise pod "awating shipment" casovnikom i ni jedan drugi nije validan.

kao razlog otkaza navedite da je siping period predug i prihvatice ga...
i da, sa tim mora da se slozi prodavac.
U ovoj situaciji slozice se bez pogovora i onako im je preveliki haos, da hoce da vas zavlace oni bi vam to odavno obelezili kao poslato.

I na kraju kontaktirajte prodavca a ne cekati 20 dana bez veze....:wall:

Stvar je u tome sto imam neki osecaj da se kinez nece javljati tih 19 dana koliko moram da cekam. I posle kada se javi bice 'sorry, chinese NY, we celebrate, we very sorry...blah blah blah'
 
Poslednja izmena:
@ twister


Novac ti ze pod zastitom.

Situacija je totalno neizvesna...

Ni prodavci koji su ujedno i distributeri ne mogu da garantuju kojim tempom ce kurirske sluzbe
( ako uopste rade ) da transportuju robu.
 
Danas mi stigla 2 paketa. Jedan je narucen 11.11 a drugi 10 Januara. Sinoc bas otvorio dispute za prvi paket. 4 meseca je moj rekord. Užas!
 
Znaci vise ne verujem da ću imati tolerancije prema prodavcima. Svaki paket koji ne stigne nakon 60 dana, otvaram I tražim refund. Slučaj sa paketom koji sam kupio tokom 11.11. I prodavac mi kasnije traži da doplatim shipping posto je skuplji za Srbiju, I reko ajde platim ja, on sav bitan stici ce paket. Prodje skoro 2 meseca, on mi kaze na putu je, I produži protection time, kad evo danas stigne paket, ali sasvim drugoj osobi. Bolje da mi je napisao ne može poslati i kraj, znaci g***o teško od čoveka. Jos ih ja sazaljevam sve... Jos prodavac 97,xx % pozitivnih na nalogu.
 
^ Toga se i ja plasim i pokusavam da sprecim da dodjem u slicnu situaciju. Nije da ce mi biti pravo ako cekam, ali ako to vec cinim, ne zelim da kinez posle ima 1% izgovora ako nesto zabrlja (namerno ili slucajno). Jesi li platio za tracking number ili si isao bez tracking number-a? Ja uvek gledam da platim tracking number. 'bes 1-2 dolara vise. Hocu da znam gde mi je paket. (pod uslovom da dobijes pravi tracking #)
 
Plaćena dostava prilikom kupovine, i jos dodatno sam platio za dostavu, jer je kao skupa ka Srbiji. Ma odmah sam trebao otkazati, i poručiti kod drugog kao što su me savetovali ovde, a ne sad cemo 3 meseca džabe. I sad cu čekati mesec dana da mi vrate....
 
Ne znam sta da ti kazem. Ja uvek prvo pogledam: prosecnu ocenu prodavca, zatim obavezno koliko vec ima prodatih predmeta, i onda pogledam review-e ljudi koji su dobili predmet. U mom slucaju kinez je vec prodao preko 1600 komada, ima preko 800 review-a, i prosecna ocena 4.9. Meni je to vise nego dobar znak. Ali eto, sada me kinez (ili ko vec) drnda sa dodatnih 19 dana cekanja (nakon sto sam vec cekao 10 dana).

Kakav je taj kinez kao prodavac tog predmeta koji si narucio? Jel' ima dosta prodatih predmeta, koliko review-a ima?


@ twister
Novac ti ze pod zastitom.

Situacija je totalno neizvesna...

Ni prodavci koji su ujedno i distributeri ne mogu da garantuju kojim tempom ce kurirske sluzbe
( ako uopste rade ) da transportuju robu.

Znaci pod zastitom je. Ok.
Sto se kurirskih sluzbi tice, jeste da im to ne ide u prilog jer mogu izgubiti musterije, ali mogu da probaju sa 'kurirske sluzbe nece raditi... dok se ne stabilizuje situacija oko virusa, ili neko slicno obavestenje', nego 'spring festival' tra-la-la, a ceo svet zna sta se desava tamo. Pa bar nek ne prave ljude m*jmuinima. Lepo: 'Hello world, fck it, we got a problem here, please be patient'.
 
Poslednja izmena:
Ne kapiram. Ponistio sam narudzbinu, prihvaceno je tj. zatvoreno a pare mi nisu vracene na racun?
Zar i tu treba da prodju dani/nedelje?
 
