Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Sve je to već u temi više puta napisano sa citiranim članovima zakona. Treba temu pročitati.
 
Da, to pretpostavljam ali je mnogo citati 500 strana pa ako ima neko voljan da ukratko ponovi.
Ko pozna materiju, stavice sve u tri recenice...
 
Ukoliko se dobro sećam... Nakon šest meseci, i u slučaju da popravka nije moguća, kao ni zamena za isti uređaj, imaš pravo da biraš između ponuđenog zamenskog uređaja i povraćaja novca.
 
Firma je dobila novi COMTRADE-ov racunar "WBS Computer". Kad je izvadjen iz kutije, odmah je primeceno da je nalepnica koja sprecava otvaranje kucista ostecena. Na nalepnici pise na engleskom jeziku da se gubi garancija ukoliko se ista osteti ili skine. Racunar je inace neispravan, BIOS ne prepoznaje HDD. Koje su sanse da Comtrade uvazi reklamaciju?

Za firme ne važi Zakon o zaštiti potrošača tako da sve što se piše ovde svodi se isključivo na fizička lica.
 
Ukoliko se dobro sećam... Nakon šest meseci, i u slučaju da popravka nije moguća, kao ni zamena za isti uređaj, imaš pravo da biraš između ponuđenog zamenskog uređaja i povraćaja novca.

E hvala.
To i ja pretpostavljam, samo nisam siguran.
Jos da mi je clanove zakona koji to regulisu... da mogu pokazati kad krene "igranka".

Kojoj sluzbi, organizaciji, se obracam u slucaju problema, spora, ima neko kontakte od njih... ?


Ako sam dobro video (mozda i gresim), na prvoj strani ima raznih zakona i pravila od koji su neki (ako ne i skoro svi) zastareli.
Moze li to neko da uredi, da obrise nepotrebno, zastarelo i da ostane samo aktuelno?
 
Zakon o obligacionim odnosima, član 504. Nisam u potpunosti siguran, valja proveriti.

Nekom udruženju... Ovde imaš listu. (2. korak.)
 
------Ukoliko se dobro sećam... Nakon šest meseci, i u slučaju da popravka nije moguća, kao ni zamena za isti uređaj, imaš pravo da biraš između ponuđenog zamenskog uređaja i povraćaja novca.-----
To i ja pretpostavljam, samo nisam siguran.
Jos da mi je clanove zakona koji to regulisu... da mogu pokazati kad krene "igranka".
Kojoj sluzbi, organizaciji, se obracam u slucaju problema, spora, ima neko kontakte od njih... ?
Ako sam dobro video (mozda i gresim), na prvoj strani ima raznih zakona i pravila od koji su neki (ako ne i skoro svi) zastareli.
Moze li to neko da uredi, da obrise nepotrebno, zastarelo i da ostane samo aktuelno?

To sve i nije baš tako...Nema razlike u načinu rešavanja reklamacije u prvih 6 meseci i kasnije. Uvek, u roku od 2 godine, kupac može da traži zamenu, popravku ili raskid ugovora odnosno povraćaj novca.

Razlika je samo što do 6 meseci prodavac dokazuje da je uređaj saobrazan, dok posle 6 meseci kupac dokazuje da je uređaj bio nesaobrazan.

Zakon je u tom delu jako neprecizan i loš, tako da su i tumačenja često različita, nestručna i zbunjujuća.

U svakom slučaju, ko ima problem sa reklamacijama, treba prvo da se obrati nekoj službi za zaštitu potrošača, detaljno im objasni slučaj i dobiće adekvatnu pomoć.
 
Poslednja izmena:
U novembru 2018. sam kupio XIOMI MI A2 u Gigatronu. Juce mi je crko zvucnik (sagovornika jedna cujem). Zvao sam Gigatron. Rekli su mi da se telefon donosi u najblizu Gigatron prodavnicu, pa ga zatim salju u Nepo System, a Nepo System ga salje dalje!
Posto mi ovo deluje da se nece brzo zavrsiti, da li imam pravo da telefon odnesem u servis PC Centra koji je ujedno i ovlasceni servis za XIOMI proizvode? Imam fiskalni racun i Gigatronov garantni list, na garantnom listu na dnu stranice pise Nepo System.
 
Ako znaš sigurno da su oni ovlašćeni servis to je uvek najbrži način

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Ljudi verovatno je vec diskutovano o slicnim stvarima, al ne pomaze mi ni search opcija stoga se izvinjavam ako se ponavlja pitanje i situacija.

Reklamirao sam graficku od jednog prozivodjaca, ponudili su mi zamenu od drugog proizvodjaca koja je dolazila u nekom bulk pakovanju s random kutijom, Odbio sam naravno, medjutim ne prihvataju to odbijanje uz razlog ponudjena je adekvatna zamena itd..
Prihvatio sam sta da radim, nisam dobio ni nov fiskalni samo taj RMA papir il sta vec. Dal sam pametno postupio, i da li mogu naknadno da se zalim
 
Ljudi verovatno je vec diskutovano o slicnim stvarima, al ne pomaze mi ni search opcija stoga se izvinjavam ako se ponavlja pitanje i situacija.

Reklamirao sam graficku od jednog prozivodjaca, ponudili su mi zamenu od drugog proizvodjaca koja je dolazila u nekom bulk pakovanju s random kutijom, Odbio sam naravno, medjutim ne prihvataju to odbijanje uz razlog ponudjena je adekvatna zamena itd..
Prihvatio sam sta da radim, nisam dobio ni nov fiskalni samo taj RMA papir il sta vec. Dal sam pametno postupio, i da li mogu naknadno da se zalim

U toj istoj situaciji sam i ja sad, EMMI/WW/ALTI grupa, kupio safir 480/8 full pack, ponudili Powercolor zamenu, odbio sam naravno, hocu samo isto ili bolje, teracu ih do sudnjeg dana ako treba.
Za modularno napajanje 730w daju cobru 700w ne modularno, takodje vraceno. Sramota i bezobrazluk.
 
Covece, dal je moguce da se u tolikoj meri to desava. Ja sam za sad prihvatio zamenu jer nisam imao vremena za ganjanje, ne znam dal bih mogao da se opet ganjam sa njima kad budem imao slobodnog vremena, tj dal je uopste moguce s obzirom da sam prihvaio zamenu.
 
Mega bezobrazni su jer misle da im se moze. Cak i prete. Dobio sam pismo upozorenja da ce ako ne preuzmem zamenu koju necu istu poslati na reciklazu o mom torsku ???!!!
Pecat bez potpisa ko je takvu naredbu izdao, tj cija je to odluka.
 
Presli su na novi nivo bahacenja izgleda [emoji3]
Kod mene je slucaj da sam ja generalno zadovoljan zamenom, ali *mjau**mjau**mjau* nisam dobio u originalnoj kutiji nego nekoj kartonskoj, al ne zanima ih previse to, mozda i odustanem od natezanja sa njima, s obzirom da karta sljaka odlicno a garancija je vazeca, zasmetalo mi je ta njihova nonsalantnost

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
 
Raspitivao sam se za moju reklamaciju pa prenosim saznanja:
Zakon koji se primenjuje je Zakon o zaštiti potrošača čl. 52 i 56 Zakona. Prilikom zamene menja se isti artikal za isti ili za artikal sa boljim preferencama.
U prvih 6 meseci potrošač ima pravo da traži zamenu ili povraćaj novca, a tada postoji teret dokazivanja na trgovcu i postoji pretpostavka nesaobraznosti ukoliko to nije u suprotnosti sa prirodom robe ili nesaobraznostzi.
Ako nema adekvatne robe ili ne može da se izvrši zamena vraća se novac.
Nakon 6 meseci prvenstvena prava kupca su zamena i popravka.
Ako se reklamaciaj odbije možete se žaliti trgovcu i nakon toga voditi sudski psor.
Odgovori na pitanja od jedne agencije za zastitu potrpsaca u BG.
 
