Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

U pravu si. Pre će mi ovaj sa mađarskom robom rešiti reklamaciju, pa makar zbog svoje repuracije, nego ovi što "rade" po zakonu.
Mislim, nisu to neki novci u pitanju, ali gledam tamo neki Sony TV na popustu, oko 650€, i sad razmišljam kako bi izgoreo da na njega moram da uložim reklamaciju, a oni se ciganišu za ebeni usisivač od 60€!

Nekada sam izbegavao Metro cash&cary, previše neispitane robe, dosta reklamacija, što je i logično zbog velikog prometa itd. Sada ispade da su mi brže u Metrou rešavali reklamacije nego ove specijalizovane radnje za tehniku.
 
Samo uvoz
Jeftinije, i više verujem da će nemac da mi reši reklamaciju ako dodje do toga, nego ova bagra kod nas..
Da ne pominjem razliku u kvalitetu robe
Narucio sam Thomanna par studijskih monitora koji su me izašli kao ovde jedan.
Marže su im bezobrazne do bola

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
 
Izbacio sam WinWin iz opticaja, sa ću tehnomaniju, šta je sledeće :(

WinWin, Tehnomanija, emmi, to ti je sve isto maltene, ista bezobrazna politika prema kupcima koja dolazi od najjace sile u ovoj zemlji. Zapravo je i Gigatron isti po tom pitanju ali oni nisu iz te ekipe, doduse ponasaju se bahato kao i konkurencija. Kao sto ljudi kazu, sverc-komerc ispadne najbolja varijanta jer iako nemas zakonsku garanciju svercer je u vecini slucajeva veci covek od ovih sto drze domace IT trziste. Zavrnuce te i svercer ali to nece biti sistemski i nece biti gotovo uvek, sve kao po zakonu i legalno kao sto rade domace prodavnice ovih dana.
 
Ukoliko proizvod narucim online da li ga, u slucaju da mi ne odgovara, mogu vratiti u najblizu radnju ili moram da ga posaljem kurirom tamo odakle je i donet? Hocu da narucim jastuk i realno, ne postoji mogucnost da ga "isprobam" u radnji, mora da prodje dan, dva, da vidim da li mi odgovara pa bih zato narucio iskljucivo online.

Btw, ako je neko bas zadovoljan jastukom na kom spava, neka mi posalje pm sa linkom. :)
 
Iz mog iskustva vraćaš poštom/kurirom ako ti je tako i isporučeno, samo popuniš onaj raskid ugovora za kupovinu na daljinu, ili ako ti nisu poslali ugovor i taj obrazac, onda samo na papiru napišeš sve podatke, da vraćaš, da ti vrate novac i potpis, telefon itd.
 
Ovako, naručih miša online i posle 10 dana počne scroll čudno da se ponaša. Pošto nije prošlo 14 dana odlučih da vratim miša pošto na to imam pravo. Odem u prodavnicu i kažem da nisam zadovoljan mišem, i naglasim da nije prošlo 14 dana i da imam pravo vratiti ga bez ikakvog objašnjenja. Žena koja je tamo sedela kaže da moram popuniti reklamacioni list koji oni onda šalju u servis, i ako se utvrdi da je miš u ipsravnom stanju, onda tek mogu dobiti svoj povraćaj novca. Ja njoj opet kažem da imam rok od 14 dana da vratim miša jer sam ga kupio preko interneta bez ikakvog objašnjenja. Na to ona meni odgovara kako ću isti odgovor dobiti ako se obratim zaštiti potrošača, i ponovila da moram popuniti reklamacioni list.
Danas, posle 7 dana od kako sam potpisao reklamacioni list, iz servisa mi šalju email sa odgovorom da je reklamcija odbijena uz razlog da je miš ispravan. Zovem servis i oni meni potvrđuju priču o vraćanju artikla u roku od 14, ali da sam trebao zvati njih a ne nositi u radnju (eto ti ga sada, kako ona žena to nereče nego se pravi blesava :D).
Sada čekam da mi pošalju poruku o preuzimanju miša u radnji, odnosno vraćanju novca ako možemo verovati ženi za kasom :).

Šta raditi, biti pristojan ako mi ne daju pare ili pretiti inspekcijom ? Ne znam koja su moja prava pošto sam potpisao onaj reklamacioni list(uz nagovor žene za kasom koja me je ubeđivala da tako mora :D)

Ne želim imenovati radnju dok ne vidim kako ću proći, ako odgovor bude negativan dajem detalje, ime radnje i žene za kasom.
Btw da li ja imam pravo pitati kako se zove prodavac, da li su oni dužni reći svoje ime ako ih ja zamolim ? Na reklamaciji piše ime devojke koja je slušala upustva žene za kasom.
 