Ako ste nestrpljivi obiđite Ali.
 
Zavisi od banke, Ali vraća odmah.
 
Treba nekoliko dana da novac legne na racun za koji je vezana kartica, zavisi od banke, obicno 3-7 dana.

Kome je frka da ne izgubi 2-5-10-25€ jer se nesto desiti moze, najbolje da ne kupuje na aliju, ebay je nesto bolja opcija.
Evo ja cu verovatno biti zavrnut za 15€. Kupio kucni termometar i higromatar sa spoljnjim senzorom, ono sto zvou weather station, doslo uredno i brzo, ja napunio baterijama, postavio, sve proradilo, sutri dan ujutru otvorim prozor da se izraci i zabaguje higrometar (merac vlaznosti vazduha) u unutrasnjoj jedinici. Pokazuje prenizak nivo vlaznosti koji nije moguce meriti (LL, ispod 20%). Ja jos prvi dan prijavio da je doslo (imalo uredno preacenje), dao ocenu i opis, kutiju naravno bacio. Sinoc otvorio dispute ali se nesto ne nadam da cu dobiti neki refund. Sta ce te kad je to jeftina elektronika, online kupovina iz Kine, zastita "onako", pa tako i vi budite svesni da nema garancije da ce sve biti kako ste se nadali...
 
Poslednja izmena:
Da li otvarate Dispute tek nakon isteka 60 dana ili neposredno par dana pre? Imam jedan koji hoću da pokrenem a 60 dana ističe sad u petak.
 
Svejedno kad otvaraš dispute, ako je paket u tranzitu produžiće vreme zaštite.

Za sve nestrpljive početnike, ušteda prilikom kupovine na Aliju višestruko prevazilazi sve dodatne troškove zbog povremeno neispravne, loše, oštećene itd. robe. Za mene posebno, jer sitnice poput usb kablova koštaju i desetak puta više u lokalnim radnjama. Dispute sistem funkcioniše dobro koliko je to moguće. Ko želi brže, sigurnije, garanciju i sl. ima alternative, kod kupovine na Aliju deo rizika preuzimate na sebe.
 
Svejedno kad otvaraš dispute, ako je paket u tranzitu produžiće vreme zaštite.

Za sve nestrpljive početnike, ušteda prilikom kupovine na Aliju višestruko prevazilazi sve dodatne troškove zbog povremeno neispravne, loše, oštećene itd. robe. Za mene posebno, jer sitnice poput usb kablova koštaju i desetak puta više u lokalnim radnjama. Dispute sistem funkcioniše dobro koliko je to moguće. Ko želi brže, sigurnije, garanciju i sl. ima alternative, kod kupovine na Aliju deo rizika preuzimate na sebe.

Ako ja tražim povrat novca oni će mi odobriti produženje vremena? Paket može biti u tranzitu i do sledeće godine u ovo doba ako ne npr izgubljen.
 
Pisao si da ističe 60 dana, ako je u tranzitu i ističe 60 dana neće ti odobriti refund, već produžiti zaštitu. Mislim da po isteku 90 dana vraćaju novac, nisam siguran.
 
@ Blaham


Da li je U ili R broj posiljke ?

Da li je trgovac produzio zastitu ?
 
Sta bi ste vi uradili u slucaju da vam paket nema nikakvu novu informaciju od 26.12.2019-te a pre toga je pisalo Shipped by air i nakon toga gomila Loading completed insorting center poruka. Poslednja 26.12.

Prodavac je produzio protection time i zamolio me da odem do poste ali iskreno vec vidim ove nase slepce kako me gledaju kao tele kad ih budem pitao za taj paketic.

Je l isao neko do nasih posta i trazio informacije na ovaj nacin? Hvala!
 
@ Blaham


Da li je U ili R broj posiljke ?

Da li je trgovac produzio zastitu ?

U pitanju je RBxxxSG koji je vraćen prodavcu zbog moje nepotpune adrese. Vidi se na trackingu, a on je nije ponovo poslao.

Druja je RPxxxCN koja je ko zna gde, negde luta po Kini. Nije bilo produžetaka ni za jedan od njih.
 
Sta bi ste vi uradili u slucaju da vam paket nema nikakvu novu informaciju od 26.12.2019-te a pre toga je pisalo Shipped by air i nakon toga gomila Loading completed insorting center poruka. Poslednja 26.12.

Prodavac je produzio protection time i zamolio me da odem do poste ali iskreno vec vidim ove nase slepce kako me gledaju kao tele kad ih budem pitao za taj paketic.