Narucim ja tako elektricni gril u gigatronu, Dva dana me zovu da pitaju da li je u redu da posalju (a ja u neverici), i kad je najzad stigao, Ima ogrebotinu koja nije nastala u transportu, nego je fabricka greska.
Posto sam narucio onlajn, Imam pravo na povracaj novca ako u roku od 14 dana od dana preuzimanja vratim uredjaj uz popunjen obrazac prigovora.
E, sad... Slanje placam ja (posto nemam prodavnicu u svom mestu), a novac ce mi biti vracen "kad se ustanovi da li je prigovor osnovan", kako sam razumeo coveka! Ma, hej!
Jedna velika, velika, OGROMNA nula za gigatron od mene (necu ni veliko "g" da im napisem). Totalno sam razocaran odnosom prema kupcima.
Nekako bih ocekivao da mi posalju ponovo, a ja da vratim po kuriru koji mi donese paket (to bi bilo normalno, u kakvoj god drzavi da zivimo, ako je njima stalo do kupaca). Sad je moj novac kod njih, oni ga drze dok im se cefne (trebalo im je cetiri dana da mi dostave paket), a ja nervozan. Nula od mene i vise nikakva kupovina kod njih.
Posto je petak, mogu tek u ponedeljak da posaljem, da sedim i cekam kurira, pa da cekam da se oni smiluju i na ne znam koji nacin vrate novac "pa da narucim ponovo".
Vazi...

EDIT: O, a ni bodove nisam dobio na njihovom sajtu. Nema veze, neka moj ceo nalog okace macku o rep.
 
Poslednja izmena:
Raspitivao sam se za moju reklamaciju pa prenosim saznanja:


Odgovori na pitanja od jedne agencije za zastitu potrpsaca u BG.
U mom slucaju je proslo 6 meseci, isporucena "adekvatna" zamena, u prevodu slican uredjaj ali bez originalnog pakovanja, tako da to ovde u clanu ne pise sta se u tom slucaju desava

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
 
Narucim ja tako elektricni gril u gigatronu, Dva dana me zovu da pitaju da li je u redu da posalju (a ja u neverici), i kad je najzad stigao, Ima ogrebotinu koja nije nastala u transportu, nego je fabricka greska.
Posto sam narucio onlajn, Imam pravo na povracaj novca ako u roku od 14 dana od dana preuzimanja vratim uredjaj uz popunjen obrazac prigovora.
E, sad... Slanje placam ja (posto nemam prodavnicu u svom mestu), a novac ce mi biti vracen "kad se ustanovi da li je prigovor osnovan", kako sam razumeo coveka! Ma, hej!
Jedna velika, velika, OGROMNA nula za gigatron od mene (necu ni veliko "g" da im napisem). Totalno sam razocaran odnosom prema kupcima.
Nekako bih ocekivao da mi posalju ponovo, a ja da vratim po kuriru koji mi donese paket (to bi bilo normalno, u kakvoj god drzavi da zivimo, ako je njima stalo do kupaca). Sad je moj novac kod njih, oni ga drze dok im se cefne (trebalo im je cetiri dana da mi dostave paket), a ja nervozan. Nula od mene i vise nikakva kupovina kod njih.
Posto je petak, mogu tek u ponedeljak da posaljem, da sedim i cekam kurira, pa da cekam da se oni smiluju i na ne znam koji nacin vrate novac "pa da narucim ponovo".
Vazi...
Samo da napišem da moraju da vrate iznos najdalje 14 dana od kada prime obrazac za odustanak.

Sad, jeu li ti dali obrazac za odustanak prilikom isporuke?
 
Nekako bih ocekivao da mi posalju ponovo, a ja da vratim po kuriru koji mi donese paket (to bi bilo normalno, u kakvoj god drzavi da zivimo, ako je njima stalo do kupaca).
Ako odustaješ od kupovine nema šta da ti šalju drugi, ako reklamiraš proizvod onda je sasvim druga procedura.
 
U novembru 2018. sam kupio XIOMI MI A2 u Gigatronu. Juce mi je crko zvucnik (sagovornika jedna cujem). Zvao sam Gigatron. Rekli su mi da se telefon donosi u najblizu Gigatron prodavnicu, pa ga zatim salju u Nepo System, a Nepo System ga salje dalje!
Posto mi ovo deluje da se nece brzo zavrsiti, da li imam pravo da telefon odnesem u servis PC Centra koji je ujedno i ovlasceni servis za XIOMI proizvode? Imam fiskalni racun i Gigatronov garantni list, na garantnom listu na dnu stranice pise Nepo System.

Ako ga odneseš direktno u servis možda se tretira da pristaješ na popravku ako je do 6 meseci od kupovine !!?
U suprotnom, ako treba popravka imaš pravo da tražiš nov.
 
Ako ga odneseš direktno u servis možda se tretira da pristaješ na popravku ako je do 6 meseci od kupovine !!?
U suprotnom, ako treba popravka imaš pravo da tražiš nov.