Poslednja izmena:
Pa eto, bas 2 posta iznad tebe je covek pitao za nacin vracanja robe kupljene online, a post iznad tebe je covek rekao kako se roba vraca. Naravno, ima razlika od radnje do radnje, ali je generalno slicno.
Nije te slagala zena da mis mora da prodje kroz servis da se utvrdi ispravnost. U zakonu postoji ona linija o umanjenju vrednosti vracene robe koju kupac mora da nadoknadi. Nista to nije lepo definisano, ali i prodavac ima neku vrstu zastite da kupac ne vraca svake nedelje pokvarene/istrosene stvari.
Licno, mislim da je onaj u servisu lupio glupost da si trebao njih da zoves jer ti nemas ugovor sa njima i oni ti ne mogu vratiti pare. To mora da uradi prodavac. Njima uvek mozes da se obratis samo po pitanju reklamacije.

Sto se pristojnosti tice, to nije pitanje za zastitu potrosaca. Moj licni stav je da probam da objasnim strani koja gresi, gde gresi, a ako nece da prihvate moje misljenje onda ima ko da se brine o tome. Nema razloga ni za nervozu ni za pretnje.
 
Nije trebao da popunjava reklamaciju, nego je verovatno dobio sa robom i parče papira o raskidu ugovora sklopljenog na daljinu, to je trebalo da popuni i preda/pošalje sa robom. Oni bi proverili da li je roba ispravna, ako jeste, vratili bi mu pare i gotovo.
Ne zna on, ne zna prodavačica, i nastane konfuzija.
 
Videćemo šta će biti, javiću kako sam prošao.........
 
Шта се дешава са том робом која је враћена, која је коришћен. То више није ново и не може се тако продавати.

Послато са MI 5 уз помоћ Тапатока
 
Samo da javim kako sam prošao. Otišo sam danas u prodavnicu gde su mi javili da su poslali miša i bez problema mi vratili novac. Znači, prodavac može poslati miš na reklamaciju, pa ako se ispostavi da je sve u redu onda tek vraćaju novac. Zvao sam i servis i oni su mi ispričali drugu priču. Po njihovom kada niste zadovoljni proizvodom, zovete ih i oni šalju kurira po proizvod, nema potrebe ići u prodavnicu. Ovo sve stoji kada naručite preko interneta i vraćate proizvod u roku od 14 dana.
 
Poslednja izmena:
Шта се дешава са том робом која је враћена, која је коришћен. То више није ново и не може се тако продавати.

Послато са MI 5 уз помоћ Тапатока

U virsle i cajnu :d. Procesljaj ovu temu poslednjih 10 strana i Emmi reklamacije temu pa ces skapirati sta se desava sa time :). Malo u gotove konfe, malo duducima, malo u zamenu prilikom reklamacije, par posto ode i u outlet :S.
 
Ljudi je l bese ako se aparat pokvari u toku prvih 6 meseci imam pravo na refund kod samog prodavca ili samo klasican servis?

Sent from my Huawei using Tapatalk
 
U prvih 6 meseci imas prava da trazis povracaj sredstava (po fiskalnom racunu) nakon utvrdjenog kvara u servisu.
 
Ljudi je l bese ako se aparat pokvari u toku prvih 6 meseci imam pravo na refund kod samog prodavca ili samo klasican servis?

Sent from my Huawei using Tapatalk

Da, računa se da je u tom slučaju bio nesaobrazan od početka i imaš pravo na raskid ugovora
 
Ali znaci servis mi svakako ne gine...da budem konkretan kupio sam neki secko u tempu. Sada nema sta u tempu da trazim vec idem u ovl servis ili sam lose razumeo?

Sent from my Huawei using Tapatalk
 
Po pravilu bi trebalo da nosis uredjaj na mesto kupovine pa oni da salju na servis, ali bi trebalo da mozes samostalno odneti u servis na testiranje, uz obaveznu napomenu da ne zelis popravku vec samo potvrdu o neispravnosti. U tom slucaju podignes aparat sa servisa sa pomenutom potvrdom i uz fiskalni racun ides u radnju gde si kupio secka na razduzenje.

Mozda bi bilo najbolje da nazoves prodavnicu da se raspitas koje su mogucnosti u tom smislu.
 
Ljudi, samo nosite tamo gde ste kupili, nemate vi šta da se bakćete sa servisima. Ja sam uspeo da nateram Lilly da primi fen na reklamaciju u svom maloprodajnom objektu - to je jedini ispravan način.
 
Ljudi, samo nosite tamo gde ste kupili, nemate vi šta da se bakćete sa servisima. Ja sam uspeo da nateram Lilly da primi fen na reklamaciju u svom maloprodajnom objektu - to je jedini ispravan način.

U Emmiju, bolja je opcija nositi u servis po izjavu o nesaobraznosti pa onda u maloprodaju. U vecini slucajeva mora serviser da te vidi, samouverenog, punog znanja o hardveru i ZZP, sa sve dokazom snimljenim na smartphonu u rukama...

A kod nas je tako sve cesce...
 
U Emmiju, bolja je opcija nositi u servis po izjavu o nesaobraznosti pa onda u maloprodaju. U vecini slucajeva mora serviser da te vidi, samouverenog, punog znanja o hardveru i ZZP, sa sve dokazom snimljenim na smartphonu u rukama...

A kod nas je tako sve cesce...