Je l isao neko do nasih posta i trazio informacije na ovaj nacin? Hvala!

Potpuno suvisno je da ides, Kinezu napisi da si bio i da nema posiljke.
 
@ Blade Runner

Ako imas vise posiljki isprati temu Pracenje posiljki.......

Za neregistrovanu posiljku ( S , LP , U ) prihvati produzenje zastite do ukupno 3 meseca.

Ako je registrovana daj nam preciznije podatke sa par sajtova za pracenje.

@ Jericho

Plus ako stvarno nema podataka za R posiljke zalepim link
https://www.posta.rs/eng/alati/pracenje-posiljke.aspx pa neka i sam proveri



@ Blaham

Ako je SG vracen njihovom greskom tj. nisu napisali puno ime i adresu otvori dispute i trazi full refund.
Ako si ti napravio gresku , suma se umanjuje za iznos postarine.

CN ima pracenje.Ako trgovac nece da produzi zastitu , imas pravo da odmah po isteku 60 dana trazis full refund.
Ako produzi zastitu , onda ces ipak morati da sacekas odluku AE tima.

Ako je posiljka napravila krug i vracena je u polaznu tacku i nema novih statusa 15-ak dana, mozes da pokrenes
spor i pre isteka zastite , pa ako do isteka 60 dana ne bude izmena statusa bice resen u tvoju korist.

Mada okacio sam i primer da je posiljka napravila krug i posle je stigla sa novim brojem za pracenje.
 
Hvala sasa022, sve ovo zvuči uredu i korektno. Sačekaću 60-i dan pa pokrenuti dispute za oba, pa ću videti reakciju prodavca. Valjda su se vratili sa odmora. :)

Inače, upravo sam otkazao jednu narudžbinu napravljenu 20.01 koju prodavac još nije poslao. I za to čekam reakciju prodavca. Navodno ima fore od 3 dana. Zašto im daju 3 dana, nije mi jasno. Nema druge. Sačekaću.
 
Poslednja izmena:
Ma kakva 3 dana, vec sam pisao o svom otkazivanju, mislim da vec 10 dana stoji na cekanju.
 
Ne znam kakve ima veze da li piše "na prazniku smo" ili "u karantinu smo", očigledno je AliExpress izabrao da još neko vreme sve podvlači kroz "produženi prolećni festival", da li su dobili takav nalog od vlasti ili su smatrali da tako manje plaše kupce, kako god svodi se na isto. Npr. na drugoj online platformi, dosta manjoj (i formalno registrovanoj u HK, pa mogu slobodnije da pišu - FastTech) lepo kažu da su onemogućeni da idu na posao i da šalju robu, kao i da bukvalno rade od kuće šta mogu preko neta (tj. mogu samo da odgovaraju na pitanja).
Dosta gradova je u totalnoj izolaciji, samo tu ima desetine miliona ljudi, a ako ste gledali snimke iz onih koji zvanično nisu (Šenžen, Šangaj) i tu ima samo po neka osoba na ulici, rade samo neke prodavnice, na svakom koraku stoje ljudi koji ti mere temperaturu da bi mogao da prođeš dalje, većina firmi je i dalje zatvorena dok se ne vidi kako će se menjati broj zaraženih. Kako im vlada bude davala direktive, tako će morati da rade.
Tako da ne čudi što produžuju na Aliju rok za slanje, većina nije u stanju fizički da pošalje narudžbine, a ne znaju kada će im to biti omogućeno. Par stvari mi je doduše krenulo, sve preko Cainiao / Letonije, ali vidi se da idu jako sporo. China Post je izgleda u totalnoj blokadi, a bojim se i Singapur jer su praktično prekinute transportne linije. Kome je krenulo pre ovih mera iz poslednjih 10-15 dana, njemu će stići ako je izašlo iz Kine za to vreme. Preko China posta verovatno ništa nije izašlo jer u najboljem slučaju čuči u Pekingu kao i do sada što je bilo.
U poslednjih par dana skoro svi prodavci gde mi je order još na čekanju su me kontaktirali i pitali da li želim da otkažem ili da još čekam, to smatram dovoljno korektnim i ne znam u čemu je tolika frka ? U toku je epidemija nezabeležena u skorije vreme i naravno da treba gledati širu sliku.

Neko je pitao da li može da se desi da prođe toliko vremena u čekanju na slanje pa da posle ne bude dovoljno dugo vreme zaštite da roba stigne. Ne, naravno, jer se vreme zaštite (uglavnom 60 dana, ne 40 kao što je napisano) računa tek od trenutka slanja.
Što se tiče saveta da se ne kupuje u radnjama sa "random" nazivima, to je potpuno besmislen rezon, jer to nisu nikakvi random nazivi, nego svaka nova prodavnica dobije svoj broj od Aliexpressa (reklo bi se po redu kako se prijavljuju i svi nazivi radnji su originalno isti - Shop xyz store), a onda neki mogu da traže da dobiju i neki konkretan naziv koji je lakši za pamćenje. Da li se to posebno plaća (i to puno ?) pa neki neće da se otvore za to, ili moraju da se zadovolje prvo neki kriterijumi, ne bih znao, ali sam viđao radnje sa "lepim" nazivima i procentom zadovoljstva korisnika od 80% i manje, a i obrnuto - neki "bezimeni" shopovi imaju 100% povoljan odziv već dugo.
Sve negativne ocene (naravno i pozitivne) koje se daju prodavcu imaju efekta samo 6 meseci, sve što je starije od 6 meseci se resetuje - i ocene i recenzije, i broj ordera. Tako da kad "kažnjavate" prodavca to radite na 6 meseci, ne duže.
I još jedan savet - kada gledate ocene koje su ostavili prethodni kupci, najmanje su bitne one sa jednom zvezdicom, jer tu ima bukvalno svega, od onih koji napišu "sve je super, hvala mnogo" pa krknu 1 zvezdicu, do onih koji vrište "prodavac je prevarant, nije mi ništa stiglo za 60 dana i sad nemam ni pare ni robu", takvi ne znaju ni šta je dispute ni kako se otvara... Ima ih dosta koji posle napišu "a evo stiglo je", a 1* ostane, jer jednom kad se da ocena ne može više da se menja. Najbolje odmah gledajte koliko ima ocena sa 3* i šta tu kažu.
 
Nešto se definitivno dešava. jedan kinez kaže: Dear friends, after the logistics company goes to work, we will arrange the shipment as soon as possible.

A imam i par narudžbina koje stoje već danima sa ovakvim statusom

poac.jpg
 
Naručio sam strujni adapter za dreambox, a stigao neki daljinski upravljač. Otvorim dispute, prodavac ne odgovara na dispute, nego mi šalje poruku da su pogrešili, da mu je žao i traži da otkažem dispute, a poslaće mi drugi. Ovo je prevara? Šta da radim, da vrati pare, pa ću ja naručiti drugi, a?
 
Pre 2 meseca naručio masinicu za pecanje nešto manje od 70$ i pošto je stajala u Kini prilično dugo posaljem prodavcu poruku da li zna šta se dešava pošto izbacuje neke čudne statuse kao da se vraća njemu, čovek nista ne odgovara i pošto je proslo 58 dana a on ne odgovara i ne produžuje vreme ja otvorim dispute. Mašina stiže posle 10 dana i ja potvrdjujem i ocenjujem ga da bi danas video da mi je Ali vratio novac. Poslao kinezu poruku ali ga nema da se javi da se dogovorimo kakao hoće da mu prebacim novac. Plašim sa da Ali ne skonta da je pogrešio pa i on traži pare i da me onda košta duplo [emoji3]

Послато са Mi MIX 3 помоћу Тапатока
 
Pre 2 meseca naručio masinicu za pecanje nešto manje od 70$ i pošto je stajala u Kini prilično dugo posaljem prodavcu poruku da li zna šta se dešava pošto izbacuje neke čudne statuse kao da se vraća njemu, čovek nista ne odgovara i pošto je proslo 58 dana a on ne odgovara i ne produžuje vreme ja otvorim dispute. Mašina stiže posle 10 dana i ja potvrdjujem i ocenjujem ga da bi danas video da mi je Ali vratio novac. Poslao kinezu poruku ali ga nema da se javi da se dogovorimo kakao hoće da mu prebacim novac. Plašim sa da Ali ne skonta da je pogrešio pa i on traži pare i da me onda košta duplo [emoji3]

Послато са Mi MIX 3 помоћу Тапатока
Mislim da Ali nema pravo da ti traži novac, svakako je isteklo garantovanih 60 dana, i da je sad samo tvoja dobra volja da mu vratiš novac presudna.
 
Nazad
Vrh Dno