Proslo je 8 meseci od kupovine. Predao sam telefon ipak u Gigatronovoj radnji. Trazili su mi originalnu kutiju sa SVOM opremom sto je dosla uz telefon (punjac, USB kabl, adapter za sluske, iglica za vadjenje SIM kartice)...Morao sam da se vracam kuci jer nisu hteli da prime telefon bez punjaca i USB kabla.
 
...Sad, jeu li ti dali obrazac za odustanak prilikom isporuke?

Jesu. Sve je to OK, ali prodaju skart robu, pa ja treba da se cimam sa njihovim smicalicama. To je meni neshvatljivo. Kupis novo, samo da bi se maltretirao. Meh.

Ako odustaješ od kupovine nema šta da ti šalju drugi, ako reklamiraš proizvod onda je sasvim druga procedura.

Mislio sam da vratim ovaj, a da to uradim tako sto cu predati kuriru kad donese nov paket. Jasno mi je da to ne moze tako da se resi, ali sad ja kao kupac treba da saljem nazad i trosim vreme, novac, da se maltretiram... Ne treba mi novac nazad, nego gril prekjuce, kad sam i ocekivao da ce stici.
Sve je ok. Iskusio sam nesto, nece se ponoviti, bar ne sa njima.
 
Proslo je 8 meseci od kupovine. Predao sam telefon ipak u Gigatronovoj radnji. Trazili su mi originalnu kutiju sa SVOM opremom sto je dosla uz telefon (punjac, USB kabl, adapter za sluske, iglica za vadjenje SIM kartice)...Morao sam da se vracam kuci jer nisu hteli da prime telefon bez punjaca i USB kabla.

Normalno je da tako treba, ali pri podnošenju reklamacije ti uvek možeš da se izjasniš da tražiš zamenu uređaja ili povrat novca, a šta će od svega toga biti to zavisi od njih i od okolnosti u tom trenutku. Trebnalo bi da čekaš do nedelju dana za odgovor, šta dalje.
 
Normalno je da tako treba, ali pri podnošenju reklamacije ti uvek možeš da se izjasniš da tražiš zamenu uređaja ili povrat novca, a šta će od svega toga biti to zavisi od njih i od okolnosti u tom trenutku. Trebnalo bi da čekaš do nedelju dana za odgovor, šta dalje.

Trazio sam zamenu ili povracaj novca. Videcemo sta ce biti.
 
Odobren mi je zamenski uredjaj,tj drugi ruter,mogu uzeti neki drugi model u istoj ceni?
 
Iskljucivo stvar dobre volje prodavca, ali pre ce ti izaci u susret ako doplatis za bolji ruter.
 
Videcu,inace u pitanju je winwin.
Moje iskustvo detaljno sam opisao. Odobrena ti je zamena, obicno ta zamena isti cenovni rang naprasno nema tih modela, na kraju bude daj sta das iz te klase ili skuplji model pa doplatis i to je opet cekanje jedno nedelju dana.
 
Čitam ovaj članak Reklamacija samo u trgovini gde je roba kupljena, tj. pitanje i odgovor pa mi nešto nije jasno,
Potrebno je da reklamirate obuću kod trgovca gde je roba i kupljena. Trgovac nije u obavezi da uvaži, to jest primi vašu reklamaciju, ukoliko roba nije kupljena u tom maloprodajnom objektu.
ja ovo tumačim, da ako sam kupio nešto u Subotici (možda sam bio kroz proputovanje, kod nekoga, nešto radio tamo...pa sam tamo video i kupio) pr.radi u Gigat... i dođem u moj rodni Požarevac. Ukoliko nešto nije kako treba i hoću da ga reklamiram, normalno je da odem u maloprodaji Gigat. u Požarevcu i da ga reklamiram, međutim ovde kaže da moram da ga šaljem za Suboticu na reklamaciju a u Požarevcu bi bila smo njihova dobra volja ako hoće da prime i proslede Subotici na rešavanje a ona dalje servisu. Hoću reći.
JA > Gig.-PO > Gig.-SU > serivisu NepoSY. a logično je JA > Gig.-PO > serivisu NepoSY.
Neki komentar...
 
Obuću je najpametnije reklamirati tamo gde je kupljena i nije usporedivo baš sa tehničkom robom koju je najbolje odneti pravo u servis.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno