Šta je novo?

Carina na posiljke [FAQ u prvom postu]

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Drugi put pazaris tamo gde šalju pravu fakturu uz kupljenu robu i verovatno neće biti greške ni u nazivu koji nikome nije bitan ni u proceni vrednosti pošto će dobiti prateću dokumentaciju [emoji6]

Sent from my MI MIX 3

Ma nije problem 200 din vise pdv-a. Na vecinu sitnih stvari ne naplate nista. Stvarno mi je nebitno. Samo mi je smesno kako srpski strucnjak vrsi "procenu". Nema pojma ni o cemu ali tata ga je ubacio da radi i on kao radi. Tuga. Zbog ovakvih g*upana deca nase dece ce ziveti lose ovde. Sve je lazno - Sve je reality. Svima zelim da im deca rastu daleko odavde i da nikad ne upoznaju ovakve ljude.
 
Posle unistavanja poste i nase zemlje sa misem dosao je na red i sat Loreo koji sam narucio. Platio sam ga 52 dolara.....stigao mi je juce i da bi ga preuzeo trebao sam da platim dodatnih 6000 dinara............ Kinez je pisao da paket vredi 5 dolara i oznacio ga kao mehanicki sat, samo lud ne bi proveravao. Sat je procenjen na 16.500 ( prvi link na ebay ) dinara. Carina i posta BG.. Definitivno ne narucujem vise nista...ovo je postalo rasulo... Sat nisam prihvatio i kinezu sam rekao da ako zeli moze i da ga ne preuzme.. Pomirio sam se sa 52 dolara ali lopovima nasim necu vise nista da dajem....

Sent from my LEX820 using Tapatalk

Ulozi zalbu i prilozi dokaze o ceni sata. Imao sam identican problem kao ti. Covek kome radim posao je uzeo sat i poslao mi, jer prodavnica ne salje u Srbiju. Sat je kostao oko 55$. Nasi u ga procenili na 150 ili 160$ i trebao sam da platim jos oko 5800.

Ulozio sam zalbu u posti i uz nju prilozio izvod iz banke (covek mi poslao), sliku sa cenom. Ponovo je radjen carinski postupak i platio sam oko 1100 dinara.
 
A otkud vam svima to da nemate pravo na naknadu troškova žalbenog postupka?
 
Iz iskustva!
Troškovima žalbe se zapravo plaća da se odradi ponovni pregled paketa i naknadno dostavljenih dokza i a ko se ne varam, to se radi pred "komisijom", carinik i (čini mi se, davno je bilo kad sam pričao sa carinikom oko ovog) radnik pošte ponovo pregledaju sve znači, isto kao i redovan proces pregleda paketa (kad se naplaćuje i PDV) samo što ga rade ponovo u "vanrednom postupku".
 
Ulozio sam zalbu u posti i uz nju prilozio izvod iz banke (covek mi poslao), sliku sa cenom. Ponovo je radjen carinski postupak i platio sam oko 1100 dinara.
I šta će da uštedi?
Izgubiće mesec dana, platice 1100din + troškove žalbe tj uštedeće 500din u odnosu da je odmah platio pogrešnu procenu... Nikako se ne isplati.

Traćenje vremena ja sam to jednom radio i nikad vise bolje da vrati paket kao što je i uradio.





Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Uvek treba vratiti paket da nasa alava carina ne uzme ni banku, te pare kaplju sa neba i opet nisu zadovoljni, najidealnije bi bilo kad niko nebi narucivao, meni su za jedan cd bez kutije koji je privatno poslat iz japana kostao zajedno sa postarinom $5 usd naplatili oko 600rsd
 
I šta će da uštedi?
Izgubiće mesec dana, platice 1100din + troškove žalbe tj uštedeće 500din u odnosu da je odmah platio pogrešnu procenu... Nikako se ne isplati.

Traćenje vremena ja sam to jednom radio i nikad vise bolje da vrati paket kao što je i uradio.





Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Uštedeće 4500, umesto da plati 6000 din platiće 1500 din. Za tu sumu mu se isplati da se žali, ako vrati sat može da izgubi i ono što je platio za sat, jer su uvozne dažbine na teret kupca tako da prodavac nije dužan da mu vrati išta.

Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk
 
Iz iskustva!
Troškovima žalbe se zapravo plaća da se odradi ponovni pregled paketa i naknadno dostavljenih dokza i a ko se ne varam, to se radi pred "komisijom", carinik i (čini mi se, davno je bilo kad sam pričao sa carinikom oko ovog) radnik pošte ponovo pregledaju sve znači, isto kao i redovan proces pregleda paketa (kad se naplaćuje i PDV) samo što ga rade ponovo u "vanrednom postupku".

Ok, to se svakako plaća, ja pitam za troškove same žalbe.
 
Žalbe su jedini pokazatelj da carina ne radi dobro svoj posao.

