Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Nezadovoljan sam sto nece da daju karticu koja odgovara ceni na fiskalnom racunu, nego daju najjeftiniju mogucu trenutno u ponudi

(podrazumeva se da je logicno da bude 580 4 gb, nisam trazio svemirski brod, nego da se ispostuje to sto sam i platio)

Kao kad bi mi npr crkao toshiba tv koji je placen 50000 din i oni me sada teraju da uzmem vox jer odgovara specifikacijama i po njima je adekvatna zamena (oba sa vestel panelom, 4K, smart...), bez obzira sto je njegova cena 40000

Lose razmisljas.

Kada das novac za robu, tvoja je roba a ne novac koji si dao za nju.

I nije ti dobro poredjenje sa toshibom i voxom posto oni tebi nude adekvatnu zamenu pa cak i kvalitetniju kartu od te tvoje i ne mozes da ocekujes da naplatis razliku u odnosu na ono sto si platio i na trenutnu vrednost te kartice.

U svakom slucaju ti si sada obelezen kod njih kao nekorektan kupac tako da je najbolje da to nekako izgladis i uzmes tu kartu koju su ti nudili jer novac neces dobiti osim ako nisi spreman da sponzorises privatnu tuzbu sa vrlo neizvesnim krajem
 
Kupio sam pre dva meseca zimsku obuću u prodavnici na slovo S . Prošle nedelje pukne mi na šavu ,odnesem u radnju ,popunim obrazac i posle par dana me pozovu i jave da dodjem po nove u radnju. Baš brzo rešeno ,prijatno sam iznenađen pošto sam po internetu pročitao baš razne priče kako ne uvažavaju reklamaciju na obuću.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
 
Cudi me da WW, isto vazi i za emmi, nije ponudio finansijsko razduzenje.

Nikad nisam imao problema da dobijem novac na osnovu reklamacije. Nekoliko puta sam vratio/odbio da primim zamenski proizvod od uvoznika/distributera, jer nije bio isti kao proizvod koji reklamiram. Tacno je da mora da bude potpuno isti proizvod, ista marka i isti model, to su i sami prodavci znali. Samo u tom slucaju moram da prihvatim proizvod.

Ovde, koliko sam pratio, deluje da je problem sto je prodavac/trgovac ujedno i uvoznik/distributer, WW - Alti i Powercolor. Moguce je da je uzet kontigent grafickih karti po nizoj ceni od proizvodjaca, bez proizvodjacke garancije, i da sam uvoznik resava reklamacije u garantnom roku. Pa zato i tako postupaju. Nije onaj dopis od Alti-ja-WW-a uopste ohrabrujuci.

Prosledi ovde odgovor iz udruzenja za zastitu potrosaca.
 
Nezadovoljan sam sto nece da daju karticu koja odgovara ceni na fiskalnom racunu, nego daju najjeftiniju mogucu trenutno u ponudi

(podrazumeva se da je logicno da bude 580 4 gb, nisam trazio svemirski brod, nego da se ispostuje to sto sam i platio)
Praktično svaki Zakon je napisan tako da se može slobodno tumačiti kako je kome volja, a pošto izgleda nisi pročitao one članove koje sam pomenuo, evo da ti "sažvaćem":

Kartica koju su ti ponudili ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste + po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe.

Potrošač može da traži raskid ugovora ako opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namene, ali kako ćeš dokazati da ti je značajna nepogodnost to što je u pitanju drugi proizvodjač (i drugačiji izgled) ako su sve specifikacije iste, i ako po kvalitetu i funkcionisanju taj model odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste?

Možda bi neki sudija gledao na PowerColor i Sapphire kao dve različite vrste robe, ali kontam da bi ipak većina njih registrovala RX 580 4GB kao vrstu robe koja je bila predmet ugovora.


Cudi me da WW, isto vazi i za emmi, nije ponudio finansijsko razduzenje.

Nikad nisam imao problema da dobijem novac na osnovu reklamacije. Nekoliko puta sam vratio/odbio da primim zamenski proizvod od uvoznika/distributera, jer nije bio isti kao proizvod koji reklamiram.
E, ali kad si zadnji put imao taj slucaj? Promenili su se u odnosu na pre nekoliko godina kad je sve islo relativno glatko.
 
1. Kupac, fizičko lice, reklamirao i izričito tražio popravku, kako ima pravo po ZZP član 52.
2. Trgovac prvo odobrava reklamaciju i popravku.
3. Trgovac menja stav i saopštava da će zameniti robu, mimo kupčevog izbora. Legalno samo kao predlog, ne može se realizovati ako nema kupčevog pristanka (član 56).
4. Kupac ne pristaje na zamenu, nevažno koji je razlog, na šta opet ima pravo po ZZP, i traži povraćaj novca, jer je njegov izbor popravka, a ne zamena.
5. Trgovac odbija da razreši reklamaciju po zahtevu kupca, a na bazi samovolje i bez datog autoriteta proglašavajući ga za nešto što nije i uskraćuje mu zakonska prava.

hm...
 
Ne znam koliko grafičkih ima na fiskalnom ali recimo da li 10 grafičkih može da prođe da nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti?

Niko se do sada nije obazirao na tu definiciju potrošača, ali grafičke kartice su kupovane na desetine pa i stotine komada pa sad one dolaze na red za reklamaciju i prodavci su se setili da bi tako mogli da ne ispoštuju garanciju.

Što se tiče vraćanja novca umesto zamene za drugi proizvod, i prodavac i kupac gledaju da bolje prođu ako mogu.
Da je obrnuta situacija da su onda bile jeftine grafičke kartice a sada skupe kupac ne bi hteo da mu se vrati iznos sa fiskalnog dok bi to prodavcu odgovaralo, u današnjoj situaciji je to obrnuto. Ali mi se čini da je tu prodavac u blagoj prednosti da izabere šta mu više odgovara a da sve uradi po ZZP.
 
Redovno su odbijali da menjaju kad su skakale cene

Sent from my Mi Max Prime using Tapatalk
 
naravno da su odbijali...

Pa svaku tu gleda sta se tu njemu vise isplati a da se pri tom zakon ispostuje.
 
To nije normalno. Znaci platis nesto, to crkne, nece da zamene i ti vise nemas to nesto a ni dovoljno novca za novo.

Sent from my Mi Max Prime using Tapatalk
 
To nije normalno. Znaci platis nesto, to crkne, nece da zamene i ti vise nemas to nesto a ni dovoljno novca za novo.

Sent from my Mi Max Prime using Tapatalk

ali si zato koristio nesto besplatno dok nije crklo. Bukvalno ti je pozajmljen uredjaj koji se kod tebe pokvario i sada ti zao sto ne mozes da nastavis da koristis.
Postoje tu razlicite perspektive. Uglavnom ce korisnici biti u prednosti jer je mnogo veca verovatnoca da ce za iste pare moci da kupi noviji proizvod ili barem iste klase. Retko je to da se desi da vrednost robe skoci.

Sto se ovog slucaja tice, sve je po zakonu. Sve i da su mu vratili pokvarenu kartu i to je po zakonu. Inspekcija i udruzenja za zastitu potrosaca tu nemaju sta da rade. Samo sud.
 
Nije ništa pozajmljeno, plaćeno je, nemoj da izvrćeš teze. Trgovac ulazi u nabavku robe svestan rizika i nema pravo da prevaljuje rizik na kupca. Mora da poštuje zakon.
Odakle neko od nas zna po kojoj ceni i pod kojim uslovima je prodavac kupio tu robu koju prodaje? Uzme jeftino/na popust neku robu koja nije potpuno pouzdana, rasproda ceo kontingent, i naravno da nema zamene. Nudi drugu sličnog ili istog nazivnog kvaliteta za koji opet ne znamo po kojoj ceni i uslovima je nabavio, a samim tim i kvalitet.
I šta, iznurivanje? Dok se kupcu ne smuči i ne digne ruke od reklamiranja i traženja kvalitetnog uređaja.
 
Poslednja izmena:
...E, ali kad si zadnji put imao taj slucaj?...
Decembar 2018.
... Promenili su se u odnosu na pre nekoliko godina kad je sve islo relativno glatko.
Znam. Sadasnje stanje: kupljeno u emmi-ju pre 2015.- reklamacija u WW, a posle 2015. - reklamacija u emmi-ju. U radnji samo primaju predmete za reklamaciju. Postoji posebna sluzba koja se bavi tim. Kad/ako je reklamacija pozitivno resena i ako je odobreno finansijsko razduzenje, dogovor sa sluzbom za reklamacije oko novca, uplata na racun ili gotov novac. Gotov novac salju u koverti kurirom, zajedno sa ostalom robom, u prodavnicu po dogovoru. Ovim su delimicno rasteretili prodavnice oko posla vezanog za reklamacije. Moje iznenadjenje bilo je oko slanja novca u koverti po kuriru.


RX 580. I dalje mi se cini da je problem u tome sto su trgovac i uvoznik isto pravno lice, to jest povezana pravna lica. Kao i nacin na koji je uvoznik - trgovac kupio taj kontigent video karti, samim tim i postupci u procesu resavanja reklamacije.
Dare290 nije duzan da primi bilo koju drugu RX 580, sem potpuno identicnu onoj sto je predao na reklamaciju. E sad sto ona druga strana nije vise u dobroj volji...
 
Juče sam preuzeo reklamirani popravljen toster, kupljen u Winwin-u.
Po predaji na reklamaciju sam dobio SMS da reklamacija nije uvažena zbog fizičkog oštećenja i da će da mi dostave ponudu sa cenom popravke. U prodavnici su mi rekli da je to automatski generisana poruka koju šalju svima koji reklamiraju robu i da će u roku od mesec dana reklamacija da bude rešena. Pokazalo se kao tačno, prekjuče su me zvali da dođem i preuzmem popravljen toster.
 
Bezveze štrecaju ljude ako već žele da iskoriste zakonski produženi rok. Bolje da rade kao emmi na foru da neispravnost nije uočena i da je uređaj poslat na dalje testiranje.
 
Bezveze štrecaju ljude ako već žele da iskoriste zakonski produženi rok. Bolje da rade kao emmi na foru da neispravnost nije uočena i da je uređaj poslat na dalje testiranje.

To nije nikakav 'produženi rok'.
Ima rok od 8 dana da odgovori da li je uvažene ili ne. Ako uvaži, ima još 22 dana da reši usvojenu reklamaciju.
Ove konstrukcije koju koriste sve prodavnice je sklapao izgleda neki žuto-crno-crveni pravnik.
Mogao bi svaki put da ih ganjaš tužbom(iz čiste zabave:-devil-:) zbog toga.
 
Hahahahahahah, ovo je tragi-komedija

Sent from my Mi Max Prime using Tapatalk
 
Džabe mu 5 godina garancije. Ovo je za tužbu sudu. Ako ima svog advokata, zaradiće za još jedan televizor, ali ne Fox naravno!
 
Treci put vracen TV T.Maniji koji je kupljen online, pre 20tak dana su mi usmeno rekli telefonom da mi je prihvacena reklamacija i da ce mi novac biti vracen
Od tada kad god da sam zvao kazu strpite se. Sta da radim? Jel postoje neki rokovi?

Sent from my LEX820 using Tapatalk
 
30 dana je rok za rešavanje reklamacija na tehničku robu.
 
Poslednja izmena:
Treci put vracen TV T.Maniji koji je kupljen online, pre 20tak dana su mi usmeno rekli telefonom da mi je prihvacena reklamacija i da ce mi novac biti vracen
Od tada kad god da sam zvao kazu strpite se. Sta da radim? Jel postoje neki rokovi?

Sent from my LEX820 using Tapatalk


Zakonski rok je 30 dana od dana kada je ulozena reklamacija, ako bude trebalo postavicu odgovor na to pitanje od organizacije za zastitu potrosaca jer sam bio u istoj situaciji pa sam ih pitao, doduse uplatili su mi posle 10 dana.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
Da li je negde zakonom propisano da prodavnica mora povraćaj novca da izvrši samo na tekući račun ili može i u kešu. Ja naprimer nemam tekući račun (koliko god to možda čudno zvučalo). Platio sam robu u kešu i po meni je normalno da mi se povraćaj izvrši na onaj način na koji sam platio.
 
Poslednja izmena:
@NIMARK

Nije, može i u kešu, obično u radnji u kojoj si kupio proizvod. Samo ne bude to odmah, već se dogovorite/oni najave kada. ZZP kaže sledeće...

Obaveze trgovca u slučaju odustanka od ugovora

Član 34

Trgovac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.

Trgovac vrši povraćaj koristeći ista sredstva plaćanja koja je potrošač koristio u prvobitnoj transakciji, osim ako se potrošač nije izričito saglasio sa korišćenjem drugog sredstva plaćanja i pod uslovom da potrošač zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove. Izuzetno od stava 1. ovog člana, trgovac nije dužan da izvrši povraćaj dodatnih troškova koji su posledica izričitog zahteva potrošača za dostavu koja odstupa od najjeftinije uobičajene dostave koju je ponudio trgovac.

Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu.

Trgovac o sopstvenom trošku preuzima robu koja je bila isporučena potrošaču u njegovom domu u momentu zaključenja ugovora izvan poslovnih prostorija ako roba po svojoj prirodi ne može da se vrati na uobičajen način preko poštanskog operatora.
 
Poslednja izmena:
30 dana je rok za rešavanje reklamacija na tehničku robu.
Reklamacija je resena posle 20tak dana, tako sto su prihvatili povracaj novca. Koliko je sada rok za uplatu tog novca....kad god ih zovem kazu ponedeljak pozovite, strpite se itd....

Sent from my LEX820 using Tapatalk
 
Pa 30 dana je rok da razreše spor.
Ili da odbiju, ili da ti daju zamenu, ili drugi proizvod ili pare.
Nema dodatnih rokova.
Neko upuceniji će ti ovo potvrditi, ili demantovati. Ja to tako tumačim.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
 
Nazad
Vrh Dno