Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Zamena neispravnog uređaja za novi uređaj može uz novi fiskalni račun ali nije nužno.
A gde se dede još jedan uređaj ako se ne provlači kroz fiskalnu kasu? Ode u sivu zonu?

Ovaj moj poslednji slučaj reklamacije je i prošao tako što kada sam tražio nov fiskalni isečak, rečeno mi je da se to zakonski podrazumeva i da su u obavezi da mi za nov uređaj izdaju nov fiskalni.


Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Ali to nije "promet". Promet je vec zavrsen prilikom kupovine.

I to sto neko daje novi fiskalni, ne znaci da je "neophodno". Isto kao sto si mozda dobio povracaj novca za uredjaj koji ti ne odgovara, ne znaci da je svaki prodavac duzan da to isto uradi (van perioda od 7 dana kupovine van poslovnice ili kupovinom u poslovnici).

Kakvih sedam dana? Koji zakon to reguliše?
 
^^ Nijedan. Više puta je pomenuto: taj rok od 7 dana je isključivo dobra volja prodavca.

Rok od 14 za povraćaj kupljenog artikla važi samo za kupovinu na daljinu, izvan poslovnih prostorija.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
A gde se dede još jedan uređaj ako se ne provlači kroz fiskalnu kasu? Ode u sivu zonu?
kakvu crnu sivu zonu?

Ako malo razmislite, kako mislite da se dobije novi uredjaj za neispravan, i ko pokrije taj trosak?

Ne, ne pokriva ga trgovac vec proizvodjac.

Znaci vi kad vratite, taj neispravan se vraca proizvodjacu ili se na drugi nacin pravda proizvodjacu a on to nadoknadjuje trgovcu na dogovoren nacin.

Znaci reklamacija ne mora da znaci novi fiskalni racun, jer moze i servis da razduzi robu, ali bi trebalo da imate novi datum na garantnom listu, ili da je negde upisano sta je uradjeno.

Ovde ima nas par trgovaca koji drugacije gledamo na celu stvar, pa i ako smo sami potrosaci potpuno smo svesni da stvari nisu crno - bele.
 
Ljudi ne trošite energiju, ovaj tabor 'ne mora, ne treba, ne...' je granično autističan, a još veze nemaju sa pravom, i pravnom logikom. Bezveze je da svake nedelje bude ista priča na x strana. Neka neko napiše faq na prvoj strani i to je to.

Tako npr član 'Bakara' ne razlikuje odnose 'u svoje ime i za svoj račun' prodavac ulazi u odnos sa 'u svoje ime i za svoj račun' kupcem. On misli da je prodavac 'u svoje ime/tuđe ime, a za tuđ račun', i da on izgleda posluje sa proizvođačem, a ne sa prodavcem, i da je prodavac u stvari zastupnik, posrednik, komisionar... proizvođača. I eto problema, ne zna privredno, poresko, procesno pravo, ali pametuje, i što je najgore misli da zna, i nije svestan neznanja. Njega sam uzeo za primer jer je poslednji post, važi i za ostale.
 
Važno je da ti sve znaš.
Ja sam rekao šta sam imao a nek svako razume na svoj način.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Evo moram da se opet javim za novo izdavanje fiskalnog računa.
Sada dajem konačnu, proverenu informaciju da izdavanje novog fiskalnog računa NIJE OBAVEZNO. Provereno u cepsu i oni su proverili dodatno sa nekim jer su morali da me pozovu naknadno.
Jedino kada se prilikom zamene izdaje novi fiskalni je u slučaju da se menja model. Ukoliko se daje isti model, samo nov, potrebno je evidentirati zamenu i novi garantni period, ali fiskalni ostaje.
 
Sve je to ok, ali, da li ce meni za novu sijalicu izdati neku potvrdu za nov garantni period ili garantni list, znajuci da garancija vazi samo uz fiskalni racun, tj. ne daju garantni list uz sijalice?!:trust:
Mislim da u ovom slucaju treba da daju nov fiskalni....:trust:
 
Produženje roka je neophodno evidentirati, ali nigde ne piše kako. Isto kao što nigde ne piše kako se pravi garantni list. To prodavac reguliše.
Osim toga, davno su mi rekli da postoji razlika između saobraznosti i garancije, odnosno da se saobraznost nikako ne produžava čak i ako se uzme novi proizvod. Obligacioni odnosi ovde nemaju veze.
Moram da vidim da li su to nešto ispeglali.
 
Ovo sa sijalicom je u stvari dobar primer koliko je zakon pun rupa.
Realno totalna je *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau**mjau*ština davati garanciju od 2godine na kinesku sijalicu, al zakon ne pravi razliku tako da.... :)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Ja kupujem sijalice u prodavnici koja daje 5 godina garanciju, pa ti vidi. :)

Osim toga, davno su mi rekli da postoji razlika između saobraznosti i garancije, odnosno da se saobraznost nikako ne produžava čak i ako se uzme novi proizvod.