Послато са Mi A2 Lite помоћу Тапатока
 
Ok, to se svakako plaća, ja pitam za troškove same žalbe.

Kao što filipos reče, platiš 450 din prilikom predaje žalbe na pošti i to je to. To su ukupni troškovi žalbe. Ne znam na koje još troškove misliš.
Ja sam se samo jednom žalio i to je bilo daaaaaavno i isto sam tako platio 400-450 din, ništa preko toga!
 
Baš na te, tj. zašto ljudi misle da nemaju pravo na naknadu tih troškova, pa često odustaju od žalbi, jer radije plate npr. 1000 ili 1200 dinara, nego da se cimaju oko žalbe.
 
To o čemu ti pričaš nije nadoknada troškova žalbe već korekcija procene PDV-a (i carine).
Carina ne nadoknađuje nikakve troškove već samo menja svoje "rešenje" da ti umesto recimo 6000 din naplate 1500 din ali 450 din koje si platio za žalbu ne dobijaš nazad, sa 450 din si platio da, na tvoj zahvet, ponovo rade posao koji su već odradili. E sad, to što prvi put nisu odradili posao onako kako se tebi sviđa to nije njihov problem, oni uvek mogu da kažu, u paketu nije bilo fakture, nije naš posao da tražimo cene proizvoda na netu isl. trebalo je da nam pre procene dostaviš dokaze koliko je roba plaćena isl. I u pravu su, ti tu nemaš nijedan argument kojim bi ušao u raspravu.

Prvo i osnovno pravilo je: država (jednom kad ti uzme) nikad ne vraća novac nazad, znači ako su ti zaračunali više nego što treba, ti platiš i naknadno se žališ ta žalba će automatski biti odbijena sa obrazloženjem: ako si platio znači da se slažeš sa procenom i određenim iznosom PDV-a. Da bi imao šanse da ne platiš toliko koliko oni traže već onoliko koliko zakon određuje, ne smeš da preuzmeš paket, već ga vraćaš na carinu zajedno sa žalbom i dodatnim dokazima. I onda sledi "zasedanje" komisije, ponovni pregleda paketa i dokaza i nova procena troškova PDV-a (i carine naravno ako ima osnova za naplatu iste.).

Moraš da uzmeš u obzir gde živiš, ceo sistem je ovde smišljen tako da carina (država) uvek bude u dobitku, možda ti neće uzeti 6000 već smo 1500 + 450 ali ti ipak uzimaju...


Zašto ljudi odustaju od žalbe uglavnom:
zato što se ne isplati žaliti jer procena carinika bude uglavnom umereno uvećana pa recimo umesto 500 din koje bi platio na ime PDV-a oni ti odrede da platiš recimo 1200 din. Ti kažeš žaliću se, platiš 450 za žalbu + 45 din za uplatu tog iznosa na žiro račun carine, zaokružimo na 500 din, i pošalješ žalbu, čekaš dodatno mesec dana recimo i nerviraš se, dolazi nova procena, 500 din. prihvatili su tvoje argumente i naplatili ti samo 500 din + onih 500 što si već platio znači uštedeo si 200 din! Tražili su da platiš 1200 a na kraju si platio 1000 din i čekao i nervirao se... zato ljudi odustanu i plate odma, ili vrate paket nazad prodavcu.

Najbolje bi bilo, čim se primeti da paket ide na carinjenje, (pošto tu provede obično par dana tj. nije gotovo odma već paket čeka par dana dok ga konačno ne pregledaju) odma poslati dokaze koliko je plaćena roba na email carine koja će pregledati paket. Ali ljudi neće to da rade jer ili ne znaju da može ili se, u najvećem broju slučajeva, nadaju da će carina, nešto što je plaćeno 20+$, proceniti na 5$ tj. manje nego što je zaista plaćeno pa će i dažbine biti manje nego što bi bile da su poslali dokaze o tačnoj vrednosti robe a onda kad ispadne da je procena veća nego što je zaista plaćeno onda bi zapalili carinu...
 
Poslednja izmena:
Ja sam im više puta pisao carini kad sam video da je stvar otišla na carinski pregled i nisu uvažili cenu koju sam platio. Onda sam i uplatio žalbu i opet nisu hteli da uvaže transakcijsku vrednost (izvod iz banke).
Taksa se uplaćuje da bi se žalio, i ona se ne vraća. Bio ti u pravu ili ne. Mislim da su je i povećali.
I ako se usvoji žalba, da bi je isplatili razliku u proceni, mora da bude iznos veći od tipa 1000din, neće vraćati 200din.
Tako da su se obezbedili da se što manje ljudi žali, njima fino.
Plus kad se žališ može da se otegne postupak na mesec dana, pa ti istekne vreme zaštite (dispute), a prodavac neće da ga produži, jer se stiglo u tvoju poštu - podigni paket. Njih ne zanima naša carina.