Servis NEMA OBAVEZU da daje izjave o nesaobraznosti (neispravnosti) već može da ponudi popravku ukoliko uređaj može da se popravi ili zamenu ukoliko uređaj ne može da se popravi ili ne mora ni da primi uređaj na reklamaciju.

Sve obaveze po zakonu o zaštiti potrošača su prebačene na prodavca tako da ako tražite svoja prava - kod prodavca.
 
Poslednja izmena:
Damjavim ishod sa reklamiranim usisivačem iz tehnomanije, reklamiran nakon dva meseca od kupovine. . Dakle, 8 dana od prijema sam dobio poruku da je reklamacija odbijena. Zatim su ga poslali u servis, posle dve nedelje su me zvali sa informacijom da je odobrena zamena.
Uzeo sam usisivač druge marke i doplatio razliku u ceni.

Zanimljivo je bilo, napravio sam se malo blesav, pa sam ih pitao, pošto nemaju ni jedan usisivač u istoj ceni a ja neću skuplji, šta onda. E onda je krenulo zbunjivanje....... I pošto nisam mogao da slušam a i nisam imao vremena, otišao sam, a oni ostadoše da se raspituju kid nadređenih.
 
Izvozali su te, umesto da uzmes novac nazad
 
Ne, nisu me izvozali, meni je potreban taj uređaj i išao sam sa namerom da doplatim za bolji i skuplji.
A namerno sam potegao tu priču da vidim šta imaju da mi kažu.
Mogao sam da tražim povrat novca, ali ništa time ne bih dobio.
 
Dobio bi slobodu izbora. Ako je ne zelis, ok.
 
Servis NEMA OBAVEZU da daje izjave o nesaobraznosti (neispravnosti) već može da ponudi popravku ukoliko uređaj može da se popravi ili zamenu ukoliko uređaj ne može da se popravi ili ne mora ni da primi uređaj na reklamaciju.

Sve obaveze po zakonu o zaštiti potrošača su prebačene na prodavca tako da ako tražite svoja prava - kod prodavca.

Ok posto capsujes da nema obavezu zelis da nam skrenes paznju na nesto? Koliko puta si odbijen?

Svaki put su mi izasli u susret, i testirali u roku od par dana. Posle testa u radnju i povracaj novca, svaki put je trajalo 5-10 radnih dana od donosenja u servis do uplate novca na racun.

Poslednjih par puta kad sam odneo uredjaj na reklamaciju u maloprodaju, razvlacili su me maksimalno, salju random SMS da bi ispostovali zakon (stize mi isti dan sms da je reklamacija odbijena, ja zovem oni kazu greska koleginica iz Cacka poslala?!), cekaju kraj svakog roka, da bi na kraju odbili reklamaciju za ocigledno neispravan uredjaj, koji je mogao biti samo ne-testiran i vracen pa ako prodje prodje.

I ne, ne gube se nikakva prava ako se uredjaj odnese direktno u ovlasceni servis, jer to nije uvoznik i ne reklamiram kod njih, nego servis.
 
Ne, nisu me izvozali, meni je potreban taj uređaj i išao sam sa namerom da doplatim za bolji i skuplji.
A namerno sam potegao tu priču da vidim šta imaju da mi kažu.
Mogao sam da tražim povrat novca, ali ništa time ne bih dobio.
Najviše što možeš da dobiješ je povrat novca, skuplji uredjaj bez doplate nisu u obavezi da ti daju.

A što se tiče toga gde nositi za reklamaciju....
Zavisi od situacije, najlakše je odneti u radnju gde ste kupili, a najbrže kod uvoznika ako on radi servis.

Evo meni je crkao fleš posle 4god koji sam kupio u nekom budjavom lokalu sa garancijom od 5godina...neću ni da pokušavam da reklamiram tamo.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
@Supreme.50

Ako nisi zadovoljan rešenjem koje ti ponudi servis na koji zakon ćeš da se pozoveš?
 
Imam problem sa vracanjem ploce, u emmi-ju sam kupio maticnu plocu i kad sam je doneo kuci i otpakovao, primetio sam pozadi da je jedan pin radjen, lem nije cist kao ostali vec je ivica krzava i ima sitne kapljice kalaja i ima neka sasusena prljavstina oko tog mesta, odmah sutradan sam vratio u radnju i trazio novac nazad ali su odbili. Rekao sam da osnovano sumnjam da je ploca popravljana i da nije nov proizvod kako sam i platio pa zato imam pravo na povracaj novca. Naterali su me da se napravi reklamacija i sad se ne javljaju, kad zovem radnju niko se ne javlja.
Kad sam narucio plocu bilo mi je malo sumnjivo sto su mi prvo rekli da ce narucena ploca da stigne za 3 do 4 dana a onda me zovu sutradan pre podne i javljaju da je vec stigla.
Sta raditi dalje, sad mogu da odugovlace koliko hoce, platio sam i ostavili su me bez robe. Da li ima neka stavka u zakonu na koju mogu da se pozovem i da zahtevam vracanje novca?
 
Nazad
Vrh Dno