Saobraznost je zakonskih dve godine, jel tako? Ne razumem onda kako se ne produzava saobraznost, ako mi nesto crkne posle godinu dana, i oni mi to zamene?! Ostaje mi znaci jos godinu dana?! Nema ovo neke logike.
 
Ja kupujem sijalice u prodavnici koja daje 5 godina garanciju, pa ti vidi. :)



Saobraznost je zakonskih dve godine, jel tako? Ne razumem onda kako se ne produzava saobraznost, ako mi nesto crkne posle godinu dana, i oni mi to zamene?! Ostaje mi znaci jos godinu dana?! Nema ovo neke logike.

Poenta je da se uvoznici spreče da uvoze škart koji crkava za mesec dana. Zakon ti daje minimum 2 godine rada uređaja. Na uvoznicima je da privuku kupce dodatnim uslovima kao što je garancija.
Na tebi je kao kupcu da odlučiš gde ćeš da kupiš i koju klasu proizvoda. Ako uzmeš jeftiniju bez garancije, zaštićen si 2 godine. Ako odeš negde gde daju 5 godina, tamo košta više. Sve ima svoje.
 
Ovo sa sijalicom je u stvari dobar primer koliko je zakon pun rupa.
Realno totalna je *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau**mjau*ština davati garanciju od 2godine na kinesku sijalicu, al zakon ne pravi razliku tako da.... :)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Da se razumemo, u pitanju je Philips led sijalica, kupljena u oktobru prosle godine...,):D
 
Kakve to veze ima? Svi znamo da su skoro svi veliki proizvodjaci prebacili proizvodnje u Kinu, ona svakako mora da prodje odredjenu kontrolu pre izlaska iz fabrike...
Uopste ne smatram da su Philips lose jer je meni jedna crkla, jednstavno se desilo, sve se pokvari... Kvare se sigurno i one Philips "Made in Poland"...:)
 
Brale pa kompjuteri i 90% tehnike je "made in prc".....
Retki su brendovi da nisu proizvodnje prebacili tamo.

Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
 
Nisam mislio bukvalno na to što je sijalica kineske proizvodnje već na to da i za sitnice važi rok od 2 godine.

Pre neki dan sam reklamirao drzac za mobilni za auto od 300din :)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Zato što LED sijalica spada pod elektroniku, a za istu je zakonska garancija 2 godine.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
 
Danas sam isao da menjam kosulju koju sam juce dobio jer mi velicina nije odgovarala, trazili su mi racun naravno i dobio sam nov racun za kosulju koju sam uzeo, devojka mi je najnormalnije sama izdala nov racun. Nisam nista doplacivao da ne bude zabune da sam mozda zbog toga dobio nov racun.
 
Jel postoji mogucnost reklamacije decijih patika bez racuna, tacnije imam na telefonu u aplikaciji banke transakciju gde se vidi vreme, cena, koja je radnja, samo nemam racun a ni slip, verovatno bacen sa kesom.
 
Moze, ali budi spreman da odes do banke da ti daju izvod te transakcije ukoliko ne budu hteli bez racuna.
 
Problem mi je sto je strana banka, jel mogu mailom da im zahtevam pa da mi posalju?
 
Problem mi je sto je strana banka, jel mogu mailom da im zahtevam pa da mi posalju?

eh sad, uvek ispada da je nesto kontre lupam, ali dokaz o kupovini kao nekoliko redova teksta iz aplikacije je nerealno. Ne znaci da u prodavnici nece izaci u susret i prihvatiti, ali da je dokaz nije. Overeno u banci je zakonski prihvatljivo i sa time mozes da zahtevas svoja prava.
 
Ni fiskalni racun nije dokaz. To si mogao ti da odstampas. Bez problema.
Tek kad se dodje na sud moze se videti da li je falsifikat.

Ali ko bude to cimao (da li je fiskalni stvaran ili fake) ili da li je SMS ili uopste eBankign read out fake, to radi iskljucivo da bi druge smorio. Zovi sefa, pa onda inspekciju ako te toliko smaraju.
Jeste bolje kada se ima fiskalni jer mnogo ubrza stvari, ali nemojte preterivati :)
 
A ako hoce da zamene nek zamene ako ne nikom nista, ja sam kriv realno :). Hvala vam puno.
 
Problem mi je sto je strana banka, jel mogu mailom da im zahtevam pa da mi posalju?
Zašto bi to radio kad možeš i sam da izvučeš listing transakcija? Domaće banke imaju tu mogućnost, verujem da inostrane nisu ništa gore po tom pitanju.
A gde si uzeo te patike? Možeš kopiju fiskalnog uzeti i u prodavnici gde si ih kupio. Mrzi me da čeprkam koliki je rok, ali je prodavac u obavezi da čuva i na tvoj zahtev ti izda kopiju fiskalnog.
 
Nazad
Vrh Dno