Послато са Mi A2 Lite помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena:
Posteno bi bilo da se ta taxa uracuna i do/plati samo razlika. A jos bolje bi bilo da to plati taj koji je pogresio i da postoji neka odgovornost. Privatnicima broje cackalice i kesice secera... i za par dinara pisu drakonske kazne


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
To o čemu ti pričaš nije nadoknada troškova žalbe već korekcija procene PDV-a (i carine).


Ne, ja pričam isključivo o troškovima žalbe, tj. takse na istu. Više puta sam čuo ili pročitao da ljudi neće da se žale, uz komentar da im se ne nadoknađuju troškovi postupka.

Svestan sam gde živim, ali sam takođe i pravnik i vrlo dobro sam upoznat sa opštim pravilima upravnog postupka u pogledu troškova, pa me baš zato i zanima odakle ljudima ideja da se ne vraćaju troškovi postupka ukoliko uspeju sa žalbom, pošto me mrzi da sad čitam Carinski zakon i prateće propise da bih tražio takvu odredbu za koju sam ubeđen da u stvari ni ne postoji.
 
Nije to cena samo žalbe na carinu. Bilo koja žalba na neko državno rešenje košta toliko (bilo 450 ako nisu povećali u međuvremenu) i koliko znam se ne vraća.
 
Ja sam pisao prigovor na visinu obracuinatih carinskih dadzbina vise puta i uvazavali su mi. Kako da ne uivaže kada dostaviš sve dokaze.
Mislim da sam taksu plaćao 480din.
Taksa se ne vraća.
 
Ne, ja pričam isključivo o troškovima žalbe, tj. takse na istu. Više puta sam čuo ili pročitao da ljudi neće da se žale, uz komentar da im se ne nadoknađuju troškovi postupka.

Svestan sam gde živim, ali sam takođe i pravnik i vrlo dobro sam upoznat sa opštim pravilima upravnog postupka u pogledu troškova, pa me baš zato i zanima odakle ljudima ideja da se ne vraćaju troškovi postupka ukoliko uspeju sa žalbom, pošto me mrzi da sad čitam Carinski zakon i prateće propise da bih tražio takvu odredbu za koju sam ubeđen da u stvari ni ne postoji.

Pa ako si pravnik ti bi trebalo nama onda da objasniš šta da radimo da bi nam vratili tih 450 din koliko se plaća prigovor/žalba.
A kad to rešiš imam ja još veću nebulozu, nisam priključen na grejanje/gradsku toplanu a moram svakog meseca da platim ~1000 dinara za.... ništa.... Ako to uspeš da mi rešiš ja sam spreman da ti platim za usluge.

Btw. evo par korisnih linkova ko hoće da čita:
http://www.carina.rs/lat/Informacije/FAQ/Stranice/postanskeposiljke.aspx
http://www.carina.rs/lat/Informacije/FAQ/Stranice/PitanjaIOdgovori.aspx
 
NS 18ti dan....

Sent from my LG-K430 using Tapatalk
 
Meni je od juče NS otprema ( od 28.08 -16.09)

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Stigao juče Mi band 4, naplaćeno 790din od strane carine-pošte (procenjen na 30$).
Na carinu stigao 09.09. a ocarinjen 13.09. BG carina
 
Upravo mi je stigao Mi band 4 NS carina + pošta 350rsd. Procenjeno na 10$ . Prethodni bez dažbina .

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
@bojan0813
Kad je usao/izasao paket sa carine? Pitam jer i dalje cekam na svoj paket, izgleda da nema pravila. Prethodni paketi su svi posle par dana stizali.

@Animal
7 dana, na carini od 11og, stanje se ne menja. Porucio FedEx-om, oni mi rade spediciju, na mailove ne odgovaraju.
 
@bojan0813
@Animal
7 dana, na carini od 11og, stanje se ne menja. Porucio FedEx-om, oni mi rade spediciju, na mailove ne odgovaraju.

Kod mene sutra jubilarni 10 dan kako se ponavlja isti status.

18/09/2019, 10:31 Belgrade Shipment arrived at TNT location
18/09/2019, 09:11 Belgrade Shipment in transit
17/09/2019, 10:18 Belgrade Shipment arrived at TNT location
17/09/2019, 08:47 Belgrade Shipment in transit
16/09/2019, 10:18 Belgrade Shipment arrived at TNT location
16/09/2019, 08:58 Belgrade Shipment in transit
12/09/2019, 09:57 Belgrade Shipment arrived at TNT location
12/09/2019, 08:29 Belgrade Shipment in transit
11/09/2019, 09:30 Belgrade Shipment arrived at TNT location
11/09/2019, 08:23 Belgrade Shipment in transit
10/09/2019, 10:08 Belgrade Shipment arrived at TNT location
10/09/2019, 08:57 Belgrade Shipment in transit
09/09/2019, 10:46 Belgrade Shipment arrived at TNT location
09/09/2019, 08:37 Belgrade Shipment in transit
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno